Skocz do zawartości

rogul83

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rogul83

Osiągnięcia rogul83

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie, Widzę, że ten wątek bardziej się rozwija niż ten do którego trafiłem pierwotnie tj. [b6 AYM] Długie zapalanie przy zimnym silniku, więc pozwolicie dołączę się do niego. Poniżej treść wiadomości wysłanych w w/w wątku. Z góry dziękuję za pomoc, Rogul _________________________________________________ Witam serdecznie, Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF? Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc, Pozdrawiam, Rogul _________________________________________________ Odpowiedź od tx-didi: w Twoim wypadku zaczalbym od wymiany filtrow (w szczegolnosci paliwa + powietrza) - chyba ze juz to zrobiles ?? potem sprawdzic swiece (na forum masa watkow) potem vag .. _________________________________________________ Witam ponownie, Dzięki za odpowiedź tx-didi, po Twoim poniedziałkowym poście zaplanowałem sprawdzić w środę świece i filtry o których pisałeś (we wtorek auta nie ruszałem). Niestety nie zdążyłem.. w środę rano doświadczyłem kolejne wyjątkowo ciężkie zapalanie i o zgrozo po zapłonie autem potężnie zatrzęsło, po czym zapaliły się dwie kontrolki, które widać na zdjęciu poniżej (kontrolka po lewej świeciła, po prawej od świec migała). Po zapłonie silnik pracował równo, auto miało pełną moc a kolejne próby zapalania przebiegały bez problemu. Nie mniej jednak kontrolki zgasnąć nie chciały. Udałem się więc do znajomego mechanika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy następujący błąd: 16705 P0321 ignition distributor engine speed input circut G28: range performance Znajomy odczytał to jako błąd czujnika położenia wału korbowego. Zostawiłem auto do diagnozy. Po południu telefon od znajomego, który informuje mnie, że powodem ciężkich zapłonów okazały się być nieszczelne uszczelki (o-ringi) na pompowtryskiwaczach, co według niego zdarza się często. Rzekomo przez nieszczelne uszczelki przez noc powoli dostawało się paliwo do cylindrów i powodowało ciężkie poranne zapłony. Ale skąd błąd położenia wału korbowego..? Mnie zbyt wiele to nie mówiło, ale jak są nieszczelne to wymieniamy uszczelki i dodatkowo podkładki pod pompowtryskiwaczami? Dzisiaj telefon od znajomego, że uszczelki są wymienione, ale po złożeniu całości okazało się, że auto nie ma mocy i że będzie trzeba go wyregulować.. niestety serwis Audi czas ma dopiero po nowym roku, a elektronik z którym współpracuje mój znajomy ma wolny termin dopiero w przyszłym tygodniu. Proszę o Waszą radę czy po wymianie uszczelek pompowtryskiwaczy w takim aucie normalnym jest spadek mocy i czy regulacja jest sprawą naturalną? Mam pełne zaufanie do znajomego, ale może ktoś z Was miał podobny problem i może mi w udzielić cennych wskazówek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Pozdrawiam, Rogul
  2. Witam ponownie, Dzięki za odpowiedź tx-didi, po Twoim poniedziałkowym poście zaplanowałem sprawdzić w środę świece i filtry o których pisałeś (we wtorek auta nie ruszałem). Niestety nie zdążyłem.. w środę rano doświadczyłem kolejne wyjątkowo ciężkie zapalanie i o zgrozo po zapłonie autem potężnie zatrzęsło, po czym zapaliły się dwie kontrolki, które widać na zdjęciu poniżej (kontrolka po lewej świeciła, po prawej od świec migała). Po zapłonie silnik pracował równo, auto miało pełną moc a kolejne próby zapalania przebiegały bez problemu. Nie mniej jednak kontrolki zgasnąć nie chciały. Udałem się więc do znajomego mechanika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy następujący błąd: 16705 P0321 ignition distributor engine speed input circut G28: range performance Znajomy odczytał to jako błąd czujnika położenia wału korbowego. Zostawiłem auto do diagnozy. Po południu telefon od znajomego, który informuje mnie, że powodem ciężkich zapłonów okazały się być nieszczelne uszczelki (o-ringi) na pompowtryskiwaczach, co według niego zdarza się często. Rzekomo przez nieszczelne uszczelki przez noc powoli dostawało się paliwo do cylindrów i powodowało ciężkie poranne zapłony. Ale skąd błąd położenia wału korbowego..? Mnie zbyt wiele to nie mówiło, ale jak są nieszczelne to wymieniamy uszczelki i dodatkowo podkładki pod pompowtryskiwaczami? Dzisiaj telefon od znajomego, że uszczelki są wymienione, ale po złożeniu całości okazało się, że auto nie ma mocy i że będzie trzeba go wyregulować.. niestety serwis Audi czas ma dopiero po nowym roku, a elektronik z którym współpracuje mój znajomy ma wolny termin dopiero w przyszłym tygodniu. Proszę o Waszą radę czy po wymianie uszczelek pompowtryskiwaczy w takim aucie normalnym jest spadek mocy i czy regulacja jest sprawą naturalną? Mam pełne zaufanie do znajomego, ale może ktoś z Was miał podobny problem i może mi w udzielić cennych wskazówek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Pozdrawiam, Rogul
  3. Witam serdecznie :> Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF? Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc Pozdrawiam, Rogul
  4. Witam wszystkich miłośników Audi A4 :> Zarejestrowałem się na forum A4-klub.pl aby pozyskać informacje dotyczące silnika 1.9 TDI 131 KM (model AWX). Jestem zainteresowany zakupieniem Audi A4 z tym modelem silnika. Słyszałem, że silniki 1.9 TDI 110 KM są bardzo niezawodne, ciekaw jestem jak się spisuje jego nowsza odmiana w wersji 131 KM. Proszę jeżeli to możliwe o opinie na temat tego silnika za które z góry serdecznie dziękuję Pozdrawiam Rogul
×
×
  • Dodaj nową pozycję...