Skocz do zawartości

marek3

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marek3

Osiągnięcia marek3

0

Reputacja

  1. Po wizycie u Sopy/SSerwis w listopadzie 2010: 8E2 910 155B RdW 3271 na razie przejechałem 3000km i wszystko OK
  2. Moja skrzynia GJA (wciąż 6 lamel), przebieg 90k, historię już opisywałem. VAG Number: 8E0 910 155 C Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3220 Soft Coding 0000001 Shop: Imp: 444 WSC 00999 [br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 21:02_________________________________________________Jeszcze silnik ... VAG Number: 038 906 019 LJ Component: 1.9l R4 EDC 0000AG 5934 [br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 21:08_________________________________________________Właśnie wróciłem od Sopy/SSerwis. Pierwsze wrażenia pozytywne. Skrzynię robił Paweł - modyfikacja z 6 na 7 lamel, nowy filtr i uszczelki, nowy olej, nowe łożysko od strony koła dwumasowego (tam wcześniej miałem wyciek) + uszczelniacze, koło czujnika, kilka innych drobnych rzeczy, wyczyszczenie drugiego filtra. Szef wgrał najnowszy soft. Łączny koszt 3124,- Przy okazji zrobili diagnostykę silnika (gratis), wyszło że dwa wtryski nadają się do regeneracji, szef mówił że warto zrobić to po zimie, u nich łączny koszt to ok 800zł. Co do oczekiwań - jadąc tam byłem nastawiony także na wymianę łańcucha i bieżni, bo tak jakby było słychać łańcuch przy małych prędkościach jak odpuszczam gaz. Jak Paweł rezebrał skrzynię, zaprosił mnie abym mógł zobaczyć jak wygląda w środku, wytłumaczył zasadę działania, pokazał "zjechane" bieżnie z innych skrzyń i powiedział że moja jest w dobrym stanie i nie zaleca wymiany. Noc spędziłem w pobliskim hotelu (koszt 90zł + śniadanie 20,- jak za te pieniądze hotel przyzwoity). Przy odbiorze/jeździe końcowej z p. Sopą - słyszę że objaw jakby łańcucha nie zniknął - wg p. Sopy to nie skrzynia, tylko przełączanie powietrza z turbiny na EGR i nie warto tego naprawiać - ... nie wiem, ale może mieć rację. Co do skrzyni to czuję że chodzi trochę lepiej i wreszcie nie ma wycieku :-) Gwarancję na naprawę dają pół roku lub rok. W moim przypadku Paweł powiedział że mogą dać rok i dali to na piśmie.
  3. Przerabiałem temat, więc się podzielę [Audi A4 B6 AVF 2004, xenony] Oryginalne H6W palą mi się co 4 miesiące jedna :-( stwierdziłem że z LEDami będzie lepiej Można włożyć tanie ledy BAX9S (lub BA9S ze spiłowanym jednym bolcem). Warunek - muszą pobierać conajmniej 1W, wówczas komputer nie zgłasza spalonej żarówki. Dawno temu zamontowałem takie które mają 1W, niestety po 4 miesiącach jedna zaczęła mrugać :-) Dziś postanowiłem dać LEDom jeszcze jedną szansę. Zamontowałem takie: http://allegro.pl/zarowka-led-bax9s-ba9s-9smd-high-p-postojowki-i1314850496.html bez żadnych oporników zobaczymy ile podziałają ...
  4. Odnośnie Samko - są znani z Warszawie, działają od dawna, dostarczają części do skrzyń ATF innym warsztatom. Raz byłem u nich na diagnozie mojego multitronica zaraz po zakupie samochodu - szef przejechał się, powiedział że chodzi dobrze, i nie chciał za to żadnej opłaty. Z tego co słyszałem, to diagnozę "na szybko bez rozbierania skrzyni" robią tanio, ale za naprawę skrzyni trzeba u nich dużo zapłacić [sam jednak nie doświadczyłem]
  5. Odnośnie wersji softu - nie mam VAGa, ale mechanik potwierdził że jest ta co na liście: GJA - 8E0 910 155 C (6 lamel) TO jeszcze jedna historia - jak byłem w Nadarzynie przy wymianie oleju (u Olczaka), to powiedział że coś jest nie tak z adaptacją, zczytał coś ze skrzyni i stwierdził że silnik jest po tuningu (??) - i co więcej ktoś zrobił to z głową - bo skrzynia nie dostaje przy ruszaniu ale dopiero chwilę później. Nie jestem pierwszym właścicielem więc byłem zaskoczony. Wyliczył jakieś dwa parametry, wpisał przez VAGa, i jak się przejechałem po wymianie oleju, to podłączył się VAGiem i stwierdził że adaptacja wskoczyła. Teraz uważam że to nie tuning tylko jazda na paliwie Shella V-Power Diesel (moje wrażenia są takie że jakieś 20% lepiej samochód się zbiera, dużo ciszej, a dawałem buta dopiero jak ruszył przy 20km/h). Po tym jak miałem problemy z elektroniką tej skrzyni (przegrzanie, laweta z Gdańska do Warszawy), to wróciłem na zwykłe paliwo, i ... chyba znów nie ma adaptacji. Trochę boję się teraz na tym V-Powerze jeździć, bo robią je z gazu (jak się nalewa to jak woda, jest żadsze od benzyny). Mam nadzieję że u Sopy po zmianie softu nie będzie to miało znaczenia. A swoją drogą to jaki tani kabel USB/soft polecacie do A4 B6/ aby podłączyć się do skrzyni z notebooka? Co do Midparts - to przy wymianie oleju faktycznie mówili że na pierwszym oleju to 60tyś można zrobić, ale później to co 40tyś wymianę zalecają, a po 100tyś km to się pewnie zepsuje i zapraszają na remont, bo tych skrzyń to naprawiają najwięcej w Polsce (he,he,he jak wlewają olej ZF przeznaczony do 5-cio biegowej skrzyni a nie bezstopniowej to się nie dziwię że taaaak dużo ich naprawiają).
  6. Cześć ! Moje auto to Audi A4 B6 2004 1.9TDI, skrzynia GJA, wciąż 6 lamel. Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami. Samochód kupiłem w 2006r przy przebiegu 24k. Do 59k skrzynia chodziła idealnie. Przy 59k zauważyłem że wzrosły nieznacznie obroty (1900 przy 100km/h zamiast 1800) więc zdecydowanie przyszedł czas na zmianę oleju. Jestem z Warszawy, podjechałem do MidParts, mieli wlać olej oryginalny, a na miejscu widzę że wlewają olej firmy ZF, oszukali mnie że VW fabrycznie leje do tej skrzyni ten olej, a że samochód chodził "inaczej", więc sprawdziłem że ten olej był przeznaczony do tiptronica !!! i może to tiptronica (skrzynia ZF) VW leje ten olej ale nie do bezstopniowej (słowem nie polecam firmy MidParts !). Od razu wymieniłem olej metodą dynamiczną tym razem w Nadarzynie (człowiek kompetentny, ale wycofał się ze względów zdrowotnych). Przy 68k awaria sterownika (błąd F125), naprawiłem w firmie w Piasecznie - właściwie to odsyłają sterownik kurierem i wkładają naprawiony). Wraz z nowym olejem zapłaciłem 1800,- Po naprawie znów chodziła idealnie. Przy 70k chyba przegrzałem skrzynię, przy największych upałach dojechałem do Gdańska jadąc często 160km/h. Na drugi dzień nie chce ruszyć, szarpie, zanim zamówiłem lawetę z Gdańska do Warszawy przejechałem ok 500 metrów ... padł elektrozawór sprzegła hydraulicznego, i podobno znów spalił się sterowni ... w ramach gwarancji naprawili mi po kosztach za 900,- zł ... aczkolwiek skrzynia nie chodzi już jak dawniej, tak jakby było słychać łańcuch w przedziale prędkości 20 - 90 km/h Firma z Piaseczna - człowiek widział nie jedno, naprawił skrzyń ATF wiele, nie oszuka, aczkolwiek nie bawi się w aktualizację softu do multitronica - więc na prostę czynności typu wymiana oleju mogę polecić. Obecnie 90k przebiegu - umówiłem się na remot do Sopy 25/26.11 + modyfikacja do 7 lamel. Jak wrócę i trochę pojeżdże to opiszę swoją opinię o tym serwisie. Pozdrowienia !
  7. Cześć, Mam na imię Marek. Od 4 lat posiadam Audi A4 B6 2004 multitronic 1.9TDI. Jak kupiłem go w 2006r. miał zaledwie 24k km, a teraz 90k. Samochód fajny, mało pali, ale bezawaryjny to on nie jest :-) he,he,he Po 4 latach mogę o nim coś powiedzieć: - żarówki często się palą (w tym modelu normalne, zwłaszcza H6W przy xenonach), w zasadzie co 4 miesiące coś wymieniam - reflektory parują w deszczową pogodę jak stoi na dworze, jak się włączy długie to odparowują :-) - koło dwumasowe padło przy 80k (koszt 2k + robocizna) podobno to norma w tym modelu - elektronika/sterownik w multitroniku padł przy 68k (znany problem, pękają ścieżki) - czujnik temperatury wody od chłodnicy wymieniony przy 90k (czyli po 6 latach, podobno i tak długo wytrzymał) - ostatnio spryskiwacz reflektora (od xenona) musiałem wymienić bo przeciekał po poprzedniej zimie ... - teraz szykuję się na remont multitronica (+ zmiana na 7 lameli) - wrażenia opiszę w wątku mulitronic - a raz to wycieraczki się zatarły, wiem, też znane, oś na której jest przymocowane ramie skrodowała w środku (aluminium też się utlenia) i zatarła ... to akurat sam naprawiłem mimo wszystko nie zmieniam samochodu na inny, bo jest fajny, dobrze wyciszony, na trasie pokazuje co potrafi, a w Warszawskich korkach pali 7l/100km mimo że automat. Pozdrawiam wszystkich !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...