Skocz do zawartości

Monty

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Monty

Osiągnięcia Monty

0

Reputacja

  1. Witam, Mam mały problem z moją Audi. Jakieś 2 tygodnie temu jadąc autostradą zauważyłem, że tak przy przekraczaniu 3000 obrotów obroty zaczynały lekko falować i auto jakby trochę traciło na mocy. Po pewnym czasie obroty całkiem poleciały do zera i silnik chyba nawet nie zgasł bo nie pojawiły się kontrolki, a po chwili znów wskoczył na obroty. Zapaliła się kontrolka EPC. Zjechałem na stację zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i kontrolka EPC zapaliła się ponownie razem z kontrolką silnika. Zgasiłem auto, odczekałem chwilę i po odpaleniu świeciła się już tylko kontrolka silnika. Resztę trasy jechałem ostrożnie, ale auto jechało w sumie całkiem normalnie. Następnego dnia podjechałem do mojego mechanika, podłączył komputer i otrzymałem następujące błędy. 16804 - Zespół 1; system katalizatora: za mała skuteczność. P0420 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny 16705 - Czujnik obrotów silnika (G28): niezrozumiały sygnał P0321 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny 17927 - Zespół 1; przestawienie wałka rozrządu: Nieprawidłowe działanie P1519 - 008 - Niezrozumiały sygnał 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28): brak sygnału P0322 - 004 - Brak sygnału/brak komunikacji - Sporadyczny Mechanik skasował te błędy, potestował chwilę auto, błędy nie pojawiły się ponownie, więc powiedział, żebym przyjechał za kilka dni to sprawdzimy. Po ponownym podłączeniu pojawiło się wtedy jedynie: 16804 - Zespół 1; system katalizatora: za mała skuteczność. P0420 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny Powiedział mi, że to prawdopodobnie katalizator lub któraś z sond lambda, a reszta błędów, była następstwem wystąpienia tego pierwszego błędu. Kazał pojechać na badanie spalin. Zrobiłem badanie i spaliny wyszły ok. Już miałem zlecać wymianę katalizatora, gdy kolega któy ma VAGa zaproponował, że mi go podepnie i sprawdzimy błędy. Znalazłem na forum opisy jak zrobić test katalizatora i sond. Zrobiliśmy razem te testy i wszędzie były komunikaty, że wszystko ok. Wyskoczył jednak następujący błąd (dodam, że żaden z powyższych błędów się nie pojawił ponownie): Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 557 H HW: 8E0 909 057 A Component: 2.0L R4/5VS 0002 Coding: 0011501 Shop #: WSC 63251 000 00000 1 Fault Found: 17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 001 - Upper Limit Exceeded Readiness: 0000 0000 I tego błędu nie dało się już skasować. Przekopałem forum i wychodzi na to, że taki komunikat pojawiał się forumowiczom przy problemach z brudną i niezaadoptowaną przepustnicą. Objawy też ma takie, że auto jeździ trochę nierówno, czasem z chwilowym opóźnieniem reaguje na pedał przyśpieszenia, leciutko szarpie, przy zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła. Taki lekki efekt "przymulenia" W związku z tym mam pytanie w czym może leżeć problem - czy jest jakiś problem z katalizatorem, czy to przepustnica? Czy najlepiej zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i jej adaptacji, a później znów jeśli auto nadal będzie "zamulone" wymienić ten nieszczęsny katalizator? Poradźcie coś proszę, bo za dwa tygodnie jadę na urlop, a boję się jechać nie rozwiązując tego problemu, żeby nie stanąć gdzieś w trasie. Nie chciałbym też wymieniać katalizatora nie będąc pewnym, że to on szwankuje. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki. W ostateczności oddam auto do ASO VW lub Audi. Michał
  2. No no, widzę, że rodzinka forumowych ALTowców się powiększa Miło, że w moim rodzinnym mieście coraz fajniejsze furki jeżdżą Pozdrowienia od ALTowca z Wrocka, a z pochodzenia stalowowolanina
  3. Witam, Jako, że m.in. dzięki Waszej pomocy w ocenie autka stałem się niedawno posiadaczem tego oto A4 Avant B6, rocznik 2003, silnik 2.0 20V [ALT], to wypadałoby w ramach wdzięczności pochwalić się zakupem na forum. Wiem, że jak dla Was to lekki golas no i ten "słynny" "ALT, ale mi się to auto strasznie podobało, a co najważniejsze okazało się być egzemplarzem naprawdę zadbanym i co najważniejsze 100% bezwypadkowym. Dla mnie osobiście po przesiadce ze starej poczciwej Astry to i tak autko jest "wypasione":) Poniżaj zamieszczam kilka zdjęć z dzisiejszej sesji
  4. Witam, Dołączam do Waszego grona, bo planuje zakup Audi A4 Avant, rocznik od 2002 wzwyż (jeśli dobrze rozumuję to chodzi o wersję B6). Interesuje mnie auto z silnikiem benzynowym 1.8; 1.8T lub 2.0, skrzynia biegów manualna. Mile widziany kolor czarny, chociaż nie jest to warunek konieczny. Cena do 40000. Jeśli ktoś z Was mógłby mi polecić jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę lub podrzucać linki do aut wartych zainteresowania będę niezmiernie zobowiązany. Jestem jeszcze przed lekturą forum, ale być może ktoś z forumowiczów zajmuje się sprowadzaniem takich aut z Niemiec lub wynajdowaniem egzemplarzy wartych uwagi w kraju? Dodam, że oprócz A4 podoba mi się jeszcze Mazda 6 i oba te auta biorę pod uwagę w moich poszukiwaniach. Pozdrawiam Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...