Skocz do zawartości

skerim

Pasjonat
  • Postów

    97
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O skerim

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tak na marginesie jak ktoś ma chude łapki to da się to zrobić bez darcia przodu, choć oczywiście jest wtedy ciasno.
  2. Osobiście zamiast chińczyka wolę dać używkę - jak chwilę popatrzyłem na alledrogo to wyjąłem za 55 z przesyłką, ale jeszcze nie wiem czy będzie dobrze bo z wymianą wstrzmuję się do zmiany oleju
  3. A potrafi paść, u mnie to samo. Nowy ok. 300 pln (hella) nr 1J0 907 660C, więc pokusiłem się o używkę, wymienię wraz z olejem.
  4. Jak dostanie w pupę to koniecznie daj turbince się uspokoić i ostygnąć ....
  5. Słusznie, na obrotach turbinka może coś zassać i bezpiecznie mieć zapas.
  6. Jeżeli to miała by być turbinka to jej łopatki musiały by ocierać o muszlę, a jest to możlie w przypadku luzu na wirniku. Możesz więc ocenić luz na wirniku po zdjęciu rury z dolotem powietrza.
  7. Sprawdź sprężanie na tym 3 garku, jak dla mnie to poważniejsza sprawa i wyjaśni się dopiero jak stargasz głowicę. Opcji jest wiele, ale raczej mało optymistyczne. W najlepszym wypadku uszczelniacze zaworowe, w drugą stronę - przegrzany motor. Powodzenia i obym się mylił. Na jakim oleju jeździsz?
  8. Jak ma jeździć to musi przynajmniej od czasu do czasu dostać po zaworach tak żeby cały syf przedarło i wypaliło. Na myśli mi przychodzi mój stary poczciwy polonez sprzed nastu lat - kupiłem dziadka i jak na trasie dostał po do spodu to się bujną do 90-siątki i zobaczyłem siwą ścianę z tyłu . Pomyślałem że silnik padaka, więc go już tak nie dusiłem, ale też i specjalnie nie oszczędzałem. Po ok. 2000 kilometrów nie ten motor był. Ostatecznie do 140 się kołysał, ale dochodzenie do formy trochę mu zajęło . Śmiem twierdzić że pod tym względem silniki się nie różnią.
  9. Na szybko możesz poszukać nieszczelności w dolocie, osłuchowo czy coś nie syczy plus oględziny - może jakiś wężyk spadł lub pękł ze starości. Wówczas będzie dostawał więcej powietrza niż wynika to z odczytu na przepływomierzu i mieszanka będzie zubożona przynaniej na wolnych obrotach
  10. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Nadmienię tylko że zamiast BFB powinny pasować następujące: AWT, AVJ, AWM, BEX. W BEX może być inny czujnik przy napinaczu, ale wszystkie mają EGR oraz elektro hydrauliczny napinacz - takie przynajmniej dostałem informację od osoby, u której nabywanym używaną głowicę.
  11. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie (przy czym palił bez problemów), po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła.
  12. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Szukałem używki, ale to droga przez mękę, nie jest to bowiem przypadek odosobniony, trzeba też podobno uważać na stopy wałków, bo jak ktoś nie pilnował wymian oleju i smok był przytkany to się wałki zacierały - bodajrze najdalej wysunięty element układu smarowania, więc obrywał jako pierwszy. U mnie pęknięcia było widać na każdym garku dlatego nie zdecydowałem się na spawanie, załatałbym jedno, a za pół roku do kanału wodnego doszło by kolejne. Mnie używana głowica kosztowała 1500 pln, do tego planowanie + dotarcie zaworów, spawanie chyba połowę z tego - trzeba by sprawdzić. Do całości uszczelki i robocizna. Mam nadzieję, że u ciebie to coś innego niż pęknięcie ....
  13. Na plus ponad to dynamika, rozsądne zapotrzebowanie na paliwo oraz przychylność jeżeli chodzi o montaż LPG. Niestety potrafią pękać głowice.
  14. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Cewki z fajką są jednokitym elementem. Nie pocieszę cię pewnie, ale w ten sposób zaczęło się objawiać u mnie pęknięcie głowicy. Płyn chłodniczy przy dłuższym postoju podciekał do komory spalania i zawilgocał świece. Dopiero z czasem przy rozruchu potrafił dać białą smugę, a jeszcze później zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Powąchaj spaliny czy nie czuć słodkawego zapachu glikolu. U mnie też ciśnienie było ok, cewki i świece zamieniałem miejscami, pokusiłem się także o zamianę miejscami wtrysków, bez rezultatu. Możesz chwilę zaczekać z dłubaniem i sprawdzić czy objawy się nie pokryją.
  15. Przy ciężkiej nodze skłaniałbym się raczej ku piętnastu , post dotyczący olejów jest pod adresem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/page-2#entry60805 Generalnie dobry pełny syntetyk np. Motula xclean 5w40
×
×
  • Dodaj nową pozycję...