Skocz do zawartości

arek1s

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O arek1s

Osiągnięcia arek1s

0

Reputacja

  1. Kupiłem właśnie wydaną niedawno książkę wydawnictwa WKŁ "Sam naprawiam samochód" z A4 B7 na okładce. Już na początku można przeczytać, że materiał zawiera informacje na temat następujących modeli: sedan od listopada 2000 do listopada 2007 cabrio od października 2001 do grudnia 2005 avant od października 2001 do marca 2008. Niestety już po pobieżnym przeglądnięciu zauważyłem, że w tabeli wersji silnikowych nie ma w ogóle ujętego ośmiozaworowego silnika 2.0 TDI BPW z jednym wałkiem rozrządu. W opisie silników, w temacie silnika wysokoprężnego 2.0 TDI, mowa jest tylko o silniku 16 zaworowym. Nie ukrywam, że jestem tym faktem rozczarowany, bo właśnie silnik BPW w swoim samochodzie posiadam.
  2. Miałem podobnie. Problemy z uruchamianiem i delikatne, nieregularne drgania całego samochodu na biegu jałowym, zwłaszcza przy rozgrzanym silniku i chwilę po tym jak silnik schodził z wyższych obrotów na jałowe, np po normalnej jeździe i zatrzymaniu na światłach. Po wymianie uszczelnień pompowtryskiwaczy drgania ustały i samochód pali na dotyk, jak dawniej.
  3. Miałem podobnie. Problemy z uruchamianiem i delikatne, nieregularne drgania całego samochodu na biegu jałowym, zwłaszcza przy rozgrzanym silniku i chwilę po tym jak silnik schodził z wyższych obrotów na jałowe, np po normalnej jeździe i zatrzymaniu na światłach. Po wymianie uszczelnień pompowtryskiwaczy drgania ustały i samochód pali na dotyk, jak dawniej.
  4. Miałem dokładnie tak samo. Po wymianie uszczelnień pompowtryskiwaczy drgania ustały i samochód pali na dotyk, jak dawniej.
  5. Co to było? Mam objawy dokładnie takie jak opisałeś na początku.
  6. Witam. Czy czujnik o takim numerze będzie w każdej B7 ? Mój VIN to: WAUZZZ8E76A069088
  7. Ja myslalem ze ten proces sie wlacza wtedy gdy na fisie pojawia sie ten komunikat i pozniej trzeba jechac na tarsie ze stala predkoscia w okreslonym zakresie obrotow i przez pewien czas bylem pewien ze o to chodzi... Kontrolka filtra zapala się dopiero kiedy jest on już porządnie przypchany, po wielokrotnej niedokończonej próbie wypalenia. Ja w ciągu dwóch lat miałem ten komunikat 2 razy, kiedy przez więcej niż 3 tygodnie nie wyjeżdżałem z miasta. Ale wystarczy krótka trasa (dosłownie kilka kilometrów ze stałą prędkością) i wszystko jest w porządku, już się wypali. Być może wcale problem Cię nie dotyczy, jeżeli robisz często choćby krótkie przebiegi ze stałą prędkością. U mnie do zgaśnięcia kontrolki wystarczało dosłownie 6 - 7 kilometrów na wyjazdówce z miasta z prędkością ok. 80 - 100 na piątce.
  8. No dobra, ale ja przy wymianie oleju nie czuje w starym ropy ani nie wydaje mi sie zeby stary olej byl bog wie jak rzadki a wczesniej czytalem w tym watku, ze paliwo moze dostac sie do oleju w momencie wlaczenia procedury wypalania filtra tylko u mnie do czegos takiego nie powinno dojsc poniewaz ani razu nie wlaczyl mi sie ten proces wiec czemu tak mi odpowiadasz a moze to dobrze ze auto nie bierze oleju Ten proces włącza Ci się co jakiś czas i w ogóle o tym nie wiesz. Gdybyśmy wiedzieli kiedy, to przecież nikt by nie gasił silnika do jego zakończenia i problemu by nie było.
  9. byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa.... Otóż właśnie. A jeżeli jeszcze dodatkowo trzeba dolewać...
  10. ęUśmiechali się dlatego że paliwo się dostaje do oleju czy wprost przeciwnie? Twierdzą, że to nie jest przyczyna wzrostu poziomu oleju.
  11. Rozmawiałem o tym przybywaniu oleju w serwisie VW. Powiedzieli mi, że wtrysk dodatkowej porcji paliwa następuje w trakcie suwu wydechowego a paliwo spala się w kolektorze wydechowym podnosząc w ten sposób temperaturę spalin. Problem powstaje, kiedy warunki do wypalania sadzy zostają spełnione, rozpoczyna się proces wypalania a my go przerwiemy wyłączając silnik. Wtedy właśnie to dodatkowe paliwo ścieka po gładziach cylindrów do oleju. Co więcej, uśmiechali się tylko jak pytałem czy na wzrost poziomu oleju mają wpływ nieszczelne gniazda pompowtryskiwaczy. Poziom oleju rośnie również w silnikach nowych samochodów z dpf, które większość przebiegu realizują w miastach na krótkich odcinkach.
  12. Gdzie będziesz to wszystko robił? Też bym się na to pisał.
  13. Kolego a czy mógł byś rozwinąć to jaśniej? o jaką prędkość chodzi?o jakie obroty?i o jaki czas? Wobec tego zaglądnąłem do instrukcji. Jest napisane, że w przypadku zapalenia się kontrolki filtra cząsteczek stałych należ jechać przez ok. 15 min. na 4 lub 5 biegu, z prędkością co najmniej 60 km/h przy obrotach silnika ok. 2000. Jeżeli kontrolka nie zgaśnie trzeba zgłosić się do serwisu.
  14. Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Jeżeli przez jakiś czas jeździ się tylko po mieściemieście i filtr po woli się przytyka, to komputer daje sygnał do wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa, która na czas wypalania sadzy ma podnieść temperaturę w układzie wydechowym. Tyle, że w tym czasie sadza nie może się wypalić bo nie spełniamy tych warunków, o których napisałem wyżej, no bo jeździmy ciągle po mieście... Wtedy nie spalone dodatkowe paliwo spływa po gładziach cylindrów do miski i rozrzedza olej. Kilka takich cykli i mamy sporo paliwa w oleju i gorsze smarowanie. Można to zauważyć przez nielogiczny wzrost poziomu oleju na bagnecie. Stąd po likwidacji filtra DPF mniejsze zużycie paliwa i dobre, tzn. normalne smarowanie, ale też większe zanieczyszczenie spalin, więc możliwy problem przy przeglądzie. Panowie, a badali wam spaliny na przeglądzie? Bo mi teraz pierwszy raz tak. Mi diagnosta w czasie przeglądu zawsze wkłada czujnik w rurę (jakkolwiek by to nie zabrzmiało) .
  15. Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Jeżeli przez jakiś czas jeździ się tylko po mieściemieście i filtr po woli się przytyka, to komputer daje sygnał do wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa, która na czas wypalania sadzy ma podnieść temperaturę w układzie wydechowym. Tyle, że w tym czasie sadza nie może się wypalić bo nie spełniamy tych warunków, o których napisałem wyżej, no bo jeździmy ciągle po mieście... Wtedy nie spalone dodatkowe paliwo spływa po gładziach cylindrów do miski i rozrzedza olej. Kilka takich cykli i mamy sporo paliwa w oleju i gorsze smarowanie. Można to zauważyć przez nielogiczny wzrost poziomu oleju na bagnecie. Stąd po likwidacji filtra DPF mniejsze zużycie paliwa i dobre, tzn. normalne smarowanie, ale też większe zanieczyszczenie spalin, więc możliwy problem przy przeglądzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...