Skocz do zawartości

konlin

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O konlin

Informacje

  • Imię
    Konrad
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BMB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia konlin

0

Reputacja

  1. Head-up - ok, przemyślę w takim razie, dzięki za rady. Muszę zobaczyć ile to kosztuje bo nigdy nawet nie brałem pod uwagę i nie zastanawiałem się czy za tyle to warto. Nie wiem jak daleko od tego jesteśmy, ale osobiście uważam że HUD miałby sens dopiero połączony z AR czyli zamiast mi rysować jakieś strzałki przed oczami, po prostu nakłada linię jazdy na drogę przede mną, oznacza na czerwono miejsce gdzie stoi fotoradar, itd. Zawieszenie - widziałem 2 rodzaje, jedno obniżone o 10 mm (nie pamiętam teraz nazwy) i drugie sportowe obniżone o 23 mm. Rozumiem że albo adaptacyjne albo standard. OK. Silnik - też myślę że 40 wystarczy ale rozważałem też BMW i tam namawiają na wzięcie 330 zamiast 320 gdzie różnica to też ok. 50 KM argumentując to tym że pali prawie tyle samo a jest o wiele elastyczniejszy. No i mniej tego jeździ więc łatwiej się wyróżnić przy sprzedaży, chociaż to działa w 2 strony - mniej jest też chętnych.
  2. Head-up - nigdy nie miałem ale wydaje mi się że to zbędny bajer którym można się nacieszyć przez tydzień a potem albo drażni albo ocenia przydatność na 0. Raczej się obejdę bez. Podgrzewaną szybę brałem, jeśli nie ma to coś źle kliknąłem, na pewno chcę. Tapicerka - skórzana, przynajmniej taka która się nie gryzie z wentylacją bo z tego co pamiętam były tam jakieś konflikty. Audio - ja nie potrzebuję bo słucham albo radia albo podcastów. A dorzucenie 4k teraz żeby kiedyś drożej / łatwiej sprzedać - chyba średni interes. Kupuję auto z założenia długodystansowo więc za 10 lat to czy jest BO czy nie, nie będzie miało raczej znaczenia. Thx, tak myślałem. Minus dla audi że nie napiszą tego wprost. No właśnie pytanie czy to zwiększa komfort w czasie jazdy czy tylko na papierze. Przeglądałem forum to opinie były raczej średnie na temat tego zawiasu. Jak wyżej - chcę tym trochę pojeździć więc ma mieć wszystko co może się okazać przydatne. Dlatego kasa idzie w funkcjonalność a nie wygląd (może z wyjątkiem czerni plus). Te czerwone zaciski raczej wywalę. Zastanawiałem się jeszcze nad zmianą silnika na 50 ale przy mojej raczej spokojnej jeździe i przelotowej na autostradzie w okolicy 140 km/h to byłby chyba przerost możliwości nad potrzebami. Volvo jest piękne, i z zewnątrz i w środku. Audi nawet się nie zbliża. Ale jak poczytałem na forum to volvo niestety odstaje technicznie - problematyczny i ograniczony system od Google'a, małe możliwości konfiguracji (np. nie mogę się pozbyć otwieranego dachu i grzanych tylnych siedzeń), spore spalanie, dyskusyjna jakość ogólna, podobno głośny powyżej 120-130 km/h. Za przemawia to że jak nie kupię teraz to już nie kupię nigdy bo wycofują się z produkcji zwykłych spalinówek (MH nie liczę, w audi też jest). Audi powinno pożyć dłużej więc gdyby mi się znudziło (albo rozczarowało) volvo to zawsze będzie można zmienić. Decyzja jeszcze nie podjęta i nie jest łatwa.
  3. Pisałem tu jakiś czas temu w sprawie pomocy w wyborze między Volvo S60 a A4 B9. Trochę czasu minęło, skłaniam się ku Audi. Wyklikałem taką konfigurację, będę wdzięczny za ocenę w kwestiach: 1. czy nie pominąłem czegoś ważnego 2. czy nie wziąłem czegoś zbędnego - np. nie wiem co robi Audi smartphone interface (opcjonalnie z Application Store) - czy to po prostu Apple CarPlay? 3. czy przy czarnym lakierze i kołach 18" i wersji nie S-line te czerwone zaciski nie będą wyglądać na tani tuning? Zależy mi na aucie komfortowym a nie sportowym, stąd m.in. adaptacyjne zawieszenie ale też nie wiem czy to dobry wybór, może wystarczy standardowe? Jazda to 30% po Wrocławiu i podwrocławskich wsiach gdzie jest sporo dróg gruntowych i progów, 70% to krajówki i autostrady. entry > NeMo > Audi Polska | Przewaga dzięki technice WWW.AUDI.PL www.audi.pl/AS6YJWWW Z góry dzięki.
  4. Podobno wszystko - wyciszenie, spasowanie objawiające się brakiem skrzypienia nie tylko przy nowym aucie ale też po 100kkm, jakoś skóry na fotelach itd. Zaznaczam że to nie moje opinie bo jeszcze nie miałem szansy nawet wejść do ESa.
  5. Zgadza się, piękny nie jest. Ale Audi z tym sterczącym tabletem także nie ma startu do S60. Od strony wizualnej dla mnie jest Volvo a potem długo nic. Jednak zacząłem rozważać inne opcje nie przez wygląd tylko technikę i jakość materiałów która podobno w Lexusie jest daleko przed Audi i Volvo.
  6. Były wskazania na BMW 3 oraz Lexusa SE. BMW jakoś nie bardzo dla mnie, na Lexusa w wybranej wersji mnie nie stać. Wiem że będzie następca A4 ale pewnie będą to sprzedawać w katalogowej cenie, ew. z niskim rabatem. A teraz na A4 TDI dają 18%, TFSI chyba 8 czy 10%. Całkiem nowego modelu nie chciałbym też kupować więc musiałbym poczekać do liftu. W sumie to mi się nie spieszy, obecne toczydło jeszcze kilka lat powinno pociągnąć.
  7. Dzięki za opinię. Zadałem to samo pytanie na forum Volvo i tam również większość opinii jest na korzyść Audi, przynajmniej z tej pary. Bo padają też inne propozycje
  8. Widzę że wątek nie cieszy się popularnością ale zaktualizuję go - poprzednia konfiguracja była mocno bez sensu bo nie znałem wielu opcji w konfiguratorze. Doszkoliłem się i ta powinna być znacznie lepsza - entry > NeMo > Audi Polska | Przewaga dzięki technice WWW.AUDI.PL
  9. Mam zamówione S60 Ultimate z odbiorem na marzec. Wyposażone prawie we wszystko - Access Denied S.VOLVOCARS.COM Tyle że nie jestem pewny tego wyboru. Głównym konkurentem jest Audi A4 więc potrzebuję opinii kogoś kto idealnie jeździł / jeździ oboma i może powiedzieć coś więcej. Skonfigurowałem sobie wstępnie coś takiego jako zastępnik - https://www.audi.pl/AYEKYGWK. Cena po rabatach na korzyść Audi, choć nie jest tak dopakowane jak Volvo i ma słabszy silnik. Na korzyść Volvo, wszystko z mojej perspektywy: - 250 KM vs 200 w Audi - lepiej wyposażony - ma wszystko oprócz kamery 360, w tym HUD, wentylowane fotele - możliwość wgrania Polestara który podobno robi robotę - podoba mi się! I z zewnątrz i w środku. Lubię minimalizm i klasyczny wygląd. Na niekorzyść Volvo: - płacę za rzeczy których nie potrzebuję typu dach panoramiczny, ogrzewane tylne fotele czy HUD czy nawet te 250 KM - czytałem na forum wiele narzekań na światła. Pytanie czy chodzi tylko o drogowe czy ogólnie - dużo pali - podobno dziadowski Android - brak podgrzewanej szyby (bo HUD) - mało komfortowe zawieszenie, chociaż nie mam porównania z Audi. Ale jak jechałem S60 z tyłu to czułem każdą dziurę jak w swoim 15 letnim Passacie B6 - brak elektrycznego zamykania klapy bagażnika. Pierdoła ale przy tej cenie trochę obciach trzaskać ręcznie. - brak fizycznych pokręteł - apple car tylko po kablu Na korzyść Audi: - precyzyjniejsza konfiguracja, mogę wybrać prawie co chcę, włącznie z czerwonymi zaciskami hamulców. Bajer ale mi się podoba - wydaje się nowocześniejsze mimo podobnego wieku na rynku - zakładam że lepsze światła bo matryca - zakładam że popularniejszy = lepsza dostępność części, łatwiej o dobry serwis, choćby tam gdzie wożę teraz Paska czyli RS Serwis we Wro - nie płacę za rzeczy których nie chcę, mogę wziąć to co chcę np. podgrzewaną szybę - łatwo dostępne przyciski i gałeczki, bez klikania po ekranie z każdą pierdoła Na niekorzyść Audi: - mam mdłości jak widzę ten stojący tablet na środku - generalnie, środek wydaje się przebajerowany i wygląda jakby miał mi się szybko znudzić. Ja nie mam sportowego zacięcia, wolałbym żeby było miło i komfortowo. Dlatego nie chcę palić kasy na S-Line - to Audi. Audi jest wszędzie. Ale jak pisałem, obecnie objeżdżam Paska więc to bym przeżył - podobno skrzynia laguje i nie da się tego obejść oficjalnie jak Polestarem To tak z subiektywnych odczuć. Ale chciałbym poczytać jakieś opinie np. na temat jakości systemów asystujących czyli ustawiam tempomat, odległość i który lepiej się zachowa na trasie. Albo jakie wydatki mnie czekają za 5 lat. Rocznie robię jakieś 15k, z czego 50% to trasy, od 150 do 2k km, te dłuższe głównie nocą więc światła się liczą. Drugie 50% to miasto, w tym sporo na zimnym bo do szkoły i z powrotem mam 3 km. Jeżdżę spokojnie więc 200 KM to maks czego potrzebuję. Przelotowa na autostradzie to 130-140 km/h więc chciałbym żeby przy tej prędkości nie było wiru w baku i im ciszej tym lepiej. Audio nie potrzebuję, leci radio albo audiobooki. To samo z nawigacją, zakładam że będę jeździł na googlu lub waze po apple car. Różnica w cenie 10 czy 20k nie ma znaczenia. Tak samo dostępność - Volvo ma być na marzec i nie zależy mi żeby było szybciej bo mam czym jeździć. Generalnie kwestie zakupowe nie mają znaczenia, chodzi mi tylko o to co kupić. Jako bonus - rozważałem też A6 które ma wnętrze o wiele bardziej w moim stylu ale tu już cena robi się mniej przyjemna i też nie potrzebuję tak dużego auta. Choć jak z dyskusji wyjdzie że jednak Audi będzie o wiele lepszym wyborem to rozważę. Będę wdzięczny za argumenty za/przeciw każdej opcji.
  10. Cześć, tu Konrad. Nie mam jeszcze Audi i nie wiem czy będę miał. Dlatego od razu zamieszczam posta ze swoimi rozterkami zakupowymi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...