Skocz do zawartości

skerim

Pasjonat
  • Postów

    97
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O skerim

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia skerim

0

Reputacja

  1. Tak na marginesie jak ktoś ma chude łapki to da się to zrobić bez darcia przodu, choć oczywiście jest wtedy ciasno.
  2. Osobiście zamiast chińczyka wolę dać używkę - jak chwilę popatrzyłem na alledrogo to wyjąłem za 55 z przesyłką, ale jeszcze nie wiem czy będzie dobrze bo z wymianą wstrzmuję się do zmiany oleju
  3. A potrafi paść, u mnie to samo. Nowy ok. 300 pln (hella) nr 1J0 907 660C, więc pokusiłem się o używkę, wymienię wraz z olejem.
  4. Jak dostanie w pupę to koniecznie daj turbince się uspokoić i ostygnąć ....
  5. Słusznie, na obrotach turbinka może coś zassać i bezpiecznie mieć zapas.
  6. Jeżeli to miała by być turbinka to jej łopatki musiały by ocierać o muszlę, a jest to możlie w przypadku luzu na wirniku. Możesz więc ocenić luz na wirniku po zdjęciu rury z dolotem powietrza.
  7. Sprawdź sprężanie na tym 3 garku, jak dla mnie to poważniejsza sprawa i wyjaśni się dopiero jak stargasz głowicę. Opcji jest wiele, ale raczej mało optymistyczne. W najlepszym wypadku uszczelniacze zaworowe, w drugą stronę - przegrzany motor. Powodzenia i obym się mylił. Na jakim oleju jeździsz?
  8. Jak ma jeździć to musi przynajmniej od czasu do czasu dostać po zaworach tak żeby cały syf przedarło i wypaliło. Na myśli mi przychodzi mój stary poczciwy polonez sprzed nastu lat - kupiłem dziadka i jak na trasie dostał po do spodu to się bujną do 90-siątki i zobaczyłem siwą ścianę z tyłu . Pomyślałem że silnik padaka, więc go już tak nie dusiłem, ale też i specjalnie nie oszczędzałem. Po ok. 2000 kilometrów nie ten motor był. Ostatecznie do 140 się kołysał, ale dochodzenie do formy trochę mu zajęło . Śmiem twierdzić że pod tym względem silniki się nie różnią.
  9. Na szybko możesz poszukać nieszczelności w dolocie, osłuchowo czy coś nie syczy plus oględziny - może jakiś wężyk spadł lub pękł ze starości. Wówczas będzie dostawał więcej powietrza niż wynika to z odczytu na przepływomierzu i mieszanka będzie zubożona przynaniej na wolnych obrotach
  10. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Nadmienię tylko że zamiast BFB powinny pasować następujące: AWT, AVJ, AWM, BEX. W BEX może być inny czujnik przy napinaczu, ale wszystkie mają EGR oraz elektro hydrauliczny napinacz - takie przynajmniej dostałem informację od osoby, u której nabywanym używaną głowicę.
  11. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie (przy czym palił bez problemów), po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła.
  12. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Szukałem używki, ale to droga przez mękę, nie jest to bowiem przypadek odosobniony, trzeba też podobno uważać na stopy wałków, bo jak ktoś nie pilnował wymian oleju i smok był przytkany to się wałki zacierały - bodajrze najdalej wysunięty element układu smarowania, więc obrywał jako pierwszy. U mnie pęknięcia było widać na każdym garku dlatego nie zdecydowałem się na spawanie, załatałbym jedno, a za pół roku do kanału wodnego doszło by kolejne. Mnie używana głowica kosztowała 1500 pln, do tego planowanie + dotarcie zaworów, spawanie chyba połowę z tego - trzeba by sprawdzić. Do całości uszczelki i robocizna. Mam nadzieję, że u ciebie to coś innego niż pęknięcie ....
  13. Na plus ponad to dynamika, rozsądne zapotrzebowanie na paliwo oraz przychylność jeżeli chodzi o montaż LPG. Niestety potrafią pękać głowice.
  14. skerim

    Wypadanie zapłonu cylinder 1

    Cewki z fajką są jednokitym elementem. Nie pocieszę cię pewnie, ale w ten sposób zaczęło się objawiać u mnie pęknięcie głowicy. Płyn chłodniczy przy dłuższym postoju podciekał do komory spalania i zawilgocał świece. Dopiero z czasem przy rozruchu potrafił dać białą smugę, a jeszcze później zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Powąchaj spaliny czy nie czuć słodkawego zapachu glikolu. U mnie też ciśnienie było ok, cewki i świece zamieniałem miejscami, pokusiłem się także o zamianę miejscami wtrysków, bez rezultatu. Możesz chwilę zaczekać z dłubaniem i sprawdzić czy objawy się nie pokryją.
  15. Przy ciężkiej nodze skłaniałbym się raczej ku piętnastu , post dotyczący olejów jest pod adresem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/page-2#entry60805 Generalnie dobry pełny syntetyk np. Motula xclean 5w40
×
×
  • Dodaj nową pozycję...