Skocz do zawartości

grzechhh

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O grzechhh

Osiągnięcia grzechhh

0

Reputacja

  1. Piszę po małej przerwie.. Do jazdy dziennej zdecydowałem się jednak na oryginalne DRL Hella dedykowanych do Skody w miejsce halogenów i jestem bardzo zadowolony. Wykorzystałem też funkcje świateł pozycyjnych. Udało mi się zdobyć oryginalne Clear Lens 3" z projektorów ZKW E46 i właśnie takie teraz goszczą w moich lampach - montaż pełne P&P. Dodając po jednej podkładce M4 do mocowania soczewek można uzyskać błękitno-fioletową poświatę oraz ostrą jak brzytwa granicę odcięcia [dodam że mam palniki Osram SVS 4200K], efekt bardzo miły dla oka. Jeżeli ktoś jest zainteresowany soczewkami to proszę pisać na PW.
  2. Też mi coś nie pasowało do nich określenie E55. Ja chyba jednak pozostanę przy tych 2.5" E30. Choć wymagać to będzie trochę rezania [mocowanie mniejszej soczewki i przesunięcie projektora do przodu o ok 15mm jest wykonalne bez poważnych modyfikacji], odcięcie i rozkład światła mi się na nich bardzo podoba. Na 3" ZKW linia odcięcia była by ostra ale uzyskał bym raczej podobny rozkład światła/szerokości do tych OEM. Ewentualnie jest jeszcze możliwość modyfikacji kształtu samej przesłony oraz dodanie limitera. Jeżeli jest zainteresowanie to mogę jeszcze zamieścić na zdjęciach zestawienie ilości światła od mocy na palniku. Chciałem też wspomnieć o samej regeneracji odbłyśników przez napylenie nowej warstwy alu. Jakiś czas temu robiłem to u Pana w Kobyłce pod Warszawa po ok. 1 roku użytkowania i ok 20kkm nie wyglądały już ładnie. warstwa alu straciła blask i tak jak by się pomarszczyła. Teraz mam zrobione u Regeneracja reflektorów samochodowych Hubert Cugier Turew | regeneracja reflektorów samochodowych i zobaczymy jak się będą trzymać. Podejżewam że poprzednio był położony zły podkład pod właściwe aluminium.
  3. sory chyba za bardzo skrótowo to napisałem... Jako ze jestem przeciwnikiem Ledowych DRL pakowanych dodatkowo gdzie popadnie widzę dwie opcje dla siebie w takiej lampie: http://nokautimg2.pl/p-a1-98-a1989fc164b234de312e73a0d882fbdb500x500/reflektor-glowny-bi-xenon-lewy-vw-passat-b5-lift-00-05-gac9549091h.jpg -Przez PWM Ściemnić H7 55W coś jak w starszych Audi - tutaj nie jestem pewien czy i tak spora moc nie stopi plastikowych odbłyśników gdyż raczej nie były przewidziane do pracy ciągłej. -przez przeróbkę przetwornicy ograniczyć moc na palnik, - dzięki temu oszczędzę odbłyśniki oraz same palniki, niestety narazie udało mi się uzyskać stabilną prace na min 27W mocy wyjściowej ale prace trwają... 50W na palniku w aluminiowym odbłyśniku E55 było by tylko krótkotrwale przy użyciu długich więc nie powinno znacząco wpłynąć na żywotność zarówno palników jak i odbłyśnika. Same palniki zużywają się najbardziej przy zapalaniu na zimno, wtedy dostają 2-3x więcej mocy aby jak najszybciej osiągnąć pełny strumień czyli bardziej je zużywa częste gaszenie i zapalanie niż ciągła praca. Odbłyśniki jak wiadomo najbardziej cierpią w lato kiedy w lampie robi się naprawdę gorąco...
  4. Jeżeli się przyjrzysz to na tej ścianie pod wiaduktem, jest naklejony znacznik z czarnej taśmy i starałem się ustawić je tak samo. Oczywiście z racji wykonanego prowizorycznego stanowiska soczewka mogła być nie ustawiona idealnie względem odbłyśnika co delikatnie wpływa na rozkład światła. Tak czy inaczej dla mnie zmiany są na duży plus. Udało mi się też rozpracować [zdaje się że pierwsza publikacja w necie] w dużym stopniu ballast Hella/Philips gen3 D2S/D2R i jestem w stanie przez modyfikacje zwiększyć sprawność i uzyskać spokojnie moc na palniku od 27W do 55W. How to Supercharge a Philips/Hella OEM gen3 Ballast – LVQ212 Myślałem o funkcji eco z 27W do dziennej jazdy i boost na 50W załączane razem z przesłoną, jako że lampy tak naprawdę są xenon-plus ewentualnie H7 na zmniejszonej mocy, tylko obawiam się czy i tak spora ilość ciepła w dłuższym czasie nie poniszczy plastikowych odbłyśników.
  5. Witam wszystkich! Chciałem napisać o moich eksperymentach niekoniecznie dotyczących A4, bardziej już A6 C5 gdyż właśnie zastosowane tam 3” projektory Bi-xenon Hella są również w Passacie B5 3BG. Zdaje się że są to starsze E55. Od jakiegoś czasu postanowiłem że trzeba coś w lampach ulepszyć – 2 lata temu robiłem regeneracje odbłyśników, dokładne czyszczenie lamp i polerkę kloszy. Ostatnio dla wizualnego efektu malowałem jeszcze wspornik soczewki oraz przesłonę w kolor błękitny. Aktualnie na montaż czeka zestaw palników Osram 66240svs ale przy okazji chciałem jeszcze coś poprawić – aby wyjąć lampy muszę zwalić cały zderzak. Po lekturze hidplanet stwierdziłem że z gówna się nic nie ulepi i trzeba by wymienić projektory na coś japońskiego. Jednak obawiam się że będzie to wymagać dosyć inwazyjnych przeróbek w lampach (z racji gabarytów prawdopodobnie gryzło by się z samo-poziomowaniem) czego bym nie chciał robić. Postanowiłem więc poeksperymentować trochę z tym co mam. Na pierwszy ogień poszła soczewka, dedykowane clear lens w US są po 50$ ale znalazłem coś takiego: 75mm Optical Glass Lens for Flashlight/Spot Light - Free Shipping - DealExtreme Za 14USD mamy parę soczewek, wysyłka gratis. W przeciągu jakiś 2 tygodni przesyłka dotarła, soczewki bardzo dobrej jakości idealne bez skaz itp. ale niestety trochę większe od oryginalnych więc P&P odpada. W międzyczasie zamówiłem jeszcze z allegro komplet projektorów od BMW E40 z 2,5” soczewkami clear lens. Było trochę z nimi komplikacji bo jakiś baran wrzucił dwa metalowe projektory do pudła bez zabezpieczenia i się nawzajem obijały… oczywiście uszkodziły się tylko szklane soczewki… W pewnym momencie trochę żałowałem że w ogóle je zamawiałem bo przecież potrzebuje 3” no ale zabrałem się w końcu za testy… Skleciłem sobie prowizoryczne stanowisko testowe, do podstawy przytwierdziłem na stałe odbłyśnik z przesłoną i tylko dostawiałem soczewki przyklejone wcześniej do kawałka płytek aby stały stabilnie. Każda z tych soczewek ma inną ogniskową dlatego też odległości optymalne od odbłyśnika są różne. Wykonałem kilka testów w różnych warunkach i miejscach aby ocenić ich przydatność. Muszę przyznać że zaskoczony jestem soczewką 2,5” E30 w mojej opinii ten projektor powinien mieć taką soczewkę fabrycznie. Aż musiałem do aparatu dostawić szerokokątny obiektyw aby uchwycić to na zdjęciach. Zależało mi bardzo na szerokim oświetleniu drogi i pobocza tutaj ewidentnie jest zmiana na plus. Widać że światło jest bardziej równomiernie rozłożone i nie ma typowego hotspota na środku co według mnie dużo nie daje gdyż zasięg lamp i tak jest ograniczony przez 1% pochylenie wiązki. Soczewka 3" clear lens daje jeszcze więcej światła w hotspocie ale rozkład jest podobny jak w OEM Musze teraz tylko przerobić oryginalne mocowanie soczewki 3”, czyli dodać pierścienie aby trzymały mniejszą soczewkę oraz muszę zmniejszyć o ok. 15mm odległość soczewki od przesłony. Załączam kilka zdjęć, oceńcie sami. Sugestie mile widziane. palnik 66240svs palnik 85122+ [sciana] 3" OEM 3" Clear lens 2,5" E30 [teren] 3" OEM 2,5" E30 [teren pobocze] 3" OEM 2,5" E30 [sklep pobocze] 3" OEM 2,5" E30 [stanowisko testowe]
  6. Jeżeli facet miał opory w przekazaniu jakichkolwiek informacji nawet kontaktu do osoby która robiła modyfikacje to warto rozważyć jeszcze jeden scenariusz. Istnieje proceder polegający na tym że sprzedaje się wystrzelone poduszki nie oznaczone przez ubezpieczyciela, Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. właśnie po to aby je potem zamontować po stłuczce i między innymi nabić większe koszty odszkodowania itp. Jeżeli by mu nie wystrzeliła ta nowa to tym bardziej mógł zmienić choć by z uwagi aby ubezpieczyciel nic nie podejrzewał. Teraz właściciel raczej by się nie przyznał gdyż będzie się obawiał czy ta informacja nie dotrze tam gdzie nie trzeba... Trochę brzmi jak teoria spiskowa ale 100% pewności nie będzie nawet jak będzie zdjęcie wiązki czy kodowanie sterownika... Pamiętam że w którymś poście Kolega z forum opublikował szczątkowe informacje jakie udało się zdobyć, była mowa o innym rodzaju napięcia/prądu który wyzwala te poduszki dwunabojowe , z tego co pamiętam miał to być sygnał zmienny. Wystarczy teraz że w obwodzie zapalnika będzie element jak kondensator czyli dla prądu stałego stanowi przerwę, a dla zmiennego zwarcie. Czyli wyzwolenie go napięciem stałym z starszego typu sterownika nic nie da, niezależnie jak by te dwa zapalniki nie były połączone ze sobą. Taki system wyzwalania ma właśnie tą zaletę że sygnał musi mieć odpowiednie parametry i byle podpięcie pod "bateryjkę" nie wyzwoli poduszek. Oczywiście są to tylko moje przemyślenia...
  7. grzechhh

    Wymiana świec żarowych

    Chciałem tylko napisać uwagę odnośnie zakupu używanych pomp Vacum. Pompy te można kupić w dwóch wykonaniach LUK i BOSCH. Nawet jeżeli oryginalnie była LUK na wymianę radze kupować tylko BOSCH'e. LUK'i są dużo bardziej awaryjne, potrafią się rozszczelnić, puszczać podciśnienie, olej, ropę, telepiący się króciec podciśnienia.... po prostu syf... Najlepiej celować w model 038145209M (mimo innego oznaczenia są w pełni zamienne, wizualnie różnią się masywną aluminiową pokrywą) są dosyć tanie od 70zł i młode 2007-2009 do tego uszczelka blaszana 038145215.
  8. U mnie w Passacie od przebiegu ok 160kkm ATJ byl właśnie taki sam objaw który się zaczął nasilać szczególnie latem i w korkach prawie nie dało się ruszyć. Przy oględzinach sprzęgła okazało się że okładzin już nie było, jeszcze trochę i by darło nity. Po wymianie ok..
  9. grzechhh

    Xenony a moc swiecenia

    Mocy świecenia xenonów na pewno nie da się ustawiać/zmieniać. Jedyne co podlega regulacji to sam zasięg/wysokość świecenia lamp. Robi się to mechanicznie pokrętłami na samej lampie.
  10. Tak to ostatnia wersja ale jeżeli teraz masz R to różni się tylko rodzajem śrub - sześciokąt/torx. Nie warto wymieniać bo nic się nie zmieni w kwestii oleju z odmy.
  11. U mnie w ATJ takie właśnie objawy które zaczęły się z czasem potęgować były powodem zjechanej praktycznie do nitów tarczy sprzegła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...