Skocz do zawartości

zdolny

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O zdolny

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BPW
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Z jednej strony zdaję sobie sprawę, że to było by do wygrania z drugiej, przy tej wartości auta to szkoda nerwów. Lekcja była, przy następnym zakupie z pewnością zwrócę uwagę czy check choć na chwile się pojawi przy odpalaniu I tak jak @longer_xd pisał, auto naprawdę chce mnie przetrenować. Minął tydzień bez żadnego check'a i trybu awaryjnego aż w niedzielę usłyszałem piknięcie i na FISie ikonka od hamulców. Wcześniej od razu się nie zapalała, teraz już od razu. Zakładając ambitnie że klocki się skończyły, słyszałem jakieś piski przy hamowaniu więc wydało mi się to spójne. Kupiłem nowe klocki TRW na przód. Niestety po zdjęciu okładzin okazało się że ich zużycie było na poziomie 70%, do czujników nawet nie doszło. No ale mimo wszystko jak już miałem to na wierzchu to wymieniłem klocki, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i... niestety kontrolka świeci się dalej. Próbowałem podłączyć pod VCDS'a ale jak na złość mój kabelek prawdopodobnie przestał działać, dziwna sprawa, po uruchomieniu testu mam komunikat wersja sterownika, wersja czegoś tam i na końcu "interface nie znaleziono" w windows managerze jest wszystko ok. Wygląda mi trochę jak by kabel się zepsuł albo coś go programowo zablokowało. Z tego co pamiętam po podłączeniu do auta paliła mi się najpierw z lewej strony zielona lampka potem z prawej czerwona. Teraz została tylko zielona... pech. Wracając do przyczyny, zastanawia mnie co to może być. Jak by był to większy problem to myślę ze pojawił by się jeszcze błąd ABS i/lub ESP. A tak mam tylko "kółko w nawiasie". Ja póki co widzę jedną możliwą przyczynę, uszkodzenie kabla przed kostką do czujnika okładzin.
  2. Super! Dzięki Piotrek, trochę rozjaśniłeś mi temat. Ja temat będę ciągnął, specjalnie szukałem audi z RNS-E by móc trochę się pobawić z tym ekranem. Oprogramowanie od pcbbc już mam, z tym że w źródłach TV mi się nie pojawia, podejrzewam że to trzeba jeszcze zakodować w VCDS. Znalazłem fajną stronkę w temacie: Audi A4/A6 B6/B7/C5 – RNS-E controlling Raspberry Pi 3 with Kodi – VaiPui VAIPUI.WORDPRESS.COM This guide will cover steps needed to configure Raspberry Pi 3 (2 works just fine too) to accept messages from RNS-E (via canbus). This will allow to use RNS-E buttons to control Kodi player on the Raspberry Pi... Z tego co już wiem: - potrzebuję wtyczkę 32pinową do rns-e najlepiej z kablami (21zł aliexpress) by wyprowadzić złącze video i audio. - adapter HDMI > RGBS (będę szukał takiego jak w artykule powyżej) - raspberry pi bądź alternatywny sprzęt. Żeby to w miarę ekonomicznie wyszło, bynajmniej na razie odpuszczę z łączeniem raspberry z CAN, zamiast tego widzę dwie opcje, albo mini klawiatura USB do sterowania, albo dokupienie fabrycznych przycisków które są pod zapalniczką w tunelu środkowym (takie duże pokrętło jak w RNS-e). Z tego co czytałem, ten nazwijmy go pilot służy do gmerania w opcjach na FISie. Zastanawia mnie czy bez większych kombinacji można było by nim sterować raspberry pi. Albo zamiast raspberry jakiś mikro tablet z wyjściem na tv zewnętrzny? Mój cel to mapy google i spotify na RNS-e. Wracając do tego co napisałeś, to widziałem filmiki na YT (polskim) jak na FISie wyświetlały się informacje z Android Auto Pro np. kto dzwoni.
  3. Dzięki za komentarz. Mam nadzieję, że mimo wszystko nie będzie to auto mnie tak mocno "trenować" przy tej diagnostyce i naprawach. Wczoraj miałem pierwszy dzień bez check'a i sprężynki. Liczę, że taki stan na długo zostanie na desce. Jestem niestety perfekcjonistą i taka żółta ikonka na desce strasznie mnie wpienia. Trochę nie rozumiem tego zaklejania tych kontrolek, chwała im za to, ze tylko zakryli te diody a nie kombinowali w sterowniku, bo zanim do tego bym doszedł to zdecydowanie trochę czasu by minęło. Jednak dziwi mnie to, że auto ogólnie wygląda na zadbane, a ktoś nie chciał poświęcić minimum czasu by ogarnąć te usterki. Check się świecił bo przepustnica / klapa gasząca nie działała (regenerowana 250zł) i egr również (pierburg 670) + kabel diag (120) i kontrolki są nie zaślepione a błędów brak. Skoro laik to ogarnął to pierwszy lepszy mechanik też nie powinien mieć z tym problemu. W dalszym kolejności myślę o sprawdzeniu i regeneracji turbiny, aczkolwiek musze się jeszcze wczytać temat (mam niepokojącą ilość oleju silnikowego w dolocie).
  4. Dodałem do rozkodowania, z góry dziękuję
  5. A to listwy są, znaczek na klapie też był ale tak już się utlenił że aż szpecił więc go zdjąłem tymczasowo. Ja sam nie mam pewności czy on tak oryginalnie wyszedł ale jestem w stanie w to uwierzyć, fotele kubełkowe z logiem s-line, czarna podsufitka, zawieszenie jak by twardsze więc może coś tam być wątpię żeby jakiemuś domowemu tunerowi chciało się tak bawić, a jeśli nawet to zrobił to w miarę dobrze bo nigdzie nie widać śladów po demontażu. A sądząc po ilości i jakości ledów które z niej wyciągnąłem to raczej nie był poprzedni właściciel. 😄
  6. Też trochę myślę, że ten zamiennik może być nędzny. Widziałem ktoś na forum też miał problem po wymianie i dopiero kolejna wymiana przyniosła oczekiwany rezultat. Aczkolwiek jak zobaczyłem co jest w starym to pomyślałem że tam jest taka prosta elektronika że tego nie można spier****. Są jakieś inne marki sprawdzone czy pewność da mi tylko pierburg? O wykodowaniu programowo myślałem, jak kolejne wymiany nie przyniosą efektu to będzie trzeba zrobić. Tylko cos mi się obiło że później może być problem z DPF i najlepiej zrobić jedno i drugie, dlatego wolał bym zmęczyć DPF do końca i wtedy już mu wykasować jedno i drugie. Edytowane: @sebol1204 i było tak jak mówisz. Zamówiłem nowy EGR Pierburga, i po odpaleniu auta żadnego check'a i sprężynki nie było. Z tej radości zrobiłem z 80km po mieście i okolicy i nic. Żadnego błędu. Dzięki za odzew!
  7. Po czym tak sądzisz? Co jest inaczej?
  8. Cześć Będąc już znudzony ciągłym jeżdżeniem niewygodnymi co prawda nowymi ale jednak bezpłciowymi służbowymi autami typu Peugeot Rifter / Citroen Berlingo postanowiłem kupić coś swojego, w czym będę mógł podłubać i pouczyć się diagnostyki. Budżet skierował mnie w stronę A4 B7 w kombi, zawsze mi się podobały te samochody. Egzemplarz który zakupiłem pochodził z Kutna (EKU). Przy okazji pragnę pozdrowić środkowym palcem sprzedającego który zakleił izolacją lampki check i sprężynkę. Poprzednie zgniłe i bite audice które oglądaliśmy trochę uśpiły moją czujność na mechanikę i wyszło jak wyszło. No ale jakoś najgorzej nie było, pierwsza trasa Kutno - Warszawa - Zakopane - Warszawa - Wrocław jeździła idealnie. Podczas zjazdu do Wrocławia zapalił się DPF, kupiłem VCDS'a, w kompie był tylko błąd EGR'a i klapy gaszącej/przepustnicy. Zapełnienie DPF 65%. Kolejnej nocy przestudiowałem to forum i dowiedziałem się jak wymusić wypalanie DPF'a. Wypalanie się udało, zapełnienie spadło do 0 a na FISie było już tylko zielone OK. Po wymianie klapy gaszącej samochód przestał się rzucać przy gaszeniu, jest już elegancko. Wracając kolejnego razu z Warszawy auto dziwnie się prowadziło, brakowało mocy, skrzynia jak by się ślizgała. Cały czas błąd P0403 EGR, skrzynia brak błędów. Dojechałem do domu i tak patrzę na licznik że ktoś się do niego dobierał, wtedy dostałem olśnienia, rozebrałem licznik i znalazłem to czego szukałem, czyli zaślepione kontrolki. Wyjąłem, złożyłem i tak moja zabawa z A4 się zaczyna. Mimo wszystko bardzo polubiłem ten samochód, daje mi mega frajdę z jazdy. Może początki są inne niż oczekiwałem ale liczę że nadejdzie taki dzień kiedy przejeżdżę kiedy nie zobaczę checka na desce i zaczniemy naszą relację na nowo Plan na samochód? Chcę o nią zadbać i zrobić pewny i sprawny samochód, mechanika idzie na pierwszy ogień. Dalej pójdą felgi, albo te które mam odmaluje i dopasuje dekle, albo kupię coś innego w podobnym klimacie. Chcę też by w radiu RNS-E mieć Apple Car Play Co dalej zobaczymy, na razie chcę pozbyć się check'a Pozdrawiam forumowiczów!
  9. Cześć Przed wymianą EGR miałem błąd P0403 EGR (N18) - usterka, i faktycznie. EGR co prawda nie był zawalony mułem, bardziej olejem. Jednak przy testach z VCDS'a nie dawał oznak życia. Kupiłem najtańszą nówkę z allegro firmy Abakus. Po założeniu, skasowałem błędy i check wraz z sprężynką zgasł. Auto miało moc, śmigało jak złe jednak po mocniejszym naciśnięciu gazu (choć nie jest to regułą) zaczęła mi migać sama sprężynka. Odczytany błąd z VCDS'a: 005120 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P1400 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona Zrobiłem test EGRa i zawór działa, podczas testu podnosi się do 25/28% i zamyka. Sprawdziłem wtyczkę od EGR, piny są ok, multimetrem sprawdziłem czy kable nie są uszkodzone w samej wtyczce, wszystko OK. Przejrzałem inne wtyczki, od klapy gaszącej/przepustnicy, przepływomierza etc, i nigdzie ani na kablach ani na wtyczkach nie ma nic niepokojącego. Błąd nie pokazuje się od razu, zapala się zazwyczaj po mocniejszym depnięciu w gaz. Podczas przeglądania danych pomiarowych zauważyłem ciekawą rzecz. Grupa 003 okno 4 "Cykl pracy recyrkulacji spalin", podczas gdy nie ma błędu dane tam się zmieniają, w zależności od obrotów silnika, ogólnie są dynamiczne. A w momencie jak wyskakuje check bądź sprężynka wartość jest stała i wynosi 100,6% (albo 106%, napewno ponad 100, wybaczcie nie zapisałem). Będę wdzięczny za każdą sugestię co mógł bym sprawdzić w celu rozwiązania tej zagadki. Może być to nowy/wadliwy EGR? Sprawdzałem go na sucho, przed zamontowaniem i widziałem jak działa. Zanim wyskoczy błąd to mając nad nim ucho słyszę jak dźwięk silnika się zmienia więc coś tam pracuje. Testy przechodzi. No ale jak pisałem kupiłem najtańszy zamiennik więc też może być wadliwy.
  10. Cześć Zakładam nowy temat by trochę zaaktualizować informację o modyfikacji mającej na celu uruchomienie Android auto / CarPlay na radiu RNS-E w 2024 roku. Jak wiadomo, autka już są trochę leciwe, technologia się zmienia. Wiele rzeczy zostało już uproszczone wiec myślę, że warto coś takiego poruszyć ponownie. Z tego co się dowiedziałem potrzebuję: -Raspberry Pi z systemem OpenAuto -Adapter VIM / odblokowanie VIM (wcześniej widziałem posty o specjalnych adapterach, teraz znalazłem stronę angielską z modyfikowanem softem który między innymi odblokowuje VIM, a i posty z forum że można samemu to zrobić) - tutaj prosił bym o potwierdzenie Widziałem, że guzikami w radiu można nawigować po systemie OpenAuto/Android auto, jednak nie odnalazłem informacji na jakiej zasadzie odbywa się ta komunikacja? Czy są jakieś specjalne PINY z kostki radia wpięte w Raspberry / specjalny emulator? Jakie okablowanie będzie mi potrzebne (AUDIO/VIDEO)? Czy mogę je sam zrobić? Czy są gotowce? Trochę nad tym ostatnio siedziałem i większość linków które widziałem są już nie aktualne, dlatego prosił bym o w wsparcie. Myślę że mogę odwdzięczyć się tutorialem ze zdjęciami dla potomnych
  11. Witam Damian z Wrocławia, od tygodnia posiadacz A4 B7 2007r 2.0TDI Automat Zawodowo technik mobilny / serwisant.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...