Jakiś czas temu pojawił się nowy problem - zaczęło skrzypieć/chrupać przy dohamowaniu (tak między 20km/h a 0km/h).
Swoją drogą to nie napisałem tego wcześniej. Mam asystenta jazdy w korku i samochód niewiarygodnie kręcił się po pasie gdy ten system było w użyciu. Mam na myśli to, że ciągle korygował ruchami kierownicy przez co odbijał od lewej do prawej jadąc w korku.
Anyway, po 4 tygodniach walki na linii dealer - leasingodawca samochód znowu trafił do ASO.
Wymienili opony na nowe (te z fabryki) ORAZ zrobili geometrię. Wszystkie problemy zniknęły: kierownica jest prosto, nie ma drgań, przestało skrzypieć przy dohamowaniu i asystent w korku przestał się kręcić po pasie.
Stawiam czapkę gruszek, że to geometria pomogła. Także 2 miesiące walki, 8 wizyt w serwisie i po prostu trzeba było od razu zrobić geometrię za ~400 zł. Porażka! Zmiana opon na zimowe przed kolejnym sezonem zapewne zweryfikuje to przypuszczenie.
A, z ciekawostek... może ktoś to miał? Skrzypienie/chrupienie przy dohamowaniu pojawia się teraz po użyciu asystenta jazdy w korku/tempomatu. Jak samochód sam dohamowuje to coś się dzieje w hamulcach. Martwić się tym?
Chyba znalazłem, lol https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10160464-9999.pdf