
hk570i
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
10 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O hk570i

Informacje
-
Imię
Łukasz
-
Miasto
Rumia
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
1.8
-
Kod silnika
ARG
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Inna
-
Paliwo
PB+LPG
-
Rysy - jak są to nie mają być wyczuwalne pod palcem. Nie napisałem tego wcześniej, a jak głębsze to obróbka, najlepiej w razie choćby cienia wątpliwości niech faktycznie silnikowcy ocenią.
-
hk570i obserwuje zawartość Audi A4 B5 2.8 na pierwsze auto , Wżery w tłokach Audi A4 B7 1.8T BFB , Malowanie plastików w Audi A4 B6 farbą Boll i 1 inny
-
Cóż... my tak zmienialiśmy panewki na aucie jeszcze w leciwym mocno 2.0 ABK, stary Ojcowski sposób z czasów 125p, roboty nie było za wiele, dotarłem książkowo, potem olej i filtr nowe, autko jeszcze zrobiło z 20-25 tys. km, potem kolizja i samochód sprzedałem. Osobiście spokojnie bym tak zrobił drugi raz, ale to każdego indywidualna decyzja. Wałek pośredni jeszcze dostał nowe panewki, to akurat dość typowa przypadłość ogólnie fajnego typoszeregu EA827 - tutaj była w tym wypadku była główna przyczyna utraty ciśnienia oleju do wartości poniżej minimum.
-
Wyrzuciłem stary osuszacz, zdemontowałem rurkę z portem i dyszą rozprężną, przepłukałem cały układ łącznie ze skraplaczem - bez demontażu z niego węży z ponoć dyskusyjnymi gwintami, skłoniło mnie do tego fiasko z nową chłodnicą Behr Hella a przyszła nie dość iż uszkodzona (powyginana) to taka wydmuszka że szok. Kompresory na razie tanie to myślę czemu nie próbować. Osuszacz, dysza nowe, sprężarka ładna używana, oringi nie parszywe zielone z pudła po wymiarach (tylko najlepiej olejem PAG smarować, silikonowy - sic! je niszczy), sprężarka opróżniona i ok. 230 ml PAG46 Fuchs). Układ jeszcze przepłukany maszyną, zabrana nadwyżka oleju ze skrzyni i napełniony jak należy - nie chłodzi.Nowa dysza zafajdana opiłkami. Wrzuciłem kolejną nową, ponowne nabicie - wszystko gra. Na wiosnę myślę o kolejnym małym serwisie - nowa dysza, osuszacz i olej do sprężarki, moze już bez płukania. Póki co mrozi dobrze, choć to nie to co w 80tce - tam wręcz szło zmarznąć przy +30°C upału, ale paliwa brał z 25% więcej.
-
PS. Na OLX też już trochę widnieje wyglądające na bdb sedan bordo 1.6, można rozważyć, 5750 zł. Może choćby dla stanu (po porządnej oczywiście weryfikacji) tenże silnik dałoby radę zaakceptować.
-
Ciekawe które części. Do standardowych wersji nie mam żadnego problemu z tym, ale fakt - dużo przy aucie nie grzebię. No na dołożenie wartości pojazdu w przeciągu roku to chyba trzeba być gotowym, skoro ów wartość rynkowa modelu jest niska. Jeśli oczywiście wszystko ma robić mechanik, ja większość rzeczy w aucie robię sam. Moja rada - bazowa wersja z 1.8 turbo lub bez (pewnie tę słabszą prędzej znajdziesz oki) jak najładniejsza z climatronic, zrób co trzeba na start i powinien posłużyć. Sam się przejedź to ocenisz komfort, jeśli bez quattro to belka tył zaburza nieco ogólną pracę podwozia, ale i tak jest bardzo przyzwoicie i nie jest to taki archaik co niektórzy piszą, przód zawieszenie robi jednak najbardziej robotę. Jeśli liczysz pieniądze to radzę zapomnieć o V6 i 4x4.
-
Malowanie plastików w Audi A4 B6 farbą Boll
hk570i odpowiedział(a) na Kacper000 temat w Audi A4 B6/B7
A jak to plastik nie lakierowany to może by spróbować bardzo delikatnie opalarką czy lepiej hot-air? Po drugie tragedii to jeszcze tu nie ma, a gumy czy lakiery w sprayu jak się zarysują to może w ogóle wyglądać tak sobie.\ Tu ktoś modził plus jeszcze dressing: Jak usunąc głębokie rysy na plastiku - strona 4 - Plastiki - Kosmetyka aut | Największe polskie forum o Auto Detailingu KOSMETYKAAUT.PL i tutaj na jasnym, może dlatego efekt nie był jakiś szałowy: Regeneracja plastików opalarka ? - Plastiki - Kosmetyka aut | Największe polskie forum o Auto Detailingu KOSMETYKAAUT.PL Czy regeneracja plastików opalarka to dobry sposób ? Efekt jest zadowalający? Czy później występują jakieś skutki uboczne ? To samo pewnie będę niedługo w B5 robił... niestety poczciwa 80 miała plastiki niemal dosłownie nie do zdarcia, 8 lat codziennego użytkowania, buty z piachem i prawie ani śladu. -
Parownik zostaje i będzie na aucie ciśnieniowo dokładnie płukany, jak wspominałem - w 80 B4 po totalnym zajechaniu sprężarki tak samo robiłem i było potem wszystko dobrze.
-
Mam taką prostą maszynkę do płukania pod ciśnieniem z butlą i właśnie jej poprzednio używałem, ale już widzę, że i tak by to miało jakikolwiek cel to zrzucanie chłodnicy mnie by czekało, więc to nie ma jak dla mnie totalnie sensu... Kupię skraplacz MAHLE i tyle. Dzięki!
-
Witam Czy przy wymianie zatartej sprężarki jest konieczna wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza)? W poprzednim autku Audi 80 B4 miałem klimatyzację z 80 B3 Coupe, którą sam montowałem i po bardzo "udanym" fachowym serwisie w pewnym warsztacie: "klepie, to albo przestanie albo się zatrze", tam wszystko płukałem przy wymianie kompresora (skraplacz szeregowy), a wydaje mi się, że z kolei równoległy był tam parownik, chyba że się mylę. To próbować chłodnicę zapełniać czyścikiem "pod prąd" i wylewać aż będzie czysto, czy absolutnie totalny nonsens i sobie darować? Wszystko będzie płukane środkiem od Laser Sinex tak jak w poprzedniku. Dysza i osuszacz oczywiście nówki, tu nie ma wątpliwości.
-
Można jeszcze kupić ładne B5, ale skup się na stanie pojazdu i podstawie wyposażenia a nie wersji silnikowej i napędowej, jak to chyba w każdym starszym wozie, na start pakiet porobić do bezstresowej jazdy, a nie będziesz co rusz chodził wkoło i naprawiał, a jeździł i to z satysfakcją, wtedy B5 potrafi zadowolić. PS. Silnikowo minimum do w miarę przemieszczania się, tu tez za wiele nie wymagajmy jeśli cenowo nie ma być zbyt wygórowane, w B5 myślę że 1.8 125 KM, tego jeszcze bardzo przyzwoitego kondycyjnie jest sporo, do 1.6 zejść to tylko z pogodzeniem się z bardzo ograniczoną dynamiką - przejdziesz się to się przekonasz. Chyba, że budżet spory, ale i poziom wyeksploatowania i ilości podmęczonych aut w "tłustszych" wersjach może niepokojąco rosnąć, a będąc szczerym średnio wygląda ładowanie dużych pieniędzy w zakup, bo wartość rynkowa pojazdu może z tym nie korelować.