Skocz do zawartości

waldekkk

Pasjonat
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O waldekkk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia waldekkk

0

Reputacja

  1. @ tofik_audi u mnie było podobnie w motorze AKN tylko że dymił bardziej na biało niż błękitny, a przyczyną był zabity filtr odmy. Raz ciągnął,a raz zmulał i dopiero gdzieś wyczytałem że może być zabity w/w filtr.O dziwo po odkręceniu korka wlewu oleju nie wydostawał się dymek a sam korek jak był poluzowany to za bardzo nie "tańczył" .Dlatego nie brałem tego pod uwagę.Któregoś dnia spróbowałem właśnie w/g porady zabrać się za odmę.Filtr umyłem w acetonie i autko lata po dziś dzień.
  2. Witam Jak w temacie falują obroty na jałowym (średnio 850 i nagle na sekundę może dwie spadają poniżej 500) zatelepocze budą i przez paręnaście sekund chodzi ok i później to samo. Po wciśnięciu pedału gazu np na 1500rmp. również falują(tylko że częściej co 5 sekund). Powyżej 3200 motor pracuje bez zastrzeżeń.Słychać dziwmy odgłos jakby coś się zacierało (metaliczny )Diagnoza była że 3 pompki do wiany.Po wymianie kompletu pompowtryskiwaczy dalej ten sam problem.Silnik jest już ze zmodyfikowanym napędem pompy olejowej więc tu się nie powinno nic dziać.Czy może być przyczyną pompa vacum? Pompowtryski wszystkie bipy w okolicach -14 -17 .Auto po depnięciu mu pedału gazu "w podłogę" ciągnie jak by wszystko było ok , ale jak się delikatnie przyspiesza zaczyna szarpać.Usterka wystąpiła nagle z dnia na dzień.W vagu nic nie pokazuje brak jakichkolwiek błędów.Wydaje mi się że jakby coś się przycierało(dziwny odgłos albo tarcia lub świstu) ale tylko w tym momencie kiedy świrują obroty.Oleju nie ubywa ale wydaje mi się jakby w spalinach było czuć ze bierze olej.Co mogło się posypać że są takie objawy?Dzięki i proszę o pomoc Waldek
  3. Dziwne że na vagu nic nie wskazał no chyba że sprawdzałeś tylko grupę 18.A jak jest na 13 i 23 ? No i sprawdz jeszcze grupę 4 jak wygląda ustawienie rozrząd Dokładny opis regulacji PD AVF http://chomikuj.pl/waldekkkk/Dokumenty/pd,443380294.pdf
  4. Chodzi o porównanie temperatur pomiędzy w/w czujnikami.Jaj bedzie taka sama to czujniki będą raczej OK i wtedy pozostaje (brudna robota-)do wymiany czyli termostat.Radzę też zwrócić uwagę że termostat otwiera sie w okolicach 87- 92 stopni(zależy od typu silnika) i spadek temperatury jak jest zimno na dworze tak jak to opisał @Grisza79 -8 stopni na razie nie powinno niepokoić no chyba że temperatura nie chciała wzrosnąć powyżej 70 stopni to wtedy wymiana.Osobiście bym się wstrzymał z wymianą i poczekał bym jak będzie cieplej na zewnątrz i porównał objawy.
  5. Nowy w aso jakieś pół roku temu kosztował 86zł. W sklepie zamiennik od 45zł wzwyż.Też bym stawiał na termostat ale dla pewności porównaj jeszcze vag-iem czujniki G62 (grupa 007 w 01-Engine) oraz G2(grupa 003 w 17-Instruments) możliwe że czujnik wali w ....
  6. Ja zaczął bym od vacum pompy.Uszczelnienia na PD jak się "posypią" i paliwo przecieka do oleju to autko automatycznie powinno miec problem z rozruchem po kilkugodzinnym postoju. Przerabiałem to tylko że w 2,0tdi
  7. Potwierdzam wypowiedź @Flyer .Wczoraj odstawiłem auto do warsztatu na wybicie kata + wymiana plecionki.Po robociźnie jazda próbna :> w/w dźwięki zamarły.W warsztacie w którym to robiłem wstawiono rurkę w katalizator -tak polecił mi "gość" który zajmuje się wydechami od kilkunastu lat.Wcześniej zmieniałem alternator na nowy(nie nadawał się do naprawy),oraz po jakimś tam czasie Egr +N75-ze względu na w/w odgłosy i szarpania.Po tamtym zabiegu dalej "wyło" ale już nie szarpało w przedziale 1800-2000 więc połowa sukcesu).Po przejrzeniu kilkunastu tematów z w/w problemem postawiłem 50/50 że albo turbo albo kat.Zdecydowałem się na kata ponieważ już "plecionka" nie funkcjonowała jak należy.Po całym zabiegu irytujący odgłos zamilkł.Koszt to 300zł na "gotowo".
  8. U mnie było troszkę inaczej - dłużej zaaskakiwał.Z w/w filmiku wywnioskowałem że rozrusznik kręci i po chwili autko łapie na wszystkie gary od razu.W moim aucie było tak że silnik kręcił i od razu załapywał ale jakby "nie nie wszystkie gary) trzepało budą i silnikiem i po około 3 sekundach wskakiwał na obroty.W moim aucie jest tak że jezeli silnik nie osiągnie odpowiednich obrotów podczas rozruchu to rozrusznik dalej kręci.W AFN po puszczeniu kluczyka rozrusznik zamierał a w blb kręcił aż nie wskoczy na wszystkie gary dlatego takie to było denerwujace przed nadchodzącą zimą
  9. Dokładnie tak jak piszesz po około 2-4 sekundach po odpaleniu dopiero załapał jak należy.[br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 12:38_________________________________________________
  10. W aucie robionych było kilka rzeczy za jednym podejściem.Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (vag-czujnik nie logował się za każdym razem),nowe wężyki paliwowe (od zbiornika do rurek pod podwoziem) -były trochę pozaginane,ponowne ustawienie rozrządu po wymianie czujnika -kontrola vagiem,wymiana czujnika G62(były różnice pomiędzyG2 około 3-4°C,wymiana czujnika temperatury paliwa i podładowanie akumulatora ,trochę mocniejszym prostownikiem.Wygląda to na dzień dzisiejszy tak,że auto po ustawieniu ponownie rozrządu i wymianie w/w czujnika (jakby mniej telepało silnikiem) podczas pracy na jałowym, mniejsze zużycie paliwa (teraz tak przy "średniej" jeździe wychodzi około 8l/100 przedtem 9-10/100),no i najważniejsze odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo dobrze.Cała robota zajęła około 8 godz (czasochłonna była wymiana wężyków pod autem)koszt około 350zł.Co było przyczyną nie wiem ale na pewno coś z w/w rzeczy musiało za to odpowiadać.Mam nadzieje że komuś pomoże i nie będzie musiał tyle rzeczy wymieniać.Czujniki temperatur paliwa oraz G62 wymieniałem prewencyjnie -tak mi doradzono .
  11. Co do o-ringów to nie wiem ,ale jak były montowane 1,5 roku temu nowe pompowtryskiwacze to chyba były również nowe uszczelnienia.Zestaw nie jest drogi około 30z na pompke,ale jak wygląda wymiana to tylko wiem teoretycznie.Czy w,w wymiana jest w jakiś szczególny sposób skomplikowana?Czy może robić w/g opisu z "Elsy".Druga sprawo to o gdzie znajduje się wymieniony przez kolegę @andrewb25 zaworek zwrotny w silniku BLB?
  12. Dzisiaj drugi chłodny poranek po wymianie pompy i muszę powiedzieć że nie trafiłem z diagnozą .Auto odpala dalej ciężko tak jak przed wymianą(kręcił około 4-5 sekund zanim zaskoczył).Pompa nie była nowa ,ale posiadałem ją z pewnego źródła "z auta o małym przebiegu".Podpytałem kilka osób które są w temacie i doradzono mi wymianę czujnika G62,sprawdzenie szczelności" pompek" (były montowane nowe około1,5 roku temu), rozrusznik(zamontowany jest używany) stary posypał się mechanicznie.Czujnik i rozrusznik mam na teraz i postaram sie dzisiaj zamontować,co do pompek muszę się dopytać o jakie uszczelnienia chodzi.
  13. Wielkie dzięki za pomoc na weekend zabieram się za wymianę i dam znać czy to była wina pompy(ciężkie odpalanie).Sprawdzić nie dam rady ponieważ ie posiadam manometru ,a pompa już zakupiona więc już ją wymienię.
  14. Po postoju kilko godzinnym bez różnicy na temperaturę na zewnątrz jak chcę odpalić to kręci chwilę i odpala nierównomiernie.Po około 2-4 sekundach autko wchodzi na odpowiednie obroty,Odpala jakby paliwo się cofało i był zapowietrzony
  15. Witam przymierzam się do wymiany w/w pompy.Chciałbym wiedzieć przed grzebaniem na co zwrócić uwagę, a najlepiej jakby ktoś podpowiedział jak się za to zabrać. W samochodzie sąproblemy z odpaleniem auta po dłuższy postoju( około np już po 5 godz zimny silnik) kręci i łapie jakby nie na wszystkie "gary".Na ciepłym wszystko jest ok.W/w samochodzie na 100% są dobre pompki,filtry ,rozrusznik, a z podpowiedzi jakie uzyskałem w warsztacie prawdopodobnie jest to wina pompy vacum.Jeszcze taka sugestia że jak jest na "rezerwie" to wtedy pali bez problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...