Skocz do zawartości

ratyn

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ratyn

Osiągnięcia ratyn

0

Reputacja

  1. Jeśli kogoś interesuje tańsze rozwiązanie to wystarczy kupić na allegro używany przełącznik airbaga (40pln), może być starszy 4B0 919 237, wystarczy go rozpiłować, wyjąć bębenek i dopiłować zapadki pod kluczyk. U mnie działa.
  2. Witam Zmuszony koniecznością a inspirowany tym wątkiem, po kilkukrotnym jego przeczytaniu wziąłem się do pracy. Moja audiczka wyprodukowana była w czerwcu 02, sprawdziłem wiązkę dachową i piny 4 oraz 7 okazały się podłączone, czyli wystarczy podpiąć kontrolkę dezaktywacji poduszki (kabelki czerwony i zielony na zdjęciu kilka postów powyżej). Jeśli chodzi o wiązkę schowka są tam jedynie cztery przewody z czego dwa od oświetlenia schowka, tak się składa że włącznik który kupiłem jest 5cio pinowy, jednak obsługiwane są tylko cztery piny. Po dokładnym obejrzeniu wyłącznika 8E0 919 237 5PR okazało się że są tam dwa niezależne obwody i tak: Podświetlanie wyłącznika to jeden obwód: pin nr1 - zasilanie podświetlania pin nr2 - masa zasilania Dezaktywacja poduszki to drugi obwód: pin nr3 - pin nr4 - Obwód ten podaje sterownikowi airbaga dwie oporności, jedną gdy jest załączony drugą gdy jest wyłączony, czyli nigdy nie ma tam pełnego zamknięcia czy też otwarcia. Wczoraj robiłem przymiarkę i prowizorycznie wszystko podłączyłem, jako że moja instalacja jest przygotowana by kontrolkę dezaktywacji poduszki zainstalować w podsufitce zamówiłem w ASO "przesłonę dla pojazdów z możliwością wył. poduszki pasażera" 8E0 947 126 A do tego podłączę trzy diody na pasku, wczorajszy test przebiegał z diodami podłączonymi wiszącymi luźno Teraz pora na wyłącznik, w wiązce schowka mam obsadzone piny 4,5,6,7 gdzie 4 to zasilanie a 7 to masa podświetlania zostały mi piny 5 i 6 które podłączyłem kolejno do pinów 3 i 4 w wyłączniku. Vagiem 3.11 przekodowałem wartość w sterowniku airbaga z 0010602 na 0011602. Po zamknięciu obwodu wyłącznika diody w podsufitce świecą się czerwonym kolorem, myślę więc że wszystko działa. Dodam że przy próbie odłączenia diód czy też wyłącznika wyskakuje od razu błąd, co również sugeruje poprawność pracy układu. Postaram się wrzucić foty z instalacji, ale to dopiero jak przyjdzie bębenek wyłącznika.
  3. Witam Gdzie poza ASO (350pln ) mogę zakupić bębenek do wyłącznika poduszki pasażera? Przełącznik (8E0 919 237 5PR) już mam, kupiłem w ASO, teraz szukam bębenka, ale na oryginalny z ASO raczej mnie nie stać...
  4. Witam Mam szybkie pytanko, jeśli we wiązce dachowej piny 4 i 7 są obsadzone znaczy się że można podłączyć kontrolkę? I jaki jest jej znaczy się tej kontrolki numer?? Bo jak na razie znalazłem jedynie "przesłonę dla pojazdów z możliwością wyłączenia poduszki pasażera" 8E0 947 126A i nie wiem czy tam już są diody Pozdrawiam Adam PS Już wiem że w ASO sprzedają sam plastik z napisem "Airbag Off", kabelki czerwony i zielony z postu powyżej, czy jeśli są do diody to będę mógł tam wpiąć jakąkolwiek? PS Wyłącznik airbaga 8E0 919 237 5PR kupiłem w ASO i jest bez bębenka, ma ktoś pomysł gdzie ten bębenek znaleźć?? ASO 350pln
  5. Witam, po zapoznaniu się z tym tematem (to było wczoraj), kupiłem dziś: - moduł kiery 8E0 953 549 L - manetkę fis do avanta - nr-u vag nie było - manetkę tempomatu 8E0 953 521 - dodatkowo był jeszcze przełącznik kierunkowskazów całość za mniej niż 100pln (cena zdecydowała, na alledrogo tyle chcą za samą manetkę tempa) Z założeniem całości nie było większego problemu, jednak po podpięciu akumulatora i przekręceniu kluczyka przednie wycieraczki działały razem ze spryskiwaczami i nie dało się ich wyłączyć, no chyba że kluczykiem Po zapoznaniu się z budową obu manetek wycieraczek (starą wymontowaną i nową kupioną) postanowiłem ramię z obsługą fis-a założyć do "starego" gniazda - zagadało Postępując zgodnie z poradami kolegów zaprogramowałem kompa (kiedyś musi być ten pierwszy raz ) o dziwo to akurat odbyło się bez większych problemów, nie było by problemów wcale gdybym programowanie zaczął od razu vag-comem, a nie "polskim vagiem". Suma sumarum tempomat i fis działają bez problemu, choinka na liczniku zgasła poza nieistniejącym czujnikiem płynu spryskiwaczy Tak więc koledzy dzięki za Waszą chęć dzielenia się wiedzą
  6. Hej Po przygodach z japońcami, była pora VW Transporterów, obecnie od całkiem niedawna A4 Avant B6. Lubię się od czasu do czasu ubrudzić przy samochodzie, o ile rzecz jasna wiem co robię Pozdrawiam i szerokości życzę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...