Skocz do zawartości

sylwesterharnas

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sylwesterharnas

Osiągnięcia sylwesterharnas

1

Reputacja

  1. Witam, przez przypadek znalazłem dziś starą pokrywę zaworów, od audi 80 B3. Pomyślałem żeby ją oglądnąć, i sprawdzić jak jest odpowietrzana ta stara konstrukcja silnika 1.8 na gaźniku. Oto ona. i od spodu. Ciekawe jest to że, w w/w silniku, odma jest włożona zaraz obok filtra powietrza, i gdyby zasuwał tam olej to filtr powietrza byłby cały ubabrany olejem, a wcale nie jest. Dzieje się to dlatego że, konstruktorzy zastosowali w tej pokrywie sitko z blach i to chyba ono wyłapuje drobinki oleju. Postanowiłem je wyciągnąć i pooglądać musiałem wyciąć 40% bo na środku były zgrzane i nie dało się rozłączyć a tak wyglądały po rozłożeniu W naszych ALT-tach jak spojrzałem do króćca odmy, to zupełna pustka, żadnego sitka. A MOD attisa3 działa bardzo dobrze, dopiero po włożeniu do przewodu gumowego "sitka" którego zadaniem jest skroplenie drobinek oleju. Ciekawe co by było, gdyby tak zacząć od pokrywy zaworów, i tam zamontować podobne sitko, jak z B3
  2. Oryginalny się nie zmieści - oczywiście masz rację "itor" ale może wiesz gdzie jest zrobione odpowietrzenie? Bo w naszych ALT-ach odpowietrza się na czwórniku do kolektora ssącego, a w tym czerwonym kółku na rysunku jest tak jakby tylko rura gumowa łącząca górę silnika z dołem , "więc obieg zamknięty i ciśnie rośnie" dlatego na pewno jest gdzieś odpowietrzenie w kierunku zasysania, tylko gdzie?
  3. to nie jest od automatu tylko od innego symbolu silnika Ciekawe jaki to symbol? - jaki by nie był, to na pewno jest odpowietrzany, można by się odpatrzyć.
  4. Witajcie, zastanawia mnie, gdzie jest odpowietrzany silnik ALT w przypadku zastosowania tej odmy w czerwonym kółku (podobno wersja AUTOMAT) Jak by ktoś miał zdjęcie pokrywy zaworów od spodu, to proszę wkleić, bo jestem ciekaw jak wygląda, a nie chcę odkręcać swojej, tylko po to żeby sobie pooglądać.
  5. Witajcie koledzy, jestem nowym użytkownikiem audi a4 ALT jak i nowym użytkownikiem forum. Od kupna mojej audi przejechałem prawie 2500km , oleju bierze ok. 0.5l/1000km(więc norma) nie robiłem jeszcze modu odmy, bo stwierdziłem że kupię nową odmę (tą 06B 103 235 Q ) i zobaczę jakie ilości będzie brał - jak zobaczę to dam znać. Kontrolka oleju zaświecała się jak miałem poniżej minimum, i wcale nie gasła po podniesieniu i zamknięciu maski Gasła dopiero po dolaniu. to tyle z moich spostrzeżeń. Pozdrawiam.
  6. Odnośnie szybkości wtryskiwaczy, to od czego zależy ich szybkość patrząc na moje wtryskiwacze szybkość działania zależna jest od odpowiednio dobranej siły sprężyny, oraz odpowiedniej mocy cewki indukcyjnej. jeśli sprężyna jest za słaba, to po odłączeniu cewki tłoczek "długo" opada, przez co później zamyka zawór, jeśli cewka małej mocy, to dłużej musi "walczyć" ze sprężyną, i otwarcie zaworu opóźnia się. Tak mi się przynajmniej wydaje.
  7. Rozebrałem z ciekawości dziś te wtryski, i muszę napisać że tłoczki pracują w pionie (może z niewielką odchyłką) więc raczej dobrze. No tak, gołym okiem było widać ze tłoczki prawie pionowo, ale to nie jest dobre położenie dla nich ponieważ powinny być pochylone w druga stronę tak żeby syf mógł spływać króćcami do wężyków. Teraz niema takiej możliwości. Myślę że właśnie o to chodziło koledze Itor. Myślę że jak jest dobry filtr gazu, to syfu nie powinno być (chociaż pewnie różnie to jest) a co do wtryskiwaczy to myślę, że właśnie największym zagrożeniem jest wycieranie się tłoczków w wtryskiwaczach, i zacieranie się ich, czemu również towarzyszy wytrącanie się z nich syfu. i chyba oto chodziło Itorowi, resztą pewnie się niedługo się wypowie, to się przekonamy.
  8. ok dysze rozwiercone na 2.3 (było jednak 2mm) oto foty. po autokalibracji obniżenie ciśnienia reduktora i kalibracja kolejna kalibracja efekt końcowy ciekawe jak bardzo się rozjadą mapy przez parę dni jazdy.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2011, 21:38_________________________________________________ Rozebrałem z ciekawości dziś te wtryski, i muszę napisać że tłoczki pracują w pionie (może z niewielką odchyłką) więc raczej dobrze. [br]Dopisany: 11 Czerwiec 2011, 21:56_________________________________________________Ciekawi mnie czy mapa PB przestawia się, tak jak mapa LPG (sama) czy jest zawsze taka, jaką się ustawiło po autokalibracji na drodze.? Jak myślicie?
  9. nie kupisz trzeba rozwiercac skoro nie kupię, to myślę . ja nie dziaduję. podpowiedzcie gdzie kupić, muszę pewnie podjechać do innego gaziarza i zapytać o dysze, bo do moje to już chyba nie pojadę.
  10. Ciekawe jakie gwinty mają dysze do kuchenek gazowych, wybór jest duży w średnicach, i można by eksperymentować bez utraty gwarancji. Bo jak bym za bardzo rozwiercił oryginały to zostaje tylko wymiana dysz.
  11. a nie można kupić z większą średnicą? wykręciłem dziś jedną z nadzieją że coś na niej pisze. Bo do tej pory nie wiem jakie są?. wyglądało na coś około 2 - 2.2 mm ale nie jestem pewien.
  12. Witajcie, w mojej instalacji zmieniły się dwie rzeczy. -Reduktor firmy ZAVOLI ZETA-N jest założony (miał być artik ale niema) -Czujnik ciśnienia LPG oraz czujnik temperatury LPG jest już między filtrem a wtryskami gazu. reszta została bez zmian. dostałem dziś interfejs, więc jak obiecałem mam screny ustawień i map PB i LPG z tego co zauważyłem to za wysoki mnożnik, pewnie zbyt mała średnica dysz, błąd wyskoczył po przegazówie, i przy następnym podłączeniu go nie było, do kolejnej przegazówy. Faktycznie trochę roboty mnie czeka. i czyżby mapa PB nie była do końca zrobiona?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2011, 19:28_________________________________________________A tu są screny z pracy na LPG oraz podczas przełanczania z LPG na PB i odwrotnie
  13. Teraz rozumiem, zadbam żeby to poprawili, a jak nie to sam poprawię. (dla mnie to jest czujnik ciśnienia)
  14. Pisząc "Mapsensor powinien być pionowo." co miałeś na myśli? (wtryskiwacze) kurcze nie wiem dopiero uczę się tematu.
  15. uris jak się nie mylę to piszesz o mapie "prędki74", ja swoich jeszcze nie wklejałem bo nie mam interfejsu, ale wczoraj zamówiłem, i jak mi jutro przyjdzie to coś podeślę, poza tym jutro wymieniają mi reduktor na AT-09 Artic firmy Tomasetto http://nagaz24.pl/reduktor-tomasetto-artic-at09-zintegrowany,s,1616,p,pl.html i poprawiają instalację, więc zobaczę jak zrobią mi nowe mapy. Problemy pewnie będą, dlatego zamówiłem interfejs.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...