Skocz do zawartości

DamianAudi

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O DamianAudi

Osiągnięcia DamianAudi

0

Reputacja

  1. Witam! Właśnie dowiedziałem się przypadkiem, że do silnika 1,8 T o oznaczeniu AWT przychodzi nietypowy filtr oleju z zaworkiem zwrotnym który nie występuje jako zamiennik tylko Orginał. Może ktoś jest w temacie i poruszy ten wątek dlaczego akurat w tym silniku taki filtr? Pozdrawiam
  2. Witam serdecznie! Mam pytanie odnoście czujnika 2 - pinowego przykręconego na 2 śrubkach do napinacza łańcuszka wałków rozrządu. Jeśli odkręcimy ten czujnik, to wystaje z niego mała oś długości ok 4 mm. i średnicy 2 mm. Pytanie brzmi, czy ta oś ma sprężynować, czy poruszać się luźno? Jeśli ktoś kto wymieniał napinacz, miałby taki czujnik na sprzedaż to proszę o kontakt - gg: 7797958 Damian Pozdrawiam!
  3. Witam! Miałem ten sam problem. Spróbuj wyczyścić przepustnicę i przepływomierz przede wszystkim. Potem odłącz akumulator na 15 minut. Po tym czasie załącz akumulator i włącz stacyjkę, ale nie odpalaj na ok 2 minuty. Potem wyłącz stacyjkę i i ponownie ją przekręcając normalnie odpal samochód. U mnie w przepływce elementy miedziane ( jakieś czujniczki) były zawalone śniedzią. Wyczyszczenie rozwiązało problem. Przyczyn może być wiele, u mnie czyszczenie przepływki pomogło. Pozdrawiam
  4. Witam ponownie. Dodam, ze dzieje mi się tak cały czas (klekota). Wczoraj wyciągnąłem ten "czujnik" rozruszałem go machając nim i wstrzyknąłem troszkę olejku do urządzeń precyzyjnych. Po przykręceniu i odpaleniu stukanie ustało. Zastanawiam się tylko, czy to co zrobiłem pomogło w jakimś stopniu, czy po prostu silnik ostygł i objawy ustały. Byłem jeszcze u elektronika i powiedział aby sprawdzić ten czujnik podłączając 12 V. Myślę, ze powinien wysunąć się. Przypuszczam, ze ten czujnik ( elektromagnes) może być walnięty w nim i to on może stukać ponieważ nie ma napięcia, a poza tym może źle regulować ciśnienie oleju na napinaczu poprzez dyszę. To są tylko moje przypuszczenia i nie jestem pewny na jakiej zasadzie to działa. Proszę o opinię. Pozdrawiam! P.S. Hercules, spróbuj najpierw wymienić ten czujnik - chwila roboty, a może okazać się, że kłopot skończył się.
  5. Witam! Przeszukałem forum na temat klekotania w okolicy napinacza łańcuszka wałków rozrządu i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny. Zatem wczoraj zauważyłem, że w okolicy napinacza łańcuszka wałków rozrządu zaczęło klekotać jak w dieslu. Jest to silnik 1.8T 99 rok. Miałem wcześniej zrzuconą pokrywę i niczego nie dopatrzyłem się. Odkręciłem wczoraj (jakiś czujnik z wtyczką na 2 pin'y) z napinacza i zauważyłem, że wystaje z niego jakaś ośka o średnicy ok 3 mm i wystająca na jakieś 4 mm. Moje pytanie brzmi czy ta oś ma sobie luźno wchodzić i wychodzić z tego "czujnika" czy może ma sprężynować? Chodzi mi o tą oś czujnika w którego wpinamy wtyczkę. Oraz jaka jest zasada działania takiego czujnika? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
  6. Witam! Mi także ciekł olej spod napinacza łańcucha. Wystarczy zrzucić pokrywę górną i odkręcić napinacz. Napinacza nie ściągamy (podnosimy go ok 5 mm) wyciągamy uszczelkę (aluminiową powleczoną gumą) i wszystko dokładnie czyścimy benzyną ekstrakcyjną (powierzchnie). Nie trzeba kupować nowej uszczelki - mi po nowej także ciekło. Po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu polecam silikon RHEINZE (grafitowy) - dobrze nim uszczelnić i poskręcać wszystko nie zapominając o uszczelce pod napinaczem. Uszczelkę pod pokrywą także smarowałem. Już 6 tyś km przeleciało i nawet (odpukać) nie zapocił się. Podkreślam, że za trzecią próbą udało mi się. Pierwsze dwie próby "dały w plecy" ponieważ użyłem zwykłego taniego silikonu silnikowego (czerwony za 6 zł.), którego silikonu nie polecam. Silikon Rheinza kosztuje ok 30 zł. mała tubka. Służy także do zacierania, jeśli zauważymy, że silnik ma przecieki a nie chcemy rozbierać. Ważne! Dobrze odtłuścić. Pozdrawiam
  7. Witam! U mnie po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym wskazówka obrotomierza "pływała" w górę i w duł cyklicznie. Szukałem przyczyny i nic nie znalazłem poza zaśniedziałymi czujnikami w przepływomierzu powietrza. Po wyczyszczeniu skończyło się "pływanie" obrotów, a silnik zaczął bardziej regulować na pedał gazu. Pozdrawiam!
  8. Witam! U mnie co rano po zapaleniu samochodu obroty rosły na ok 2000obr, po sekundzie spadały. W tym momencie spadkowi obrotów towarzyszyło szarpanie samochodem przez ok. 15 sekund, po czym wszystko ustabilizowało się. Znalazłem temat na forum, że może być to wina przepływki - okazało się po wykręceniu jej z samochodu, że miedziane "widełki" mierzące przepływ są zupełnie zaśniedziałe (zamiast miedzianych widełek) były zielone kule śniedzi. Po oczyszczeniu delikatnie szpilką, potem będzlem i benzyną ekstrakcyjną, oraz starannym wydmuchaniu założyłem. Ku mojemu zdziwieniu dolegliwość przeszła bezpowrotnie. Teraz po odpaleniu samochodu obroty po sekundzie spadają poniżej 1000obr. i nie ma żadnych szarpnięć. Przy okazji zauważyłem, że samochód znacznie szybciej zbiera się i jest elastyczniejszy na niższych obrotach. Pozdrawiam i polecam zwrócić uwagę na przepływkę!http://
  9. Witam Serdecznie! Mam na imię Damian, mieszkam w niewielkim mieście Czechowice-Dziedzice na południu Polski. Jestem od pewnego czasu posiadaczem Audi A4 1.8T 2000 rok. Jeśli będe mógł w czymś pomóc to chętnie pomogę i mam nadzieję, że sam znajdę na tym forum odpowiedź dotyczącą mojej A-czwóreczki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...