Mam problem z wartoscia napiecia z sondy lambda na gazie (inst.II generacji LandiRenzo) , sterownik od gazu (LES 04). W programie od gazu dla (LES 04), BLUE wskazywane jest napiecie sondy lambda powyzej 1V , tj. ok 1,5V. Na wolnych obrotach spada do 0,8V , przy wyzszych 1.5V przez co cały czas sterownik widzi bogata mieszanke i zjezdza z otwarciem silniczka ( tzw. krokowego) . Diagnozujac prace silnika (napiecie lambdy) za pomoca VAG zarowno na benzynie jak i na lpg wskazania mieszcza sie w przedziale 0,1 - 0,8 V. Co moze byc przyczyna takich odczytow, chodzi mi o wartosci powyzej 1V ?? Podejrzewam że sterownik gazowy zbiera sygnal miedzy przewodem sygnalowym lambdy i masa auta, natomiast ECU miedzy przewodem sygnalowym lambdy i masowym. Wydaje mi się ze masy w obydwu pzrypadkach maja inny potencjal, ale nie wiem czy moge je polączyc, tzn mase z sondy z we ECU (masowym ) i masa auta.
Pozdrawiam