Skocz do zawartości

bullfrog1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bullfrog1

Informacje

  • Imię
    LUKI
  • Miasto
    Wa-wa

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia bullfrog1

0

Reputacja

  1. Pompa paliwa zapożyczona od znajomego z samochodu z brakiem wad. Na paliwie u kolegi śmiga aż miło, więc przerzuciliśmy pompkę do mojej niuni.... i co ? I bez zmian, brak mocy w przedziale od 2800 obr/min do 5000 obr/min. Kupno nowej jeszcze lepszej pompy paliwa z miejsca zostaje obalone. Poszukałem jeszcze w necie, gdyż ciągle miałem wątpliwości, że może to być jakaś część mechaniczna. Pogrzebałem, pogrzebałem i wpadłem na takie fajne posty: http://www.audimania.eu/forum/printview.php?t=6908&start=0&sid=b8126bdf6e60ae0e176f162e158ea2b0 http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63970 Czujnik nazywany przez niektórych jako "Czujnik Ciśnienia Paliwa" , lub jak następni zwą "Czujnik Ciśnienia Atmosferycznego F96" mający na celu dostosowanie ilości dawki paliwa przy różnych ciśnieniach atmosferycznych. Po wyjęciu go i rozebraniu moim oczom ukazała się spłaszczona bańka zrobiona z miedzi, która jak mi się wydaje albo się rozszerza lub spłaszcza przy różnym ciśnieniu atmosferycznym. Na bańce zainstalowana sprężynka z blaszką, która ma przesuwać się na potencjometrze i wysyłać sygnał do ECU w celu zaaplikowania odpowiedniej dawki paliwa... tak mi się wydaje !!! W dniu dzisiejszym moja bańka jest spłaszczona przy ciśnieniu atmosferycznym 994,1 hPa. Tak więc poruszałem sprężynką, podczyściłem środek i zamontowałem z powrotem.... i co ??? Niunia ODŻYŁA... elegancko wkręca się na obroty na każdym biegu bez mulenia, szarpania i sapania. Tak więc chyba udało mi się rozwiązać problema, pojeżdżę jeszcze kilka dni, podłączę VAG skasuje błędy jeśli jakieś jeszcze są i zrobię na nowo LOGI. Wrzucę na forum i ocenę czy to właśnie ten problem męczył mnie od dawna. Z góry WIELKIE Dziękuję za wszystkie wasze opinie i podpowiedzi. Powoli wychodzi, że niepotrzebnie poszedłem w koszty wymieniając wszystkie wymienione wcześniej elementy.
  2. Zakupiłem WAKUOMETR i próba zmierzenia ciśnienia paliwa zakończyła się destrukcyjnie dla ciśnieniomierza,najpierw wskazał 2 bary na nowej pompce, więc zmieniłem pompkę na starą,która zdążyła wskazać 3,5 bara zanim wakuometr zalał się benzyną i zdechł... Z braku ciśnieniomierza zacząłem sprawdzać działanie pomp paliwowych odpinając przewód od listwy wtryskowej... wniosek nowa pompa pompuje najpierw powietrze później paliwo. Ponowne przekręcenie kluczyka i pompa znów pompuje najpierw powietrze i za chwilę paliwo !!! Czy jest to normalne zjawisko, czy raczej ciśnienie powinno zostać utrzymane w przewodach i nie powinno się cofać paliwo. Takie pompowanie powietrza znacznie wydłużyło czas odpalania silnika o parę sekund.... Mam pytanie, czy posiada ktoś schemat samej instalacji benzynowej,krok po kroku od zbiornika paliwa aż do listwy wtryskowej... może po drodze są jakieś jeszcze czujniki, zaworki lub inne urządzenia mające wpływ na ciśnienie paliwa w przewodach lub na cofanie się go. Według mojej obserwacji to cofanie się paliwa jest tu u mnie bolączką przy odpalaniu i przy wyższych obrotach powyżej 2800 obr. dlatego może sonda lecieć na ubogo i stąd to mulenie. Pompa nowa/stara, nowy filtr paliwa (filtron), nowy zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, wymieniona cała listwa wtryskowa z wtryskami i zaworem ciśnienia paliwa (używka ze sprawdzonego silnika),więc jeszcze chyba pozostało wymienić same przewody, gdyż już chyba nie ma nic innego na tej instalacji.... proszę o jakieś podpowiedzi, aha świece wymienione na NGK PFR6Q, też bez zmian !!!
  3. Czy te mieszanie LPG z Pb widzisz kolego w logach, które zrobiłem? Tę opcję z elektrozaworem i parownikiem też sprawdzę. Dodam tylko, że po wymianie pompki na nową z dużym naciskiem na słowo NOWĄ ze sklepu, przestał mi odpalać. Minutę trzeba kręcić i kręcić i dopiero zaczyna silnik załapywać, może gdzieś ciągnę lewe powietrze, albo cofa się paliwo! Po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia go, znów trzeba długo kręcić (paliwo nie powinno się zdążyć cofnąć) ponieważ zgaszenie i odpalenie dzieli 1 sekunda... Jakieś macie skojarzenia co do tego?.
  4. OK sprawdzę i to, tylko dlaczego by miała być taka różnica pomiędzy pracą na LPG, a PB?
  5. Witam, jestem z wami już od paru lat, lecz dopiero pierwszy raz się odzywam, a to dla tego, że zawsze inne posty były super pomocne i zawsze zadziałały na mój problem, aż do dzisiaj. Od dłuższego czasu borykam się z problemem braku mocy/mulenia na benzynie gdzieś od granicy 2800-3000 obr/min. Czytałem każdą poradę i wprowadzałem ją w życie, tylko nic to nie daje, a kończą się pomysły i pieniążki. Naszkicuje to co ,mnie męczy, a mianowicie na LPG moja niunia A4 b5 1.8T AEB idzie jak szalona i bez najmniejszych problemów osiąga zamierzone 220 km/h, nie szarpie, nie kicha, nie prycha...itp. itd. Natomiast na PB to istna męczarnia dla silnika, do 2800-3000 obr/min. wkręca się super, a później jakby kotwice zarzucić,albo hamulce wcisnąć, szarpie, nie przyspiesza, coś brzęknie pod maską, jakby miał silnik wybuchnąć, a mocy i przyśpieszenia ni hu-hu, po kilkunastu kilometrach w szarpaniu i męczarniach osiągam ledwo 180 km/h( mocno trzęsie budą). Wymieniłem już: - pompa paliwa (nowa),co dziwne dłużej trzeba kręcić do odpalenia niż na starej. - zawór DV(nowy) - N75 (używka) sprawna i sprawdzona - świece NGK Platinum dla LPG - listwa wtryskowa + wtryski (używka) - sonda lambda (używka) - zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (nowy) - filtr paliwa (nowy) - filtr powietrza (nowy) - przepływomierz (nowy) - przepustnica (używka) - katalizator + tłumik środkowy + końcowy (nowy) - czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62 (nowy) - turbina (sprawdzona) + poprawione cięgno (wcześniej był luz) - po wymianie tych podzespołów zrobione ok.100 km na samej benzynie dla ECU Skończyły mi się pomysły, dodam, że VAG nie wykazuje żadnych błędów w silniku, nie czuć nigdzie benzyny, więc chyba układ jest szczelny. Wyczytałem również, że dobrze by było zrobić logi kanałów 002, 007, 025 w zakresie 1500 do 5500 obr/min (robiłem je po raz pierwszy), chyba mi nawet wyszły, więc załączam je... Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może być mojej niuni....!!! LPG - http://vaglog.pl/log_209249.html PB - http://vaglog.pl/log_209250.html
  6. Widzę,że każdemu pali inaczej nawet na tych samych silnikach...mnie w mieście wychodzi 12l/100km,a w trasie pomiędzy 7,14l a 8l/100km i nie ma w tym żadnych czarów...pali tyle przy każdej jeździe czy to ostrej czy spokojnej.Wszystko zależy na jakiej stacji się tankuje.
  7. Odnosząc się do wszystkich odpowiedzi za które WIELKIE DZIĘKI !!! dowiedziałem się u 4 mechaniorów, że dym+woda z rury to wynik PALIWA ... co prawda na tym urlopie tankowałem 3 razy do pełna na 3 różnych stacjach. 1 stacja E-LECLERC w Bełchatowie,2 stacja Orlen w Pasłęku, 3 stacja BP w Ostródzie, wiec domniemywam, że w tej stacji coś dolewają do paliwa. Co do 3 objawu, udało mi się ustalić, że podczas wymiany siatki elastycznej na wydechu i wyciągnięciu wraz z katalizatorem przez górę, czyli silnik musiałem poluzować jakąś blaszkę, których nie brakuje w silniku i stąd ten metaliczny oddźwięk, ale co do tego bulgotania w desce nie umiem tego wytłumaczyć, bo nawet przypomina dźwięk taki jak błoto wylatujące z kół, tyle ,że to w desce i znacznie ciszej i najwyraźniej słychać z rana jak autko postoi całą noc... Poszperam jeszcze i popytam, bo bardzo mnie to niepokoi ... za podpowiedzi WIELKIE DZIĘKI
  8. Witam wszystkich...posiadam moje autko od roku i nic się z nim nie działo, aż po powrocie z urlopu jakieś 1700km zaczął dymić mi z rury na siwo,śmierdzi paliwem i chlapie jakimś płynem (myślę ,że to woda)...druga niepokojąca objawa to taka, że siedząc sobie za kierownicą i dodając lekko gazu, to tak jakby w desce przelewała się woda(coś bulgocze,tj. w kaloryferach w domu)...trzecia objawa to taka, że bawiąc się obrotami pomiędzy 2000 a 3000 to jest taki niemiły brzęk metaliczny jakby z pod pokrywy zaworów... dodam,że przed wyjazdem wymieniałem olej Mobil superS 10W40, wszystkie filtry, siatkę elastyczną na wydechu i podpinałem się pod VAG-a, aby upewnić się ,że wszystko jest ok, no i tak było !!! Pomóżcie mi zdiagnozować te usterki... ;(
  9. Mam na imię Łukasz, jestem z Warszawy i od 2 tygodni poruszam się A4 1.8T 1995r. Mam gorącą nadzieję, że ciepło przyjmiecie mnie w wasze grono KLUBOWICZÓW !! !! !! :oklaski:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...