Skocz do zawartości

ravwoj

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ravwoj

Osiągnięcia ravwoj

0

Reputacja

  1. lub rozrząd, jeżeli jest źle zsynchronizowany to też będzie buczał
  2. WŁAŚNIE ODEBRAŁEM AUTO, W SUMIE TO KOLESZKA SAM PRZYJECHAŁ NIE CHCE MI POWIEDZIEĆ CO BYŁO, JUTRO MI POWIE, TO DAM ZNAĆ. NA BANK DOSTAŁ SIĘ DO STEROWNIKA KOMPUTERA, BO TO ELEKTRYK I TAM GRZEBAŁ, NIE WIEM CO JESZCZE, ALE DZIAŁA!!! ---------- Post dopisany 29-01-2014 at 09:18 ---------- Poprzedni post napisany 17-01-2014 at 22:31 ---------- Zapomniałem napisać, a jeżdżę już naprawionym autem prawie dwa tygodnie. Awaria była błaha, rację miał Musashi, kąt synchronizacji był przestawiony więcej niż 4 stopnie. A powodem był kawałek plastiku obudowy paska rozrządu, który wpadł w koło zębate, (kleiłem tą obudowę po kolizji i widać za słabo) przez co przestawił się rozrząd o jeden ząbek na dole co daje 2-4 ząbki na górze, nie wiem ile dokładnie. W każdym razie kiedy chłopaki przełożyli pasek na wałku rozrządu o jeden ząbek komputer dopiero pokazał kąt 5 stopni, a wcześniej pokazywał błąd, potem znowu przełożyli o następny ząbek i komp pokazał 4 stopnie i tak dalej, aż udało się ustawić na 0. Ale wcześniej po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik zapalił i pracował prawie normalnie, a odpięcie samego czujnika położenia wału głównego nic nie dało, nie zapalił wcale. Czyli podsumowując jeżeli czujniki są dobre, a komputer pokazuje błąd G40 - sygnał poza tolerancją, to znaczy że kąt synchronizacji jest poza tolerancją czyli jak pisał Musashi od - 4 do +4 stopnie i komputer nie pozwoli na uruchomienie silnika, żeby nie doszło do uszkodzeń. Silnik 2.0 BPW będzie pracował na samym czujniku położenia wału korbowego - to fakt, Jeżeli odłączymy czujnik położenia wału korbowego - nigdy nie zapalimy silnika BPW Silnik 2.0 BPW będzie pracował z odłączonym lub zepsutym czujniku położenia wałka rozrządu. - fakt. Pozdro
  3. czyli do mechaniora auto prowadzić trzeba, bo ja blokad nie mam niestety, patrząc na oko niby wszystko się zgadza ale bez blokad i dokładnego ustawienia znaków można sobie patrzeć. ---------- Post dopisany at 07:54 ---------- Poprzedni post napisany at 07:51 ----------
  4. a mimo założenia nowego czujnika wałka rozrządu błąd ten sam G-40 - sygnał poza tolerancją i to mnie martwi, ten sygnał poza tolerancją Auto nie puszcza nawet dymku, ani grama i ani grama nie ma zamiaru zapalić, nic, pompki dają, sprawdziłem. Pozostaje rozrząd lub sterownik, zawór powietrza działa, bo słychać jak się otwiera i zamyka./ Sam już nie wiem. Trzeba mi mądrej rady jak sprawdzić rozrząd.
  5. a jak Boga kocham naprawa tych broków to pół godziny roboty, trzeba wyjąć wałki, wbić, zaślepić porządnie i bryka jak nowa. Albo kupić nowe wałki po 2000 PLN od sztuki, a i tak zimny olej je wypcha. ---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:40 ---------- bo to gówniana aluminiowa zaślepka umiejscowiona wcisk
  6. nowy czujnik poł. wału korbowego założony i dalej lipa:facepalm:. Ale przyjechał mój koleżka co jak czegoś kiedyś nie wiedział to potrafił bibliotekę wypożyczyć żeby poczytać a teraz ma internet to jak to mówi świat nie ma przed nim tajemnic. Podłączył program VXSDC coś tam nie pamiętam nazwy i od razu wyskoczył mu błąd czujnika wałku rozrządu G-40 Ramka Zamrożona. Po skasowaniu i próbie opalenia wyskoczyło to samo.; Później podłączył Auto-com i pokazał mu ten sam błąd G-40, więc dziś wymienię ten czujnik:kwasny:. Trzymajcie kciuki, dodam, że na motostarcie silnik chodzi ha ha ---------- Post dopisany at 07:45 ---------- Poprzedni post napisany at 07:35 ---------- a jeszcze wam zdradzę tajemnicę.... wiecie, że pirackie scrackowane programy do diagnostyki potrafią być tak zaprogramowane żeby pokazywać inne błędy niż w rzeczywistości występują? Po prostu miesza błędy, jest to zabezpieczenie producentów przed fałszerstwami, innym jest np. właściwa wtyczka, podróbka też może fałszować - i to wiem od producenta programu oryginalnego, Pracuje się w PG to się wie. Stąd nie bardzo mogę ufać moim koleszkom co pokupowali te programy po 1500zł
  7. paliwo podaje jak i pobiera, sprawdziłem, nie ma z tym problemu, ten układ działa (bynajmniej ogólnie) wtryski po prostu nie dają paliwa bo nawet dymku nie puści, zero reakcji. Sam już k. nie wiem, za dużo tego gówna napchanego, trzeba dobrego diagnostę, już drugi czujnik kupiłem, tym razem nowy i dalej nie rusza. Zaraz podłącze pod kompa na nowym czujniku.
  8. tak, bo brak odpowiedniego ciśnienia oleju wpływa na prace szklanek zaworów, czyli nie otwiera ich odpowiednio, i masz spadek mocy, to taki przykład.
  9. Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje, leje już trzeci sezon ---------- Post dopisany at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:09 ---------- oczywiście do 2.0 TDI ja mam akurat silnik BPW z 2006
  10. pompa paliwa działa, sprawdzone, bo jak nie działała mi przez chwilę pompka elektryczna to pompa paliwa spowodowała podciśnienie w filtrze paliwa kiedy cisnąłem, kręciłem rozrusznikiem, jak po chwili zdjąłem przewód paliwowy zasilający z filtra usłyszałem syk zasysanego powietrza, bo zwór na pompie elektrycznej był zamknięty z uwagi na brak prądu, więc to wykluczam. Rozrząd tez wykluczam, bo chwilę przed zgaszeniem motor chodził na wolnych obrotach, jeszcze jak jechałem to mi nie zgasł, tylko tracił moc, ale na wolnych pracował aż w końcu dosłownie po 4 sek. zaczęły spadać do 500 obr i wtedy zgasiłem. `Rozrząd jak pada, to nie daje takich objawów, albo gaśnie od razu, albo telepie silnikiem (jak przeskoczy). ale na wszelki wypadek sprawdzę go. ---------- Post dopisany at 11:40 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ---------- a od Cycków w twoim awatarze nie mogę oderwać oczu ---------- Post dopisany at 11:44 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ---------- chyba, że coś zapchało przewód zasilający i pozwala na osiągnięcie niskiej ilości paliwa, zbyt małej na uruchomienie silnika,. Kto wie ile powinna pompka podać paliwa przed startem,? 100ml, 200ml? i czy wtedy przewód jest otwarty, że można zassać paliwo np./ Strzykawką? ---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:44 ---------- bo mi cały czas nasuwa się myśl, jakby zabrakło paliwa, bo objaw idento jak w starej astrze kiedy smok w zbiorniku zassał mi woreczek z jakiejś bańki od żyda. tylko że wtedy odpalał ale brakło mu paliwa do jazdy.
  11. mam jeden wałek i jedno koło u góry u jedno u dołu, czy blokad nie stosuje się przypadkiem do silników z dwoma wałkami? tak z ciekawości pytam, bo co u mnie blokować? dół będzie stał, a górę zblokuję czymkolwiek prawda. Tylko nie krzycz na mnie jak się mylę. ---------- Post dopisany at 10:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:53 ---------- a rozrząd sprawdzę, oj sprawdzę ---------- Post dopisany at 10:54 ---------- Poprzedni post napisany at 10:53 ---------- ino po robocie:hi:
  12. właśnie się dowiedziałem, że u mnie z synchro jest ok, bo kom nic złego nie pokazał, więc pozostaje nieszczęsny czujnik albo pompa paliwa przy głowicy, lub inne elektrycznie badziewie. ---------- Post dopisany at 10:36 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ---------- ale z drugiej strony właśnie, jak to sprawdził, jak pokazało mu błąd czujnika, bez czujnika tego nie sprawdzi :doh:więc rozrząd mógł przeskoczyć, rozregulować się, Racja. Bez czujnika wału i wałka nie sprawdzimy synchro, proste:facepalm: ---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ---------- no dobra, trzeba mi podpowiedzi, jak rozrząd ma wyglądać, schemat albo łopatologicznie, czy po zdjęciu obudowy na kołach są znaki na punk 0 czy jakaś magia dla wtajemniczonych, bo jeśli chodzi o starsze auta to rozrząd nie sprawia mi problemu.
  13. jak na stożku bez klina, to mogło zmienić położenie, chociaż to rzadkość. A może się kąt przestawił? ---------- Post dopisany at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany at 08:05 ---------- kąt synchronizacji, ale nie wiem czy na jednym wałku jak w BPW coś takiego istnieje,
  14. jutro wmontuje nowy filtr, bo ten akurat ma rok, zresztą zabrakło kilku dni do wymiany wszystkich płynów i filtrów więc i tak muszę to zrobić, dam znać czy to filtr. Obrotomierz działa, bo jak kręcę rozrusznikiem to idzie w górę, na odłączonym czujniku poł. wału korb. nie działa w ogóle, więc wygląda na to, że to nie ten czujnik. Może rozrząd? albo pompka wysokiego ciśnienia? jutro sprawdzę jedno i drugie, samochód zachował się przed zgonem tak, jakby zabrakło mu paliwa, nic nie stukało, z resztą po naszej drodze kur//a jeżdżąc i tak silnika nie słychać tylko dziury je..ne kupiłem go uszkodzonego, miał dzwona w przód, ale delikatnego, sam naprawiałem, może coś mechanicznie padło, sam nie wiem. Boję się, że rozrząd się przestawił, ale sam? tam kółka są na klinach czy wieloklinach, ktoś wie? bo pasek mam nówka, więc z nim wszystko ok. ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:59 ---------- kurde takie fajne auto było do piątku a tu do roboty musiałem dojść pieszo. Jutro dam kod błędu ---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:00 ---------- PS mam nadzieję, że to nie sterownik, bo ciężko dobrać i kosztuje nieco
  15. ravwoj

    Silnik BPW

    he he też mam BPW i właśnie zgasł i od 3 dni nie pali ha ha
×
×
  • Dodaj nową pozycję...