Skocz do zawartości

Pavvell

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Pavvell

Osiągnięcia Pavvell

0

Reputacja

  1. A jesteś pewien że wkręcisz nową śrubę? Nie zostało pół śruby w osi kompresora?
  2. A więc liczba zasadowa (TBN) nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Ponieważ w ostatnich latach w Europie sprzedawane są tylko paliwa bezsiarkowe, to w olejach silnikowych zmniejsza się rezerwę alkaliczną, czyli zdolność neutralizacji kwasów, czyli czyli liczbę zasadową, czyli TBN. Praktyka warsztatowa pokazuje że silniki smarowane Castrolem są z reguły czarne od laków i nagarów, a smarowane Shellem, lub Mobilem są czyściutkie. Mam na myśli również Shell ultra extra C3, czyli olej do DPFów, niskopopiołowy.
  3. Najnowsza norma (PN-EN 590:2009) zmniejsza też zawartość siarki z 50ppm na 10ppm. A więc wszystkie paliwa są już, lub w najbliższym czasie będą bezsiarkowe. (do 2005r było 350ppm siarki w ON) W ciągu ostatnich 5 lat zawartość siarki zmniejszyła się 35krotnie! Konstruując pompowtryski producent chyba tego nie przewidział. Aha, są plany żeby w najbliższych latach zwiększyć ilość obowiązkowych biokomponentów w zwykłym ON do 10%. Już teraz brakuje rzepaku i Europa importuje biokomponenty (z Ameryki Południowej głównie). Są one 2x droższe od ON z ropy naftowej. Ale Unijne Dyrektywy to rzecz święta.
  4. Wtrącę się w temat, chociaż żadnych pompowtrysków, BRD, ani nawet Audi nie mam. Jednym z ważniejszych parametrów ON jest liczba cetanowa (LC) - to skłonność paliwa do samozapłonu. Normalnie LC wynosi 50-55. Produkuje się też paliwo CityDiesel o LC ~60. Takie paliwo używane jest głównie przez autobusy miejskie - zwiększona liczba cetanowa zmniejsza dymienie. CityDiesel nie można kupić na stacjach benzynowych. Dostępne jest tylko w hurcie, dla firm transportowych. Zapewne takie paliwo wlewał ktoś do Tatry opisywanej kilkanaście postów wcześniej. Nie produkuje sie ropy o LC>60, bo zapalała by sie już za szybko - silnik pracował by nieprawidłowo. Właśnie różnice w LC odczuwamy najbardziej, ale na trwałość PD wpływu to nie ma. Siarka w ropie ma właściwości smarujące, ale jest nieekologiczna... W dzisiejszej zwykłej ropie jest 5% biokomponentów. Jest już nowa europejska norma zwiększająca ilość bio do 7%. W biodiesel jest 20-100% estrów. Biokomponenty, czyli estry, czyli FAME mają silne właściwości myjące, wyższą temperaturę wrzenia (szkodliwe przy DPF), są "rzadsze" - trzeba spalić o ~10% więcej bio żeby uzyskać tą sama ilość energii co z ropy. Mam nadzieję że wyjaśniłem kilka mitów.
  5. Pytanie dlaczego ta sama firma w samochodach VW stosuje "rozpylacze", a w Audi została przy tradycyjnych spryskiwaczach? Widocznie tradycyjne są lepsze. Może dlatego że po użyciu rozpylaczy cała szyba pokrywa się "mgłą" i przez chwilę nic nie widać (dopóki wycieraczki nie przetrą szyby), co przy dużych szybkościach może być niebezpieczne.
  6. Mam na imię Paweł, mieszkam w Warszawie, myślę nad zakupem A4 B6 2.5TDI 4x4. A może A6? Chciałbym mieć samochód z porządnym napędem 4x4, pozwalającym pojeździć bokami. I przy tym bardziej ekonomicznym niż Subaru. Mam nadzieje że na tym forum dowiem się czy Audi spełnia te warunki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...