Skocz do zawartości

_clippo_

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O _clippo_

Osiągnięcia _clippo_

1

Reputacja

  1. adadur, nie wrzuciłem tego błędu ale go opisałem, tzn błąd czujnika temperatury paliwa. Odczyty temperatur jak już pisałem są ok. Jednak wczoraj miałem chwilę i wymieniłem w końcu termostat i problem oczywiście ustał Strzałeczka stoi idealnie na 90 Spalanie też już widzę, że spadło. Temat rozwiązany
  2. Po wymianie sprzęgiełka popiskiwanie ustało . Również ucichło piszczenie paska przy kręceniu kierownicy. Dzieki wszystkim
  3. Witam Podłącze się do tematu. Mam podobny problem z dziwnym piszczeniem na wolnych obrotach. Jak dodam trochę gazu (powyżej 1,1k obrotów) problem ustaje. Czasami jak silnik się rozgrzeje to zaczyna mi piszczeć wspomaganie na maksymalnym wychyleniu kół. Dziś zauważyłem również, że silnik o wiele głośniej zaczyna pracować jak włączę światła przeciwmgielne (większe obciążenie) lub nacisnę hamulec. Sądzicie że to sprzęgiełko? Pasek mam w dobrym stanie i nie ma zbyt dużych luzów. Skrętu poprzecznego paska też nie widzę, ani latania podczas normalnej pracy.[br]Dopisany: 20 Marzec 2011, 16:25_________________________________________________Wczoraj zobaczyłem również, że zwoje alternatora po wyłączeniu silnika automatycznie stają. Pozatym podczas pracy silnika napinacz paska wpada w wibracje, ale pasek nie wygląda na luźny ( moge wykonać nim obrót max o 60st)...
  4. Ważne że problem częściowo rozwiązany. Autko pali mniej tylko jeszcze się nie dogrzewa (staje na ok 80st). Wszystkie wskazania czujników dobre więc zostaje wymiana termostatu. P.S. To ze chodzilo mi o czujnik temp. paliwa bylo w temacie posta Pozdrawiam
  5. Na komputerze wyskakiwał mi błąd czujnika temperatury, ale również silnik mialem zawsze niedogrzany. Steve69 zaproponował zajęcie się czujnikiem temp. G81 bo on mógł być przyczyną niedogrzewania i dużego spalania. Wczoraj zabierając się za ten czujnik zobaczyłem, że jest oderwany jeden styk i dlatego był błąd. Po przylutowaniu i testach spalanie jest w miarę ok, ale silnik nadal się nie dogrzewa. Wszystkie czujniki cieczy i te od klimatyzacji wskazują poprawną temperaturę, więc zostaje mi wymiana termostatu. Sztomel dzieki za precyzyjne fotki lokalizacji czujnika! Pozdrawiam
  6. Ale G71 informuje sterownik o ciśnieniu dolotowym w kolektorze ssącym za intercoolerem. Jeżeli byłby on zasyfiony olejem to informacja o spadku ciśnienia z powodu odjęcia gazu może dotrzeć zbyt późno do zaworu N75, a ten z kolei zbyt późno opuści sztangę w celu zmniejszenia ciśnienia doładowania i tym samym obrotów turbiny.
  7. Niektórzy piszą, że wymiana czujnika G71 i zaworu N75 pomaga, a dla kolegi wojtka123 czyszczenie EGR-a pomogło. Może problem leży w czujniku G71, który jest zalepiony olejem i podaje niedokładne dane odnośnie ciśnienia (ewentualnie podaje je z milisekundowym opóźnieniem) przez co zawór EGR za późno opuszcza sztangę i stąd te dźwięki...
  8. Witam Niedawno kupiłem swoją audiczkę A4 B6 1.9TDI AWX 130km (przebieg 202 tys.) . Lany był do niej olej 5W30. Poczytałem jednak posty: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.0 odnoszące się do problemu niepokojących dzwięków turbiny, które u mnie występują. Zastanawia mnie czy mogę zmienić olej na na półsyntetyk np 10w40. Miałem taki w Golfie 1.9TDI silnik AHU i sprawował się całkiem dobrze - zero problemów z silnikiem. Jeżeli nie można to dlaczego i czy można ewentualnie zmienić na 5W40 (MOTUL 8100)? Pozdrawiam
  9. Nie znam się na olejach, ale niektóre wytrzymują do -30, a inne są już prawie w stanie stałym w tej temperaturze. Wychodzi na to, że ten który wytrzymuje do -30 w temperaturze +10 musi być rzadszy od tego drugiego. Sytuację możnaby porównać pomiędzy dwiema warstwami szkła pomiędzy którymi jest piasek. Zalewamy teraz jedną próbkę wodą, a drugą gęstym olejem. Wiadome jest, że rysowanie szkła będzie mocniejsze (i bardziej słyszalne) w tej z wodą...
  10. Po przeanalizowaniu całego wątku (przyłożyłem się do przeczytania 1-58 ) zauważyłem, że większość osób ma ten problem po zalaniu nowego oleju. Moja spekulacja jest taka, że olej przedostaje się delikatnie po wałku turbiny i miesza się z sadzą i przez to takie odgłosy tarcia na wałku po stronie wylotowej, przy zbyt szybkim wyhamowaniu. Niektórym pomaga przeczyszczenie lub regeneracja i po jakimś czasie znowu jest to samo. Może to wynikać, że po mieście nie ciśnie się i przy wolnych obrotach zbiera się delikanie znów tam jakiś nagar i zaczyna szumieć. Niektórzy pisali, że przy ostrym butowaniu przechodzi to na jakiś czas. Idąc moim tropem gorąca temperatura przepali sadzę i jest w miarę czysto. Po odłączeniu przewodu do siłownika sztangi może to przechodzić bo turbina na wolnych obrotach się tak nie rozkręca i nie musi się wyhamować z tak dużej prędkości. Może wyjściem byłoby zastosowanie gęstszego oleju który uszczelniłby wszystko. To jest oczywiście spekulacja, ale co o tym sądzicie?
  11. Sorka za szybko przewinąłem Jutro postaram się za to zabrać. Dzieki
  12. A gdzie w mojej B6 znajdę czujnik temperatury paliwa? Robił ktoś już taką wymianę bo nie spotkałem się z postami na ten temat.
  13. Mam problem z moją A4 B6 1,9TDI 130km. Temperatura na zegarach pokazuje mi zawsze poniżej 90 st. Myślałem ze to wina mrozów i krótkich odcinków, jednak na trasie było to samo. Moje podejrzenie automatycznie padło na termostat. Jednak nie miałem czasu go jeszcze wymienić. Po podłączeniu VAG pokazał mi błąd czujnika temperatury (po skasowaniu dalej występuje błąd). Gdzieś jeszcze wyczytałem, że ten czujnik steruje obiegiem cieczy chłodzącej i przez to mogę mieć zbyt niską temperaturę. Dodam, że auto spala mi ok 6-7 l na trasie więc to trochę przy dużo. Czy radzicie zostawić termostat i zająć się w 1 kolejności czujnikiem temperatury? Gdzie on jest w tym silniku zlokalizowany?
  14. gdynia wita autko audi a4 b6 avant tdi, 130km
×
×
  • Dodaj nową pozycję...