Skocz do zawartości

fragless1

Pasjonat
  • Postów

    384
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O fragless1

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    Elbląg

Auto

  • Model
    S6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fragless1

0

Reputacja

  1. Wiadomo, że korekty się zmienią. Ale gdyby na 1 i 2 cylindrze wtryskiwacze były ok, to korekty byłyby w miarę bliskie 0, a niestety poszły nieznacznie w górę, więc trzeba już po woli te wtryski wymieniać. Tylko muszę trochę kasy nazbierac, bo zawór 520, drugi zawór 400, wtryski teraz 1800 i jeszcze do tego olej i filtry plus czyszczenie kolektora dolotowego. I tak się zbiera, a portfel to nie studnia bez dna 😉
  2. Po dłuższym czasie wracam do tematu. Zaworu na pompie jeszcze nie wymieniłem, ale dzisiaj byłem w serwisie Bosch na diagnozie i wymianie wtryskiwaczy. Najpierw został wymieniony jeden (na czwartym cylindrze - korekty w okolicach -0,6). Po wymianie drgania na budzie zdecydowanie się zmniejszyły, ale okazało się, że drugi wtryskiwaczy, który był ppdejrzany zaczął pokazywać gorsze korekty, niż dotychczas. Z tej racji drugi wtrysk poszedł do wymiany. Na 3 i 4 cylindrze korekty w okolicach 0,06-0,08, więc bardzo ładne. Pogorszyły się jednak korekty na 1 i 2 cylindrze (chociaż tragedii nie ma), więc te dwa wtryski ez w niedługim czasie pójdą na złom. Po wymianie wtryskiwaczy, zaworu regulującego na listwie kultura pracy silnika zdecydowanie się poprawiła. Pomimo, że wtryski miały korekty prawidłowe (w normie) i elektrycznie też były sprawne, to jednak faktycznie były już wyeksploatowane, więc należało je wymienić.
  3. No nic. Zawór już leci do mnie, więc go wymienię I zobaczę, czy się coś zmieni. A wtryski podejrzane są właśnie te dwa, bo dziwnie się te wartości zachowują, więc na podstawie samej tylko diagnozy komputerowej będę je wymieniał. Jeszcze zobaczę, co powiedzą mi w warsztacie po ich diagnozie.
  4. Witam, czytałem już kilka tematów na forum, ale niestety żaden z nich nie pomógł w rozwiązaniu mojego problemu. Silnik to 2.0TDI CAHA. Zaczęło się od utraty mocy z dołu. Do ok 1800 obrotów samochód ledwo jedzie, później dostaje kopa i zaczyna już ładnie ciągnąć. Do tego zauważyłem, że na wolnych obrotach telepie dość mocna silnikiem i przekłada się to na całą karoserię. Sprawdziłem vcds-em i ciśnienie na szynie strasznie skakało - dość duże różnice w małych odstępach czasowych. Poczytałem trochę właśnie na forum i postanowiłem wymienić zawór regulujący ciśnienie na szynie - oryginalny BOSCH, nowy. Podczas wymiany okazało się, że na sitku starego zaworu osadzone były "farfocle", jakby strzępki filtra paliwa - filtr wymieniany był ostatnio w marcu na MANN. Dodatkowo podczas wymiany zajrzałem do zaworu na pompie wysokiego ciśnienia i tam też podobne "farfocle" na sitku się osadziły. W rezultacie, po wymianie regulatora na szynie ciśnienie się trochę uspokoiło - są wahania, ale mniejsze różnice i wydłużył się czas. Silnikiem rzuca jakby trochę mniej. Dodatkowo zauważyłem, że telepanie silnika zwiększa się wraz ze wzrostem jego temperatury - na zimnym trzęsie delikatniej, a jak się rozgrzeje, to mocniej. Nie zauważyłem, żeby kopcił, nie widzę też problemów z rozruchem - jak palił, tak pali. Kąt wtrysku został ustawiony na okolice -1,7 - wcześniej był -3,2. Dodatkowo po podniesieniu obrotów do ok 1000-1100 telepanie ustaje. Sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy. 1 i 2 cylinder korekcje są na poziomie -0,02 i tak delikatnie się wahają do maksymalnie -0,1. Na 3 i 4 cylindrze dzieją się już dość dziwne rzeczy. Korekcje na 3 są ujemne, w granicach -0,5, a na 4 cylindrze dodatnie 0,6. Na biegu jałowym korekty są w miarę stałe. Podczas jazdy na 1 i 2 cylindrze korekty zmniejszają się i potrafią osiągnąć poziom 0,0; ale na 3 i 4 korekty się jakby pogłębiają - na 3 minusowa staje się jeszcze bardziej minusowa, a na 4 plusowa rośnie nawet do poziomu ok +1. W najbliższym czasie planuję wymienić zaworek na pompie wysokiego ciśnienia - chociaż nie robię sobie nadziei, że to w czymś pomoże. Chociaż dokładnie nie wiem za co ten zawór odpowiada? Jeśli ktoś ktoś posiada taką wiedzę, to może się podzieli i dopowie, czy może on być odpowiedzialny za te skoki ciśnienia paliwa na szynie. Wydaje mi się, że te dwa wtryski - na 3 i 4 cylindrze - mogą mieć wpływ na te telepanie i skoki ciśnienia, ale nie mam aż takiej wiedzy, że być pewnym, dlatego jeśli ktoś może coś podpowiedzieć w tej materii, to byłbym wdzięczny. Umówiłem się na koniec września na wymianę w ciemno wtryskiwaczy (tych dwóch podejrzanych), bo nie bardzo mam czas zostawiać auto na kilka dni w celu pełnej diagnozy, tym bardziej, że 200km ode mnie jest najbliższy serwis, który takie rzeczy robi fachowo. Stąd jeśli ktoś mógłby jeszcze coś podpowiedzieć, to byłbym wdzięczny, bo może uda się uniknąć kosztu wymiany wtrysków.
  5. Kolego, też borykam się z podobnymi objawami. U mnie silnik CAHA 170 koni. Obroty nie falują, ale na jałowym telepie trochę silnikiem, co przekłada się na budę. U siebie wymieniłem całkowicie regulator ciśnienia na listwie. Piszesz, że sitko u Ciebie było zabrudzone i wyczyściłeś je, ale serwisówka mówi o tym, że tego regulatora nie można ponownie montować po demontażu, więc proponuję Ci wymienić go na nowy. Czy Ci to pomoże - nie wiem, ale być może jakieś zabrudzenia dostały się do środka tego regulatora i się przycina momentami - to raz, a dwa, to przy montażu tam jest jakiś pierścień, który ogólnie rzecz biorąc dopasowuje się przy montażu i jak odkręcisz regulator, to może się nie spasować i powstanie nieszczelność.
  6. Bardzo proszę o rozkodowanie: WAUZZZ8EX6A039454 Z góry dziękuję.
  7. Ja u siebie mam podobne lustro, ale bez kompasu. Wsteczny sterowany jest masą, a lampka plusem. Lampkę podpiąłem z przedlifta z małą modyfikacją i śmiga, ale z wstecznym mam kłopot, bo albo trzeba dodać przekaźnik zmieniający sygnał albo dołączyć dwie diody prostownicze i wsteczny podpiąć pod pin z lampki i wtedy powinno hulać jak trzeba. Jak ktoś się lepiej zna na elektronice, to może napisałby, czy z diodami przejdzie i jakie diody wpiąć, bo ja się na tym słabo znam.
  8. Czyli miszmasz jest. W B6 pewnie też tak jest. Trzeba sprawdzać, co i jak działa w każdym modelu. Jak już moje dotrze, to sobie sprawdzę co i jak. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  9. A z A38P nie ma innego mocowania? Widziałem, że 8l ma takie samo mocowanie, ale 8p miało duże. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  10. To jest tylko przy opcjach z lusterkiem, które to obsługuje i wtedy zmienia się też moduł komfortu. Tak bynajmniej piszą właściciele b6, bo wczoraj trochę poczytałem o tym. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  11. Tylko, że to jest duży przekaźnik, a są takie mikroprzekaźniki, które można przy samej lampce wpiąć i bez kłopotu to zmieścić. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  12. W tym wątku jest info: https://a4-klub.pl/topic/329300-lusterko-wsteczne-fotochrom-z-a4-b5-pasuje-do-b6/?page=2 Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  13. Do końca pewny nie jestem, ale ktoś na forum pisał, że wykładał lustro z b5 do b6 i taki problem spotkał i ktoś tam pisał, że jest inne sterowanie tą funkcją w b5 i b6. Jakby ktoś kto ma b6 mógł to sprawdzić i napisać, to byłoby wiadomo na setkę. Z tym, że w B6 były różne rodzaje luster. W skrócie: z włącznikiem i bez. To bez działa, jak w b5, bo sam takie miałem, a to z włącznikiem już podobno ma inne sterowanie, bo sygnał leci z modułu komfortu. Pomysł na to mam, ale słabo się znam na elektronice. Można zrobić przekaźnik, który będzie zmieniał plusa na masę. Tylko ktoś bardziej ogarnięty musiałby napisać, jaki przekaźnik i jak go podłączyć, żeby to hulało. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...