-
Postów
83 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O kfiat_man

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
[Octavia I] Swap silnika, jaki pasuje plug and play?
kfiat_man odpowiedział(a) na kfiat_man temat w Inne marki
Dzięki ! Czy jakaś inna pojemność chodzi w grę? 1.6 albo 1.8 ? jeśli tak to jakie oznaczenia? -
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Posiadam octavię z 2002r z silnikiem BCA (75km), silnik stracił kompresję na drugim cylindrze. Który silnik o jakim oznaczeniu będzie pasował plug and play, bez zbędnych przeróbek, by wszystkie mocowania pasowały itp. Nie za bardzo mam chęć regenerować tą jednostkę co posiadam, 75km to zdecydowanie za mało w takim aucie. Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
Wypięcie czujnika to żadne sprawdzenie jego działania. Najlepiej sprawdzić opór między pinami. Wykres jest gdzieś u nas na forum, ale masz na szybko z google: jak sprawdzisz i to nie będzie to to pomyślimy dalej.
-
Witam Leci mi płyn z dolnego węża od chłodnicy na łączniu węża z chłodnicą. Z tego co pamiętam są tam dwie uszczelki na króćcu wychodzącym z chłodnicy, ale nigdzie nie mogę ustalić ich rozmiarów a chciałbym zakupić przed wymianą. Posiada ktoś może wiedzę, jakie są tam uszczelki/uszczelka ? Mam etkę, ale tam nie ma. Dzięki z góry za pomoc.
-
ciąg dalszy problemów. załadowałem standardową mapę i mam doładowanie 0,3 bar i 125 g/s przy 6k obr. Zmiana mapy na czipowaną powoduje wzrost do 0,6bar i 155 g/s przy 6k obr. Co dziwne przy włożeniu oryginalnej kości cały czas pokazuje błąd pamięci ROM. Rozumiem, że to nie jest normalne i sugeruje uszkodzenie sterownika tak ?
-
Takie objawy to moim zdaniem nie pompa paliwa. Czujnik temperatury do sprawdzenia na początek. zmierz sobie woltomierzem. Jak zimny powinien mieć chyba ok 5k, gorący ok 200-300 omów. Gdzieś mi się zapodział wykres, ale tutaj na forum jest podobny, mniemam że Twoje wskazania powinny być zbliżone. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=98822. Jak samochód reaguje na pedał gazu podczas dławienia?
-
Na nowej pompie i zdrowych panewkach miałem 2 bary na jałowym. Na starej pompie 1 bar i klepały zawory po dłuższym postoju ale konewka nigdy się nie zapaliła. Tobie odpala się konewka bo sterownik posiada funkcję dynamicznego sprawdzania ciśnienia oleju. Zgodnie z tym co jest napisane w sam "naprawiam" na ciepłym silniku pomiar występuje między 1500obr a 5k obr. Jeśli czujnik otworzy się w tym zakresie 3krotnie na 0,5s to na desce zapali się alladyn. Wniosek u Ciebie prosty - albo nowa pompa nie trzyma ciśnienia albo panewki powiedziały papa. Na jałowym musisz mieć od 1 do 3,5bar przy 3k od 5-7bar - wartości z książki. Ciśnienie włączenia czujnika to 1,2-1,6bar więc czujnik powyżej 1500obr otwiera i stąd wskazania.
-
Remont tej jednostki to wydatek ok 5k. Sam dół to panewki za 500zł, do tego śruby do panewek chyba po 30 zł szt a jest ich 8. To są jednorazowe śruby jak do głowic więc wymienić trzeba a przez takie koszty remont całej jednostki jest bardzo drogi. Zmierzyć trzeba tuleję wskaźnikiem zegarowym, ale patrząc po nagarze to silnik bierze olej więc regeneracja bloku i szlif wału a to ok 1200zł. Możesz też zobaczyć czy tłok luźno lata w cylindrze i ile jest tego luzu bo po zdjęciu widać że tuleja jest trochę za "luźna" jak na ten tłok. Sam robiłem remont mojego silnika i wyglądał tak samo jak Twój - wszędzie nagar i luźne tłoki. Ja odżałowałem na początku naprawę główną i musiałem drugi raz rozbierać silnik. Rozrząd to 700zł - napinacz nowy, rolka i pasek. Sprawdź jak wygląda łańcuch i napinacz łańcucha, tylko ostrożnie bo kruchy ten plastik może być co się łańcuch ślizga, a bez specjalnego ściągacza to i tak nie zdejmiesz. Szkoda że nie widziałeś i słyszałeś jak pracuje, bo może jeszcze masz szklanki do wymiany a to kolejne 500zł. Znając silniki 1.8t w Polsce to używany z niepewnego źródła to szrot murowany. Jak coś to pisz, pomogę.
-
Skoro uważasz, że nie to napisz czego to może być wina, bo mnie pomysły już się skończyły.
-
Ładuje 0,3 bara czyli tak jak być powinno przy odłączonym. tutaj jest mój wątek: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/378253-b5-aeb-turbo-laduje-06-zamiast-09-bar/ Chcę przełożyć by być pewnym, że to nie wina przepływomierza - turbo było już na stole i sprawdzone jak i działanie wg.
-
Witam, jak w temacie - staram się uporać z brakiem mocy w moim 1.8t i w zasadzie ostatnią rzeczą której nie sprawdziłem jest przepływomierz. Nowy to wydatek 800zł a w ciemno troszkę strach inwestować Jakby ktoś z Łodzi lub okolic był na tyle miły i użyczył mi przepływomierz na 15 min bym mógł sprawdzić czy to on jest przyczyną mojego nieszczęścia to byłbym wdzięczny i jakieś piwko na pewno za fatygę by wpadło. Oczywiście ja dojadę gdzie potrzeba. Pozdrawiam.
-
Zmienne fazy rozrządu to takie turbo dla 1,8 bez sprężarki, honda ma podobne rozwiązanie. 1,8 ma napinacz i klapki w kolektorze dolotowym. jak coś masz z tym nie halo to zalecam wymianę, pewnie moc spadła na wyższych obrotach.
-
Sprawdziłem czujnik atmosferyczny, tj odpiąłem go i doładowanie spadło o ok0,5-1bar więc wydaje się że działa. Zrobiłem logi w kanałach wskazanych kilka postów wcześniej: http://vaglog.pl/log-001_002_05O061.html http://vaglog.pl/log-002_007_bi7ptZ.html http://vaglog.pl/log-013_008_7KgZ8N4.html http://vaglog.pl/log-025_001_69XmL.html logi z 1,2,3 biegu w mieście ciężko się sensownie rozpędzić, robiłem co mogłem. Proszę o analizę
-
Czołem chłopaki, mam problem i potrzebuję na podmiankę przepływomierz do AEB, cygan z ksawerowa nie ma ;/ Jakby ktoś miał to byłbym wdzięczny spierdzieliło mi 30 koni i szukam przyczyny.
-
Czujnik atmosferyczny jest do sprawdzenia na którymś z kanałów co podałeś? jakie wartości powinien pokazywać? coś w pascalach czy innych jednostkach?