-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Tomekk86

-
[B5 1Z] Duże spalanie!!! Czyżby lały wtryski??
Tomekk86 odpowiedział(a) na michuthebest temat w Audi A4 B5
W zimę przy takich temperaturach jakie panują nie ma szansy zejść na mniejsze spalanie. Mój w zimę pali między 6, a 8 litrów na 100km. Latem pali średnio 5,5 litra, ale wtedy silnik szybciej się rozgrzewa. I dużo zależy jakie trasy robisz, jak krótkie to tym bardziej będzie więcej palił. -
[B5 AFN] Nie chce jechać więcej jak 110-120km/h
Tomekk86 odpowiedział(a) na marcelinho temat w 1.9TDI
Kolego u Ciebie nie ma w turbo kierownic więc nie ma takiego problemu jak u nas w AFN-ach. A co do turbulum u Ciebie Marcelinho możesz sam wyjąć turbinę i wyczyścić. Wystarczy garaż, komplet kluczy i trochę własnych chęci Największy problem odkręcić turbinę i przewód doprowadzający olej, a później idzie gładko -
[B5 AFN] Nie chce jechać więcej jak 110-120km/h
Tomekk86 odpowiedział(a) na marcelinho temat w 1.9TDI
Kolego Radziu95 objawy wskazują, że problem tkwi w turbinie, mogą być zapieczone kierownice lub coś jest nie tak z układem sterującym dźwignią podnoszącą kierownice w turbo(nieszczelność wężyków, zawór, grucha podciśnienia). Zobacz czy sztanga podczas odpalania silnika się podnosi, powinna z 1 cm pójść w górę. Jak mało się podniesie bądź w ogóle nie drgnie to moje podejrzenia będą uzasadnione. Na forum jest dużo podobnych tematów i wszystko jest opisane jak z tym problemem sobie poradzić, wystarczy dobrze poszukać Ja kiedyś też miałem identyczny problem, okazało się, że w turbo kierownice stoją i stąd audiczka łapała notlaufa.[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 18:04_________________________________________________Rozruszanie sztangi i butowanie marne efekty daje, jak już to trasa trzymanie przez dłuższy czas prędkości blisko tej co komputer łapie notlaufa (115-120 km/h na IV, 125-130 na V) i dopiero później przegonienie powyżej, przynajmniej w moim przypadku to tylko pomogło(trasa 90km, jak wracałem dopiero przegoniłem powyżej 130) -
Witam Nie ma co szukać dziury w całym. Moja pali teraz 7,5l, tylko ja jeżdżę codziennie miasto + trasa 18 km i czasami nawet nie złapie 90 stopni, więc silnik nie dogrzany i stąd to większe spalanie. Jak Ty robisz cały czas miasto to jak ma silnik się rozgrzać i mało palić, to nie realne... O małym spalaniu i 5l/100 można pomarzyć, ale przy dodatnich temperaturach i na pewno nie w cyklu miejskim, ale na trasie. Duży wpływ też ma jakość paliwa i ciężar nogi kierowcy. Pozdrawiam
-
Samochód już po części naprawiony Wymieniony został elektrozawór n109 na pompie i ECU, bo w starym był olej i za każdym razem wyskakiwał błąd, że sterownik uszkodzony. Samochód odzyskał moc i lepiej się zbiera niż wcześniej W najbliższym czasie jeszcze wyciągnę turbinkę i wyczyszczę. Czy szkiełkowanie turbiny to dobry pomysł? Ktoś to kiedyś już robił?
-
Błąd 00575 może być spowodowany przycinającymi się kierownicami w turbinie, a brak mocy wtedy występuje po przekroczeniu 120 km/h na 4-biegu lub 130km/h na 5-biegu. Ten błąd był spowodowany wcześniej, parę razy właśnie łapał mi notlaufa samochód i błąd nie był potem skasowany. U mnie w obecnej chwili silnik nie chce się w ogóle kręcić powyżej 3 tys, a prędkość maksymalna to nie więcej niż 110km/h.
-
Dzisiaj rano zostawiłem samochód znajomemu elektromechanikowi, jak będę coś wiedział więcej to napiszę. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi [br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 17:51_________________________________________________Okazało się, że faktycznie elektrozawór n109 uszkodzony, a na dodatek w komputerze był olej Po skasowaniu błędów ponownie wyskakuje błąd jednostki sterującej, a zawsze się pojawia gdy ruszymy samochodem. Silnik kręci się maks do 3tys i brak mocy. Mechanik wyczyścił komputer i osuszył, ale to nie pomogło. Muszę kupić drugi...[br]Dopisany: 11 Listopad 2010, 15:02_________________________________________________Mój numer komputera to: 028 906 021 GN Czy muszę znaleźć komputer o identycznych numerach? Czy będzie pasował o podobnych numerach, ale mający inne dwie ostatnie litery?
-
Zastanawia mnie dlaczego silnik normalnie gaśnie po wyłączeniu zapłonu kluczykiem chociaż nie ma tłoczka w n109, a zjawisko gaśnięcia w trakcie jazdy nie występuje i silnik pracuje normalnie poza tym, że brakuje mu wyraźnie mocy? Czy bez tłoczka silnik też wchodzi w tryb awaryjny tak samo jakby podać mu "+" z akumulatora?
-
Sprawdziłem przekaźnik zaworu n109, podłączyłem ten zawór na "krótko" czyli plus z akumulatora bezpośrednio na elektrozawór, nadal te same objawy się powtórzyły. Silnik po odpaleniu zgasł. Kontrolka świec się pali przy przekręceniu zapłonu, więc chyba w tym przypadku przekaźnik odpada. Po tym wziąłem się za elektrozawór N109, wykręciłem go, umyłem w benzynie, po wkręceniu nie dało to żadnego efektu. Nie mialem drugiego, żeby go podmienić, więc posłuchałem się rady znajomego mechanika i wkręciłem zawór bez sprężyny i tego sworznia od odcinania przepływu paliwa. Po zamontowaniu silnik odpalił i pracował dobrze, nie występowało już to zjawisko gaśnięcia silnika, tylko trochę mulił jakby pracował w trybie awaryjnym. Czyli chyba jednak ten elektrozawór jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Co myślicie na ten temat?
-
Witam Dzisiaj udało mi się zeskanować samochód vag-iem i pokazało mi takie numery błędów 00575 65535 17978 00519 01237 Proszę pomóżcie rozszyfrować mi te błędy i może podać jakieś przypuszczenia co może być popsute. Na pewno jeden błąd dotyczy zacinających się łopatek turbo, bo czasami miałem notlaufa, a i świeci mi się inspekcja od jakiegoś czasu, której jeszcze nie skasowałem. Dzisiaj już miałem problem z odpaleniem, trzeba było długo kręcić, aby silnik zaskoczył ;/ [br]Dopisany: 08 Listopad 2010, 21:09_________________________________________________Na naszym forum znalazłem takie odpowiedzi: 00575Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) 65535 Nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) 65535 Błąd jednostki kontrolnej – w którymś systemie 17978 P1570 Contr.Module Locked 00519 P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71 00519 P0107 Czujnik MAP – niskie napięcie – G71 00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71 1237 - zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne
-
Wczoraj sprawdziłem szczelność układu paliwowego, ale nic nie zauważyłem. Zapowietrzony też nie powinien być, bo pali od jednego strzału. Paliwo też powinno być dobrej jakości, przejechałem na nim pół baku i nie było tego typu objawów. Czy święcąca się dioda od ładowania akumulatora, która gaśnie po dodaniu gazu może mieć coś z tym wspólnego? Wcześniej ten objaw był, a silnik normalnie pracował.
-
Witam Dzisiaj moja a4 zaczęła mieć dziwne dolegliwości, podczas jazdy na 2 biegu silnik sam zgasł, po tym problemów z odpalaniem nie było, jak zawsze odpaliła za pierwszym razem, tylko po minucie znowu się to pojawiło, wahniecie obrotów i silnik zgasł. Odpaliłem i postanowiłem się przejechać ulicą, co jakiś czas obroty spadały i samochód szarpał, dwa razy nawet zgasł. Nie mam pojęcia czego to wina? Czy to wina zapowietrzonego układu paliwowego?
-
Czyszczenie turbiny jest proste, największą trudność sprawia jej odkręcenie. Co do uszczelek to będzie potrzebna tylko jedna do przewodu odprowadzającego olej z turbinki, nie pamiętam jej numerów, ja ją kupiłem w salonie seata
-
[ALL B5] Problem z turbo po przekroczeniu 3000rpm lub 120km/h, brak doładowania
Tomekk86 odpowiedział(a) na mamci temat w Audi A4 B5
Przyczyny musisz szukać w działaniu N75, kierownicach turbo lub masz nieszczelność w wężykach. Sprawdź czy sztanga się podnosi przy odpalaniu silnika, jak masz możliwość to pożycz N75 i podmień go ze swoim. Zauważysz czy jest poprawa... W passacie masz silnik AFN? -
Kolega F16mysliwiec może mieć dobre podejrzenia, że to wina immobilizera. U mnie nieraz podobny problem istnieje z odpaleniem szczególnie jak kluczyki trzymałem razem z komórką w jednej kieszeni. Miga mi wtedy kontrolka immo i silnik po odpaleniu chodzi ze 2-3 sekundy, ale po kilku próbach odpala normalnie. Sprawdź więc kontrolkę...