Skocz do zawartości

kierownikszatni

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kierownikszatni

Osiągnięcia kierownikszatni

0

Reputacja

  1. Sprężarka od 1.8 w porównaniu od 1.9 TDI ma inne koło pasowe. W TDI jest na 4 rowki a w benz na 5. Poza tym średnice kół pasowych również są różne. Łapy również nie pasują zamiennie. Przerabiałem ten temat dokładając klime do mojego 1Z. Dodatkowo założyłem również climatronic. Także nie słuchaj, że się nie da tylko działaj!
  2. Auto zostanie w rodzinie na długo. Niebawem będzie nim jeździła żona. Ja przesiadam się na A6 . Poza tym koszty nie były wielkie z racji tego, że robiłem wszystko sam. Płaciłem wyłącznie za części które w większości kupiłem u lokalnych złomiarzy za śmieszne pieniądze. Najdroższe były felgi które i tak wrzuce do A6 Zliczając koszt zakupu auta i wszystkich modyfikacji otrzymuję kwotę za którą na dzień dzisiejszy sprzedaję auto bez problemy. Więc jeszcze się kalkuluje a to dlatego, że samo auto kupiłem w okazyjnej cenie. Więc z ekonomicznego punktu widzenia, wszystko miało jaknajbardziej sens.
  3. Dzięki za wszystkie opinie. A przechodząc do konkretów: 1. Naprawa FIS Wyświetlacz FIS którego powierzchnia wykonana jest ze szkła połączony jest z płytą główną licznika za pomocą foliowej taśmy na którą natryśnięte są ścieżki. Z biegiem czasu i pod wpływem temperatury folia odkleja się od wyświetlacza. Wiadomo, że materiały oparte o różnego rodzaju tworzywa rozszerzają się i kurczą wraz z wahaniem temperatury. Dlatego zdarza się, że podczas niskich temperatury świecą wszystkie linie. Domowym sposobem na podratowanie wyświetlacza jest próba przywrócenia pewnego połączenia między wyświetlaczem a taśmą. Ja zrobiłem to w taki sposób: Rozkręciłem licznik aby mieć dobre dojście do omawianego połączenia taśmy z wyświetlaczem. Następnie przygotowałem pasek blachy aluminiowej. Może to być również pasek blachy miedzianej. Są to metale o dobrym przewodnictwie cieplnym. Dzięki temu całość równomiernie się nagrzewa. Położyłem pasek blachy wzdłóż połączenia taśmy z wyświetlaczem. Następnie do owego paska przyłożyłem grot lutownicy transformatorowej i zacząłem grzać cały czas obserwując czy folia nie topi się. Proces powtarzałem 3 razy. Po złożeniu wszystkiego do kupy licznik od ponad roku działa bez zarzutu. Na zdjęciu widać, że jedna linia zaczyna się wysypywać. Ale generalnie nie jest źle. 2. Jak wrócę do domu i poszukam schematu postaram się opisać co i jak jeśli chodzi o FIS. 3. Nie znalazłem na allegro licznika z fisem i obrotomierzem od disesla więc założyłem od benzyny. Docelowo będzie licznik od 2 lifta więc mnie to nie przeszkadza póki co. 4. Jak najbardziej tak. Będę obserwować forum i czekać na jakiś termin i miejsce. Myślę, że ze Złotoryi przyjechało by ze mną jeszcze z 2 - 4 A czwórek.
  4. Otóż co do fisa to potrzebne są: - Zegary z fisem :>, - Manetka z sterowaniem kompem, - Kostka z pinami do manetki, - Kostka z pinami do licznika, - Kilka przewodów, żeby spiąć manetke z licznikiem i licznik z komputerem. Ja wszystko wytargałem na szrotach. Co do naprawy wyświetlacza to owszem, grzebałem trochę. Miałem martwe linie, grzałem folie przez aluminiową blachę lutowicą. Jak widać wyszło nienajgorzej Jakby kto co chciał wiedzieć, w wolnej chwili służę pomocą.
  5. Jeśli chodzi o silnik to pół roku temu pozbierałem wszystkie fabryczne konie do kupy. Po hamowaniu wychodziło mniej więcej zliżenie do oryginału więc zrobiłem jej chipa. Akutalnie ma +/- 115 koni. Jakoś tam jedzie. Nie narzekam
  6. Witam. Chciałbym pochwalić się moją A4. Auto przyprowadziłem ponad rok temu z Niemiec. Zabrałem ją z pierwszych rąk z domu - nie tureckiego placu. Auto nie posiadało specjalnie bogatego wyposażenia. Szyby elektryczne podnoszone oryginalnie były na korby ! Niemiec zmienił to na zestaw uniwersalny. Auto nie posiadało klimatyzacji. Wyłącznie 2 poduszki, wspomaganie, abs, elektryczny szyber. Po zakupie wyglądało tak: Zaraz po sprowadzeniu postanowiłem wymienić środek na jaśniejszy. Do kosza poszły stare siedzenia, tylna kanapa, boczki oraz wykładzina. Przy okazji założyłem boczki z oryginalnymi przełącznikami podnoszenia szyb (widać na foto 7). Dodatkowo wywaliłem również uniwersalne silnik do podnoszenia szyb i założyłem pełny oryginał wraz z prowadanicami, instalacją i modułem domykania. Następnie postanowiłem dołożyć klimatyzacje i klimatronik. Na różnych forach pytałem jak ten temat ugryźć ale każdy mi odradzał i proponował zmianę auta na wersje z klimatronikiem. Generalnie chora sprawa, dlaczego miałbym zmieniać zadbane auto, z dobrym silnikiem na jakiegoś niepewnego klamota który ma klime? Dlatego po tygodniowej walce, uruchomiłem i poskładałem sam klimę i klimatronik. Z tym drugim nie było problemu bo jestem z wykształcenia inżynierem elektronik. Problem był ze szczelnością ukłądu. Ale po kilku konsultacjach z osobami obeznanymi udało się. Aktualnie auto wygląda tak: Poza tym wprowadziłem następujące modyfikacje od stanu bazowego: - Dołożone 2 przednie grzane fotele (maty), - Przednie reflektory od S4 na oryginalnym ksenonie D2S, - Tylne lampy pod drugim lifcie, - Podświetlanie kratki nawiewów od wersji 2lift, - Zmieniona przednia lampka oraz dołożona tylna od 2 liftu, - Dołożony licznik z FISem (w przyszłości założę od wersji po liftowej), - Radio Concert PLUS (navi) + zmieniarka na 6 płyt + navi między zegarami, - Uchwyt na napoje w tunelu środkowym, - Felgi 17" S-line, - Zaciski + tarcze wentylowane od 2liftu. W przyszłości planuję: - kierownicę od S4 lub od 2 liftu multifunkcję, - oryginalny podłokietnik, - lekka gleba - najlepiej regulowane zawieszenie, - navi plus, - zderzak tył + przód od S4. - i wszystko co przyjdzie do głowy
  7. 1. Co do nie działających szyb to zapewne popękały przewody w gumie między kabiną a drzwiami. Podczas ruszania przewód układa się w takiej pozycji która daje wystarczający prąd aby podświetlić przyciski ale spadek napięcia podczas podnoszenia lub opuszczania jest na tyle duży, że brakuje prądu. Musisz posprawdzać wszyskie po kolei miernikiem. Zazwyczaj na gołe oko widać kóre są pęknięte ponieważ ich izolacja jest jaśniejsza w miejscach załamania. 2. Co do świateł drogowych, być może to przełącznik. Musiałbyś go rozebrać, przeczyścić styki.
  8. Odepnij kostkę od czujnika temperatury. Znajduje się on patrząc z przodu pod rurą od dolotu (tą długą z karbowaniem na jej końcu). Jeśli odepniesz czujnik a auto będzie odpalało normalnie to już wiesz co jest grane...
  9. @patgsm Napewno potrzebne Ci mp3? Bo jakosc spada, i mozliwosci radia za 1000 sa takie same jak za 200zl. Najwiekszy problem z radiami mp3 jest taki ze musisz przewinac 100 piosenek potem zanim znajdziesz ta, ktora szukasz... Osobiscie uwazam ze jak juz kupowac drogie radio to lepiej dac sobie spokoj z mp3... To chyba nie miałeś nigdy do czynienia z radiami firmy ALPINE, polecam np. cos takiego: http://www.allegro.pl/item191945127_alpine_cda_9883r_nowosc_extra_model_z_gratisami.html Mechanizm wyszukiwania utworów jest genialny, 1bitowy przetwornik, procesor dzwięku, mp3, wma i AAC, a jesli ktos nie przepada za takimi formatami zawsze może posłuchać zwykłych AudioCD. Alpine i clarion to klasa sama w sobie.
  10. Poza tym ze alarm ma pilota zintegrowanego z kluczykiem reszta to lipa. Ten kluczyk z reszta też bo po miesiącu grot dostaje dużego luzu. Jakie pieniądze taki alarm... założyłem ich kilka i jeśli chodzi o niezawodność to narazie nic się z nimi nie dzieje, ale jakość przekaźników, złącz, kabli i pilotów pozoastawia wiele do życzenia. Z tańszych lepsza jest już superforteca. Bodajże 7 wzorów pilotów (w tym ze zintegrowaanym kluczykiem), opcja bezobsługowej identyfikacji, atesty, dość solidnie wykonana. Co do dobrych alarmów to warto zwrócić uwagę na: proxima, silicon, seo, challenger. Ale tego raczej na allegro nie kupisz bo jest nielegalnym sprzedaż tych alarmów w taki sposób.
  11. kierownikszatni

    montaż alarmu

    Pod plastikową osłoną obok lewej nogi kierowcy.
  12. A wracając do podmiany liczników Coś mnie szukaj nie działa troche, nie moge znaleźć tematu traktującego o podłączeniu zegarów z fisem do auta z zegarami bez fisa. Pamięta ktoś może jakieś szczegóły? Domyślam się że, należy wrzucić manetke z klawiszami do obsługi FIS, pewnie tez trzeba wprogramować go i ewentualnie zaadaptować VAGiem. To wystarczy? Czy jakieś okablowanie dodatkowe trzeba?
  13. Przebieg siedzi w pamięci licznika więc należy jeszcze przeprogramować pamięć. Pozostaje jeszcze sprawa immobilisera. Ale to juz zależy czy auto jest z immo w liczniku czy w osobnym module.
  14. Mam nadzieje, że się da. Narazie auto stoi w Niemczech i czeka na zwiezienie. Za max 3 tyg będzie u mnie. O swap pytałem żeby mieć ewentualną drugą możliwość jakby się okazało że ciężko znaleźć automat. Osobiście wolałbym automat zostawić. Pzdr
  15. Witam, czy jest możliwa zamiana skrzyni automatycznej na manualną? Może ktoś kiedyś próbował takiego myku? Dodam tylko, że wymiana interesuje mnie wyłącznie dlatego, że mój obecny automat odmówił posłuszeństwa. Do tyłu jeździ bez zastrzeżeń natomiast to przodu ślizga się, lub czasem jak coś jemu odbije jedzie normalnie, ale to tylko czasami. Pzdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...