-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Maaaniek

Informacje
-
Imię
Mariusz
-
Miasto
Namysłów
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2004
-
Silnik
1.9 TDI
-
Kod silnika
AVF
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
kolego mam ten sam problem, załorzyłem też osobny wątek na to i dopisałem sie do tematu "Najczęstsze problemy po swapie skrzyni z Multitronic na manual 1.9 TDI" bo okazało się że miałem takiego swapa zrobionego w przeszłości o czym nie wiedziałem... Niestety żaden z kolegów również nie odpowiedział.... powiedz rozwiązałeś może ten problem??? będę wdzięczny za wskazówki, dodam że przewód do ECU sprawdzilem ostatnio (nie przerwany = przewodzi) oraz sprawdziłem przewód do czujnika hamulca także sprawny. Przewody podłączone prawidłowo.... nie wiem czy czegoś nie przekodowali jeszcze (bo kilka rzeczy zapomnieli przekodować jak np. Licznik, PDC i kierownice) czy przewód od białej wtyczki pod ECU który idzie do samego ECU nie jest uwalony... tutaj zauważyłem że w blocku 022 w polu 1 powinno być 0.0 : u mnie jest 9.0 ale nie jest wytłumaczone jakie wartości za co odpowiadaja i nigdzie nie moge na necie znaleźć tego opisu :( wielkie dzieki za wszelką pomoc
-
Najczęstsze problemy po swapie skrzyni Multitronic na manual w Audi A4 B6 i B7
Maaaniek odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Witam, odgrzeje jeszcze raz kotleta ale z trochę innym problemem. Zakupiłem niedawno A4 B6 i okazało się że jest po swapie z multi na manual o czym zapomniał mi powiedzieć poprzedni właściciel. Problem - nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy: czujnik stop - DZIAŁA manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera prędkość - pojawia się w VCDS czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji odpowiedzialnej za sprzegło, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku) wtyczka ma 2 piny: 1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem że strony 1 sprawdzony miernikiem - przewodzi 2 idzie pod ECU - do pinu 13 białej kostki i też przewodzi Wygląda to tak jakby sprzęgło było cały czas wciśnięte Miał ktoś może tak samo?? Podejrzewam że jeszcze trzeba cos przekodować??? Dodam że w sterowniku silnika jest przekodowane na 00002 i w liczniku w bloku 06 odjęte 2. Błędów żadnych nie ma. Bardzo proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie bo strasznie mnie irytuje już to że nie działa ? Na jakimś filmiku na YouTube zauważyłem że w Engine - Group 022 - pole 1 powinno być 0.0 a u mnie jest 9.0 nie wiem czy ma to znaczenie... Proszę jeszcze raz o pomoc Bart_S albo kogoś innego doświadczonego... -
Ad. I. Nie znałem zasady działa tego czujnika i myślałem że obwód jest rozwarty a dopiero po wciśnięciu sprzęgła obwód jest zwierany ale zgodnie z tym co znalazłem tu http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_sprz.htm Zasada działa jest dokładnie odwrotna i wynika z tego że kabel od czujnika do ECU u mnie musi być uszkodzony dlatego obwód jest rozwarty (tak jakby było wciśnięte sprzęgło) i dlatego w bloku 006 jest 1 cały czas na pozycji sprzegła. Myślałem że uda mi się uniknąć wyciągania ECU ale nic z tego. Może w sobotę znajdę czas to sprawdzę ten przewód, wymienię go i dam znać. Ad. II. Wystarczyło odjąć dwa w bloku 060 od wartości tam ustawionej (miałem ustawione 1031) i błąd zniknął, najwidoczniej ktoś kto robił swapa albo o tym nie wiedział albo tego nie zauważył. Problem = SOLVED Przy okazji w bloku 004 zmieniłem sobie z 1 na 2 czyli z nielubianego Niemieckiego na Angielski
-
1 muszę wyciągnąć ECU i sprawdzić ten jeden kabelek ale wolałem się poradzić zanim zacznę odłączać kompa, może ktoś też tak miał i był to inny problem... Bo jakby był uwalony ten przewód to na moje oko na vag powinno byc 0 i nic się nie zmieniac po wcisnieciu sprzegła?? Dlatego że dopiero po wcisnieciu sprzegła czujnik powinnien wysłać sygnał wlasnie tym kabelkiem do ECU i zamienić 0 na 1... Ale mogę się mylić... Jak niczego się nie dowiem to może w następnym tygodniu znajdę trochę czasu aby to sprawdzić. 2 żadne kontrolki się nie palą i wszystko niby działa ale denerwuje mnie ten błąd na VAG'u, chcialbym usunąć wszystkie błędy żeby diagnoza komputerowa nic nie pokazywała... Mogę go usunąć ale tylko na chwilę...
-
Maaaniek zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
Witam, wiem że podobny temat pojawiał sie już kilkukrotnie na forum ale nie znalazłem niczego co by odpowiadało konkretnie mojemu przypadkowi. Zakupiłem niedawno zadbane A4 B6 z Slinem zewnetrznym ale okazało się że poprzedni właściciel zapomniał wspomnieć że autko miało zrobionego swapa skrzyni z multitronica na manuala , część błędów na VAG juz wyeliminowałem korzystająć z forum ale pozostały 2 problemy: I. Nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy: czujnik stop - DZIAŁA manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera prędkość - pojawia się na ECU czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji foto poniżej, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku) wtyczka ma 2 piny: 1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem w temacie: https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1 sprawdzony miernikiem - przewodzi 2 idzie pod ECU - tego jeszcze nie sprawdziłem moje pytanie jest: Czy możliwe że ten kabelek który idzie pod ECU może robić jakieś zwarcie i pokazywać w VAG'u jakby cały czas był wciśniety pedał sprzegła? z tego co rozumiem powinno być analogicznie do czujnika hamulca, 0 - odpowiada nie wciśnietemu pedałowi, 1 - pedał wciśniety, zgadza się ?? ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? II. INSTRUMENTS, Błąd 01315 - Transmission Control Module, 49-00 - No Communications kodowanie skrzyni w Engine zmienione na 00002 zgodnie z https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1 należy zrobić adaptation w Kanał 060: magistrali CAN-Powertrain (Lista Instalacja) +00001 = Silnik (Standard) +00002 = Automatyczna skrzynia biegów (opcjonalnie) ( odejmujemy 2 od istniejacej wartości ) +00004 = Brake (Standard) +00016 = Poduszka (Standard) +01024 = Instrument Cluster (Standard) u mnie wygada jakby było to zrobione bo nie pokazuje mi na FIS charakterystycznych N D R 1 2 3... dla automatu. Czy to kodwanie służy do tego? czy może to zmienia się gdzie indziej?? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. ;)
-
Witam, borykałem się z tym problem chyba przez jakis rok albo i wiecej.... Od specjalisty do specjalisty, od komputera do komputera i bardzo różnę i dziwne diagnozy stawiali mojej audiczce.... nie bede o nich pisał bo to strata czasu... w każdym bądź razie, któregoś dnia zdażyło sie tak że niezauważyłem że mam auto na rezerwie, zgasiłem je i pojawił sie zonk, bo audica nie chciała mi odpalić ponownie.... Po dolaniu killku dosłownie litrów do baku (tak aby zgasła kontrolka rezerwy) auto odpaliło na strzała... i co się okazało? Pływak w baku działał ale nie do konca tak jak powinien.... Po wymienie tego pływaka, kontrolka od świec żarowych przestała mrugać, a autko zaczęło odpalać na rezerwie....
-
Witam wszystkich klubowiczów... niedawno się zarejestrowałem na waszym forum... Pisze do was gdyż zamierzam jutro jechać kupić sobie A-4 z sinikiem Quattro 2,5 tdi z 2000 roku i słyszałem rózne opinie odnośnie tych silników, jeden mechanik mi powiedział że w tych silnikach były montowane 2 rodzaje pomp bodajrze wtryskowych i że jedne były wadliwe. Moje pytanie więc jest takie czy ktoś może wie w jakich latach były produkowane te silniki z tymi wadliwymi pompami, a w jakich z tymi dobrymi??? A jeśli nie wiecie dokładnie to może chociaż powiecie mi coś na temat tego silnika 2,5 tdi z 2000 roku??? Z góry dzieki za wszelkie niezbędne informacje... Pozdrawiam wszystkich klubowiczów...