adam1974
Pasjonat-
Postów
259 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O adam1974
Informacje
-
Imię
Adam
-
Miasto
Mysłowice
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2004
-
Silnik
1.8T
-
Kod silnika
BEX
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Na poczatku wypadal zaplon na pierwszym cylindrze po postoju w nocy przy wyjezdzaniu z garazu wiec bez przyspieszania i po podmianie kilku zeczy podmienilem i wtrysk pb z pierwszego na drugi cylinder. Po tej czynnosci zacza wypadac czwarty cylinder a pierwszy ktory wypadal "wyzdrowial",oczywiscie bez zadnych bledow w vcds,tylko na grupach 015 i 016 widac ktory wypada. Szarpanie,nierowna praca pojawia sie na drugim biegu powyzej 5tys obr.(przewaznie na tym biegu wiecej depne)Jezdze na gazie ale pewnie przy tych obrotach moze byc wiekszy dotrysk pb.Jezdzilem z dwa tygodnie na samej benzynie i nic,ale to nie regula bo i jezdzac na lpg z 3 tygodnie tez nic ,nie pojawia sie problem. Dziwne jest to ze jak przerywa(wypada zaplon) na pb i przelacze na lpg to silnik chodzi rowno, gdy ponownie przelacze na benzyne zaczyna wypadac zaplon,i ponownie daje lpg ijest ok. Jak jade przetestowac po jakis tam zmianach,poszukiwaniach itp to niekiedy do odcinki jade i nic,wszystko ok,I tak pare tygodni az cos wyskoczy. Jak wtyczke przeplywki odpiolem to wyskoczyl blad 16486 i o ile dobrze pamietam to silnik normalnie chodzil.
-
Dziekuje za odpowiedz:) Powiedz mi kolego to dlaczego w chwili gdy silnik nierowno chodzi na pb i po przelaczeniu na lpg silnik chodzi rowno? a jak wroce na pb to znow szarpie?Glowica gdyby byla walnieta to na kazdym rodzaju paliwa powinna miec te same objawy,tak mysle.
-
Czesc. Od jakiegos czasu mam sporadycznie problem z wypadajacym zaplonem na losowych cylindrach. Z uwagi ze brak pomyslow,jak i blad wystepujacy losowo raz na kilkanascie ,kilkadziesiat dni co uniemowliwia szybka diagnoze np u mechanika proponuje za rozwiazanie problemu nagrode-"zatankuje" zbiornik paliwa do pelna(do 500zl -blik) Tylko prosze miec na uwadze ze problem pojawi sie na np pierwszym cylindrze , pozniej na czwartym,na lpg chodzi bardzo dobrze,bledow nie wywala,silnik ma swoja moc.Problem powinien zniknac na stale,nie na pare tygodni:) Ponizej link do tematu by sie nie powtarzac.W temacie jest watek o spalaniu stukowym ktory mozna pominac. Podpowiedzi prosze umieszczac w podany linku.
-
Od paru miesiecy silnik czasem nierowno chodzi,zaden blad wtedy sie nie pokazuje tylko podglad na wypadanie zaplony daje obraz co szwankuje.. Jest tak ze pogrzebie ,posprawdzam i dziwnym trafem nagle usterka z np pierwszego cylindra przeskakuje na czwarty,pojezdze z 3 tygodnie i znow przerywa,pogrzebie i na czwartym nic nie wypada lecz np na drugim. Z dwa tygodnie do tylu jak auto na drodze stanelo i nie moglem odpalic a podpiolem vcds to bledow zadnych nie bylo.(bedy tez sie nie pokazuja jak silnik nierowno chodzi,tylko w vcds widac wypadanie zaplonu na danym cylindrze) Dzis znow przy wysokich obrotach silnik zacza przerywac,tym razem mimo migającego check na nie zatrzymałem się i nie zgasiłem silnika,jadac z szarpiącym silnikiem przełączyłem na Pb i powrotem na lpg i problem znikna. Vcds pokazuje 16684 oraz 16686 –wypadanie cylinder 2. Wczesniejsze wypadania były na cylindrze 1 potem po czasie przeszlo na 4,teraz po dwoch tygodniach na 2 Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy -iskra musi być bo na lpg jest ok.,swiece nowe,tylko jeden cylinder wypada Wtryskiwacze paliwa -wypadanie rozłożone w czasie na roznych wtryskiwaczach wyklucza jeden wtrysk,po grzebaniu przy siniku wypadający cylinder się naprawia i przeskakuje na inny wtryskiwacz.zanieczyszczenie malo prawdopodobne tak mysle. Ciśnienie paliwa -zakladajac ze spada to dlaczego wyłącznie na jednym cylindrze wypada zaplon? Kończy się paliwo -fizycznie wskaźnik pokazuje odpowiedni stan (nie schodze poniżej jednej kreski) i to samo tylko jeden cylinder to odczuwa? Zawór odpowietrzający zbiornika EVAP jeśli dotyczy twojego silnika -sporadycznie wypada zaplon,i tylko na jednym cylindrze w danym okresie? Układ emisji par (odma) -również dziwne ze uszkodzona odma miala by wpływ na jeden cylinder Niska kompresja -skoki wartości kompresji miedzy cylindrami skutkujące wypadniem zaplonu?mysle ze samoistnie nie zniknie na pierwszym cylindrze i nie pojawi się na czwartym. Problemy z silnikiem -jest nagar, Gdyby silnik był uszkodzony to po przelaczeniu na lpg było by to samo,kilkukrotne zamiana Pb-lpg daje wynik wypadania tylko na Pb Okablowanie lub moduł sterujący uszkodzony ECU -silnik wyciągany z 5 razy w tym wiazka z silnika,szarpanie,ruszanie,dociskanie nic nie daje,nowy sterownik lpg nic nie zmienil. w skrocie opis problemu od poczatku: Odpalam zimny silnik – nierowno chodzi--przelaczam na gaz jest ok.--przelaczam na Pb i kuleje—przelaczam na lpg jest ok.—powrot na Pb kuleje -–vcds cylinder pierwszy wypadanie zaplonu-zamieniam cewki i swiece pierwszego i drugiego cylindra-nadal wypadanie na pierwszym-zamieniam wtryski Pb z pierwszego na drugi cylinder -vcds pokazuje wypadanie zaplonu ale teraz na CZWARTYM cylindrze.Jezdze. Poprawiam zimny lut w okablowaniu sterownika lpg-chwilowo wypada blad na drugim cylindrze—jest ok.—Wymiana swiec,wezy gazu,map sensora-jezdze-mijaja dni ostro przyspieszam i silnik zaczyna kulec wypadanie na drugim cylindrze tylko na Pb –szukanie w garazu i wszystko ok.-silnik chodzi –jezdze--wymiana sterownika lpg- jezdze--po czasie ful gaz --zaczyna przerywac-auto zatrzymalem--odpalilem zgasilem i juz nie można odpalic silnika ani z Pb ani z lpg-zero bledow w vcds--po 2godzinach odpalil i kuleje--wymuszone przelaczenie lpg i domek-vcds wypadanie na czwartym cylindrze ,nadal zero bledow-po nocy auto odpala-ostra probna jazda nic nie wykazala-silnik chodzi. Jezdze.Ostre przyspieszanie i silnik nierowno zaczyna chodzic,jadac z migającym checz na desce inierowna praca silnika przelaczam na Pb i powrotem na lpg-silnik zacza pracowac ok.,jednak tym razem pojawil się blad 16684 i 16686(wypadanie drugi cylinder) Obecnie silnik chodzi rowno.
-
Szukam sterownika silnika do a4 b6 1,8t bex 2004r.Moj nr to 8E0 909 518 AS. Sa podobne sterowniki ale nie te same tzn roznia sie koncowka tzn 8E0 909 518 ???. no i oczywiscie cena.Czy do mojego auta podejdzie kazde ecu o nr 8E0 909 518 bez wzgledu na koncowe litery?
-
Jak wspomnialem wczesniej dzis bede szukal co jest nie tak bo mam bledy. Ale od paru miesiecy silnik czasem nierowno chodzi,zaden blad wtedy sie nie pokazuje tylko podglad na wypadanie zaplony daje obraz co szwankuje.. Jest tak ze pogrzebie ,posprawdzam i dziwnym trafem nagle usterka z np pierwszego cylindra przeskakuje na czwarty,pojezdze z 3 tygodnie i znow przerywa,pogrzebie i na czwartym nic nie wypada lecz np na drugim. A obecnie nie odpala wogole. Wczoraj jak auto na drodze stanelo i nie moglem odpalic a podpiolem vcds to bledow zero.(bedy tez sie nie pokazuja jak silnik nierowno chodzi,tylko w vcds widac wypadanie zaplonu na danym cylindrze) Dzis sprawdzam po kolei co jest nie tak. Blad na wszystkich cylindrach wynikna z tego ze przypadkiem bezpiecznik 32 wyladowal w innym(pustym miejscu jak wczoraj na szybko sprawdzalem) moj blad.silnik odpalil i chodzi narazie ok. To nie zmienia faktu ze za jakis czas znow auto na drodze stanie bo silnik bedzie przerywac a bledow nie bedzie ,a na chwile obecna niema czego szukac,poprostu niewiem co jeszcze moge sprawdzic. Wiec cos dziwnego sie dzieje dlatego wstepnie szukam sterownika
-
Kompresje mierzylem w styczniu bylo cos 12.6. W komorach jest troche nagaru,sprawdzalem to z miesiac do tylu. Dzis sprawdzalem :iskra jest,paliwo dochodzi do listwy,na wymuszonym starcie lpg nie odpala. Bledy przy odpalaniu wyskakuja jak na zalaczniku. Silnik ma moc, Dobrze odpalal. Ogolnie temat wypadania zaplonu opisalem w tym temacie: Niestety niemam juz pomyslow.Wiazke silnika tez kupilem i czeka na podmianke,zostaje jeszcze ecu. Dodam ze jak wczesniej silnik nierowno chodzil to bledow nie bylo jedynie bylo widac jak wypada zaplon.
-
Od jakiegos czasu czasem wypada mi zaplon.Najpier bylo to na pierwszym cylindrze,potem na czwartym,nastepnie na drugim. Teraz to wystepuje na czwartym.Wymienione swiece,pozamieniane cewki,kupilem nowy sterownik Lpg. Niemam pomyslu wiec chyba kupie sterownik silnika. Moj nr to 8E0 909 518 AS.Sa prawie te same ale roznia sie koncowym oznaczeniem.Czy inne nr podejda? moje auto to a4 b6 1,8t bex po wirusie. Dzis znow zacza wypadac zaplon,a teraz wogole juz nie moge odpalic. Jeszcze sprawdze ponownie instalacje,ale chcialbym juz wiedziec jakiego ecu szukac.
-
Rzokopalem na nowo i tak. Przewod idacy od sterownika samochodu do drugiego wtrysku pb cylindra jest 'przepuszczony" przez sterownik lpg.Zalozylem mostek z wylacznikiem-czyli tak jakbym obeszedl sterownik lpg.Po uruchomieniu nadal wypada zaplon cylinder drugi,zwieram przewod idacy do drugiego cylindra tym samym sygnal leci bezposrednio z sterownika auta do wtrysku,ponadto sciaglem wtyczke wtrysku lpg drugiego cylindra i nadal to samo-wypadanie na drugim cylindrze-zero bledow w vcds. Zdemontowalem to,odpalilem na lpg.chwile silnik przerywal po czym normalnie chodzi i na lpg i na pb. Tzn praca na psotoju z przegazowkami,nic nie wypada jest ok. Kazdy wtrysk pb ma dwa przewody,jeden to masa i wlasnie szukam i nie moge znalezc gdzie one sie lacza. Powinny byc 4 zyly ktore gdzis sa ze soba i masa polaczone.Byc moze te laczenie jest wadliwe.Rozkopalem wiazke kolo sterownika to tam sa jakies laczenia kilku przewodow ze soba poprzez zagnieciana tulejke ale tego co szukam nie moge znalezc. Na dzis koniec prac. Laczenie wspolnych przewodow wtryskow pb odnalezione,jest dobre. Poskladalem wszystko i jak narazie znow jest ok.Czyli nadal silnik chodzi bo chodzi,przyczyna nie odnaleziona a ponadto juz niemam pomyslu gdzie szukac.
-
Czy moge zmostkowac zyle danego wtryskiwacza pb tj. ominac sterownik gazu laczac przewod tak jak bylo pierwotnie czyli z wtrysku do orginalnego sterownika silnika? Sprawdze w ten sposob czy sterownik lpg nie jest przeyczyna wypadania zaplonu(zakladajac ze przed mostkowaniem silnik bedzie kulal) aaaa Czy ten mostek moge przylozyc na pracujacym silniku? wtedy od razu bedzie odczuwalna ewentualna poprawa.
-
Mina przeszlo miesiac od pojawienia sie wypadania zaplonu.Dzis podczas ostrego przyspieszania silnik zacza przerywac. Zaczela migac kontrolka silnika. Silnik ponownie uruchomilem i zacza chodzic nierowno,do domu mialem kilka km wiec ze strzalami spd auta czy to z komory silnika dojechalem do domu. Komp pokazywal wypadania zaplonu na 2 cylindrze blod 16686 oraz 16684. Po wykasowaniu bledow one juz sie nie pijawialy(tylko praca silnika na psotoju)Patrzac na bloki na drugim cylindrze widac jak wypada zalplon ale tylko po przelaczeniu na benzyne,na lpg chodzi ok. Miesiac temu bylo to samo na pierwszym cylindrze.Co tu sie moze psuc? 1. swiece nowe,cewki ,wtryski pb wczesniej zamienialem z pierwszego na drugi cylinder 2.wiazke doprowadzajaca do wtrysku mozna wykluczyc poniewaz wczesniej bylo taki objaw na pierwszym,potem chwilowo na czwartym cylindrze. 3Doprowadzenie paliwa podobnie powinno byc ok. 4. Czy uszkodozny sterownik gazu moze przerywac sygnal idacy do danego wtryskiwacza pb?
-
Auto odebralem od gazownika.Wymienili weze gazu w komorze silnika i jakis map sensor. No i za ta usluge prawie klocek poszedl. Zrobilem logi na gazie. normalna jazda 2+33 Log #880647 LOG.TUNEZILLA.COM logi na gazie do ocinki 2+33 Log #880651 LOG.TUNEZILLA.COM logi na gazie 3+20 Log #880652 LOG.TUNEZILLA.COM zdjecie z bloku 32 Na gazie nadal jest spalanie stukowe? Gdzie to ogolnie idac w tych logach?
-
Nie wiem jak szybko powstaje tagi nagar. Pojezdze na gazie i wtedy sprawdze,troche tez go przegonie. Nie znam histori silnika ale na nim juz ok 25tys zrobilem i bylo ok. Pytanie. Robilem program do silnika,silnik padl.Wiec kupilem "nowy" slupek, ,przelozylem co trzeba ale program zostal z poprzedniego.Czy to moze miec wplyw na spalanie stukowe? Czy mozna zmienic cos w programie?
-
Wlozylem nowe swiece,ale majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka. Na pierwszym cylindrze wiecej nagaru ciemnego-mysle ze powodem bylo wypadanie zaplonu na tym cylindrze.Ale na zaworach w kazdym cylindrze jest bialy,szary nalot a wlasciwie grubszy osad.I to moze byc przyczyna spalania stukowego. Gladzie silnika maja jeszcze slady po honowaniu wiec nie powinien byc zuzyty. Z jakiego powodu powstal ten nagar,jak go usunac?
-
Zakladajac ze na gazie to samo,tloki bez nagaru,swiece,cewki ok,zewnetrzne stuki np dwumasy,lancuszka,napinacza nie istnieja,To co jest orzyczyna ze silnik nadaje sie do wymiany? Walki rozrzadu wytarte,,glowica? ps. sprawdzilem kiedy kupiem swiece-minelo prawie 30 tys km wiec chyba warto kupic nowe NGK PFR7Q .......chyba, że stukowce uszkodzone. Chyba tylko jeden jest do bloku przykrecony