Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę konfiguracji - 40 TFSI


konlin

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem tu jakiś czas temu w sprawie pomocy w wyborze między Volvo S60 a A4 B9. Trochę czasu minęło, skłaniam się ku Audi.

Wyklikałem taką konfigurację, będę wdzięczny za ocenę w kwestiach:

1. czy nie pominąłem czegoś ważnego

2. czy nie wziąłem czegoś zbędnego - np. nie wiem co robi Audi smartphone interface (opcjonalnie z Application Store) - czy to po prostu Apple CarPlay? 

3. czy przy czarnym lakierze i kołach 18" i wersji nie S-line te czerwone zaciski nie będą wyglądać na tani tuning?

 

Zależy mi na aucie komfortowym a nie sportowym, stąd m.in. adaptacyjne zawieszenie ale też nie wiem czy to dobry wybór, może wystarczy standardowe?

Jazda to 30% po Wrocławiu i podwrocławskich wsiach gdzie jest sporo dróg gruntowych i progów, 70% to krajówki i autostrady.

 

www.audi.pl/AS6YJWWW

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez konlin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko bardzo ladnie skonfigurowane.

9 godzin temu, konlin napisał(a):

1. czy nie pominąłem czegoś ważnego

to zalezy co dla Ciebie wazne. Polecam Head Up - swietna rzecz. Widze ze dolozyles aktywny tempomat i matrixy - to chyba najwazniejsze rzeczy. Moze warto tez pomyslec o podgrzewaniu przedniej szyby... zalezy gdzie bedziesz parkowal... Przy takim wyposazeniu warto tapicerke - nie widze czy wybrales skore / polskore? Do bang olufsen masz 4 tys doplaty, przy takim wyposazeniu warto dodac - zdecydowanie przy sprzedazy moze miec znaczenie.

9 godzin temu, konlin napisał(a):

2. czy nie wziąłem czegoś zbędnego - np. nie wiem co robi Audi smartphone interface (opcjonalnie z Application Store) - czy to po prostu Apple CarPlay? 

tak to koniecznie bierz, dokladnie to Apple Carplay i Android Auto

 

9 godzin temu, konlin napisał(a):

3. czy przy czarnym lakierze i kołach 18" i wersji nie S-line te czerwone zaciski nie będą wyglądać na tani tuning?

nie wypowiadam sie - kwestia gustu ;)

 

9 godzin temu, konlin napisał(a):

Zależy mi na aucie komfortowym a nie sportowym, stąd m.in. adaptacyjne zawieszenie ale też nie wiem czy to dobry wybór, może wystarczy standardowe?

jezeli zalezy na komforcie zostaw to zawieszenie adaptacyjne!

 

Ogolnie bardzo bogate wyposazenie wybrales, no ale cena widac tez niestety ostro idzie w gore.

 

9 godzin temu, konlin napisał(a):

Pisałem tu jakiś czas temu w sprawie pomocy w wyborze między Volvo S60 a A4 B9. Trochę czasu minęło, skłaniam się ku Audi.

Co zdecydowalo? Volvo chyba jest nawet ciut wieksze?

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

to zalezy co dla Ciebie wazne. Polecam Head Up - swietna rzecz. Widze ze dolozyles aktywny tempomat i matrixy - to chyba najwazniejsze rzeczy. Moze warto tez pomyslec o podgrzewaniu przedniej szyby... zalezy gdzie bedziesz parkowal... Przy takim wyposazeniu warto tapicerke - nie widze czy wybrales skore / polskore? Do bang olufsen masz 4 tys doplaty, przy takim wyposazeniu warto dodac - zdecydowanie przy sprzedazy moze miec znaczenie.

Head-up - nigdy nie miałem ale wydaje mi się że to zbędny bajer którym można się nacieszyć przez tydzień a potem albo drażni albo ocenia przydatność na 0. Raczej się obejdę bez.

Podgrzewaną szybę brałem, jeśli nie ma to coś źle kliknąłem, na pewno chcę.

Tapicerka - skórzana, przynajmniej taka która się nie gryzie z wentylacją bo z tego co pamiętam były tam jakieś konflikty.

Audio - ja nie potrzebuję bo słucham albo radia albo podcastów. A dorzucenie 4k teraz żeby kiedyś drożej / łatwiej sprzedać - chyba średni interes. Kupuję auto z założenia długodystansowo więc za 10 lat to czy jest BO czy nie, nie będzie miało raczej znaczenia.

6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

tak to koniecznie bierz, dokladnie to Apple Carplay i Android Auto

Thx, tak myślałem. Minus dla audi że nie napiszą tego wprost.

6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

jezeli zalezy na komforcie zostaw to zawieszenie adaptacyjne!

 

No właśnie pytanie czy to zwiększa komfort w czasie jazdy czy tylko na papierze. Przeglądałem forum to opinie były raczej średnie na temat tego zawiasu.

6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Ogolnie bardzo bogate wyposazenie wybrales, no ale cena widac tez niestety ostro idzie w gore.

Jak wyżej - chcę tym trochę pojeździć więc ma mieć wszystko co może się okazać przydatne. Dlatego kasa idzie w funkcjonalność a nie wygląd (może z wyjątkiem czerni plus). Te czerwone zaciski raczej wywalę.

Zastanawiałem się jeszcze nad zmianą silnika na 50 ale przy mojej raczej spokojnej jeździe i przelotowej na autostradzie w okolicy 140 km/h to byłby chyba przerost możliwości nad potrzebami.

6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Co zdecydowalo? Volvo chyba jest nawet ciut wieksze?

Volvo jest piękne, i z zewnątrz i w środku. Audi nawet się nie zbliża. Ale jak poczytałem na forum to volvo niestety odstaje technicznie - problematyczny i ograniczony system od Google'a, małe możliwości konfiguracji (np. nie mogę się pozbyć otwieranego dachu i grzanych tylnych siedzeń), spore spalanie, dyskusyjna jakość ogólna, podobno głośny powyżej 120-130 km/h. 

Za przemawia to że jak nie kupię teraz to już nie kupię nigdy bo wycofują się z produkcji zwykłych spalinówek (MH nie liczę, w audi też jest). Audi powinno pożyć dłużej więc gdyby mi się znudziło (albo rozczarowało) volvo to zawsze będzie można zmienić.

Decyzja jeszcze nie podjęta i nie jest łatwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konlin napisał(a):

Head-up - nigdy nie miałem ale wydaje mi się że to zbędny bajer którym można się nacieszyć przez tydzień a potem albo drażni albo ocenia przydatność na 0

I tu bardzo bardzo się mylisz. Nie dość że to wygodne, baaardzo przydatne, to wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nie odrywasz wzroku aby zobaczyć ile jedziesz, znaki ograniczeń masz, wskazówki nawigacji. 

Rozumiem Twoje wyjaśnienie odnośnie audio B&O, ale co do Head up nie masz racji. Dla przykładu wolę mieć Head up niż klimatyzację 3 strefowa.

Z tego co widziałem testy to bardzo bardzo chwalą zawieszenie adaptacyjne (przynajmniej w Q5). 

Ja mam zwykle i jest naprawdę dobrze jeżeli chodzi o komfort, ale myślę że to adaptacyjne jest sporo lepsze. Jeżeli jednak zdecydujesz się na zwykłe to weź "zwykle", czasami nie obniżone czy "usportowione" z sline, nie pamiętam kodów.

Co do Volvo dzięki za wyjaśnienie, też w takim układzie zdecydowałbym się na Audi.

Ten silnik co wybrales będzie idealny. Ja mam 2.0 TDI 140KW i jest super, Ty wybrales 150 KW (to ponad 200KM) więc na pewno będziesz bardzo zadowolony.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Head-up - ok, przemyślę w takim razie, dzięki za rady. Muszę zobaczyć ile to kosztuje bo nigdy nawet nie brałem pod uwagę i nie zastanawiałem się czy za tyle to warto. Nie wiem jak daleko od tego jesteśmy, ale osobiście uważam że HUD miałby sens dopiero połączony z AR czyli zamiast mi rysować jakieś strzałki przed oczami, po prostu nakłada linię jazdy na drogę przede mną, oznacza na czerwono miejsce gdzie stoi fotoradar, itd.

 

Zawieszenie - widziałem 2 rodzaje, jedno obniżone o 10 mm (nie pamiętam teraz nazwy) i drugie sportowe obniżone o 23 mm. Rozumiem że albo adaptacyjne albo standard. OK.

Silnik - też myślę że 40 wystarczy ale rozważałem też BMW i tam namawiają na wzięcie 330 zamiast 320 gdzie różnica to też ok. 50 KM argumentując to tym że pali prawie tyle samo a jest o wiele elastyczniejszy. No i mniej tego jeździ więc łatwiej się wyróżnić przy sprzedaży, chociaż to działa w 2 strony - mniej jest też chętnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, konlin napisał(a):

Head-up - ok, przemyślę w takim razie, dzięki za rady. Muszę zobaczyć ile to kosztuje bo nigdy nawet nie brałem pod uwagę i nie zastanawiałem się czy za tyle to warto. Nie wiem jak daleko od tego jesteśmy, ale osobiście uważam że HUD miałby sens dopiero połączony z AR czyli zamiast mi rysować jakieś strzałki przed oczami, po prostu nakłada linię jazdy na drogę przede mną, oznacza na czerwono miejsce gdzie stoi fotoradar, itd.

no tak naprawde przemysl, to jest tak ze dopoki tego nie masz to wlasnie nie wiesz ze to tak bardzo ulatwia jazde, wtedy dopiero zdajesz sobie sprawe ze wlasciwie bardzo rzadko zerkasz na licznik. To o czym piszesz z AR to fajne ale nie wiem czy Audi juz to oferuje - ale na pewno bedzie.

 

4 minut temu, konlin napisał(a):

Zawieszenie - widziałem 2 rodzaje, jedno obniżone o 10 mm (nie pamiętam teraz nazwy) i drugie sportowe obniżone o 23 mm. Rozumiem że albo adaptacyjne albo standard. OK.

Silnik - też myślę że 40 wystarczy ale rozważałem też BMW i tam namawiają na wzięcie 330 zamiast 320 gdzie różnica to też ok. 50 KM argumentując to tym że pali prawie tyle samo a jest o wiele elastyczniejszy. No i mniej tego jeździ więc łatwiej się wyróżnić przy sprzedaży, chociaż to działa w 2 strony - mniej jest też chętnych.

tak mialem na mysli juz to o 10m obnizone - juz bedzie "twardsze" od zwyklego. Ten silnik bardzo elastyczny.

BMW takze super auta, to juz kwestia gustu, wyboru, porownania ceny wyposazenia i technologii - choc nie wiem czy BMW g20 nie ma nowszych technologii przy asystentach... ogolnie bardzo ladne auto. Przejedz sie tez obydwoma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm wygodne, doposażone i na dłużej? Allroad? Przeklikałem +/- Twoją konfiguracje, wychodzi ciut drożej, ale skoro ma być na dłużej niż krócej? 


Mam ten obniżony zawias o 23 i szczerze jest na tyle twardo, że jednak czujesz każdą studzienkę. Krawężniki omijam szerokim łukiem, a przy dojeżdzaniu do nich przodem musze uważać. Jechałem ostnio Superb z wypożyczalni... jaki to był ponton. Strasznie mnie zaskoczyło.
Mi ta twardość nie przeszkadza, bo lubię jak jest ładnie, na lato wlatują 19tki i jest ciut twardziej :P Co kto lubi :) 

Co do wyposażenia takiego jak Head Up to wg mnie dopłata 5k za pare cyferek na szybie jest bez sensu. Wydaje mi sie że w zupełności wystarczy Ci wirtualny kokpit. Zamiast headupa dodaj obowiazkowo smartphone interface. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, M4R1O napisał(a):

Co do wyposażenia takiego jak Head Up to wg mnie dopłata 5k za pare cyferek na szybie jest bez sensu

Miałeś to auto z Head up?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Koalakm napisał(a):

Miałeś to auto z Head up?

Nie, ale zwykle szacuje uzysk funkcjonalności do kosztu. Co masz na tym headup? Zasięg, prędkość, nawigacje, coś jeszcze? W moim odczuciu, 5k to za dużo za dublowanie tych samych informacji, które masz na zegarach niewiele poniżej pozycji headupa. 
W kwocie tych 5k można dobrać inne opcje, które coś rzeczywiście dodadzą i zmienią w komforcie użytkowania, np kamera cofania + grzanie siedzeń.

EDIT: U siebie nie mam ani headup'a ani grzanych siedzeń/kierownicy. Zdecydowanie wolałbym mieć grzanie aniżeli headupa.

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, M4R1O napisał(a):

Co masz na tym headup? Zasięg, prędkość, nawigacje, coś jeszcze?

Temp. oleju i lap timer.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...