Skocz do zawartości

Miku

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Miku

Osiągnięcia Miku

0

Reputacja

  1. Witam... Pozwolę dołączyć się do wątku... Przy wymianie pompy olejowej w moim silniku okazało się, że silnik najprawdopodobniej był zalany przez poprzedniego właściciela "doktorem" (w środku miski i porywy zaworów był czarny osad przypominający smołę, który ciężko było wyskrobać nawet za pomocą noża). Oczywiście nie mam tu pewności. Do tej pory stosowany był olej 10W40 Castrol Magnatec, którego trochę ubywa (ok. 1l na 5kkm). Silnik po wymianie pompy pracuje w miarę cicho, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie oleju nie zalać syntetyku, aby poprawić kulturę pracy i dynamikę silnika. I teraz moje pytanie. Czy specyfiki do płukania silnika albo olej syntetyczny są w stanie wypłukać z silnika resztki "doktora", który został wlany najprawdopodobniej ze względu na poprawę ciśnienia zużytej pompy olejowej (która została już wymieniona)? Czy ktoś miał podobna sytuację ? A tak wogóle to w trakcie przeszukiwania internetu na powyższy temat natknąłem się na ciekawy artykuł... jakby ktoś miał dużo czasu i chciał poczytać (wydaj się mądre rzeczy na temat olejów) to zapraszam http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Pozdrawiam Łukasz
  2. Witam... Nie przeczytałem całego wątku ale mogę podzielić się moim doświadczeniem z kontrolką oleju. W silniku ADR (A4 '97) przy stanie około 170kkm zaczęła zapalać mi się przy rozgrzanym silniku kontrolka oleju przy obrotach około 2000-3000, powyżej po jakimś czasie gasła. Po dwóch wymianach oleju i filtrów oraz czujnika oleju (było tylko gorzej) okazało się, że przyczyną była zużyta pompa olejowa. Koszt nowej około 160PLN. Po wymianie problem się już nie pojawia. Dodatkowo po rozebraniu silnika okazało się, że któryś z poprzednich właścicieli najprawdopodobniej "leczył" silnik za pomocą "doktora"(czarny smolisty osad na wszystkich częściach w silniku i w misie), ale po tym czasie już niczego nikomu nie udowodnię... - cóż począć...
  3. Witam... Mam na imię Łukasz i pochodzę z Rzeszowa. A4 Avant z 1997 roku kupiłem prawie 2 lata temu i zagazowałem (instalacja sekwencyjna Lecho SEC). Silnik w moim aucie to ADR (1,8 20V 125KM). Samochód sprowadzony z Belgii w 2006, w Polsce jestem 3 właścicielem. Aktualny przebieg 180kkm. 90% napraw wykonujemy razem z ojcem we własnym zakresie. Trochę już poczytałem i poznałem ten silnik więc służę pomocą. Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...