Jump to content
IGNORED

Volvo S60 Ultimate czy A4 40 TFSI


konlin

Recommended Posts

Mam zamówione S60 Ultimate z odbiorem na marzec. Wyposażone prawie we wszystko - 

S.VOLVOCARS.COM


Tyle że nie jestem pewny tego wyboru. Głównym konkurentem jest Audi A4 więc potrzebuję opinii kogoś kto idealnie jeździł / jeździ oboma i może powiedzieć coś więcej.

Skonfigurowałem sobie wstępnie coś takiego jako zastępnik - https://www.audi.pl/AYEKYGWK. Cena po rabatach na korzyść Audi, choć nie jest tak dopakowane jak Volvo i ma słabszy silnik.

Na korzyść Volvo, wszystko z mojej perspektywy:
- 250 KM vs 200 w Audi
- lepiej wyposażony - ma wszystko oprócz kamery 360, w tym HUD, wentylowane fotele
- możliwość wgrania Polestara który podobno robi robotę
- podoba mi się! I z zewnątrz i w środku. Lubię minimalizm i klasyczny wygląd.

Na niekorzyść Volvo:
- płacę za rzeczy których nie potrzebuję typu dach panoramiczny, ogrzewane tylne fotele czy HUD czy nawet te 250 KM
- czytałem na forum wiele narzekań na światła. Pytanie czy chodzi tylko o drogowe czy ogólnie
- dużo pali 
- podobno dziadowski Android
- brak podgrzewanej szyby (bo HUD)
- mało komfortowe zawieszenie, chociaż nie mam porównania z Audi. Ale jak jechałem S60 z tyłu to czułem każdą dziurę jak w swoim 15 letnim Passacie B6
- brak elektrycznego zamykania klapy bagażnika. Pierdoła ale przy tej cenie trochę obciach trzaskać ręcznie.
- brak fizycznych pokręteł
- apple car tylko po kablu


Na korzyść Audi:
- precyzyjniejsza konfiguracja, mogę wybrać prawie co chcę, włącznie z czerwonymi zaciskami hamulców. Bajer ale mi się podoba 
- wydaje się nowocześniejsze mimo podobnego wieku na rynku
- zakładam że lepsze światła bo matryca
- zakładam że popularniejszy = lepsza dostępność części, łatwiej o dobry serwis, choćby tam gdzie wożę teraz Paska czyli RS Serwis we Wro
- nie płacę za rzeczy których nie chcę, mogę wziąć to co chcę np. podgrzewaną szybę
- łatwo dostępne przyciski i gałeczki, bez klikania po ekranie z każdą pierdoła


Na niekorzyść Audi:
- mam mdłości jak widzę ten stojący tablet na środku
- generalnie, środek wydaje się przebajerowany i wygląda jakby miał mi się szybko znudzić. Ja nie mam sportowego zacięcia, wolałbym żeby było miło i komfortowo. Dlatego nie chcę palić kasy na S-Line
- to Audi. Audi jest wszędzie. Ale jak pisałem, obecnie objeżdżam Paska więc to bym przeżył
- podobno skrzynia laguje i nie da się tego obejść oficjalnie jak Polestarem


To tak z subiektywnych odczuć. Ale chciałbym poczytać jakieś opinie np. na temat jakości systemów asystujących czyli ustawiam tempomat, odległość i który lepiej się zachowa na trasie. Albo jakie wydatki mnie czekają za 5 lat.

Rocznie robię jakieś 15k, z czego 50% to trasy, od 150 do 2k km, te dłuższe głównie nocą więc światła się liczą. Drugie 50% to miasto, w tym sporo na zimnym bo do szkoły i z powrotem mam 3 km.
Jeżdżę spokojnie więc 200 KM to maks czego potrzebuję. Przelotowa na autostradzie to 130-140 km/h więc chciałbym żeby przy tej prędkości nie było wiru w baku i im ciszej tym lepiej. Audio nie potrzebuję, leci radio albo audiobooki. To samo z nawigacją, zakładam że będę jeździł na googlu lub waze po apple car.

Różnica w cenie 10 czy 20k nie ma znaczenia. Tak samo dostępność - Volvo ma być na marzec i nie zależy mi żeby było szybciej bo mam czym jeździć. Generalnie kwestie zakupowe nie mają znaczenia, chodzi mi tylko o to co kupić.

Jako bonus - rozważałem też A6 które ma wnętrze o wiele bardziej w moim stylu ale tu już cena robi się mniej przyjemna i też nie potrzebuję tak dużego auta. Choć jak z dyskusji wyjdzie że jednak Audi będzie o wiele lepszym wyborem to rozważę.

 

Będę wdzięczny za argumenty za/przeciw każdej opcji.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że wątek nie cieszy się popularnością ale zaktualizuję go - poprzednia konfiguracja była mocno bez sensu bo nie znałem wielu opcji w konfiguratorze. Doszkoliłem się i ta powinna być znacznie lepsza - 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę a4 b9 lift sedan , od nowości , czwarty rok teraz , jeśli chodzi o awarie to nie było żadnej , ale mam przejechane 45 tys. ,  silnik mam 35 tfsi i jak dla mnie mocy jest wystarczająco , 40 TFSI w quatrro jest chyba takim najlepszym wyborem jeśli chodzi o stosunek możliwości do ceny. Jak dla mnie bardzo dobry samochód , Audi będzie miało przewagę nad Volvo wszędzie tam gdzie tego nie widzisz okiem. Czyli układ jezdny , trakcja , środek ciężkości itd.

Edited by matbruk
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za opinię. Zadałem to samo pytanie na forum Volvo i tam również większość opinii jest na korzyść Audi, przynajmniej z tej pary. Bo padają też inne propozycje :)

Link to comment
Share on other sites

Co proponują?  Wiesz że prawdopodobnie w 2024 będzie premiera nowej a4 , a dokładniej A5 , bo nazwa a4 zostanie dla elektryka na przyszłość. No chyba że niema dla Ciebie znaczenia że a4b9 kończy powoli już swój cykl produkcyjny.

Link to comment
Share on other sites

Były wskazania na BMW 3 oraz Lexusa SE. BMW jakoś nie bardzo dla mnie, na Lexusa w wybranej wersji mnie nie stać.

 

Wiem że będzie następca A4 ale pewnie będą to sprzedawać w katalogowej cenie, ew. z niskim rabatem. A teraz na A4 TDI dają 18%, TFSI chyba 8 czy 10%. Całkiem nowego modelu nie chciałbym też kupować więc musiałbym poczekać do liftu.

 

W sumie to mi się nie spieszy, obecne toczydło jeszcze kilka lat powinno pociągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Lexus ES brzydal straszny moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, piękny nie jest. Ale Audi z tym sterczącym tabletem także nie ma startu do S60. Od strony wizualnej dla mnie jest Volvo a potem długo nic. Jednak zacząłem rozważać inne opcje nie przez wygląd tylko technikę i jakość materiałów która podobno w Lexusie jest daleko przed Audi i Volvo.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, konlin napisał(a):

jakość materiałów która podobno w Lexusie jest daleko przed Audi i Volvo.

Ciekawe co:decayed:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Ciekawe co:decayed:

Podobno wszystko - wyciszenie, spasowanie objawiające się brakiem skrzypienia nie tylko przy nowym aucie ale też po 100kkm, jakoś skóry na fotelach itd. 

Zaznaczam że to nie moje opinie bo jeszcze nie miałem szansy nawet wejść do ESa.

Link to comment
Share on other sites

Wziąłbym na Twoim miejscu Napewno Audi ,  ale może pomysl  też o A5.  Premiera nowego modelu prawdopodobnie będzie dopiero pod koniec 2024 , czyli pierwsze modele do odbioru 1 kwartał 2025 , bogato skonfigurowana obecna a4 będzie jeszcze długo atrakcyjny ,  chociaż ja bym osobiście czekał na nowy model . Chyba że szybko zmieniasz auta , to pojeździsz aktualnym modelem i zmienisz na nowy w momencie liftu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...