Skocz do zawartości

fokusmok15

Pasjonat
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O fokusmok15

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Ahlen

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.4 V6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fokusmok15

1

Reputacja

  1. Dokladnie tak Odkrecilem korek przelewowy przy temp oleju w skrzyni 30stopni i zaraz zaczal lac olejem.
  2. Podejdzie bez problemu (kolnierz) Nie napisales kodow skrzyn a to wlasnie jest wazne Pisalem juz kiedys Wszystkie skrzynie montowane w a4- b5, b6, a6c5, i passat b3 , b4 sa takie same [kolnierze] - zaleznie od silnika inne przelozenia Roznia sie tylko mocowania tych skrzyn - [lapy], wybieraki - [ skrzynie 5cio lub 6cio biegowe] Od ktoregos roku (nie mam tego w glowie ) zostalo wprowadzone pobieranie predkosci z abs( te skrzynie maja tylko jedna wtyczke - wsteczny) Wszystko inne pasuje p&p
  3. Witam U znajomego w a4b6 1.8T 2003r multi ,przebieg 158 tys(ori)wystepuja drgania przy rozpedzaniu i przy jezdzie z stala predkoscia (olej w skrzyni rozgrzany, na zimnym objawy nie wystepuja)- dziwne jest to, ze niema bledow w sterowniku, adaptacja wskakuje przy temp 67stopni, W gr. 10,11,12 wszystkie odczyty w normie z gr. 65 nie mozna sie polaczyc bo to jeden z pierwszych modeli skrzyni Dzis sprawdze przeguby i czy drgania wystepuja na sekwencji- olej wymienial przy przebiegu 123tys(druga wymiana)- jaki olej nalany nie wiem ale po cenie wychodzi ze jakis zamiennik Na co zwrocic uwage jeszcze? Tak wiec Sprawdzilem przeguby-nie mw luzow Drgania wystepuja tez na sekwencji - zaczyna szarpac autem prz temp. oleju w skrzyni 38stopni Sprawdzilem stan oleju i .... Po odkreceniu korka przelewowego zaczelo lac olejem - poczekalem az olej nabierze temp 37 stopni i zakrecilem korek - zlecialo z skrzyni okolo 2,5 litra oleju Chcialem przejechac sie autem ale cos mnie tknelo i postanowilem spuscic caly olej z skrzyni - wylecialo niecale 1,5 litra - sladowe ilosci bardzo drobnych opilkow Nie ma mozliwosci postepujac w/g procedury zalac prawidlowej ilosci oleju Teraz rodzi sie pytanie Czy moze byc uszkodzony (polamany) kolnierz w skrzyni ,ktory powstrzymuje wyplywanie oleju na zapalonym silniku i dyktuje ile oleju ma byc w skrzyni? - (korek przelewowy nie jest oryginalny) Czy moze pompa oleju nie wydala i zbyt malo oleju jest w obiegu a wiecej go pozostaje w misce na dnie skrzyni? Co jeszcze ? Po zdjeciu oslon dolnych slychac wyraznie jak zalanczaja sie pompy gdy wrzucic na d,r n , p Mialem juz stycznosc z takimi skrzyniami i nigdy wczesniej tak glosno nie bylo slychac pomp Ja tlumacze te glosna prace pomp ich zurzyciem (powod zbyt maly stan oleju ) Znajomy doszukal sie rachunku za olej - nalany byl jakis DEXTRON- ile nie wiadomo - na rachunku 5 litrow - specyfikacja odpowiada ori olejowi Pytania kieruje do Ciebie Bartek
  4. Leci Ci z pompki przy pedale - wysprzeglik jest przy skrzyni Musisz zdjac oslane pod kierownica ,zobaczysz wtedy ta pompke - nalezy odczepic dwa przewody - jeden jest z zawleczka a drugi gumowy tylko nasuniety. pompka jest przykrecona dwoma srubami Dojscie tragedia ale da sie samemu zrobic By prawidlowo odpowietrzyc nalezy polaczyc wezykiem odpowietrznik na wysprzegliku z odpowietrznikiem na lewym przednim zacisku hamulcowym -odkrecasz (luzujesz) odpowietrznik na wysprzegliku -odpowietrzasz hamulec - pompowanie- trzymanie hamulca - popuszczenie odpowietrznika - pedal w dol - zakrecenie odpowietrznika Powterzamy to tak dlugo az przestana sie wydobywac pecherzyki powietrza przez zbiorniczek wyrownawczy plynu hamulcowego-, zakrecasz oba odpowietrzniki i zdejmujesz wezyk - wtedy masz prawidlowo odpowietrzone sprzeglo.
  5. fokusmok15

    Skrzynia frl

    Podejdzie kazda skrzynia 6 biegowa - a4b6/b7 ,audi a6c5 i passata - pamietac zeby byla z diesla Niedawno zakladalem do b6 z 2003 avf skrzynie hct i podchodzi bez zadnych przerobek - oryginalnie siedziala tam fry - teraz sa troszeczke dluzsze biegi
  6. Padl drugi bieg ?? Przerabialem temat 3 tygodnie temu -do b6 zakladalem skrzynie hcf Skrzynia pasuje bez zadnych przerobek(lapy , poduszki , mocowania , wybierak) - jedyna rzecz jaka musisz przelozyc z swojej skrzyni to wysprzeglik - hcf ma krociec innej dlugosci niz Twoja skrzynia . Teraz masz skrzynie 6 czy 5 biegowa? Jezeli 5 to wybierak inny
  7. Ale artykul mowi o silniku 2.4 170km ktory to jest ta sama konstrukcja co 2.4 165km - rozrzad na pasku i dwoch lancuchach laczacych walki rozrzadu w glowicach Dopiero w c6 jest rozrzad tylko na lancuchach i to umieszczony pomiedzy silnikiem i skrzynia biegow - mial byc dorzywotni- w praktyce wytrzymuje 150- 170 kkm a znam przypadki gdy klopoty zaczely sie przy 130 tys Niemniej artykul dobry Dodam od siebie ze skutecznie zabija napinacze ,wymienianie oleju w systemie long life - co 30kkm Warto zwrocic uwage na to w szczegolnosci gdy ktos sprowadza auto z zagranicy
  8. zachowanie jak najbardziej prawidlowe
  9. Padl Ci docisk lub lozysko - bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie
  10. Mam na mysli szczelnosc wewnatrz tych urzadzen - czy tloczki nie przepuszczaja cisnienia Mozna sprobowac odpowietrzyc ale sam pisales ze plynu nie ubylo wiec ...... Jezeli bedziesz odpowietrzal to zrob to przy pomocy zacisku hamulcowego lewego kola Laczysz odpowietrznik na skrzyni z odpowietrznikiem na zacisku wezykiem Odkrecasz odpowietrznik na skrzyni a potem pompujesz hamulec i odkrecasz odpowietrznik na zacisku( normalne odpowietrzanie ukladu hamulcowego) Cale powietrze z ukladu sprzegla zostanie wtoczone do zbiorniczka wyrownawczego Powterzasz czynnosc tak dlugo az przestana wydobywac sie pecherzyki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym Zakrecasz oba odpowietrzniki - sprzeglo napewno odpowietrzone Jak juz robisz to to nalezy wcisnac pedal sprzegla a druga osoba powinna popuscic odpowietrznik na skrzyni - jezeli bedzie cisnieni (widac to po wezykach przy odpowietrzniku skrzyni czy uklad sie napreza przy wciskaniu sprzegla) i docisk pracuje poprawnie to musci wypchnac plyn
  11. Najpierw sprawdz wysprzeglik przy skrzyni i pompke przy pedale sprzegla - jezeli te dwie rzeczy pracuja bez zarzutow to niestety czeka Cie wyciaganie skrzyni - bedziesz wtedy widzial czy posypalo sie tylko lozysko czy docisk
  12. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju Wrazenie slizgajacego sie sprzegla odczuwasz na wszystkich biegach czy tylko na 1 i 2 ?
  13. Dobrze slyszales Po wymianie chlodnicy cieczy nalezy sprawdzic(uzupelnic) olej w multi
  14. Sterownik abs/esp zachowuje sie tak jakby nie byl przekodowany - pytanie co maja z tym wspolnego obroty silnika? Musialbys - mechanik- sprawdzic kodowania sterownikow i same sterowniki (abs, silnik)czy poprzez zwarcie ,ktore miales nie doszlo do ich uszkodzenia
  15. Obawiam sie ze Twoj problem nie ma nic wspolnego z kolem zamachowym - zauwazyles ogien ???? Moze palila sie guma przegubu wewnetrznego ???? w optymistycznej wersji tylko przegub wewnetrzny do wymiany W pesymistycznej skrzynia biegow na zlom Nie zauwazyles wycieku oleju??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...