-
Postów
502 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Rozwiązane tematy
-
Tomnik odpowiedź w Schemat elektryczny AdBlue w Audi A4 B8 2.0 TDI został oznaczony jako odpowiedź
Pełne połączenia sterownika, zawiera pięć osobnych schematów (Elsa). Proszę :
Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, przekaźnik układu dozowania środka redukującego
J623 - Jednostka sterująca silnika
J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
J963 - Przekaźnik układu dozowania środka redukującego
ST5 - Podstawka bezpiecznikowa 5
SF11 - Bezpiecznik 11 na uchwycie bezpiecznika
SF12 - Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika
T8d - Złącze wtykowe, 8-krotne
51 - Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie
367 - Złącze uziemiające 2 w głównej wiązce przewodów
372 - Złącze uziemiające 7 w głównej wiązce przewodów
688 - Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
B384 - Połączenie 2 (napęd magistrali CAN, wysoki poziom) w głównej wiązce przewodów
B391 - Połączenie 2 (niski poziom napędu magistrali CAN) w głównej wiązce przewodów
* - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego
....................................................................................................
Bateria, przekaźnik do zasilania klasy 15
A - bateria
J329 - Przekaźnik do zasilania klasy
J367 - Jednostka sterująca monitorująca akumulator
J393 - Centralna jednostka sterująca systemem komfortuA005A4200805#BTJ393
SA1 - Bezpiecznik 1 na uchwycie bezpiecznika
T2x - Złącze wtykowe,
T32d - Złącze wtykowe,
624 - Punkt masy obok akumulatora rozruchowego
B298 - Połączenie dodatnie 2 (30) w głównej wiązce przewodów
B299 - Połączenie dodatnie 3 (30) w głównej wiązce przewodów
B300 - Połączenie dodatnie 4 (30) w głównej wiązce przewodów
B492 - Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza
................................................................................................
Czujnik zbiornika środka redukującego, czujnik temperatury środka redukującego, czujnik ciśnienia układu dozowania środka redukującego, sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1), podgrzewacz przewodu reduktora (ogrzewanie obwód 2)
G684 - Nadajnik zbiornika na środek redukujący
G685 - Czujnik temperatury środków redukujących
G686 - Przetwornik ciśnienia do układu dozowania środka redukującego
J623 - Jednostka sterująca silnika
J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne
T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne
Z102 - Podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1)
Z104 - Ogrzewanie linii środka redukującego (obieg grzewczy 2)
H3 - Złącze 1 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego
H4 - Złącze 2 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego
.................................................................................................................
Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, pompa przenosząca środek redukujący, pompa środka redukującego
J623 - Jednostka sterująca silnika
J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
T2rm - Złącze wtykowe, podwójne, czarne
T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne
T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne
V436 - Pompa transferowa do środków redukujących
V437 - Pompa środka redukującego
................................................................................................
Czujnik NOx, sterownik czujnika NOx, sterownik silnika, zawór wtryskowy środka redukującego
E45 - Zmień na GRA
G295 - Czujnik NOx
J527 - Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy
J583 - Jednostka sterująca czujnikiem NOx
J623 - Jednostka sterująca silnika
N474 - Wtryskiwacz środka redukującego
ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1
SB8 - Bezpiecznik 8 na uchwycie bezpiecznika
T16f - Złącze wtykowe, 16-krotne
T17b - Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
50 - Punkt uziemienia w bagażniku po lewej stronie
371 - Złącze uziemiające 6 w głównej wiązce przewodów
B350 - Połączenie dodatnie 1 (87a) w głównej wiązce przewodów
* - tylko dla pojazdów z tempomatem (GRA)
*2 - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego
-
Tomnik odpowiedź w Jak ułożyć przewody i elementy zabudowy boczka w Audi A4 B9? został oznaczony jako odpowiedź
-
Tomnik odpowiedź w Czujnik temperatury cieczy na wyjściu z chłodnicy w Audi Q5 2.0 TDI CAHA został oznaczony jako odpowiedź
Jedyny czujnik nazwany w Elsie jako czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy z nadanym numerem G83 i jego lokalizacja :
Ten czarny element widoczny nad zaznaczonym na niebiesko czujnikiem G83, to czujnik różnicy ciśnień. Na dole zdjęcia po lewej "kielich" kolumny resorującej.
Ten G83 nie znajduje się bezpośrednio na wyjściu z chłodnicy głównej, a bliżej wejścia chłodnicy recyrkulacji spalin.
Schemat układu chłodzenia :
1 - chłodnica
2 - Chłodnica oleju silnikowego
3 - Chłodnica recyrkulacji spalin
4 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy -G83-
5 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
6 - Objazd
nie zawsze obecny
W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu
7 - Zawór odcinający chłodziwo
nie zawsze obecny
W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu
Dla pojazdów z ogrzewaniem postojowym → ogrzewaniem postojowym, ogrzewaniem dodatkowym; Rep. gr.82; Obieg płynu chłodzącego z nagrzewnicą pomocniczą/dodatkową; Wymontować i zamontować zawór odcinający chłodziwa nagrzewnicy .
8 - otwór wentylacyjny
9 - Wymiennik ciepła
10 - Termostat węża
11 - Sprawdź zawór
12 - Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
13 - Pompa chłodnicy recyrkulacji spalin -V400-
14 - pompa płynu chłodzącego
15 - regulator płynu chłodzącego
16 - Głowica cylindra/blok cylindrów
Wszystkie zdjęcia i ich opisy pochodzą z Elsy
-
Tomnik odpowiedź w Z jakim momentem dokręcić śrubę kierownicy w A4 B9? został oznaczony jako odpowiedź
Informacja z Elsy :
wymienić po demontażu
30 Nm +90°
-
Tomnik odpowiedź w Szukam schematu do podłączenia modułu od haka w A4 B8 został oznaczony jako odpowiedź
Przekaźnik zasilania zacisku 15, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy, stabilizator napięcia, podstawka bezpiecznikowa 2, podstawka bezpiecznikowa 4
J329 - Przekaźnik do zasilania klasy
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
J532 - Stabilizator napięcia
ST2 - Uchwyt bezpiecznika 2
SF2 - Bezpiecznik 2 na uchwycie bezpiecznika
SF3 - Bezpiecznik 3 na uchwycie bezpiecznika
ST4 - Podstawa bezpiecznika 4
SF4 - Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika
SF12 - Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika
T12aa - Złącze wtykowe, 12-krotne
T12d - Złącze wtykowe, 12-krotne
51 - Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
B273 - Połączenie dodatnie (15) w wiązce przewodów głównych
B492 - Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza
* - przyporządkowanie bezpieczników można znaleźć w obowiązującym schemacie połączeń
*2 - od maja 2009 r
*3 - do kwietnia 2009 r
*4 - Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
*5 - tylko dla pojazdów z systemem start-stop
---------------------------------------------------------------------
Włącznik świateł hamowania, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
F - Włącznik świateł hamowania
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
T4k - Złącze wtykowe, 4-krotne
T12d - Złącze wtykowe, 12-krotne
T17e - Złącze wtykowe, 17-krotne
T17f - Złącze wtykowe, 17-krotne
T46 - Złącze wtykowe, 46-krotne
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
B335 - Złącze 1 (54) w wiązce przewodów głównych
B398 - Złącze 2 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
B401 - Złącze 5 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
B407 - Złącze 2 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce kablowej
B410 - Złącze 5 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce przewodów
------------------------------------------------------------------------------------
Sterownik wykrywania przyczepy, gniazdo do obsługi przyczepy
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
T16d - Złącze wtykowe, 16-krotne
U10 - Gniazdo do obsługi przyczepy
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
* - od listopada 2009 r
-
Tomnik odpowiedź w Jak się nazywa to coś aluminiowego? został oznaczony jako odpowiedź
8E0505193B Podkładka do łożyska ramy pomocniczej (nazewnictwo według Etki)
-
Tomnik odpowiedź w Pali się bezpiecznik pod maską w A4 B8 2.0TDI został oznaczony jako odpowiedź
Na początek sprostowanie (sypię głowę popiołem) bezpiecznik, o którym mowa zasila cewki niektórych przekaźników.
1. Przy tej usterce koniecznym jest przegląd pamięci usterek sterownika silnika, jak i cały auto-skan. To może pomóc/nakierować na ewentualnie wadliwy podzespół i przyspieszyć procedurę diagnozy.
2. Jeśli błędy wykazane w auto-skanie nie naprowadzą na rozwiązanie problemu, to poszukiwanie tegoż nie będzie łatwe/szybkie. A to z uwagi na ilość podzespołów, które bezpiecznik ten zasila.
3. Przesyłam Ci schematy elektryczne, na których znajdziesz podzespoły zasilane przez bezpiecznik SB16, jak i przekaźnik J317. Styk tego przekaźnika(sterowanego ze sterownika silnika) podaje zasilanie ("+") na bezpiecznik 16 i dalej na podzespoły.
Mam nadzieję, że dasz radę je przeczytać i znaleźć usterkę.
Schematy na których znajdziesz podzespoły zasilane przez SB16 :
Mała podpowiedź - "Trzymaj się" przewodu czerwono-białego "rt/ws"
Przekaźnik świec żarowych J179
J179 - Jednostka sterująca automatycznego timera żarzenia
J623 - Jednostka sterująca silnika
Pytanie 10 - Świeca żarowa 1
Pytanie 11 - Świeca żarowa 2
Pytanie 12 - Świeca żarowa 3
Pytanie 13 - Świeca żarowa 4
ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1
SB4 - Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika
SB6 - Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika
S39 - Usuń bezpiecznik świec żarowych silnika
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
12 - Punkt masy w komorze silnika po lewej stronie
85 - Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
131 - Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
D103 - Złącze 3 w wiązce przewodów w komorze silnika
Dalsze podzespoły zasilane przez SB16:
J623 - Jednostka sterująca silnika
J696 - Przekaźnik obwodu chłodzenia skrzyni biegów
N75 - Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania
N79 - Rezystor grzewczy do wentylacji skrzyni korbowej
N144 - Zawór elektromagnetyczny po lewej stronie do elektrohydraulicznego mocowania silnika
N275 - Zawór klapowy obejściowy filtra powietrza
N345 - Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin
N488 - Zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów
T60 - Złącze wtykowe, 60-krotne
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
85 - Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
D110 - Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
* - tylko do pojazdów z rezystorem grzejnym do wentylacji skrzyni korbowej
*2 - tylko dla pojazdów z ręczną skrzynią biegów
*3 - Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
Bezpiecznik SB16, Przekaźniki J359 i J360 zasilające elektryczną nagrzewnicę (dogrzewanie wnętrza kabiny pasażerskiej) :
J359 - Przekaźnik niskiej mocy grzewczej
J360 - Przekaźnik dużej mocy grzewczej
J623 - Jednostka sterująca silnika
ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1
SB16 - Bezpiecznik 16 na uchwycie bezpiecznika
S126 - Bezpiecznik dodatkowego ogrzewania
S328 - Bezpiecznik 2 dodatkowego ogrzewania
T17b - Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
Z35 - Element grzewczy do dodatkowego ogrzewania powietrza
688 - Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
A138 - Złącze 2 w wiązce przewodów centrali
D110 - Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
L81 - Podłączenie w wiązce przewodów nagrzewnicy dodatkowej
* - tylko dla pojazdów z dodatkowym ogrzewaniem powietrznym
Przekaźnik J317 zasilający wszystkie podzespoły, strzeżone bezpiecznikiem SB16 :
J317 - Przekaźnik do zasilania klasy 30
J623 - Jednostka sterująca silnika
T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
131 - Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
B146 - Połączenie dodatnie 1 (87) w wiązce przewodów wnętrza
D101 - Złącze 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
D102 - Złącze 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
Kolory przewodów
ws = biały
południowy zachód = czarny
ro = czerwony
rt = czerwony
br = brązowy
gn = zielony
bł = niebieski
gr = Szary
li = fioletowy (lila)
VI = fioletowy
ge = żółty
Lub = Pomarańczowy
rs = różowy
Moja droga poszukiwania usterki :
1. Usunięcie z gniazda bezpiecznika SB16
2. Przy wpiętym multimetrze nastawionym na odczyt rezystancji Ohm lub na funkcję poszukiwania zwarcia (brzęczyk) w przewód czerwono-biały, a masę (-) sprawdzenie wartości w Ohm. Przy zwarciu, które "sygnalizuje" bezpiecznik("pali się") powinno to być 0 (okolice zera)Ohm, sygnał z buzera (brzęczyk) przyrządu .
3. Multimetr wpięty, wypinanie (wtyczka/gniazdo) po kolei każdego z podzespołów będącego zasilanym bezpiecznikiem SB16. Po wypięciu i sprawdzeniu przez multimetr, nie wpinałbym podzespołu z powrotem. Przeszedłbym do następnego podzespołu, wypiął, sprawdził multimetr, itd.
4 W sytuacji gdyby po wypięciu wszystkich podzespołów nadal występowałoby zwarcie, będzie to sugerowało zwarcie samego przewodu czerwono-białego do masy (-).
-
Tomnik odpowiedź w Śruba zderzaka został oznaczony jako odpowiedź
Primo - to jest wkręt N91057001, nie śruba.
Secundo - problem dotyczy zapewne części, w którą się on wkręca, a nie samego wkręta (który można wymienić ) i prawdopodobnie jest to część pod nazwą "klip" 8K0821213A
-
Tomnik odpowiedź w błąd 5940 i 5924 klapy spalin po pomiarze sprawności akumulatora został oznaczony jako odpowiedź
Nie, nie ma.
Tu materiał video z angielskim ze specyficznym akcentem audio , obrazujący z czym masz do czynienia :
Wykonaj, jeśli to możliwe(nie mam wiedzy), test tzw. wykonawczy(np.VCDS) działania tego podzespołu.
W czasie wykonywania testu proponowałbym przyjrzeć się działaniu zaworu.