Skocz do zawartości

Maaaniek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maaaniek

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Namysłów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Maaaniek

0

Reputacja

  1. kolego mam ten sam problem, załorzyłem też osobny wątek na to i dopisałem sie do tematu "Najczęstsze problemy po swapie skrzyni z Multitronic na manual 1.9 TDI" bo okazało się że miałem takiego swapa zrobionego w przeszłości o czym nie wiedziałem... Niestety żaden z kolegów również nie odpowiedział.... powiedz rozwiązałeś może ten problem??? będę wdzięczny za wskazówki, dodam że przewód do ECU sprawdzilem ostatnio (nie przerwany = przewodzi) oraz sprawdziłem przewód do czujnika hamulca także sprawny. Przewody podłączone prawidłowo.... nie wiem czy czegoś nie przekodowali jeszcze (bo kilka rzeczy zapomnieli przekodować jak np. Licznik, PDC i kierownice) czy przewód od białej wtyczki pod ECU który idzie do samego ECU nie jest uwalony... tutaj zauważyłem że w blocku 022 w polu 1 powinno być 0.0 : u mnie jest 9.0 ale nie jest wytłumaczone jakie wartości za co odpowiadaja i nigdzie nie moge na necie znaleźć tego opisu :( wielkie dzieki za wszelką pomoc
  2. Witam, odgrzeje jeszcze raz kotleta ale z trochę innym problemem. Zakupiłem niedawno A4 B6 i okazało się że jest po swapie z multi na manual o czym zapomniał mi powiedzieć poprzedni właściciel. Problem - nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy: czujnik stop - DZIAŁA manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera prędkość - pojawia się w VCDS czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji odpowiedzialnej za sprzegło, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku) wtyczka ma 2 piny: 1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem że strony 1 sprawdzony miernikiem - przewodzi 2 idzie pod ECU - do pinu 13 białej kostki i też przewodzi Wygląda to tak jakby sprzęgło było cały czas wciśnięte Miał ktoś może tak samo?? Podejrzewam że jeszcze trzeba cos przekodować??? Dodam że w sterowniku silnika jest przekodowane na 00002 i w liczniku w bloku 06 odjęte 2. Błędów żadnych nie ma. Bardzo proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie bo strasznie mnie irytuje już to że nie działa ? Na jakimś filmiku na YouTube zauważyłem że w Engine - Group 022 - pole 1 powinno być 0.0 a u mnie jest 9.0 nie wiem czy ma to znaczenie... Proszę jeszcze raz o pomoc Bart_S albo kogoś innego doświadczonego...
  3. Ad. I. Nie znałem zasady działa tego czujnika i myślałem że obwód jest rozwarty a dopiero po wciśnięciu sprzęgła obwód jest zwierany ale zgodnie z tym co znalazłem tu http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_sprz.htm Zasada działa jest dokładnie odwrotna i wynika z tego że kabel od czujnika do ECU u mnie musi być uszkodzony dlatego obwód jest rozwarty (tak jakby było wciśnięte sprzęgło) i dlatego w bloku 006 jest 1 cały czas na pozycji sprzegła. Myślałem że uda mi się uniknąć wyciągania ECU ale nic z tego. Może w sobotę znajdę czas to sprawdzę ten przewód, wymienię go i dam znać. Ad. II. Wystarczyło odjąć dwa w bloku 060 od wartości tam ustawionej (miałem ustawione 1031) i błąd zniknął, najwidoczniej ktoś kto robił swapa albo o tym nie wiedział albo tego nie zauważył. Problem = SOLVED Przy okazji w bloku 004 zmieniłem sobie z 1 na 2 czyli z nielubianego Niemieckiego na Angielski
  4. 1 muszę wyciągnąć ECU i sprawdzić ten jeden kabelek ale wolałem się poradzić zanim zacznę odłączać kompa, może ktoś też tak miał i był to inny problem... Bo jakby był uwalony ten przewód to na moje oko na vag powinno byc 0 i nic się nie zmieniac po wcisnieciu sprzegła?? Dlatego że dopiero po wcisnieciu sprzegła czujnik powinnien wysłać sygnał wlasnie tym kabelkiem do ECU i zamienić 0 na 1... Ale mogę się mylić... Jak niczego się nie dowiem to może w następnym tygodniu znajdę trochę czasu aby to sprawdzić. 2 żadne kontrolki się nie palą i wszystko niby działa ale denerwuje mnie ten błąd na VAG'u, chcialbym usunąć wszystkie błędy żeby diagnoza komputerowa nic nie pokazywała... Mogę go usunąć ale tylko na chwilę...
  5. Witam, wiem że podobny temat pojawiał sie już kilkukrotnie na forum ale nie znalazłem niczego co by odpowiadało konkretnie mojemu przypadkowi. Zakupiłem niedawno zadbane A4 B6 z Slinem zewnetrznym ale okazało się że poprzedni właściciel zapomniał wspomnieć że autko miało zrobionego swapa skrzyni z multitronica na manuala , część błędów na VAG juz wyeliminowałem korzystająć z forum ale pozostały 2 problemy: I. Nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy: czujnik stop - DZIAŁA manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera prędkość - pojawia się na ECU czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji foto poniżej, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku) wtyczka ma 2 piny: 1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem w temacie: https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1 sprawdzony miernikiem - przewodzi 2 idzie pod ECU - tego jeszcze nie sprawdziłem moje pytanie jest: Czy możliwe że ten kabelek który idzie pod ECU może robić jakieś zwarcie i pokazywać w VAG'u jakby cały czas był wciśniety pedał sprzegła? z tego co rozumiem powinno być analogicznie do czujnika hamulca, 0 - odpowiada nie wciśnietemu pedałowi, 1 - pedał wciśniety, zgadza się ?? ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? II. INSTRUMENTS, Błąd 01315 - Transmission Control Module, 49-00 - No Communications kodowanie skrzyni w Engine zmienione na 00002 zgodnie z https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1 należy zrobić adaptation w Kanał 060: magistrali CAN-Powertrain (Lista Instalacja) +00001 = Silnik (Standard) +00002 = Automatyczna skrzynia biegów (opcjonalnie) ( odejmujemy 2 od istniejacej wartości ) +00004 = Brake (Standard) +00016 = Poduszka (Standard) +01024 = Instrument Cluster (Standard) u mnie wygada jakby było to zrobione bo nie pokazuje mi na FIS charakterystycznych N D R 1 2 3... dla automatu. Czy to kodwanie służy do tego? czy może to zmienia się gdzie indziej?? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. ;)
  6. Witam, borykałem się z tym problem chyba przez jakis rok albo i wiecej.... Od specjalisty do specjalisty, od komputera do komputera i bardzo różnę i dziwne diagnozy stawiali mojej audiczce.... nie bede o nich pisał bo to strata czasu... w każdym bądź razie, któregoś dnia zdażyło sie tak że niezauważyłem że mam auto na rezerwie, zgasiłem je i pojawił sie zonk, bo audica nie chciała mi odpalić ponownie.... Po dolaniu killku dosłownie litrów do baku (tak aby zgasła kontrolka rezerwy) auto odpaliło na strzała... i co się okazało? Pływak w baku działał ale nie do konca tak jak powinien.... Po wymienie tego pływaka, kontrolka od świec żarowych przestała mrugać, a autko zaczęło odpalać na rezerwie....
  7. Witam wszystkich klubowiczów... niedawno się zarejestrowałem na waszym forum... Pisze do was gdyż zamierzam jutro jechać kupić sobie A-4 z sinikiem Quattro 2,5 tdi z 2000 roku i słyszałem rózne opinie odnośnie tych silników, jeden mechanik mi powiedział że w tych silnikach były montowane 2 rodzaje pomp bodajrze wtryskowych i że jedne były wadliwe. Moje pytanie więc jest takie czy ktoś może wie w jakich latach były produkowane te silniki z tymi wadliwymi pompami, a w jakich z tymi dobrymi??? A jeśli nie wiecie dokładnie to może chociaż powiecie mi coś na temat tego silnika 2,5 tdi z 2000 roku??? Z góry dzieki za wszelkie niezbędne informacje... Pozdrawiam wszystkich klubowiczów...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...