Skocz do zawartości

wrobelbiz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wrobelbiz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wrobelbiz

0

Reputacja

  1. Mi pomogli ludzie z forum passata, ale odnośnie długiego palenia na ciepłym silniku, więc jeśli to ma też z tym związek to napiszę: W VCDS wchodzisz w 01 (Engine), potem 16 - Security access. Wpisujesz kod 12233 - po zatwierdzeniu powinno pojawić się okienko, że przyznano dostęp. Teraz wchodzisz w 10 (Adaptation) i na kanale pierwszym (01) wartość 0 zmieniasz na 50, klikasz test, jeśli w polu test pokaże się wartość 50 - klikasz Save. Czekasz chwilę, wychodzisz z VCDS'a, wyłączasz zapłon, włączasz spowrotem i odpalasz silnik. Powinno nie być problemu. Działa to na silnikach 1.9 TDi jak i 2.0 TDi (przynajmniej u mnie - BKD). Pozdrawiam. wrobelbiz
  2. Akumulator podmieniony z innego auta i dalej to samo - odpada. Wtyczka wygląda normalnie, w środku nie było wody. Odpięcie i założenie z powrotem nic nie dało. Objaw co do braku prądu przy kręceniu kierownicą - jak kręcę do końca w lewo lub w prawo to nawet na ciepłym silniku radio trzeszczy i światła przygasają, więc pewno jest jakieś zwarcie ;/
  3. Witam po przerwie. Koszt wyjęcia i założenia turbiny + uszczelki = 214 zł Czyszczenie - samemu. Czas operacji 2 dni. Jedynie zrobiłem takie bardzo słabe zdjęcie komórką: http://img27.imageshack.us/img27/6390/20120117144.jpg Logów nie mam jak zrobić, widzicie, co dzieje się na zewnątrz Różnica jest ogromna, brak szarpania silnikiem podczas przyspieszania, fajnie przyśpiesza w całym zakresie obrotów. Jestem zadowolony. Niestety teraz przy ujemnych temperaturach problemy z tymi moimi nieszczęsnymi obrotami i wentylatorami są nasilone i prosiłbym jeszcze o pomoc. Opis: Samochód zimny (licznikowo od poniżej 50 do 70~80 stopni), po 30 sekundach od odpalenia, lub podczas postoju na światłach, obroty wzrastają do 1000-1100 RPM, włączają się oba wentylatory chłodnicy (przy -20 na dworze!), reakcja na gaz jest jakby opóźniona. A jak te wentylatory chodzą no to nie ma szans zagrzać auta (ale o dziwo leci ciepłe powietrze z nawiewów). Oprócz tego muszę dodać też obserwację takiej sytuacji, gdy przy odpalaniu samochodu po nocy przez pierwsze 10 sekund mam problem ze wspomaganiem kierownicy (mam niby to elektryczne wspomaganie). Do tego przy kręceniu kierownicą podświetlenie wnętrza oraz światła mijania lekko przygasają (w sumie to wszystko jakby prądu nie dostawało, a radio jak jest mocno podgłoszone zacharczy). Dodam jeszcze jeden problemik, który zauważyłem, mianowicie podczas gaszenia auta z włączonym radiem, zauważyłem, że przy przekręceniu kluczyka radio zacharczy na 2 sekundy i potem działa normalnie. Radyjko podłączone na stałe do +12V, ponieważ nie znaleziono w przewodach "+ po stacyjce". Okej, co zrobiłem ... VAG. Znaleziony jeden błąd, który mi pasuje jedynie do tego plusa po stacyjce, a więc: 00883 - Ignition Switch (D) Terminal S : Electrical Fault in Circuit. Więcej błędów nie ma. Następna sprawa, porównanie odczytów z czujnika temperatury (engine i instruments), wartości zbliżone do siebie na ok. 2-3 stopnie różnicy, więc jest ok. Jeszcze przy plusowych temperaturach samochód po tygodniu palił bez problemu, więc akumulator raczej będzie okej. Aktualnie przy -20 samochodem jeżdżę codziennie i pali też bez problemu. Wentylatory... gdy zgaszę i zapalę silnik jeszcze raz, wyłączają się ( w ogóle się nie kręcą) ... by po minucie znów się włączyć i zwiększyć obroty. Samochód wydaje mi się przez te nieszczęsne obroty pali teraz ponad 10l/100km, w dodatku nie ma jak się zagrzać. Co myślicie o tym? Składałem te problemy w jedną kupę z opisów innych użytkowników, ale jakbym miał wymieniać tak jak oni pół auta, żeby się okazało, że to wina alternatora to wolę jednak by ktoś mądrzejszy się tu wypowiedział
  4. Witam. Dalsza część prac nad samochodzikiem jednak była przed świętami Termostacik wymieniony na Wahler za 37zł, autko w końcu ma piękną temperaturę Log 007: http://vaglog.rtnet.pl/wrobelbiz_65728.html Dodam jeszcze, że log Instruments grupy 003 pokazuje 90 stopni. Jest pięknie Przy okazji wymiany termostatu zajrzałem sobie od spodu do turbiny, a tam jest fajny dostęp. I co mogę powiedzieć - nic nie demontowałem tylko tak jak było sprawdzałem, sztanga chodzi lekko i płynnie, czasem było słychać leciutki pisk ale to raczej nic związanego z turbiną. Jeszcze raz zrobiłem logi, tym razem jednocześnie 2 grup. 003 i 011: http://vaglog.rtnet.pl/wrobelbiz_65727.html No i kurcze ale dziwnie to wyszło moim zdaniem, wartość zadana na przepływkę jest trochę za mała (w porównaniu z poprzednimi logami, gaz na pewno był 100% wciśnięty). Co o tym myślicie? Co teraz sprawdzać? Czy da coś zrobienie logów jak podepnę EGR z powrotem? Teraz mam tylko zaślepione podciśnienie. Pozdrawiam. wrobelbiz[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 20:17_________________________________________________Panowie testowałem dziś podciśnienia. Wężyk od pompy vacum puszczony luźno = auto ma muła, nie słychać turbiny. Wężyk pompy vacum zmostkowany do wężyka od turbiny = przeładowanie (tryb awaryjny) + syczenie z okolic turbiny (wydaje mi się, że z gruszki i nie wiem, czy to tak ma być). Sztanga chodzi lekko i płynnie. Macie jakieś pomysły? Bo ja już nie wiem co robić. Czy to oznacza walnięty blok zaworów magnetycznych? (N75 i N18)
  5. Logi po czyszczeniu. Czyszczenie nigdy nie zaszkodzi a raczej niczym się nie różni od innych TDi'ków (może miejscem gdzie znajduję się ów zawór). Wiesz co zanim zajmiesz się tym poczekaj aż ponownie wyskoczy Ci błąd, bo może to był stary błąd zapisany w sterowniku A i poczekaj na odpowiedź kogoś z większym stażem na forum :>
  6. A sprawdzałeś czy nie wywala jakichś błędów? Pasuje jeszcze zrobić 003 w instruments żeby zobaczyć czy to wina czujnika. Na desce masz normalnie 90stopni?
  7. Najprawdopodobniej czyszczenie EGR pomoże. Zdaj relacje jak samochód chodzi po czyszczeniu. Co do szarpania to fajnie by było jakbyś wstawił logi dynamiczne i statyczne.
  8. wrobelbiz

    [ALL B6] błąd 01441

    W opisie błędów znajdują się dane: "Open or short to plus - Intermittent" oraz "Implausible signal - Intermittent", pierwszy oznacza zwarcie do plusa, drugi oznacza nieprawdopodobny sygnał (wartość niezrozumiała dla czujnika). Najprawdopodobniej to będzie wina G210 ale warto też sprawdzić instalację elektryczną do tego czujnika, może to zaoszczędzić troszkę PLN'ów w portfelu. Czasem może to być wina głupiego przekaźnika
  9. Musisz bardziej sprecyzować błąd, lecz tutaj masz link opisujący każdą możliwość co i jak trzeba zrobić: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01221
  10. A patrzył ktoś log 001 na temperaturę płynu? To też przy okazji może być drugą usterką. Najpierw 53, 51 stopni a na wolnych spada do 9 stopni. Trzeba zrobić statyczne 007 na ciepłym a potem na zimnym silniku i zobaczyć o co dokładnie chodzi z taką dziwną temperaturą bo kiepsko to powychodziło i możliwe że coś jeszcze szwankuje.
  11. Witam. Sam doszedłem do rozwiązania tych moich pobocznych pytań :> Obroty wchodziły powyżej 1000obr/min. ponieważ na klimatroniku klikałem na strzałkę recyrkulacji co powodowało włączenie się wentylatora. Co do ściemniania lamp i gorzej chodzącego wspomagania po prostu naładowałem akumulator i jest teraz spoko. Bez obciążenia 14V, pod obciążeniem 13,6V także alternator też spoko. Zwagowałem grupę 001 i 007: 001: http://vaglog.rtnet.pl/wrobelbiz_64658.html 007: http://vaglog.rtnet.pl/wrobelbiz_64657.html coś ta temperaturka za mała Co do mojego głównego problemu to turbina wyląduje na stół najprawdopodobniej po nowym roku.
  12. Na razie można powiedzieć tyle, żebyś zrobił 011BS, sprawdził wężyki podciśnieniowe i jak możesz to podmień N18 z N75. Łopaty stoją w miejscu.
  13. Rozumiem, czyli co i w jakiej kolejności proponujesz sprawdzić/wymienić? Drugie pytanie, jak można odróżnić tak przycinającą się zmienną geometrię od dziury w dolocie? Do tej pory myślałem, że jak jest maksymalna wartość doładowania (2601.0) to jest to oznaką nieszczelności.
  14. U mnie EGR też się poci, ponieważ zablokowałem tylko podciśnienie śrubką. Trzeba jeszcze zablokować go w środku blaszką.
  15. Jest taka fajna stronka z kodami błędów VAG: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes. Polecam na przyszłość. 17953/P1545/005445 - Kontroler przepustnicy: awaria Objawy: - zwiększone obroty silnika, Możliwe przyczyny: - brudna przepustnica, - okablowanie przepustnicy uszkodzone, - przepustnica uszkodzona, Możliwe rozwiązania: - wyczyść przepustnice, - sprawdź przewody i wtyczki z/do przepustnicy, - sprawdź przepustnice, 18010/P1602/005634 - Zasilanie B+ Terminalu 30: Zbyt niskie napięcie Możliwe przyczyny: - usunięte kable na akumulatorze (chyba chodzi im o zaśniedziałe kable / takie, które nie przewodzą już prądu), - słabe napięcie na akumulatorze, - generator dysfunkcji (prawdopodobnie chodzi o alternator), Możliwe rozwiązania: - sprawdź okablowanie akumulatora, - sprawdź / zmień akumulator, - sprawdź / zmień alternator, 17924/P1516/005398 - Zawór kolektora dolotowego (N156): obwód otwarty Możliwe przyczyny: - okablowanie z/do zaworu N156 uszkodzone, - zawór N156 uszkodzony, Możliwe Rozwiązania: - sprawdź/zmień zawór N156 - wykonać test wyjścia w celu sprawdzenia N156, 17765 - Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 1 - zwarcie do masy Sprawdź okablowanie z/do tej cewki, gdzieś jest kabel przetarty i dotyka masy. Wydaje mi się, że przez to może nawet palić na 3 gary. 16518 - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału A przez ten błąd Ci może więcej palić. Tutaj również sprawdź kabelkologie, gdzieś coś nie łączy. Ale po pierwsze to wykasuj błędy i sprawdź, które zostaną. I google nie gryzie Pozdrawiam. wrobelbiz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...