Szymoonk 2 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Zakładając klimę na oryginalnych częściach MANUALNA wystarczy wymienić nagrzewnice, dołożyć przewody i tu pytanie ile jest przewodów od klimy? chodzi mi o cały układ bo z allegro nie wiele wynika kompresor + łapa, chłodnica+wentylator, skraplacz i chyba wszystko? I jak to jest z instalacja? wystarczy włącznik w kabinie który włącza kompresor i guziczek od włącz/wyłącz obieg wewnętrzny czy jak to jest rozwiązane? Są jakieś dodatkowe czujniki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_majki 19 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 To nie jest tak prosto Kolego, w manualnej też masz układ sterujący pracą sprężarki tak, aby utrzymywała ciśnienie pracy. Jak to dokładnie wygląda to ci niestety nie powiem bo nie wiem, w każdym razie bez kompletnej wiązki i schematu elektrycznego może być ciężko to ogarnąć. Co do części to może być jeszcze innaczej prowadzony, dłuższy pasek wielorowkowy, ale niech potwierdzi lub zaprzeczy ktoś, kto wie jak jest naprawdę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Rozumiem, że nie masz w ogóle i chcesz założyć klimę. Nie jest to proste ani tanie. Z tego co wiem to nawet nie opłacalne. ktoś kiedyś kalkulował, że najtaniej jest założyć jakąś nie ORI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 17, 2009 Author Share Posted July 17, 2009 nie ori to jaka? są gdzieś zestawy czy pozostaje tylko zakład który owe uniwersalne posiada i montuje? I pytanie z jakich modeli podeszła by klima ? Audi 80, passat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pucek 38 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 sam mam ten dylemat, zakładać czy nie, też pomyslałem o manualu bo łatwiej, ale trochę mnie zniechęciliście... napewno z paska pasuje, z A3 też raczej powinna... no i co dalej? jak Wy to widzicie, bo w ten upał odechciewa mi się wsiadać do auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Si?a 0 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 pucek2509 dlaczego Ty jeszcze nie śpisz ... hah powiem Ci że jest to dobry temat... też myślę o jakiejś klimie... trzeba będzie szukać zakładu który by to zrobił... no i właśnie... ile by to kosztowało? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 jednak wolałbym zrobić to sam i mieć ta satysfakcje ale niestety nikt nie potrafi udzielić konkretnych informacji co do czesci i instalacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pucek 38 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 no właśnie, jeżeli ma tom robić zakład to wtedy bym się pisał na klimatronik, ale wolę sam bo nie dość że satysfakcja, to oczywiście niższe koszta, najpierw musimy się dowiedzieć jakie są różnice między manualem a klimatronikiem, czy występują te same podzespoły, a różnica jest tylko w sterowaniu, czy też nie akurat u mnie na spotach jest kolega z manualną, więc za tydzień w piątek porównam conieco z klimatronikiem, podpytam conieco, bo kurde trzeba coś wykombinować mi się wydawało że w manualu problem z podłączeniem MUSI być łatwiejszy, bo jednak odpalamy na guziku i tak samo wyłączamy, więc liczyłem że sprężarka powinna być tylko do zasilania i przez "włącznik" najlepiej to chyba kupić z angilka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 z anglika nie podejdzie np nagrzewnica. Co do różnic w instalacji to w manuału nie ma sterowania klapkami elektrycznie. Tylko nie wiem jak jest podłączona sprężarka obieg zamknięty i wiatrak pod co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Si?a 0 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 Panowie czym się różni manualna od climatronika? Tak na chłopski rozum? Pucek jak pooglądasz i się popytasz to napisz jak to wszystko wygląda, jakie by były plusy i minusy tego. A więc jak sami chcecie robić to Tylko oby się udało... Na forum nie ma nikogo kto już przerabiał taki temat? Może by udzielił cennych wskazówek... Z tego co słyszałem to montaż climatronika jest trochę nieopłacalne, dokładnie ceny nie znam :/ ile by za taki montaż jakaś firma mogła by wziąć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 Cena montażu klimatronika to 3 -4 tys ale nie o to chodzi zeby robic to przez zaklad, a z robota u siebie to koszt kolo 1,5k nawet mniej zależny gdzie się kupi podzespoły no i największy problem to instalacja elektryczna=/ Z podłączeniem części raczej nie było by problemu ale z elektryka to już inna bajka..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Si?a 0 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 Rozumiem... ehhh gdyby za ok. 1.5tysia udało się zamontować klime <3 <3 ... Ojjj ale by było cudo. Tylko gdzie znaleźć fachowca, który już coś takiego montował . Szymoonk czy Ty chcesz jakoś wspólnymi siłami to wszystko ogarnąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 19, 2009 Author Share Posted July 19, 2009 Przy montażu osprzętu nie powinno być problemu i z tym raczej wspólnymi silami można sobie poradzić ale co do instalacji to czarna magia i tu sobie nie poradzę bez wskazówek i jakiś planów. Wiem natomiast ze w manualnej wystarcza 2 czujniki: - temperatury - ciśnienia w klimatroniku jest ich znacznie więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamiloA4 0 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Witam. Z elektryką też nie ma dużo problemów, poszukajcie rozbitka i sami wymontujcie z niego instalację i siup bo swego. Poza tym napewno są jakieś schematy elektyczne manualnej klimy i instalacja nie musi być idealna jak oryginał. Szwagier wstawiał taka klimę tylko on kupił gdzieś całą instalację samochodu i z tego sobie wygrzebał do klimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 jak wygląda instalacja nagrzewnicy pod deska? instalacja jest osobno od tej głównej czy trzeba by wymienić cala wiązkę główną? I jaki ma numer wiązka do A4 B5 1.9 TDI 1Z? Nagrzewnica od Passata b5 podejdzie do a4? kompletujemy graty =D[br]Dopisany: 19 Lipiec 2009, 13:06_________________________________________________czy przewody aluminiowe, chłodnica będą pasowały od anglika???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_majki 19 Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Chłodnica powinnna, przewody nie sądzę, biegną w drugą stronę. Lepiej byłoby się rozejrzeć za kompletnym zestawem, najlepiej jeszcze zamontowanym w "dawcy" inaczej łatwo coś pominąc jeżeli nie masz pełnego spisu części np z ETKI. Może któryś z Kolegów podrzuci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grippen 2 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 SZymonk obiecuje ci że na wieczór dziś wkleje zdjęcia schematu jak wygląda klima w A4 z programu Work DAta oraz etki ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Może wybiegnę troszkę poza temat, ale wyszperałem taki zestawik http://www.allegro.pl/item682970530_nowa_uniwersalna_klimatyzacja_zestaw_polonez_plus.html Jestem ciekawy czy dałoby radę to wmontować pod maskę Audi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grippen 2 Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 proszę takie coś było w Work data tylko musicie sobie te zdjęcia np:w irfan vew zapisać i powiększyć schematy pierwsza część obrazka Druga część obrazka wiadomo o co chodzi tylko takie coś posiadam mam nadzieje że to pomoże [br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 22:35_________________________________________________ Może wybiegnę troszkę poza temat, ale wyszperałem taki zestawik http://www.allegro.pl/item682970530_nowa_uniwersalna_klimatyzacja_zestaw_polonez_plus.html Jestem ciekawy czy dałoby radę to wmontować pod maskę Audi? na pewno ci nie podejdzie ja bym już bardziej szukał klimy z b4 większe prwadopodobieństwo żeby chodziła a koszt używki taki sam jak tej ewentualnie poszukać A4 rozbitej tak aby klima była nie uszkodzona . Na forum był koleś o niku ICE MAN on montuje klimy kiedyś z nim gadałem koszt to okołoło 3000 zł z gwarancją Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 dzięki za schematy. Na razie szukam gratów ale ciężko. Mam możliwość kupienia wszystkich przewodów klimy z audi a4 2.5 europejczyk 98 rok za 250 zl ale czy podejdą? Nagrzewnice już mam i pytanie czy w klimie zmieniały się łączenia tych rurek czy takie same są niezależnie od roku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grippen 2 Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 jeżeli chodzi o przewody to chyba tak kiedyś widziałena allegro komletno klime za 1000 zł ale do A4 1.8 ale pewnie by podeszła kwestia zabawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 pewnie tak: zmieniały się łączenia czy pewnie tak: pasowały by ? =D[br]Dopisany: 23 Lipiec 2009, 21:32_________________________________________________Jednak przewody z silnika 2.5 TDI nie pasują maja gdzie indziej kompresor a co za tym idzie są dłuższe. Natomiast czy będą pasowały z 1.8 T ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grippen 2 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 nie wiem na wieczór zobacze w etce jak to wygląda ele według mnie to hyba powinno podejść Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted July 31, 2009 Author Share Posted July 31, 2009 Czym różnią się łapy kompresora w benzynie 1.8 a diesel 1.9. Rożnica jest w sposobie montowania łapy do silnika czy kompresora do łapy? Czy kompresor z benzyny 1.8 będzie pasował do łapy z diesla? Oraz czy łapa z benzyny podpasuje do diesla? hehe troche zagmatwane ale będę wdzięczny za odp :notworthy: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kierownikszatni 0 Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Sprężarka od 1.8 w porównaniu od 1.9 TDI ma inne koło pasowe. W TDI jest na 4 rowki a w benz na 5. Poza tym średnice kół pasowych również są różne. Łapy również nie pasują zamiennie. Przerabiałem ten temat dokładając klime do mojego 1Z. Dodatkowo założyłem również climatronic. Także nie słuchaj, że się nie da tylko działaj! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Dzięki za odp. ale już wszystko założyłem. Klima jest szczelna i podpinając kompresor na krótko do "+" działa Jeszcze aby kwestia elektryczna aby to wszystko działało jak fabryka chciała Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalik 2 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Jaki łączny koszt takiego zabiegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 ceny z przesyłka (allegro) 1.*instalacja 200 (magik elektryk) 2.*łapa sprężarki z napinaczem 117 3.*sprężarka 225 4.*chłodnica, osuszacz, przewody, wentylator 600 5.*nagrzewnica 250 6.*panel + sterowanie 90 7.*pasek 24 8.*Nabicie 120 9 *Rezystor (opornica) wentylatora 40 Razem: 1660 od tej sumy mozna odliczyć kolo 300 zl za stara nagrzewnice oraz 100 za stary panel z pokrętłami i maskownica Prace mechaniczne oczywiście we własnym zakresie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Si?a 0 Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Wszystko już Ci chodzi jak należy ?? Gratuluję klimy :oklaski: . Robiłeś może zdjęcia podczas pracy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymoonk 2 Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 Zdjęcia starałem się robić. Teraz wyjeżdżam na wakacje z klima wiec po powrocie postaram się opisać co i jak. Instalacja zrobiona jest na paru przekaźnikach i jeżeli mamy za niskie ciśnienie (mało czynnika) to nie włączy się kompresor a jeśli ciśnienie jest za wysokie to włącza się drugi bieg wentylatora i cala sprawa z instalacja. W A4 kompresor działa cały czas czy tez się wyłącza bo to zależny od modelu a jak jest w naszych OOOO ??[br]Dopisany: 13 Sierpień 2009, 13:53_________________________________________________Zapraszam do działu "zrób to sam" :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now