Skocz do zawartości

radas

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O radas

Osiągnięcia radas

0

Reputacja

  1. Pozwolicie, że zacytuję sam siebie (z innego forum): Dodam, że jestem posiadaczem VW Passata B6, ale rozwiązania (przynajmniej część z nich ;)) te same. Może Komuś się przyda. Ja mam inny problem. Dotyczy też błędu silniczka w konsoli:VCDS - 00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213) lub błądWOW Wurth - Sterowanie klimatem - Climatronic Błąd 00041 Silnik klapy wentylacji pośredniejDodam, że wcześniej (parę miesięcy temu) miałem błąd01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)Teraz ten błąd zniknął a pojawił się ten 00041. ''''''''''''''''''''''' Problem objawiał się zupełnym brakiem podmuchu powietrza ze środkowych nawiewów. Dzisiaj postanowiłem ruszyć problem.Aby dostać się do nastawnika(-ów) V213, należy wyjąć licznik. Najpierw trzeba zdjąć osłonę radia, następnie osłonę licznika (na zatrzaski). Aby wykręcić licznik należy dostać się do dwóch śrub osłoniętych plastikową obudową (tą podłużną nad kierownicą). Trzeba odpiąć i wyjąć włącznik hamulca awaryjnego, pokręteł siły podświetlenia deski, świateł (aby wyjąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić do pozycji "pion" i wysunąć go. Sam licznik wpięty jest w styk i od góry zabezpieczony "zębem". Po prostu wyciągamy go. Ten opis chyba dotyczy passatów.Z prawej strony ukażą się nastawniki.Dwa : u mnie górny 3C0907511 i zaraz pod nim drugi 3C0907511A. Byłem przekonany, że będzie tam jeden. Ten niższy to V158 ? Chyba, nie ? Ten powinien być niżej. Dostęp do niego pod nogami. Za gatewayem. Nastawników raczej nie można wykręcić. Jeden z trzech wkrętów jest z tyłu, ale oba można rozłożyć. Dwa śrubokręty i odhaczamy zaczepy (u góry puszek). Mamy dostęp do potencjometrów. Aby je wyjąć trzeba się trochę nagimnastykować manualnie. Z górnym mniejszy problem. Należy odłączyć wtyczkę, podważyć sam potencjometr i wyjąć go. Z drugim, tym poniżej jest problem z odpięciem wtyczki. Trzeba jednocześnie odhaczać jej zabezpieczenie i wyciągać ją z wtyku. Analogicznie można wyjąć sam potencjometr.Niestety nie posiadałem "dawcy" nowych potencjometrów. "Odświeżyłem" je preparatem do styków. Nożem do tapet odchylałem białe kółeczko od korpusu potencjometru i psikałem tam kontakt sprayem. Oprócz tego psikałem na te dwa okienka - Kto wyciągnie będzie wiedział o czym mówię. Potem wielokrotnie obracałem kółeczkiem w obie strony. No i tu pojawił się problem. Zapomniałem jak ustawione było kółko potencjometru ? Pozostawiłem je w przypadkowym położeniu. Dalej składanie w odwrotnej kolejności.Odpalenie samochodu i wieje ze środkowego nawiewu ! Sprawdzenie błędów klimy (- jednocześnie ECON+obieg zamknięty i włączyć zapłon). Nie ma krzaczków (błędu) na wyświetlaczu temp. klimy !Krótka przejażdżka aby skasować ikony wspomagania, hamulców (dla tych co nie wiedzą normalne, pokazują się po odłączeniu akumulatora). Podłączyłem VCDSa i ponownie błąd00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213), ale...... z nawiewów leci zimne powietrze ! Czyli cel osiągnięty !Nie mam pojęcia dlaczego pojawia się dalej błąd. Kilka razy go kasowałem, powraca. .............hmm. Przyjrzałem się teraz jeszcze raz zdjęciu: W/G tego ten niższy to faktycznie V158, ten wyżej to V107 (o którym w ogóle nie słyszałem, byłem już pewny, że to V213) a za nimi jest nieszczęsny V213. Oj do niego to chyba faktycznie nie ma dostępu. Pytanie : Gdy wyjąłem potencjometry nie zwróciłem uwagi na położenie kółka (kierunek strzałki) Jak prawidłowo ustawić to nieszczęsne kółko ?
  2. strzałka Mam passata b5, ale to prawie to samo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...