Skocz do zawartości

hubipl9

Pasjonat
  • Postów

    127
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O hubipl9

Informacje

  • Imię
    Hubert
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia hubipl9

1

Reputacja

  1. Moim zdaniem szkoda nerwów i czasu. Jak gość się sam nie przyzna to policja nic tu nie ustali po czasie i zrobią współwinę bo tak będzie im najłatwiej. Zgłoszenie na policji, przesłuchanie, dojazdy, ewentualna sprawa w sądzie itp, moim zdaniem gra nie warta świeczki. Zgłoszenie do ubezpieczalni też raczej odpada bo najpierw musiałbyś wiedzieć gdzie jest ubezpieczony w GB i ustalić do jakiego TU w Polsce należy to zgłosić. A tak poza tym to wydaje mi się, że za 100 zł da radę kupić używane całe lusterko elektryczne do sharana. Jak poszukasz to i w kolor pewnie znajdziesz.
  2. Wypożyczalnie zaczynają przegrywać sprawy z ubezpieczycielami w sądach więc należy się spodziewać, że będzie więcej takich sytuacji jak ta opisana powyżej. Wypożyczalnie od zawsze zabezpieczają się w umowach tak, żeby w razie czego mogli bezproblemowo uzyskać kasę od poszkodowanego jak TU nie zapłaci. Takie same niekorzystne dla poszkodowanego zapisy są też w większości upoważnień do bezgotówkowych rozliczeń w warsztatach.
  3. Kolego z tego co ja widzę to uszkodzenia są poważne. Trzeba zdjąć zderzak i belkę i zrobić ponowne oględziny, te 1,5 godziny co dał na naprawę tylnego pasa to jest mało, zderzak jest sporo przesunięty do przodu. Podejrzewam, że pas tylny nadaje się do wymiany. Dodatkowo błotnik tylny prawy jest wgnieciony na rogu pod lampą, nie ma tego w ocenie technicznej. Blenda pod prawą lampą jest chyba pęknięta od spodu jeśli dobrze widzę. Powinna być wymiana. Też pominięte. Nie odpuszczaj tego bez względu ile Ci tu wyliczą bo się ten rzeczoznawca za bardzo nie przyłożył do tej oceny. Chyba, że w kosztorysie już to uwzględni.
  4. Moim zdaniem szkoda zachodu na zgłaszanie do TU bo oni za to wyliczą ze 400 zł lakierowanie zderzaka z potrąceniem bo te odpryski to raczej nie z tego zdarzenia albo spota policzą. Lepiej byłoby do babki na drodze cywilnej wystąpić o pokrycie szkody. Do dokumentacji zrób sobie zdjęcia tak żeby tych odprysków nie było widać. Jak się sprawca znajdzie to się mogą takie zdjęcia przydać.
  5. A ja się potem dziwię dlaczego OC takie drogie. Daj znać ile w ASO wyszło i czy w ogóle wzięli taką robotę.
  6. Ja bym napisał propozycję ugody do ubezpieczalni, żeby dali tylne drzwi do wymiany i wtedy na resztę się zgadzasz. A poza tym to moim zdaniem za te 1600 co Ci już wyliczyli to da się to dobrze zrobić kupując używane drzwi pod warunkiem, że nie powiesz u lakiernika, że to z OC robisz. Jak powiesz to cena jest od razu dwa razy wyższa. A w ASO przy jednych i drugich drzwi to całka wyjdzie.
  7. Wrzuć ich kosztorys i ze dwie fotki auta bo sam jetem ciekawy jak im wyszło 1200 przy tych uszkodzeniach co opisujesz
  8. To czym on Ci najechał, że wgniotkę tak wysoko zrobił? Fotkę jakąś wrzuć jak masz.
  9. Jeżeli nawet maska była malowana albo szpachlowana za poprzedniego właściciela to powinna zostać przywrócona do stanu poprzedniego. Zatem jeśli przed Twoją kolizją maska była cała w porządku w tym sensie że nie było na niej łuszczącego się lakieru, nie było wad lakierniczych, nie było większych rys to powinni uznać pełne lakierowanie naprawcze. Jeśli maska przed kolizją miała już jakieś wady lakiernicze, złuszczenia, rysy odpryski to wtedy mogą stosować potrącenia. Ale nie powinno być tak, że element został pominięty. No chyba, że rzeczoznawca uznał, że jego uszkodzenia nie powstały w tym zdarzeniu ale wtedy powinna być o tym jakaś wzmianka najczęściej na końcu kalkulacji.
  10. Przy wycenie z AC wycena będzie zależała od warunków polisy. Napisz jakie TU i jaki dokładnie wariant ubezpieczenia AC. Z tych uszkodzeń co napisałeś to jak będą chcieli to spokojnie zrobią szkodę całkowitą a jeszcze pewnie sporo dojdzie po zdjęciu zderzaka. Dodatkowo jak bixy nie były w standardzie tylko są dołożone to może być problem taki, że policzą za zwykłe lampy ale to już trzeba by się zagłębić w Ogólne Warunki Umowy.
  11. No nie do końca. Cieniuje się elementy, które są w jednej płaszczyźnie. Maska i błotnik nie jest. Dodatkowo jeśli błotnik jest uszkodzony w przedniej części i jest zakwalifikowany do naprawy to drzwi też się nie cieniuje bo lakiernik ma całą długość błotnika żeby zgubić różnicę w odcieniu.
  12. Jeśli chodzi o procedurę to jak oddasz samochód na naprawę bezgotówkową to warsztat robi swój kosztorys i wysyła do towarzystwa do zatwierdzenia. Jak mają akceptację to zaczynają naprawę. Tak najczęściej to wygląda.
  13. Dostałeś coś jeszcze oprócz tego kosztorysu? Są w nim potrącenia do których powinno być uzasadnienie w szkodzie OC. Jest potrącone 18 % z ceny części, 33% z materiału lakierniczego a później jeszcze 15% z całkowitego kosztu naprawy. Dodatkowo nie są policzone normalia. Ta zaślepka w tylnym zderzaku, która jest zarysowana też powinna być do lakierowania. To jest oddzielny element. Czujnik parkowania w dolnej części jest chyba lekko zdeformowany więc raczej należałoby go wymienić żeby wyglądało ładnie. Ja rozumiem, że w kosztorysie ofertowym nigdy nie będzie wszystkiego tak jak się należy ale tutaj to Hestia już moim zdaniem trochę przesadziła.
  14. Jeśli odbłyśniki są wypalone to ma sens. Pytanie tylko jak w lampach TYC wygląda demontaż odbłyśnika i soczewki. Wyjmij lampę pooglądaj czy da się wyjąć odbłyśnik i jak wyjmiesz odbłyśnik to będziesz widział czy jest zniszczony. Wiem, że w lampach DEPO odbłyśnik jest inaczej zamontowany do koszyka z soczewką. Są tam nakrętki. Jak jest w TYC'u to nie wiem. Jak wyjmiesz lampę to możesz zrobić zdjęcie odbłyśnika od tyłu i wrzucić tutaj. Możesz też sprawdzić napięcie na wtyku żarówki. Przy odpalonym silniku powinno być ok 13,5 - 14V
×
×
  • Dodaj nową pozycję...