Witam wszystkich
Chcialbym opisac w nowym watku wymiane napinacza paska alternatora w A4 B7 ,byc moze ze bylo juz gdzies opisane ,ale znalazlem tez wiele opisow dotyczacych zdjecia przedniego pasa w celu wymiany napinacza,otoz jest to nieprawda,ja to zrobilem nastepujaco-potrzebny jest dugo,plaski klucz 16 i normalny 13 .sciaga sie pasek klinowy poprzez obrot sroby na napinaczu w prawo do oporu i jednoczesnie blokuje sie go np,dluga zawleczka gr 3mm [wyglada to tak jak kupuje sie nowy w servisie ,on tez jest zablokowany],po zdjeciu czy zluzowaniu paska-calkiem nie trzeba go sciagac-odkrecilem alternator ,jest on przykrecony dwoma dlugimi srubami nr 13,troche ciezko wyjac te sroby a szczegolnie dolna i tez nie do konca musi byc wyjeta alternator wyjac,nastepnie widac jest jak jest przykrecony napinacz na jedna srube w taki wglebieniu klucz nr13,odrecilem ta srube i wyjalem do przodu napinacz ,troche przeszkadza obudowa wentylatora chlodnicy ale odpowiednio obkrecajac wyjdzie bez problemu nastepnie wlozylem nowy ,trzeba go ustawic bo ma swoje odpowiednie polozenie ,ale tylko w jednej pozycji i niema ztym zadnego problemu,w zadnym wypadku niewolno odblokowywac tej blokady napinacza dopiero po zlorzeniu wszystkiego z powrotem i nalorzeniu paskakluczem nr 16 naciagamy srube napinacza w celu zdjecia blokady i nastepnie popuszczamy kluczem napinacz w lewo az do naciagu paska.Czas wykonania tej operacji dla bystrej osoby okolo 30 min to wszystko pozdrawiam