Skocz do zawartości

zbig_wwl

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zbig_wwl

Osiągnięcia zbig_wwl

0

Reputacja

  1. O ile pamiętam - grupy 200, 201, 202, 112 Tutaj nieco moich przygód z czujnikiem EGT
  2. Sam zakładałeś te MagicJet'y ?? Komputer wydłuża czas wtrysku, żeby dołożyć trochę gazu - twój diagnosta ma rację. Jak sam się nie znasz, to pojedź do porządnego gazownika i ci to wyreguluje - komputer ma pokazywać takie spalanie, jakbyś jeździł na Pb. Pozdrowienia i świąteczne życzenia
  3. A oprócz wymiany wtryskiwaczy mechanik wiercił dysze?? - jeżeli nic poza wtryskami nie było ruszane, to ewidentnie za małe dysze teraz masz. Inna sprawa to to, że w sterowniku gazu trzeba zmienić rodzaj wtrysków, bo jeżeli miałeś wcześniej 3-omowe valteki, to takie ustawienie nie bardzo służy MagicJet'om.
  4. Ja tam się z tym, co napisał gregory zgadzam i zdaję sobie sprawę, że to "nie takie proste" . Ilość paliwa zależy od masy powietrza (pośrednio tlenu) w komorze spalania, a ta z kolei to funkcja ciśnienia, temperatury, współczynnika napełniania itd. O ile ze zmianą ciśnienia ECU sobie jeszcze jakoś radzi - w końcu ma przepływkę + sensor temperatury i wie, ile tego powietrza jest, to zmiana wtrysków na wydajniejsze nieco go "ogłupi" i będzie przelewał. Oczywiście korekcje na podstawie lambdy nieco poprawią sytuację, ale to zawsze korekcje - remaping jak najbardziej pożądany, bo w otwartej pętli sterowania bez lambdy silnik też powinien pracować przyzwoicie. Uproszczenie popełnione przeze mnie powyżej miało tylko na celu pokazanie i wyjaśnienie grubego błędu obliczeniach wydajności wtrysków tylko na podstawie zmiany ciśnienia doładowania. Pozdrowionka
  5. Chyba nic nie pokręciłem, ale doładowanie, jak nazwa wskazuje, to dodanie czegoś do "ładowania" . To "ładowanie" to zasilanie w powietrze naszego silnika przez ciśnienie atmosferyczne, które w mierze bezwzględnej wynosi ok. 1bar. Tłok w suwie ssania wytwarza podciśnienie, co w mierze bezwzględnej byłoby wytwarzaniem próżni, czyli ciśnienia = 0bar. Z tej różnicy mamy "ładowanie" 1-barowe silników bez turbinki/kompresora. Doładowanie turbiną/kompresorem 0.5bar oznacza zwiększenie różnicy ciśnień z 1bar na 1.5bar, czyli mamy "ładowanie" równe 1.5bar. Do tych 1.5bar są dostosowane wydajnościowo wtryski. Zwiększenie doładowania z 0.5bar na 1bar podniesie ciśnienie "ładowania" do 2bar i stąd wychodzi zmiana "ładowania" z 1.5bar na 2bar i współczynnik 1.33.
  6. Wyszło nieco za dużo, bo trzeba pamiętać, że na starcie już mamy ok. 1 bar ciśnienia atmosferycznego - w końcu silnikom N/A też trzeba dać szansę popracować . Zmiana doładowania z 0.5bar na 1.0bar to zmiana ciśnienia bezwzględnego w stosunku 2bar/1.5bar = 1.33, czyli wtryski 280*1.33 - teoretycznie i z grubsza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...