Skocz do zawartości

gobo007

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gobo007

Osiągnięcia gobo007

0

Reputacja

  1. Witam, Od jakiegoś czasu po każdym odpaleniu auta na zimnym silniku albo gasło od razu, albo obroty skakały jak szalone. Zdarzało się, że na niskich obrotach - rzędu 500obr/min pedał hamulca robił się twardy. Gdy autem przejechałem kilka kilometrów i było już nagrzane obroty trzymały się idealnie wartości wzorcowych. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, czujnik temperatury G62, świece, przewody WN, wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem wszystkie węże, szczelność dolotu, podmieniłem MAF. Zmiany były niewielkie, by nie powiedzieć kosmetyczne. W końcu namierzyłem winnego, w właściwie winne elementy. Były to gumy w kolektorze ssącym. Zamówiłem je w Goerlitz w salonie Audi (pracuje tam Polak - jakby co, mam namiary). Za 4 gumy i 8 obejm zapłaciłem 50e. Z zewnątrz nie było widać uszkodzeń, ale coś mnie tknęło i ściągnąłem 2 obejmy pierwszej gumy i obróciłem ją o 180st. Miała dziurę jak palec:) Auto teraz odpala normalnie, jest dużo żwawsze (jeżdżę nim 3 lata - miałem wrażenie, że od początku było jakieś zamulone jak na ten silnik) Biegi w ASB zmieniają się płynniej. Na forum często pojawia się ten problem, ale nigdzie nie doczytałem o sprawdzeniu gum kolektora ssącego. Znajomy mechanik powiedział, że nieszczelności w tym miejscu zdarzają się często i nawet niekoniecznie guma musi być porwana - warto np. wymienić same opaski na solidniejsze, bo te oryginalne w pewnym momencie trwale odkształcają gumę pod nią (spłaszczają ją) i takie połączenie nie zapewnia szczelności, a opaska jest po prostu luźna. Pozdrawiam Piotrek, Zgorzelec
  2. Miałem takie objawy u siebie jakis czas temu - jak kopci odlacz przeplywomierz. Powinno pomoc od razu - jesli to to, to przeplywka do wymiany. Piotr
  3. Najlatwiej sprawdzic to czy czujnik jest demontujac filtr przeciwpylkowy na podszybiu. Patrzac z gory koncowka czujnika, okragla o srednicy ok 5mm powinna wystawac z obudowy tego calego pudla. Czujnik umieszczony jest na sciance od przodu auta. Po sciagnieciu dmuchawy jego koncowka powinna byc widoczna. By go wyciagnac trzeba wsadzic reke od spodu, jakby za schowek. Jest troche z tym gimnastyki, ale powinienes sobie poradzic. Nie wiem ,czy rysunki cos pomoga, ale mam nadzieje, ze tak:) Strzalka od dolu na jednym z rysunkow to kierunek z jakiego "atakujesz" czujnik od schowka:)
  4. Od wymiany czujnika minelo troche czasu i przejechalem przez ten okres ok. 20tys.km. Po wymianie czujnika problem nigdy juz sie nie pojawil i wszystko dziala jak nalezy. Tak wiec jesli klima sie wam wylacza okresowo i blad wskazuje na czujnik w kanale, to nie ma co kombinowac, a od razu go wymieniac. Chwila roboty i problem zostaje rozwiazany.
  5. Mysle, ze czesciowo rozwiazalem swoj problem. Kupilem litr oleju na dolewke, bo wyczytalem, ze objawy zwiazane z szarpaniem czesto wynikaja ze zbyt niskiego jego stanu. Dolalem na poczatek 350ml i auto jest mniej "drewniane", lepiej przyspiesza i jest znacznie cichsze. Zdarza sie, ze ta nieszczesna trojka szarpnie, ale jest to ok 50% tego co bylo wczesniej. Sprawdze na dniach stan oleju przy prawie zimnej skrzyni i zobacze, czy nie przelalem, bo teraz tylko nalalem przez korek wlewowy - bez sprawdzania:) Zeby nie bylo rozowo, to zniszczylem tenze korek - dla potomnych numer czesci: 01M 321 432 A. Zamowilem go juz w Skodzie, koszt 14zl. Sprobuj wiec moze dolac z 300-400ml i sprawdz, czy sie poprawilo. Od dolewki zrobilem okolo 400km i wszystko dziala super.
  6. Wlasnie u Lobody wymienialem olej. W Zgorzelcu nie mam serwisu i nie ufam mechanikom. Wole podjechac pod Wroclaw, daleko nie jest:) Jutro zadzwonie do nich i postaram sie dowiedziec ile moze kosztowac taka diagnostyka automatu. Zwykly VAG nic nie pokazal. Olej ma mniej niz 5tys.km. Przed i po wymianie bylo tak samo. Poza tym skrzynka dziala fajnie i gdyby nie to szarpanie, to w autko by bylo idealne:) Pozdrawiam!
  7. Kurcze, mam to samo. Pomiedzy 2 a 3 skrzynia potrafi szarpnac. Nie szarpie, gdy w miare dynamicznie dodaje gazu - problem pojawia sie glownie na miescie, przy nizszych obrotach i predkosci. Im wolniej, tym czesciej pomiedzy 2 a 3 szarpie. Jak ruszam szybko, albo rozpedzam sie na trasie wszystkie biegi dzialaja ok. Wymienilem olej, filtr u Lobody pod Wroclawiem - stary olej byl czysty i bez opilkow. Znajomi sugeruja mi wymiane elektrozaworu. VAG nie pokazuje bledow. Co jeszcze byscie sprawdzili na moim miejscu? Pozdrawiam Piotr
  8. Witam, W piatek przy okazji wymiany oleju w automacie zawitalem do Wrocka. Postanowilem przy okazji zamontowac alarm. Moj wybor padl na polecany juz na forum warsztat na Robotniczej 22 (http://www.auto-alarmy.wroclaw.pl/) Okolica srednia, bo przemyslowa (niedaleko Dworca Swiebodzkiego), ale co do jakosci, czasu montazu, nie mam absolutnie zadnych zastrzezen. Facet robi Audi bardzo czesto - wie co i gdzie odkrecic, gdzie sie wpiac, nic nie niszczy, nie bladzi. Jest autoryzowanym przedstawicielem i montazysta producenta alarmow Tytan - taki tez zamontowalem i jestem zadowolony. Czas montazu - ok 2.5-3h! Koszt umiarkowany, choc wiem, ze mozna gdzie indziej znalezc taniej - 550zl. Funkcje alarmu - wszystkie jakie chcialem - panic, ciche/glosne uzbrojenie, mozliwosc wylaczenia z pilota czujek ultradzwiekowych, mozliwosc wylaczenia alarmu podczas np. zgubienia pilota, sterowanie centralnym i domykanie szyb, samoistne uzbrojenie po przypadkowym otwarciu po jakims czasie. Pozdrawiam! Piotrek
  9. Bylem 2 dni temu w tym serwisie na wymianie oleju w automacie. Widac, ze ludzie znaja sie na tym co robia. Ja z przyjemnoscia tam wroce. Mialem do nich 160km, ale uwazam, ze lepiej doplacic do paliwa, niz dac zniszczyc auto lokalnym partaczom. Przerob aut maja spory, co widac po ilosci mechanikow i ilosci aut przed warsztatem. Pozdrawiam!
  10. gobo007

    [B5 ADR] Wymiana termostatu

    Ja juz mam oryginalny termostat (ostatecznie kosztowal z uszczelka 117zl), 3 litry plynu G12++ i dobre checi. Poczekam az sie troszke ociepli i na dniach wezme sie za wymiane. Dzieki wszystkim za dobre rady:) Zdam relacje, czy jest jakas roznica po wymianie.[br]Dopisany: 08 Styczeń 2009, 22:46_________________________________________________Wtam Termostat zmieniony, fotek niestety nie bedzie. Nie bedzie dlatego, ze mam ostatnio tyle pracy, iz zdecydowalem sie na wymiane w warsztacie. Operacja ze sprawdzeniem i powolnym nagrzewaniem auta zajela 1h10m. Wiec termostat jest stojac przed autem po prawej stronie. Odkrecamy jedna srube od poprzeczki, ktora przeszkadza i dwie od termostatu. Po wymianie termostatu i uszczelki i skreceniu wszystkiego uklad zalany zostal nowa mieszanina G12++ i wody destylowanej, pozniej chwilke pompowany byl przewod gorny od chlodnicy. Po tym gdy w uklad weszlo juz kilka litrow plynu sciagnnieta zostala harmonijka na podszybiu, obsuniety lekko lewy przewod, wykrecony zostal korek do nalewania i tu mala modyfikacja - mechanik wzial szmatke, dosc spora, przytkal otwor wlewowy i wlozyl tam koncowke pistoletu ze sprezonym powietrzem. Po kilku psiknieciach na podszybiu z dziurki w wezu przestalo leciec powietrze, a zaczal leciec, a wlasciwie sikac sam plyn. W tym tez momencie nasunelismy waz i ta czesc odpowietrzenia zakonczylismy. Odpalilismy auto z ustawieniem HI na klimatroniku, plynu wcale juz nie ubywalo podczas pracy silnika. Gdy termostat sie otworzyl ubylo okolo 100-150ml plynu. I tyle. 1 mala dolewka i juz nie bylo problemu. Temperatura na zegarach to teraz caly czas 90stC. Na klimatroniku pod kodem 49 temp okolo 93stC, a podczas stania w korku na wolnych obrotach i bez jazdy 94-95. Auto jezdzi troche inaczej - mam automat i zmiany biegow sa teraz mniej wyczuwalne. Koszt calkowity: termostat ori z uszczelka - ok 120zl, 3l plynu G12++ 60zl, woda destylowana ok 5zl za 5l (2l zostalo do zelazka dla zony:)). Wymiana w dobrym jak na Zgorzelec warsztacie 80zl. Lacznie: 265zl. Ogolnie mozna to zrobic samemu bez zadnej filozofii. Ja przekalkulowalem i doszedlem do wniosku, ze bardziej oplaca mi sie to zlecic komus, niz zrobic samemu - w tym czasie moglem wykonac kilka innych zaleglych prac. Pozdrawiam Piotr
  11. Chodzi o to, ze czytajac dziesiatki postow na roznych forach nikt nie wspominal o wymianie tego elementu - wiec do konca nie jestem taki pewnien, czy jest sens to robic!
  12. Witam Pytanie moze troche dziwne, ale dzis umawialem sie na wymiane oleju w ASB w serwisie w Goerlitz (taniej niz w Polsce, krotsze terminy, mowia po polsku). Serwisant mowil, ze zwykle wymieniaja olej, uszczelke, filtr i metalowe sitko. Czy jest sens wymieniac te ostatnie? Mysle, ze sobie odpuszcze, bo o ile pamietam mozna je wyczyscic - to chyba ono ma wylapywac metalowe opilki? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Koszt bez sitka ok 200e, z sitkiem 250e. Pozdrawiam Piotrek
  13. gobo007

    [B5 ADR] Wymiana termostatu

    Zmienic musze i tak i tak, wiec go juz zamowilem. Pierwszy i glowny powod to dosc spore zuzycie paliwa i male roznice w spalaniu pomiedzy miastem a trasa. Jesli uda sie zejsc o 1l/100km to juz bedzie dobrze. Ostatnio jest zimno, to fakt, ale problem niedogrzanego silnika wystepuje juz u mnie od jakiegos czasu. Zarowno zegary jak i kanal 49 pokazuja dokladnie to samo, czyli na trasie srednio do 75-76st (waha sie od 72 do 78), w miescie w korkach dobija do 85, rzadko kiedy do 90. Cieplo w srodku jest, ogrzewanie dziala, ale po kilku km. Podziele sie wrazeniami po zmianie, a planuje ja na przyszly tydzien. Postaram sie porobic zdjecia i opracowac dokladny tutorial:) Pozdrawiam
  14. gobo007

    [B5 ADR] Wymiana termostatu

    Wielkie, wielkie dzieki! Mam troche daleko do ASO, wiec zapytalem w autoryzowanym serwisie i salonie Skody (sciagaja tez oryginalne czesci do innych marek) i maja taki na stanie za 135zl. Troche drogo, ale nie wiem gdzie moge kupic taki przez internet, wiec chyba sie zdecyduje. Numery czesci jakie Skoda mi chce sciagnac to 050 121 113 c , 038 121 119 B (termostat i uszczelka). Mozecie potwierdzic, ze to wlasnie ten typ ma pasowac do mojego ADR 1.8? Pozdrawiam!
  15. gobo007

    [B5 ADR] Wymiana termostatu

    Witam Od kilku godzin siedze i przegladam forum. I zglupialem. Wiem, ze mam do wymiany termostat, ale nie znalazlem informacji o tym, jakiej firmy termostat jest oryginalny. Piszecie, by nie kupowac podrobek i nawet nie mam zamiaru tego robic. Ale skad mam wiedziec, ktory termostat jest oryginalny, skoro na przyklad na tej aukcji jest napisane: http://allegro.pl/item511461537_termostat_audi_80_100_a4_a6_a8_coupe_passat_superb.html cyt."Wyprodukowany przez niemieckiego producenta WAHLER mającego wyłączność na produkcje termostatów do Oryginałów w samochodach tej grupy.( Volkswagen – Audi)" No i faktycznie na termostacie jest logo Audi....W koncu Wahler jest oryginalem, czy podrobka? Druga sprawa: mam silnik ADR, ktory czesto wymaga deinstalacji przodu, przy roznych pracach. Nie moge znalezc informacji, czy w moim silniku wymiana termostatu jest prosta, czy trzeba cos demontowac. Mam ksiazke o naprawie Audi, ale te rysunki sa koszmarne. Zdjec na necie sie nie doszukalem. Nie mam dwoch lewych rak, mam narzedzia i miejsce. W innych autkach jakie mialem sam przeprowadzalem takie prace, ale w przypadku Audi ta mnogosc silnikow wprowadza mnie w stan niepewnosci:) Tak wiec nie wiem, czy w ADR 1.8 bez T termostat wymienie od gory, czy od dolu, co musze odkrecic, czy demontowac pas przedni, czy nie itp. U kogo polecacie kupic termostat? Prosze Was o pomoc. Moze jest tu ktos z Dolnego Slaska, z rejonu Zgorzelca, Boleslawca, Jeleniej Gory, kto mi pomoze wymienic te czesc? Moge podjechac, oczywiscie moge tez zaplacic. Nie mam zaufanych mechanikow w Zgorzelcu, a partaczowi nie chce zostawiac autka. Pozdrawiam Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...