BRD to jednak konstrukcje którymi Audi nie powinno się chwalić.
Podczas mojego 4 miesięcznego używania samochodu (auto kupione od pierwszego właściciela w Polsce, pełna historia serwisowa, 1 rejestracja 20 grudnia 2006, przebieg wtedy 46 000 km, auto do końca 2010 na przedłużonej gwarancji) odnotowałem już chyba wszystkie opisane w tym wątku problemy :
1. Brak mocy + bardzo duże spalanie. Po kupnie pojechałem zrobić soft i okazało się, że auto nie trzyma mocy i momentu (148km i 300nm), a przebieg momentu jest wręcz tragiczny. Byłem w dwóch ASO w Warszawie i nie wiedzieli dlaczego tak się dzieje ?? (bo przecież jak VAG nie wskazuje błędu to go nie ma....). Dopiero na tym forum znalazłem opisany jeden analogiczny przypadek i jego rozwiązanie (czyszczenie wtryskiwaczy), pojechałem do wskazanego ASO i po zapłacie 1800 PLN problem został rozwiązany (185km 380Nm) ale niestety było to "czyszczenie" a to pod gwarancję rozszerzoną nie podchodzi !!
2. Autko chodziło dobrze więc dwa czy trzy dni później pojechałem po raz kolejny zrobić soft do Mastersa. Po sofcie autko ma 200km i 420 Nm i śmiga bardzo przyjemnie - znacząco o około 1l spadło też spalanie w trasie ale to raczej kwestia wyczyszczenia wtrysków
3. Od samego początku występuje w autku to dziwne "mruczenie" (lekko metaliczny dzwięk) przy odpuszczeniu gazu na niskich obrotach [ ASO nie zdiagnozowało w związku z tym żadnego problemy]
4. Po odetkaniu wtryskiwaczy i zrobieniu softa po raz pierwszy pojawiłą się kontrolka czyszczenia DPF. Po kontakcie z tunerem i jezdzie zgodnie z zaleceniami (stała prędkość obrotowa, na 3-4 biegu) po 5 minutach takiej jazdy kontrolka zgasła i wszystko wróciło do najlepszego porządku.
a) Kiedy jadę w trasie wszystko chodzi idealnie : silnik pracuje równo, mało pali, nie załącza się procedura czyszczenia DPF.
Kiedy dużo jeżdżę po mieście (albo raczej stoję w korkach) to raz na 10-14 dni załącza się procedura czyszczenia (zawsze na szczęście tylko z tą jedną kontrolką na komputerze) i po 5-10 minutach jazdy jak w punkcie 4 filtr się czyści.
Jak często podobna procedura odpala się w waszych autach ?
5. Od jakiś 2 tygodni gdy silnik się jeszcze nie nagrzeje delikatnie pływają obroty (tak w zakresie 900-1050). Niby niczym negatywnym w moim odczuciu się to do tej pory nie objawiło ale jest to strasznie denerwujące (Jak będę miał wolną chwilę do podjadę i sprawdzę na VAS)
Macie może podobne problemy ?