Skocz do zawartości

egonms

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O egonms

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia egonms

0

Reputacja

  1. Wziąłem się ostatnio za moją turbinę ponieważ wyłączyła mi się dwa razy przy wysokich obrotach i dochodził z niej odgłos ocierania, były to zastane łopatki. Wyciągnąłem ją bo miałem zamiar sam z nią robić, ale nie jest to takie łatwe bez odpowiedniego sprzętu i turbina musi być porządnie zrobiona bo nie jest łatwe jej wymontowanie i samochód musi posiadać maksymalną moc. Po wymontowaniu było widać, że zawór sterujący turbiną się przycina co powodowało u mnie po naciśnięciu pedału gazu opóźnienie w załączaniu turbiny. Po regeneracji mam płynne ruszanie i płynniejszą pracę turbiny od najmniejszych obrotów. Znalazłem w Krakowie ludzi, którzy naprawdę porządnie zregenerowali turbinkę (trudno było znaleźć kogoś kto robi profesjonalną regenerację). Cała regeneracja waha się cenowo 700-1200 zł. w zależności od stopnia regeneracji co można stwierdzić po rozebraniu turbosprężarki. Ja zapłaciłem 700zł., wymieniono mi cały środek, wypiaskowano, pomalowano, nałożyli w środku jakąś powłokę szklaną (nie znam się na tym), wyważono wirnik i uszczelniono. Warto było w to zainwestować bo myślę że będzie z tym spokój na zawsze, a uważam, że goście robią to naprawdę dobrze i efekt u mnie jest zadowalający. Jeśli ktoś potrzebuje dobrej regeneracji z okolic Krakowa to polecam, piszcie na emaila to mogę umówić z tymi ludźmi, może ktoś nawet podjechać i odebrać turbinę. U mnie odebrali i po regeneracji przywieźli mi do domu. Umieszczam parę zdjęć mojej turbiny po regeneracji.
  2. U mnie stara tarcza wychodzi ale nowa nie chce wejść.[br]Dopisany: 29 Maj 2010, 21:58_________________________________________________"Bez młota to nie robota". Zrobiłem ostatnio te hamulce, po ostukaniu młotkiem jarzma w końcu puściło po jednej śrubie i w końcu weszła tarcza. Warto wyczyścić prowadnice klocków i przedmuchać całość kompresorem zwłaszcza tarcze ABSu.
  3. Tłoczek to nie problem tylko to jarzmo. Mam dobre klucze, zapuściłem WD40 ale boje się, że ukręcę śrubę.Zabiorę się za to znowu po niedzieli.
  4. Muszę wymienić tarcze i klocki z tyłu i mam prośbę czy niema ktoś takiego opisu odnośnie wymiany hamulców w B6 bo kiedyś opisał to dokładnie ze zdjęciami jeden gościu na forum. Nie zapisałem sobie tego nigdzie a teraz szukam i szukam i nie mogę tego znaleźć. Przód wymieniłem jakiś czas temu a teraz wziąłem się za tył lecz niestety nie mogę odkręcić takiego elementu koło zacisku przez, który przechodzi tarcza hamulcowa i starą tarczę ściągnę ale nie założę nowej. Podpowiedzcie co robicie.
  5. Ku przestrodze dla wszystkich : nie myjcie EGRa w ropie. Mi rozpuściło membrane w tym czarnym bączku tj.jakiś zawór gaszący. Po wymianie wszystko OK. Zastanawiam się nad pozbyciem EGRa tylko boję się, że poleci szybko katalizator.
  6. Brak EGRa nie zapcha katalizatora ? W jaki sposób się go pozbyłeś przez zatkanie dolotu spalin blaszką czy może w inny sposób ?
  7. Witam. Mam pytanie czy można się pozbyć EGRa w A4 1.9 AWX 130 KM. 2002r.. Umyłem ostatnio EGRa w ropie bo słyszałem, że umycie dobrze mu zrobi i po założeniu go mam problem. Spora ilość spalin zaczęła wychodzić przy gumowym kolanku, które dochodzi do niego. Nie wiem czy może ropa mu zaszkodziła, czy się zawiesił i nie domyka wlotu spalin. Drugie pytanie to czy na wężyku który do niego dochodzi ma być cały czas odczuwalne ssanie. Proszę o jakieś podpowiedzi bo chciałem mu zrobić dobrze a narobiłem sobie problemów. Może znajdzie się ktoś kto doradzi czy można się pozbyć EGRa w B6 czy lepszym wyjściem będzie naprawa.
  8. Próbowałeś może spuścić i podnieść szybę 3razy żeby ją zakodować ?
  9. Dzięki za pomoc, wypróbuję te sposoby i zobaczymy czy się powtórzy problem z otwarciem lub zamknieciem. Dodam, że przy okazji tej usterki rozkodowały mi się szyby i zakodowałem je. Tylko nie wiem czy rozkodowane szyby mogły mieć wpływ na centralny zamek, i czy od szyb są te problemy.
  10. W ostatnim czasie centralny zamek raz działa a raz nie uruchamiany z pilota. Bywa tak, że działa bez problemu, a nagle nie mogę go otworzyć lub zamknąć pilotem. Pilot ma nowa baterię, to nie jest wina pilota bo dzieje się tak dla dwóch pilotach. Mam pytanie gdzie u mnie może znajdować się centralka zamka centralnego silnik AWX 1,9 TDI A4 B6 ? Słyszałem, że może być w bagażniku ale u mnie z jednej strony jest nawigacja a z drugiej subwofer. Co by można było jeszcze sprawdzic ? Pomóżcie każde sugestie mile widziane.
  11. Dzieki wszystkim za porady[br]Dopisany: 04 Listopad 2009, 08:08_________________________________________________Zakładam jednak opony Dunlop Winter Sport 3D 195/60R15 3D 88H, mogę mieć delikatne przekłamania na prędkości ok.2km przy 100 km/h przecież liczniki same w sobie też mają pewną tolerancje i też przekłamują, w zimie też nie rozwinę nie wiadomo jakich prędkości. Dla zainteresowanych wstawiam oznaczenie opon: Indeksy prędkości Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości. •J - do 100 km/h •K - do 110 km/h •L - do 120 km/h •M - do 130 km/h •N - do 140 km/h •P - do 150 km/h •Q - do 160 km/h •R - do 170 km/h •S - do 180 km/h •T - do 190 km/h •H - do 210 km/h •V - do 240 km/h •W - do 270 km/h •Y - do 300 km/h •VR - powyżej 210 km/h •ZR - powyżej 240 km/h Indeksy nośności Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta. •50 - 190 kg / na oponę •51 – 195 kg / na oponę •52 – 200 kg / na oponę •53 – 206 kg / na oponę •54 – 212 kg / na oponę •55 – 218 kg / na oponę •56 – 224 kg / na oponę •57 – 230 kg / na oponę •58 – 236 kg / na oponę •59 – 243 kg / na oponę •60 – 250 kg / na oponę •61 – 257 kg / na oponę •62 - 265 kg / na oponę •63 - 272 kg / na oponę •64 - 280 kg / na oponę •65 - 290 kg / na oponę •66 - 300 kg / na oponę •67 - 307 kg / na oponę •68 - 315 kg / na oponę •69 - 325 kg / na oponę •70 - 335 kg / na oponę •71 - 345 kg / na oponę •72 - 355 kg / na oponę •73 - 365 kg / na oponę •74 - 375 kg / na oponę •75 - 387 kg / na oponę •76 - 400 kg / na oponę •77 - 412 kg / na oponę •78 - 425 kg / na oponę •79 - 437 kg / na oponę •80 - 450 kg / na oponę •81 - 462 kg / na oponę •82 - 475 kg / na oponę •83 - 487 kg / na oponę •84 - 500 kg / na oponę •85 - 515 kg / na oponę •86 - 530 kg / na oponę •87 - 545 kg / na oponę •88 - 560 kg / na oponę •89 - 580 kg / na oponę •90 - 600 kg / na oponę •91 - 615 kg / na oponę •92 - 630 kg / na oponę •93 - 650 kg / na oponę •94 - 670 kg / na oponę •95 - 690 kg / na oponę •96 - 710 kg / na oponę •97 - 730 kg / na oponę •98 - 750 kg / na oponę •99 - 775 kg / na oponę •100 - 800 kg / na oponę
  12. Dzięki za pomoc w tej kwestii, nie wiem jeszcze co zrobię czy zostawię te opony czy może te sprzedam a kupię takie jak mają być. A czy ktoś wypowie się na temat symetryczności bieżnika czy tak czy nie ?
  13. Prawdopodobnie jest "T".Czyli licznik może źle wskazywać prędkość ?
  14. Witam ! Mam pytanie czy mogę do mojej A4 1.9 tdi 2002r. założyć opony Dunlop Winter Sport 3D 195/60R15 3D czy muszę mieć rozmiar 195/65R15 ? Drugie pytanie moje to czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to jest z symetrycznością bieżnika, czy takie samochody powinny mieć opony z bieżnikiem asymetrycznym ? Z góry dziękuje za kazdą pomoc.
  15. Witam ! Kupiłem ostatnio A4 b6 2002 r. i chciałbym się trochę przy niej pobawić a nie tylko liczyć na serwisy. Będę napewno potrzebował pomocy, liczę na wsparcie, dzięki pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...