Skocz do zawartości

pz87

Pasjonat
  • Postów

    82
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O pz87

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Śląsk

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DEUA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pz87

4

Reputacja

  1. pz87

    Wymiana chłodnicy w A4 B9

    Hej nie wymieniłem. bo zimno cały czas a nie bardzo mam warunki. generlanie ja mam wyciek minimalny i to sobie bardzo powoli ucieka - zasadniczo nalałem płynu na full i zasadniczo nie widać ubytku -kontroluje co jakiś czas. Tamta ucieczka płynu co miałem to albo musiało gdzies przy którejś jeździe mocno zagrzać i wiecej uciekło albo było to spowodowane wlaniem dodatku od liquimoly do paliwo - do czyszczenia dpf - mozeliwe ze to tak dobrze wyczyściło że cześc płynu uciekła przez chłodnice EGR (tak przynajmniej wywnioskowałem czytając Internet). na szczęście sie uspokoiło (dodatku juz nie dodaje choć kupiłem 2) i narazie tak jeżdżę na wiosnę pewnie wymienię te chłodnice. Wiec moze bedziesz pierwszy i to ja podpytam o rady
  2. jest w instrukcji informacja: wg tego 2.0 tfsi jest rozrząd dożywotni choć nie wiem czy w to wierzyć:
  3. Tez w związku z wyciekiem musze wymienić chłodnicę a dokładnie tę małą dodatkową chłodnicę (błędnie przez niektórych nazywaną intercoolerem - z racji że w niektórych wersjach silnikowych faktycznie jest w tym miejscu intercooler). Nie mniej jednak chce to sam wymienić do czego trzeba ściągnąć zderzak i przy tym poodpinać radary. Oznaczenie chłodnicy: 8W0145804A Chciałem zapytać może ktoś już robił sam taka wymianę: 1. czy faktycznie po ściągnięciu i odpięciu radarów - trzeba je jakoś dodatkowo kalibrować ? - widziałem film na youtube (ale kalibracja mechaniczna czyli ustawianie w zderzaku - co wydaje się bez sensu skoro zderzak trafia w to samo miejsce)? - a koszt takiej wymiany u mechaników to rząd około 1300zł 2. czy warto kupować oryginalną chłodnicę? - ktoś jest w stanie powiedzieć kto jest producentem dla Audi tych chłodnic? oryginał na allegro 600zł , zamiennik SRline 350zł, Marret 450zł 3. jakieś złote rady?
  4. kolejny update po trasie 500km. Powiem szczerze wibracje podczas jazdy w zasadzie niewyczuwalne - tzn pojawiają się okresowo ale o znacznie mniejszym natężeniu. Dodam że świeżo co wymieniona półoś z prawej strony i koła letnie po wyważeniu na hunterze (plus przy wymianie półosi trochę trzeba było sie poszarpać z wahaczami moze i to cos pomogło). Ale przy okazji zdecydowanie bardziej uciążliwe zrobiło sie teraz drganie/podskakiwanie przy ruszaniu - dodam co jest ewidetnie wyczuwalne z prawej storny (przednie prawe koło) - ma sens by był to ten luz na flanszy choć pewności nie mam (generalnie przyśpieszanie idzie jak po maśle tylko te ruszanie z jedynki)- czy ktoś ma sugestie co moze powodować takie drgania? co ważne faktycznie są one raczej wyczuwalne na rozgrzanym silniku niż na zimnym (choć nie wydaje mi się by było to sprzegło skoro wyczuwalne jest ewidentnie tylko z jednej strony? Na zimnym silniku też da się wywołać ten efekt tzn. jesli od ruszenia jade tylko do przodu to problem pojawia się np po zjechaniu z trasy jak jest nagrzane wszystko. Ale wystraczy zę na zimnym silniku spróbuje kawałek cofnąc potem do przodu potem pokrece kieronicą lekko przód tył i już przy ruszaniu drży to koło? - jakieś sugestie?
  5. Dzięki, ale to nie to. Gasiłem silnik na autostradzie przy 140 i to nic nie zmienia. zostaje układ napędowy i zawieszenie. Dziś zmieniłem ponownie koła na letnie i odczucia nieco lepsze. Generalnie z mojej analizy wychodzi ze w tym momencie po przejechaniu ponad 20 tys km z tym problemem nie jest to sprawa jednego elementu a raczej składowa/ wypadkowa wielu niedociągnieć. postanowiłem że wymienię tuleje w wahaczach, gumy i stabilizatory w maju jeśli to nie pomoże zrobię pewnie tez skrzynię, jak to nie pomoże to sprzedam auto.
  6. Tak czytałem już te tematy ale na różnych etapach i w różnych momentach - trudno to usystematyzować. Z tego co kojarzę nikt przy szarpaniu przy ruszaniu nie mówił ze ma tylko z jednej strony objawy a takie występują u mnie - stad pomysł ze to może nie sprzęgło. dzieki,poszukam jeszcze może znajdę coś nowego
  7. Hej odgrzebuje - i jak rozwiązanie? co pomogło?
  8. U ciebie jak rozumiem problem wibracji pojawiał sie przy przyśpieszaniu ? nie przy ruszaniu czy normalnej jeździe - czyli powiedzmy typowe dla uszkodzenia wewnętrznego przegubu / lub jak w Twoim wypadku flanszy skrzyni od strony kierowcy?
  9. mały update. Z ściąganiem skrzyni i zabawą z łożyskami na prawej flanszy się wstrzymałem jeszcze. Dziś wymieniłem pół oś z prawej strony na oryginał. I bez zmian. A nawet bym powiedział ze jest nieco gorzej - przy wymianie pół osi trzeba było trochę poruszać zwrotnicą przez co może jeszcze bardziej zruszyłem to w czym może być problem czyli tuleje wahaczy. Rozważam czy nie wymienić wszystkich tuleii lub całego zawieszenia zestaw wahaczy lemfordera kosztuje 2 tys. Mam pytanie może ktoś mi podpowie. Na wymianę półosi nakierunkowało mnie w dużej mierze "szarpanie" przy ruszaniu - krążą opinie, ze szarpanie to objaw zużycia sprzęgła i/lub dwumasy - z tym ze ja te szarpanie/drżenie ewidentnie wyczuwam w prawym przednim kole ktoś cos podpowie? Jeśli przyjmuje że na flanszy luz musi być i niezależnie czy jest mały czy duży nie powoduje wibracji (to jest założenie - niekoniecznie słuszne). jednocześnie jeśli z tej prawej strony wymieniłem całą półoś - to chyba zostają mi wahacze. Czy np uszkodzony banan - może powodować drżenie koła przy ruszaniu (choć nie wygląda - do wymiany półosi wypinałem sworzeń i wahacz z jednej storny jest dość sztywny a jednocześnie elastyczny jak się przyłoży siłę)?
  10. Hej troche czasu juz minelo. Udalo Ci sie temat rozwiązać?
  11. Flansza na łożysku podporowym półosi? O jakim elemencie piszesz?
  12. Hej, piszesz o łożysku w piasty w zwrotnicy? jakie masz objawy?
  13. dzięki, kupione ferodo - ale bez modyfikacji
  14. O jakich łącznikach piszesz? łączniki stabilizatora z przodu? - w zawieszeniu nie wymieniałem nic poza tymi górnymi tylnymi (na przedniej osi) wahaczami ale bez zmian. Wszyscy mechanicy stwierdzali że zawieszenie jest OK wiec nie idę pod prąd. Dziś dosłownie kupiłem komplet tarcz i klocków na obie osie wiec jakoś po nowym roku wymienię. Generalnie na ten moment od stwierdzenia problemu przejechałem już 15 tys km i de facto teraz przy ostatniej trasie stwierdziłem że już jest nieco gorzej niż było - wiec pewnie po nowym roku przejadę się znów do swojego mechanika może tym razem coś zdiagnozuje. Nie wiem czy nie nakieruje go i nie wymienię od razu łożyska w piaście w przednim prawym kole (pomysł mojego Brata). Generalnie jak ściągnę tarcze to będę sie jeszcze bawił i przyglądał. wymieniałem teraz olej 2 dni temu i złapałem znów za pół-oś prawego koła luz który wcześniej był wydaje mi się większy wiec jeśli przy tarczach /łożysku nic nie pomoże to chyba zdecyduje sie na demontaż skrzyni i "zabawę" z tą flanszą. co do twoich objawów to o ile tarcze i klocki właściwie zamontowane to bicie przy hamowaniu może być objawem jakiś luzów w zawieszeniu
  15. podpowie ktoś czy warto dopłacać? zestaw tarcze+ klocki (przód i tył) Ferodo 1080zł ATE 1480zł Nie rozbierałem swoich hamulców ale z tego co widać na klockach wydaje się że ATE (mam aktualnie) - w sumie planowałem zmieniać (przynajmniej tył) 30tys km temu jak kupiłem auto i dalej w sumie zużycie podobne - jednak ranty już dość głębokie i żeby sie nie zdziwić gdzieś na trasie to planuje już wymienić całość. Wymieniam już bardziej profilaktycznie choć wciąż hamują bez zarzutu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...