Skocz do zawartości

J58

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O J58

Osiągnięcia J58

0

Reputacja

  1. i juz mamy 2/2 ktos jeszcze uwaza, ze od audi mozna wymagac wiece,j niz od poloneza? Wg mnie jest 3/1
  2. przedłużam listę 7. grzanek85 8. i ja
  3. Witam mlody783 dałbyś namiary na tego mechanika ( może być na moją skrzynkę) na razie jest wszystko ok ale na przyszłość może się przydać.
  4. Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka. Dzięki za podpowiedź o czujnikach, spokojnie mogę się brać za robotę: czyścić cały dolot, przerobić odmę wg. Twojego projektu, bo szlak mnie trafia jak patrzę na zasyfiały silnik (przebieg 165.000), a tak nawiasem, to konstruktorzy aby spełnić wymagania norm mogli wytężyć głowy i znajść inne rozwiązanie nie szkodliwe dla silnika. Ciekawe co by powiedzieli gdyby ich żywić cały dzień grochówką a na noc zamknąć do ciasnego, bez wentylacji pomieszczenia i niech oddychają nieświeżym powietrzem - podobnie jak ich konstrukcji silniki.
  5. Dobry pomysł - po zakończeniu eksperymentów opisz wyniki. Ja też myślałem to zrobić ale nie pozwala mi na to czas i warunki atmosferyczne.
  6. Nad głowicą czy w skrzyni korbowej nie ma aż tak dużego ciśnienia, gdyby bylo to silnik- do remontu, Jest to tylko tzw przewietrzenie, śladowe ilości kompresji z nad tłoka poprzez nieszczelności pierścieni przedostają się do skrzyni korbowej i muszą gdzieś ujść a konstruktorzy skierowali ją do dolotu powietrza. W starszych silnikach jak pisałem w poprzednich postach, rurka przewietrzająca służyła jako najszybszy sposób oceny stanu technicznego silnika, jeżeli waliła kompresja, dym i olej to silnik był wychlastany i nadawał się do remontu.
  7. turbina wreszcie odpocznie od podtruwania, myślę, że nie ma to negatywnego wpływu na nią, zaś czujniki nie wiem, toteż proszę o opinię doświadczonych.
  8. Nie mogę pogodzić się z myślą konstruktorów nowoczesnych silników TDI, dlaczego odpowietrzenie skrzyni korbowej jest kierowane powrotnie do silnika i to w dodatku do dolotu powietrza. Przecież wiadomo im starszy silnik tym więcej idzie oleju odmom i brudzi cały układ dolotowy począwszy od łopatek turbiny, przewody,intercooler, EGR, kolektor ssący, zawory i komorę spalania, przy okazji po drodze wszystkie czujniki. To wszystko robi dużą szkodę dla silnika ( nagary, zapiekania itp). Starsze silniki Diesla mają proste rozwiązanie, przewietrzenie skrzyni korbowej to tylko rurka idąca prosto na ziemię, przecież nie ma tam aż tyle oleju żeby była plama pod pojazdem. Po przeanalizowaniu powyższego zrobię porządek z syfieniem układu dolotowego, po prostu ściągnę przewód idący od odmy na pokrywie zaworów do węża dolotowego przy turbinie, przedłużę go pod silnik a wejście gdzie był poprzednio - zaślepię i zobaczę czy będą plamy oleju pod silnikiem. Nie wiem tylko jaki to będzie miało wpływ na czujniki i elektroniczne kontrolki na dolocie. Może ktoś doradzi mi w tym zagadnieniu.
  9. widzę, że tak jak mówił Sztomel nie jestem osamotniony w problemie oleju w dolocie. Skiper9 ja też poruszyłem ten wątek, poczytaj opinie doświadczonych użytkowników to na pewno Ci się przyda. Mam nadzieję że wspólnie poradzimy sobie z tym problemem.
  10. Miałem już w planach zastosować oil catch tanka, bo jestem z tych co nienawidzą gdy coś cieknie, poci się i syfi silnik, ale po opinii Musashi nie wiem co robić z problemem. Gdybym się zdecydował na zamontowanie oil catch tanka będę potrzebował instruktażu jak go podłączyć, może ktoś podpowie. Pracuję na nocnej zmianie, podobnie jak Sztomel i proszę się nie dziwić, że o tak późnej porze piszę posty na forum.
  11. Tomek wielkie dzięki - będę mógł spać spokojnie, już troszkę poczytałem i bardzo się cieszę, że trafiłem na forum A4.
  12. Proszę o poradę, jeżdżę Audi dopiero parę dni, przebieg samochodu 165000, i zauważyłem wycieki oleju na przewodach dolotu powietrza od interculera do kolektora, najbardziej zaolejone są dwa miejsca: na łączach przewodów i nad kolektorem ssącym z urządzenia sąsiadującego z wlewem oleju do silnika. Nie zdążyłem jeszcze się zaznajomić z budową silnika i nie wiem jak to się fachowo nazywa. Niepokoi mnie to bo przy takim przebiegu nie powinno być wycieków oleju. Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.
  13. Witam serdecznie wszystkich użytkowników Audi. Przesiadłem się z VW na A4 B6 1,9 AWX 2002 i na pewno będę potrzebował wielu rad i wskazówek na temat budowy i użytkowania A4. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...