Skocz do zawartości

Mithrindil

Pasjonat
  • Postów

    128
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mithrindil

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Warszawa / LRA

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mithrindil

1

Reputacja

  1. Zorientuj się a propos map do BNS 5.0 - kiedyś rozmawiałem z jakimś "specem" od kopiowanych map i mówił że nie ma opcji by coś nagrać / wytłoczyć dla BNS 5.0, tylko oryginały. Jeżeli to prawda to na Twoim miejscu zostawiłbym sobie BNS 4.2 jako nawigację.
  2. Odgrzebuję stary temat bo dopiero teraz mam czas się za to wziąć. Mam moduły, mam kamerkę, mam kable - brakuje mi tylko tej przelotki co na jednym końcu ma czteropinowy wtyk a na drugim wolny kabel do wstecznego (ktorego chyba nie musze podlaczac bo sygnal wstecznego moduł bierze z CANów) i żółte wejscie video dla kamerki. Skąd masz taką przelotkę? Miałeś w zestawie z modułem?
  3. W Borkach jest zakład który zakłada klimatyzacje do aut - mają też bardzo dobry serwis. Jak padł mi włącznik ciśnieniowy to 2 innych nie ogarniało tematu a ten wiedział od razu + miał części od ręki. http://klimaborki.pl/ Był w weekend we Frampolu - Cultstyle Lubelszczyzna
  4. Ja off... zapowiada się raczej na popijawę w krzakach niż fajny event. W Ułężu były wyścigi i dużo miejsca żeby ustawić auta. W Firleju jakoś tego nie widzę.
  5. Ja mam modul BT ale w Radzyniu bede dopiero za tydzien.
  6. Znalazlem potem rozpiske tych wartosci i ta druga temperatura to tak jak mowisz temp zasysanego powietrza. Air intake temperature. @Lukasz, dzieki za pomoc, padl czujnik temp.
  7. Co za felgi zakupiłeś? Zerknąłem na temat i widzę że sporo modzisz u siebie. Lusterko masz od B6 czy rezałeś od B7? RNS-E
  8. Pewnie jesteś świadom co robisz ale kontrolnie zapytam: nagrałeś płytę z booking type DVD-ROM? Btw - jeżeli wymieniasz laser bo stary nie czyta Ci nagrywanych płyt z mapą to wg mnie tańszą i szybszą opcją jest zakup tłoczonej "kopii zapasowej" za 150 pln... Działa jak ori płyta.
  9. Co tu taka cisza? Wrzucacie już letni setup do swoich aut?
  10. Dzięki, to by się zgadzało nawet bo tam właśnie było 87. Jest opcja by sprawdzić stan termostatu (zamknięty / otwarty)?
  11. Cześć, Mam u siebie w aucie problem, wskazówka temperatury nie dochodzi do 90 stopni. Doczytałem na forum że najczęściej to awaria czujnika temperatury G2 / G62 lub termostatu i że należy sprawdzić VAGiem odczyty z tych czujników. G62: wybrać 01-Engine, blok pomiarowy 007: u mnie tutaj jest pusto nie ma żadnych wartości. G2: wybrać 17-Instruments, blok pomiarowy 003: tutaj jest odczyt prawidłowy, wskazanie jest podpisane "Coolant temperature" - wskazywało 76 stopni. Skacząc po różnych blokach w 01-Engine pojawiają się dwa odczyty podpisane po prostu "temperature" - jeden podczas pomiaru miał wartość 87 a drugi 40. Silnik podczas pomiaru był rozgrzany. Korzystam z VCDS-lite. Jakieś sugestie dlaczego w 007 jest pusto? Ewentualnie jak inaczej sprawdzić czy termostat się zamyka? Pozdrawiam
  12. RS6 IMO trochę się już zestarzały. Wg mnie S-Line lepsze albo Avusy. Jednak ważam że najładniej z ori wyglądają wzorowane na RS4: Takie mam u siebie, 8,5J na oponach 225. Nie ma dużego naciągu więc zastanów się nad 9J jak Cię kręci duży naciąg.
  13. Byłem i sprawdzał to wyszło mu 11,5V - mówił że mało ale to raczej wskazuje że akumulator jest nienaładowany a nie że nie ma pojemności i on osobiście podstaw do reklamacji tutaj nie widzi ale jak chcę to mogę próbować. Bosch S4 60Ah 540A. Doładowałem 24h prostownikiem i zapalił elegancko (przy temp +3), zrobiłem trasę 150km i za 3-4 dni sprawdzę jaki będzie rozruch.
  14. Proces ładowania zależy od prostownika. Jeśli będziesz miał prostownik, w którym pokrętłem lub przełącznikiem ustawisz maksymalny prąd na 1A, 2A, 3A, 4A lub mniej lub więcej to taki maksymalny prąd będzie płynął do AKU. Jak ustawisz 6A lub tyle ile może dać ten Twój prostownik, to taki prąd będzie wciągał Twój AKU. Jakbyś miał i 20A na prostowniku, to i taki prąd by wciągał AKU na początku. Zauważ, że każdy AKU ma swoją pojemność. Jedne mają 40Ah inne np. 77Ah. Jest napisane, że akumulatory (takie jak my stosujemy w naszych samochodach) nie powinny być ładowane prądem większym niż 10%. Czyli dla AKU 40Ah, prąd maksymalny nie powinien przekraczać na początku fazy ładowania (jak AKU zaczniesz ładować) 4A. W przypadku innych pojemności AKU, prąd powinien być odpowiednio większy (dla większych Ah) lub mniejszy (dla mniejszych Ah). Ja jak rozpoczynam ładowanie AKU (doładowywanie), to potencjometr ustawiam na min. Podłączam żabki prostownika do zacisków AKU. Następnie zwiększam potencjometrem prąd płynący do AKU do wartości 4A. Dodam, że ja mam nowy AKU Varta 77Ah. Nie przekraczam więc tych wymienionych 4A. Podczas ładowania (doładowywania) prąd płynący z prostownika do AKU zaczyna maleć, bo na AKU zaczyna występować coraz to większe napięcie. Możesz zmierzyć czas po którym prostownik przestanie dalej ładować AKU, a jedynie podtrzymywać stan naładowania. Musiałbyś jednak co kilka minut (5, 10) sprawdzać i notować prąd wypływający z prostownika, np.: - przez pierwsze 30minut prąd ładowania AKU wynosi 4.0A; (0.5h*4.0A=2.00Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.5A; (0.5h*3.5A=1.75Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 3.0A; (0.5h*3.0A=1.50Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.5A; (0.5h*2.5A=1.25Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 2.0A; (0.5h*2.0A=1.00Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.5A; (0.5h*1.5A=0.75Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 1.0A; (0.5h*1.0A=0.50Ah) - przez kolejne 30minut prąd ładowania AKU wynosi 0.5A; (05h*0.50A=0.25Ah) koniec ładowania - "etap podtrzymywania AKU" W ten sposób określisz sobie ile wpompowałeś Ah do AKU Z przykładu wyżej wynika, że łączny czas doładowywania AKU wynosił razem 4.0h, a wpompowany prąd to 18A. Ponieważ suma prądu 18A był wpompowywany przez kolejne równe czasy 0.5h, to: 18A*0.5h=9Ah Posiadając AKU 77Ah, to po doładowaniu go prądem 9Ah (przez czas 4h) wychodziłoby na to, że miałeś pojemność AKU: 77Ah-9A=68Ah; ponieważ 77Ah to 100%, więc 1%=0.77Ah; więc 68Ah/0.77Ah=88.31%. 9Ah/0.77Ah=11.68%. Wartość 88.31% odpowiada za stan naładowania AKU przed jego ładowaniem prostownikiem. Prostownik doładował 11.68%. Oczywiście przedstawione obliczenia będą się różniły dla każdego innego AKU. Dzięki za wyliczenia niestety mój prostownik nie ma regulacji prądu wyjściowego, automatycznie zmniejsza wartość prądu w czasie ładowania. Zrobiłem podobne wyliczenia i wyszło mi że podczas ładowania prostownik doładował około 15% początkowej pojemności po czym przeszedł w stan podtrzymania energii. Z tego wynikałoby że przed ładowaniem akumulator miał 85% pojemności - dodam tylko że przed ładowaniem akumulator nie był w stanie odpalić samochodu. Wnioskować można że zostało mu tylko 15% początkowej pojemności...
  15. Tak sobie pomyślałem że jednak mam dodatkowe wyposażenie - posiadam dodatkowy odtwarzacz DVD który prawdopodobnie nawet w trybie stand-by pobiera jakiś prąd (jest włączany "miękkim" elektronicznym przyciskiem) - ale nie jestem pewien czy nie jest zasilany po stacyjce. Mam też jakiś moduł uniwersalny ale on akurat chyba nie pobiera prądu bez RNS-E. Generalnie auto po 2-3 dniach przy mrozie -6 przestaje palić, akumulator kupiony w sierpniu 2014 więc to jego pierwsza zima. Na starym aku nie było problemów. EDIT: po dłuższych pomiarach wyszło 70-80mA więc prawdopodobnie uwalony akumulator. Co potwierdza też proces ładowania pod prostownikiem - przy podłączaniu prawie 6A a po 4h mniej niż jeden. Uciekła pojemność.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...