Skocz do zawartości

PETERONE

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PETERONE

Osiągnięcia PETERONE

0

Reputacja

  1. Żadne podkładki nic nie pomogą. Wyciek jest wokół wtryskiwacza, przy pokrywie zaworów (to nie jest 1.9 tdi). Wyeliminować to można przez wymianę pokrywek na nowe (tylko ASO) lub zasmarowanie jakimś szczeliwem (u mnie silikon do 300 C - działa). Jeżeli wypchnie silikon, to do sprawdzenia ciśnienie w skrzyni korbowej i do wymiany na 99% odma - znany temat w 2.5 tdi. pzdr
  2. a jeżeli chodzi o hydraulikę tylko INA - popychacze i dźwigienki pestki tylko OE pzdr
  3. Dzięki za podpowiedzi Założyłem dzisiaj nowe turbo - 454135-5009S oryginał Garrett by Honeywell - oczywiście w parze z filtrami i olejem. Wcześniej sprawdziłem odpowietrzenie - jest ok - odma wymieniona rok temu - też ok, czysta i drożna. Może po prostu 215 tys km przebiegu na turbinie i odmówiła posłuszeństwa, przez naturalne zużycie - po dokładnej diagnozie okazało się, że nic się nie urwało, chociaż odgłos w momencie uszkodzenia wskazywał na pęknięcie ośki, tylko po prostu luz był już taki, że poszarpało łopatki na ssącej stronie i umarła. Nawet nie przerzucała przez siebie dużych ilości oleju. Ale po założeniu nowej i paru powolnych kilometrach przyszedł czas sprawdzić to nowe turbulum i .... nawet nieźle jedzie. Tylko wydaje się, mam takie subiektywne odczucie, że poprzedniczka lepiej jechała z dołu (ciągła gdzieś od 1700 obr/min), natomiast nowa potrzebuje 2000-2100 i dopiero zaczyna się zabawa. Z drugiej strony stara miała zadyszkę u góry, powyżej 3700 (może powodem były przypieczone kierownice, nie wiem), nowa ciągnie równo do granicy. Sprawdziłem ciśnienie oleju na gorącym silniku - 2000 obr/min - 2 bary- czyli chyba ok. Może powodem tej innej charakterystyki jest inny model GT2052V - moja była 059145701C - nowa 059145207D ? Tak się zastanawiam co jeszcze sprawdzić, żeby być pewnym sprawnego działania nowej turbiny przez długie kilometry ? Macie jakieś pomysły ? pzdr
  4. Witam wszystkich No i stało się - rozleciała się dzisiaj turbina - dość dziwne wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, ale proces degradacji trwał chyba dość długo, po prostu urwało wirnik:shocked:, brak oznak ciał obcych na łopatkach, czyli dolot czysty. Turbina nie katowana, olej zmieniany co 10 tys, odma wymieniana rok temu (przebieg ok 20 tys). Zakupię chyba nową Garrett'a, chyba że ktoś ma jakiś inny sensowny pomysł - może doradzić gdzie zakupić pewną turbinę . Ale tak zastanawiam się czym to urwanie mogło być spowodowane ? Założyć nową turbinę i zdemolować ją tak jak tą - nie bardzo mnie się to uśmiecha ;(. Trochę poczytałem i może chodzi o ciśnienie oleju na turbinie. Zastanawiam się co sprawdzić przed montażem nowej turbiny? Będę wdzięczny za porady. Z góry dzięki. Pzdr[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2010, 21:16_________________________________________________odgrzewam Pytanie z innej beczki - czy do AFB 150km podejdzie turbo od AKE 180km? Moja była 059145701C z numerem 454135-0002 a mam do załatwienia 059145701F z numerem 454135-0005. Może ktoś coś takiego ma już założonego? Z góry dziękuję za info pzdr
  5. cześć Dasz radę bez ściągania rozrządu - sam w swoim AFB wymieniałem przy okazji remontu alternatora. Oczywiście cały przód - zderzak, pas przódu itp. idą do rozebrania. Ogólnie ok 6 godzin roboty. Chirurgiczne ręce trzeba mieć, ale jak masz trochę pojęcia o mechanice to dasz radę . Jedynym problemem może być górna wewnętrzne osłona rozrządu przy lewym kole na wałku rozrządu, ale można ją podważyć i wszystko wychodzi. pzdr
  6. Cześć, a kupowałeś wszystkie części czy któreś pominąłeś? Czyściłeś może dolot z kolektorami ssącymi, łącznikiem i tzw. klapą gaszącą? Nie robiłem nic poza wymianą odmy, więc nie czyściłem klapy, ani też kolektorów. Części które potrzebowałem: 046131547 - 2 szt - uszczelka EGR 035115427 - 1 szt - oring przewodu olejowego turbo N0138115 - 2 szt - pierścień uszczelniający przewodu olejowego turbo 059103464 - 1 szt - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) Podróby nie kupisz tylko OE . Co prawda filtr odmy jest HENGST'a. Firma sprzedaje filtry na rynku części zamiennych, ale tą część dostarczają tylko na OE. Pozostaje ci tylko ASO. Polecam podzwonić po różnych, różnice w cenach są spore . pzdr
  7. Takie same problemy miałem w swoim AFB. Co mogę doradzić - najpierw podepnij VAG'a i zrób logi jak poradził spanky. Wymiana termostatu to jest 5-6h roboty, do tego rozebranie całego przodu, spuszczenie płynu chłodzącego, odpowietrzenie itd. Ogólnie dużo zabawy - wymieniałem u siebie jakieś 1,5 miesiąca temu. Najlepsza opcja to uszkodzony czujnik a nie termostat - zdecydowanie mniej roboty. pzdr
  8. Cześć Te nakrętki mocujące przewód do zaworu EGR ? To chyba największy problem przy całym demontażu. Dobór odpowiednich kluczy ułatwia życie - nakrętkę bliżej lewej głowicy odkręcałem zwykłym kluczem płaskim (12) ale krótkim, na długi nie ma tam miejsca, natomiast drugą nakrętkę, tą pod turbiną, kluczem nasadowym na grzychotce, po dobraniu odpowiedniej przedłużki. Wcześniej zdejmij przewód gumowy do odmy, więcej miejsca przy manewrowaniu grzechotką. Ogólnie ok 3-4h roboty jak wszystko się łatwo odkręca. :gwizdanie: W tym spisie części wymienione są 3 szt uszczelki o nr 046131547, ja potrzebowałem 2 sztuki - nie czyściłem EGR, więc jedna odpada. pzdr
  9. Cześć Wymieniałem odmę w silniku 2.5 TDI AFB wg instrukcji znalezionej na forum udostępnionej przez BRATPIT'a i nie ma potrzeby odkręcać przewodów wtryskowych z pompy wtryskowej :>. Trochę sprytu i udaje się odkręcić przewód olejowy do turbiny bez demontażu w/w przewodów - a roboty mniej i VP44 zdrowe . pzdr
  10. cześć Zatrzask o który pytasz, mocowany jest dwoma śrubkami, musisz ściągnąć z niego nakładkę i pod nią są te śrubki. pzdr
  11. Witam wszystkich. Poszukałem trochę na forum - wielkie dzięki dla bratpit za info rozjaśniające problem http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8154.0.html;highlight=vp44. Jednak nurtuje mnie pytanie. Do wymiany w moim przypadku jest uszczelka prawej pokrywy zaworów . Odkręcam rurki zasilające wtryski oraz przelewy na wtryskach czyli wszystko za pompą wtryskową, więc teoretycznie pompa nie powinna się zapowietrzyć. Czy konieczne jest wykonywanie wszystkich trzech kroków o których pisze bratpit, czy możliwe w tym przypadku jest wykonanie tylko kroku trzeciego? Będę wdzięczny za pomoc.
  12. cześć niedawno przerabiałem podobny temat w swojej B5 AVANT i sprawa wygląda tak. W silniku są dwie wtyczki. Jedna do zasilania, druga do sterowania. Z wtyczki do sterowania wychodzi wiązka prowadząca do pokrętła (6 pinów), biorąc pod uwagę że masz autko po 2 lifcie. Wiązka do zasilania silnika posiada 5 pinów, tutaj niestety nie będę mógł ci pomóc czy wszystkie są zajęte ponieważ ja przerabiałem wiązkę z autka przed liftem. Do zasilania podświetlenia - we wtyczce jest 12 pinów, ale u mnie jeden wolny czyli lampka zasilana jest przez 11 pinów. Pełne podświetlenie, łącznie z pokrętłem od szyberdachu działa dopiero po spięciu wszystkiego. Wcześniej działa tylko podświetlenie przełączników do oświetlenia. Co do samych szyberdachów to oprócz różnic w silnikach - WEBASTO - BOSCH/ROCKWELL - inne sposoby mocowania - to same szyberdachy z B5 przed liftem i po lifcie różnią się wielkością szyby - w aucie po liftingu szyba jest o ok. 1cm większa od autka przed liftem. pzdr
  13. miałem podobny problem u siebie. okazało się, że uszkodzony jest bączek podciśnieniowy sterujący łopatkami turbiny. objawy dokładnie takie same jak u ciebie, brak mocy od wolnych obrotów, brak kopcenia. pzdr
  14. po parodniowej przerwie w obecności domowej wracam a tu niespodzianka - koszulki. są pierwsza klasa - brawa dla Murzyna
  15. Od 110 km podchodzi ale wyjście na podciśnienie ma inne, u mnie w oryginalnym wyjście pod kątem, w 110 km prosto do góry i nie założę osłony na silnik, na razie jeżdżę na takim ze 110 km ale mechanik na czwartek na załatwić oryginalny 250 zł. pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...