Knock Sensor, to czujnik spalania stukowego - paliwo im mniej ma oktanów, tym gwałtowniej się spala (eksploduje zamiast się spalać - troszkę to przesadzone porównanie, ale mniej więcej o to chodzi). Dlatego auta bez takiego czujnika dostają mocy, jeśli by im dolać paliwa o niższej liczbie oktanowej niż zalecane, ale odpowiednio wpływa to na zużycie silnika. Dla ciekawości powiem, że paliwo wychodzące z rafinerii ma 70 oktanów :-) z malucha można by zrobić króla 1/4 mili :-)
Mam nadzieję że nie masz problemów z angielskim, bo nie chce mi się pisać całości:
16716/P0332 - Knock Sensor 2 (G66): Signal Too Low
Possible Symptoms
Irregular rpm
Drivability problems
Loss of power
Engine damage
Possible Causes
Circuit G66 short to Ground
Circuit G66 open
G66 improperly torqued
G66 damaged
Control Module damaged
Possible Solutions
Torque Knock Sensor 2 (G66) to specifications
Check wiring and connections
Check Knock Sensor 2 (G62) and Knock Control
Special Notes
This feature search for unusual (spontaneous) combustion. The sensor detects unusual vibrations and based on that it generates a voltage. Is this voltage outside a certain limit a dtc will be set.