Skocz do zawartości

RTC

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O RTC

Osiągnięcia RTC

0

Reputacja

  1. identyczny model jak tej -> http://moto.allegro.pl/item483616938_komputer_silnika_audi_100_c4_b4_a4_2_8_v6_aah.html Ile kości ma nie mam pojęcia, jak na razie wszystkie informacje na temat prób komunikacji mam wyłącznie telefonicznie. Rano przedzwonię do tego elektryka i będę wiedział. Może to mieć znaczenie w komunikacji ?
  2. Niestety nadal walczę z komunikacją z moim ECU. Problem szerzej opisywałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aah_problem_z_uruchomieniem_silnika-t53479.0.html Jeżeli ktoś nie ma ochoty czytać w/w trochę długawego postu to w telegraficznym skrócie: 1) Silnik nie odpala. 2) Immo jest ok. 3) Komunikacje ze wszystkimi podzespołami oprócz ECU. 4) Wewnątrz ECU nie nosi żadnych śladów spalenia itd. 5) ECU jest firmy Hitachi. Z tego co dziś powiedział mi elektryk, który mieszka w miejscu, gdzie pozostawiłem samochód to: Linia diagnostyczna zamiast być na pinie 7 jest na 15. Używa polskiej wersji Vaga z wejściem com (żadne przejściówki, prosty port com). Co może być robione niewłaściwie, że nie można nawiązać połączenia ze sterownikiem silnika ? Czyżby wystarczyło zmostkować linie K i L, aby uzyskać przejście z pinu 7 na 15 ?
  3. RTC

    Ile pali Wam gazu?

    U mnie miasto ok 15 - 18 l, trasa 12 l przy średnich prędkościach sporo ponad 120 / h, ogólnie jakaś noga ciężka. Instalacja jakaś taka stara włoska.
  4. Raczej nie widać było zwarcia przewodów, przynajmniej na zewnątrz sterownika. Z tego co twierdzi elektryk to w środku też wygląda normalnie. Jednak pomimo podania zasilania nie chce łączyć się z Vagiem.
  5. Problem pojawił się kilka dni temu podczas powrotu z gór. Zrobiłem ok. 300 km, podczas postoju - przerwy w drodze zgasiłem samochód. Po ponownym zapaleniu na zegarach pojawił się czerwony wykrzyknik, spadły obroty i samochód zgasł. Po ponownym przekręceniu kluczyka samochodu odpalić już nie można (kręci ale nie odpala). Poniżej podam trochę faktów, żeby uniknąć zgadywania w ciemno. 1) Podczas drogi samochód zachowywał się poprawnie (żadnych niepokojących dźwięków, żadnych zapachów spalenizny, żadnych sygnałów dźwiękowych oraz świetlnych na wyświetlaczu). 2) Benzyna jest w baku (na gazie nie jeżdżę). 3) Po przekręceniu kluczyka kontrolka immo miga kilkukrotnie i gaśnie. 4) Przy kręceniu silnikiem czuć i słychać tak jakby chciał zapalić - dostawał paliwo, ale coś go blokuje - odcina. 5) Przy dłuższym kręceniu czuć zapach benzyny pod maską. 6) Zapalanie zapasowym kluczykiem nic nie zmienia (kontrolka immo gaśnie poprawnie). 7) Próba odpięcia akumulatora nie daje żadnego efektu. 8) Po podpięciu VAG-a z polskim interfejsem można połączyć się ze wszystkimi podzespołami oprócz sterownika silnika. 9) Po wyjęciu sterownika silnika przez elektryka i podłączeniu go na stole do zasilania także nie ma z nim żadnej łączności. 10) Z tego co widziałem sterownik silnika to Hitachi. 11) Nie widziałem jaki rodzaj interfejsu ma elektryk (COM, przejściówka USB, itd) - oprogramowanie było w polskiej wersji. Z tego wszystkiego nasuwają mi się następujące możliwości - wnioski: 1) Uszkodzony jest sterownik silnika. 2) Elektryk posiadał nieodpowiednią wersję interfejsu do modelu mojego auta. 3) Podłączanie się do sterownika wyciągniętego z samochodu (na stole) podając mu odpowiednie zasilanie i wpinanie się w przewody diagnostyczne nie daje żadnej odpowiedzi, gdyż wszystkie podzespoły są odpięte. 4) Problem tkwi tylko w niewłaściwym rodzaju interfejsu, używanego przez tego elektryka. Jeżeli ktoś miałby podobne doświadczenia lub wiedział - doradził czego jeszcze szukać i co sprawdzać byłbym bardzo wdzięczny. Planuję w tym tygodniu odholować samochód do warsztatu. Nie chcę, żeby bez potrzeby został wymieniony sterownik silnika, gdyż jest to dość spory wydatek.
  6. Witam, Gdyby komuś nie chciało zaglądać się do profilu to na imię mam Arek, mieszkam w Rzeszowie. A4 posiadam już od prawie 3 lat. Oprócz tego, co widać w profilu kolor szary metallic. Wyposażenie raczej standardowe. Zdjęcia auta postaram się umieścić po tym jak zostanie naprawiony / przywieziony z powrotem do Rzeszowa . Pozdrawiam wszystkich miłośników OOOO.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...