Skocz do zawartości

s3b

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O s3b

Informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Miasto
    Pabianice

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia s3b

0

Reputacja

  1. Mam pytanko, mam A4 B5 Avant po liście 1.9 TDI AVG. Zapiekla mi się dolna prowadnica jarzma w tylnym lewym kole, zamówiłem już drugie jarzmo używane, jak przyjdzie to chce je trochę odświeżyć szczotka druciana, zdejme też gumki i wyczysze wszystko na tip top. W związku z tym mam pytanie czy po wyczyszczeniu wszystkiego używa się jakiegoś smaru do prowadnic jarzm? będę wdzięczny za info. Chciałbym dodatkowo spytać o tarcze i klocki na przód oraz tył. Myślałem mocno nad ate, ale po przeczytaniu tego wątku jestem bardziej przekonany do Ferodo. Chciałem jednak spytać czy Zimmerman nie będzie lepszy, bo nie raz się przewijal tutaj w wątku? Będę wdzięczny za info.
  2. s3b

    Cykanie AFNa

    Panowie nagrałem dzisiaj filmik jak pracuje mój 1.9 TDI AVG, przebieg ok. 250 tyś km. Proszę mi powiedzieć czy według Was jest wszystko okay? Bo przeglądając Wasze filmiki dostrzegam, że jednak też u mnie coś cyka? Filmik nagrywałem na zimnym silniku świeżo zapalonym po kilku godzinnym postoju.
  3. Myślałem, że przez tyle stron w tym wątku ktoś stwierdzi, że Motul to przereklamowane dno i będzie coś innego na podium
  4. Czyli myślisz, że nie ma sensu kombinować i zostać przy tym oleju tj. Motul X-Cess 5W40?
  5. Panowie, mam pytanie. Zbliża mi się wymiana oleju w moim A4 B5 1.9 TDI AVG. Auto mam od roku, nie wiedziałem co zalewał poprzedni właściciel, ale ja osobiście zalałem rok temu Motul X-Cess 5W40, myślę jednak o zmianie na coś innego lepszego, zawsze do wszystkich aut stosowałem Valvoline, ale skusiłem się spróbować Motul'a. Czy coś można lepszego wrzucić do tego silnika? Przebieg ok. 250 tys. km.
  6. Z tego co pamiętam dostałem tą rurkę zapakowaną w woreczek TOPRAN, więc po tym powinieneś poznać, że to akurat ten konkretny zamiennik. Śrub w komplecie nie ma, tylko rurka + oring. Śruby przykręcasz na imbus.
  7. Tak, jest w zestawie uszczelka. Ja chciałem na początku kupić, ale sprzedawca w sklepie mnie zapewniał, że jest na pewno oring i żeby sobie dać spokój, tak więc nie domawiałem, bo faktycznie na rurce był już dołączony ten oring. Według mnie nie leci Ci z oringu tylko z pękniętej podstawy rurki (Patrz na mój obrazek).
  8. Podzwoń po sklepach motoryzacyjnych w okolicy, na pewno któryś będzie to miał, jeśli Ci to pomoże to tu masz numer Toprana: https://www.autoczescivaldi.pl/partscatalogue/110-339-topran-odpowietrzenie-pokrywy-zaworow-odma,11-110~1339-0301-03402--028103491M~2HP.aspx
  9. Dokładnie nie ma co dziadować, szczególnie, że ten zamiennik nie jest wcale taki zły, czytałem kilka tematów na forach m.in. Passata i tam ludzie na tej rurce w zamienniku jeżdżą kilka lat i nie ma problemu. Po za tym mam wrażenie, że rurka z tego zamiennika jest z bardziej miękkiego plastiku, więc może się tak szybko nie pokruszy i nie popęka.
  10. Rurka ma w zestawie oring. Kupiłem samą rurkę bez filtra, bo nie wiem czy taki filtr byś dostał w zamienniku, pewnie tylko ori.
  11. Tak, jestem już po wymianie tej rurki i dokładnie okazało się, że jej podstawa była pęknięta i stąd był wyciek, tak dokładnie wyglądała rurka po wymontowaniu: Jak widać na zdjęciu pęknięty miałem element dookoła śruby z prawej strony, obok tego lewego też pękło i stąd był wyciek. Co do wymiany nie jest trudna, wystarczy wszystkie rury dookoła zbiorniczka wyrównawczego wymontować, odkręcić uchwyt trzymający filtr paliwa i unieść sobie filtr paliwa do góry, potem wziąć grzechotkę na długiej przedłużce i bez problemu się ją wykręca, mnie wymiana zajęła około 30 minut ze skręceniem wszystkiego na gotowo. Dodatkowo wymieniłem obejmę w górnej części na nową. Co do rurki to kupiłem w sklepie motoryzacyjnym zamiennik firmy Topran, zapłaciłem 60 zł. Nie wiadomo jak długo pochodzi, ale jeśli oryginał kosztuje 3 razy tyle to wolę raz na jakiś czas wymienić ten zamiennik, ale czytałem na forum, że ludzie jeżdżą na zamienniku po kilka lat i nie ma z tym problemu.
  12. Witam serdecznie, Mam pytanie odnośnie tej nieszczęsnej rurki odmy, która często pęka. Zauwżyłem wyciek oleju z boku silnika, pierwsze podejrzenia spadły na miskę, ale po wymyciu wszystkiego i pojeżdżeniu kilku dni stwierdziłem, że to jednak nie jest to i szukałem dalej, morko mam najbardziej w okolicach filtra paliwa, tam jest najwiecej napaćkane olejem. Chciałbym zapytać czy szukać taką rurkę w zamienniku czy oryginał? Dodatkowo chciałbym spytać czy rurka w AFN i AVG jest taka sama, bo według ETKI ta z AVG ma inny numer, mianowicie -> 028103491M. U mnie mam bankę odmę na silniku do której idzie biały filterek (Oil Catch Tank), tak więc jaką rurkę dokładnie szukać? Mam taki zestaw: Będę wdzięczny za info co dokładnie kupić i proszę o info jak sprawnie zabrać się za wymianę tego ustrojstwa, bo ciężko jest tam z dostępem...
  13. Witam. Mam pytanko, potrzebuje wymienić klocki oraz tarcze na przodzie w moim A4 B5 Avant 1.9 TDI AVG Przód napęd końcówka 1999 roku po lifcie. Proszę o informacje jaka jest tam średnica tarczy i jaki zestaw polecacie? ps. Tył też mi się powoli kończy, więc przy okazji będę wdzięczny za info jeszcze o tyle?
  14. Dziękuje za informacje, jak zrobi się trochę cieplej to zacznę działać. Swoją drogą nie rozumiem czemu ludzie rozklejają te lampy jak można wyjąć odbłyśnik tyłem...
  15. Emejcz, mógłbyś podpowiedzieć czy jest dużo roboty z wymianą odbłyśnika samemu? Trzeba rozklejać lampy? Pytam, bo mam fabryczny xenon na lampach VALEO, wymieniłem ostatnio żarniki, a światło i tak jest słabe, chętnie skorzystam z oferty Huberta, ale nie wiem czy dam radę ogarnąć to wszystko samemu, czy lepiej mu wysłać całe lampy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...