Skocz do zawartości

Tomnik

Pasjonat.
  • Postów

    502
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Rozwiązane tematy

  1. Tomnik odpowiedź w Schemat elektryczny AdBlue w Audi A4 B8 2.0 TDI został oznaczony jako odpowiedź   
    Pełne połączenia sterownika, zawiera pięć osobnych schematów (Elsa). Proszę :
     
    Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, przekaźnik układu dozowania środka redukującego
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    J880    -      Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
    J963    -      Przekaźnik układu dozowania środka redukującego
    ST5    -      Podstawka bezpiecznikowa 5
    SF11    -      Bezpiecznik 11 na uchwycie bezpiecznika 
    SF12    -      Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika 
    T8d    -      Złącze wtykowe, 8-krotne
      51    -      Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie
    367    -      Złącze uziemiające 2 w głównej wiązce przewodów
    372    -      Złącze uziemiające 7 w głównej wiązce przewodów
    688    -      Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
    B384    -      Połączenie 2 (napęd magistrali CAN, wysoki poziom) w głównej wiązce przewodów
      B391    -      Połączenie 2 (niski poziom napędu magistrali CAN) w głównej wiązce przewodów
    *    -      tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego
     
    ....................................................................................................
     

    Bateria, przekaźnik do zasilania klasy 15
    A    -      bateria
    J329    -      Przekaźnik do zasilania klasy 
    J367    -      Jednostka sterująca monitorująca akumulator
    J393    -      Centralna jednostka sterująca systemem komfortuA005A4200805#BTJ393
    SA1    -      Bezpiecznik 1 na uchwycie bezpiecznika 
    T2x    -      Złącze wtykowe, 
    T32d    -      Złącze wtykowe, 
    624    -      Punkt masy obok akumulatora rozruchowego
    B298    -      Połączenie dodatnie 2 (30) w głównej wiązce przewodów
    B299    -      Połączenie dodatnie 3 (30) w głównej wiązce przewodów
    B300    -      Połączenie dodatnie 4 (30) w głównej wiązce przewodów
    B492    -      Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza
     
    ................................................................................................
     

    Czujnik zbiornika środka redukującego, czujnik temperatury środka redukującego, czujnik ciśnienia układu dozowania środka redukującego, sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1), podgrzewacz przewodu reduktora (ogrzewanie obwód 2)
    G684    -      Nadajnik zbiornika na środek redukujący
    G685    -      Czujnik temperatury środków redukujących
    G686    -      Przetwornik ciśnienia do układu dozowania środka redukującego
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    J880    -      Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
    T16    -      Złącze wtykowe, 16-krotne
    T28a    -      Złącze wtykowe, 28-krotne
    Z102    -      Podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1)
    Z104    -      Ogrzewanie linii środka redukującego (obieg grzewczy 2)
    H3    -      Złącze 1 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego
    H4    -      Złącze 2 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego
     
    .................................................................................................................
     

    Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, pompa przenosząca środek redukujący, pompa środka redukującego
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    J880    -      Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego
    T2rm    -      Złącze wtykowe, podwójne, czarne
    T16    -      Złącze wtykowe, 16-krotne
    T28a    -      Złącze wtykowe, 28-krotne
    V436    -      Pompa transferowa do środków redukujących
    V437    -      Pompa środka redukującego
     
    ................................................................................................
     

    Czujnik NOx, sterownik czujnika NOx, sterownik silnika, zawór wtryskowy środka redukującego
    E45    -      Zmień na GRA
    G295    -      Czujnik NOx
    J527    -      Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy
    J583    -      Jednostka sterująca czujnikiem NOx
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    N474    -      Wtryskiwacz środka redukującego
    ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
    SB8    -      Bezpiecznik 8 na uchwycie bezpiecznika 
    T16f    -      Złącze wtykowe, 16-krotne
    T17b    -      Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
    T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      50    -      Punkt uziemienia w bagażniku po lewej stronie
      371    -      Złącze uziemiające 6 w głównej wiązce przewodów
      B350    -      Połączenie dodatnie 1 (87a) w głównej wiązce przewodów
    *    -      tylko dla pojazdów z tempomatem (GRA)
    *2    -      tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego
     
     
     
  2. Tomnik odpowiedź w Jak ułożyć przewody i elementy zabudowy boczka w Audi A4 B9? został oznaczony jako odpowiedź   
  3. Tomnik odpowiedź w Czujnik temperatury cieczy na wyjściu z chłodnicy w Audi Q5 2.0 TDI CAHA został oznaczony jako odpowiedź   
    Jedyny czujnik nazwany w Elsie jako czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy z nadanym numerem G83 i jego lokalizacja :
     
     
    Ten czarny element widoczny nad zaznaczonym na niebiesko czujnikiem G83, to czujnik różnicy ciśnień. Na dole zdjęcia po lewej "kielich" kolumny resorującej. 
    Ten G83 nie znajduje się bezpośrednio na wyjściu z chłodnicy głównej, a bliżej wejścia chłodnicy recyrkulacji spalin.
    Schemat układu chłodzenia :

    1 -     chłodnica
    2 -     Chłodnica oleju silnikowego
    3 -     Chłodnica recyrkulacji spalin
    4 -     Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy -G83-
    5 -     Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
    6 -     Objazd
    nie zawsze obecny
    W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu
    7 -     Zawór odcinający chłodziwo
    nie zawsze obecny
     W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu
    Dla pojazdów z ogrzewaniem postojowym → ogrzewaniem postojowym, ogrzewaniem dodatkowym; Rep. gr.82; Obieg płynu chłodzącego z nagrzewnicą pomocniczą/dodatkową; Wymontować i zamontować zawór odcinający chłodziwa nagrzewnicy .
    8 -     otwór wentylacyjny
    9 -     Wymiennik ciepła
    10 -     Termostat węża
    11 -     Sprawdź zawór
    12 -     Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
    13 -     Pompa chłodnicy recyrkulacji spalin -V400-
    14 -     pompa płynu chłodzącego
    15 -     regulator płynu chłodzącego
    16 -     Głowica cylindra/blok cylindrów
    Wszystkie zdjęcia i ich opisy pochodzą z Elsy
  4. Tomnik odpowiedź w Z jakim momentem dokręcić śrubę kierownicy w A4 B9? został oznaczony jako odpowiedź   
    Informacja z Elsy :
    wymienić po demontażu
    30 Nm +90°
  5. Tomnik odpowiedź w Szukam schematu do podłączenia modułu od haka w A4 B8 został oznaczony jako odpowiedź   
    Przekaźnik zasilania zacisku 15, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy, stabilizator napięcia, podstawka bezpiecznikowa 2, podstawka bezpiecznikowa 4
    J329    -      Przekaźnik do zasilania klasy 
    J345    -      Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
    J532    -      Stabilizator napięcia
    ST2    -      Uchwyt bezpiecznika 2
    SF2    -      Bezpiecznik 2 na uchwycie bezpiecznika 
    SF3    -      Bezpiecznik 3 na uchwycie bezpiecznika 
    ST4    -      Podstawa bezpiecznika 4
    SF4    -      Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika 
    SF12    -      Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika
    T12aa    -      Złącze wtykowe, 12-krotne
    T12d    -      Złącze wtykowe, 12-krotne
      51    -      Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie
      249    -      Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
      B273    -      Połączenie dodatnie (15) w wiązce przewodów głównych
      B492    -      Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza
    *    -      przyporządkowanie bezpieczników można znaleźć w obowiązującym schemacie połączeń
    *2    -      od maja 2009 r
    *3    -      do kwietnia 2009 r
    *4    -      Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
    *5    -      tylko dla pojazdów z systemem start-stop
    ---------------------------------------------------------------------

    Włącznik świateł hamowania, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
    F    -      Włącznik świateł hamowania
    J345    -      Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
    T4k    -      Złącze wtykowe, 4-krotne
    T12d    -      Złącze wtykowe, 12-krotne
    T17e    -      Złącze wtykowe, 17-krotne
    T17f    -      Złącze wtykowe, 17-krotne
    T46    -      Złącze wtykowe, 46-krotne
      249    -      Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
      B335    -      Złącze 1 (54) w wiązce przewodów głównych
      B398    -      Złącze 2 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
      B401    -      Złącze 5 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
      B407    -      Złącze 2 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce kablowej
      B410    -      Złącze 5 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce przewodów
    ------------------------------------------------------------------------------------

    Sterownik wykrywania przyczepy, gniazdo do obsługi przyczepy
    J345    -      Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
    T16d    -      Złącze wtykowe, 16-krotne
    U10    -      Gniazdo do obsługi przyczepy
      249    -      Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
    *    -      od listopada 2009 r
     
  6. Tomnik odpowiedź w Jak się nazywa to coś aluminiowego? został oznaczony jako odpowiedź   
    8E0505193B    Podkładka do łożyska ramy pomocniczej (nazewnictwo według Etki)
  7. Tomnik odpowiedź w Pali się bezpiecznik pod maską w A4 B8 2.0TDI został oznaczony jako odpowiedź   
    Na początek sprostowanie (sypię głowę popiołem) bezpiecznik, o którym mowa zasila cewki niektórych przekaźników.
     
    1. Przy tej usterce koniecznym jest przegląd pamięci usterek sterownika silnika, jak i cały auto-skan. To może pomóc/nakierować na ewentualnie wadliwy podzespół i przyspieszyć procedurę diagnozy.
    2. Jeśli błędy wykazane w auto-skanie nie naprowadzą na rozwiązanie problemu, to poszukiwanie tegoż nie będzie łatwe/szybkie. A to z uwagi na ilość podzespołów, które bezpiecznik ten zasila.
    3. Przesyłam Ci schematy elektryczne, na których znajdziesz podzespoły zasilane przez bezpiecznik SB16, jak i przekaźnik J317. Styk tego przekaźnika(sterowanego ze sterownika silnika) podaje zasilanie ("+") na bezpiecznik 16 i dalej na podzespoły.
    Mam nadzieję, że dasz radę je przeczytać i znaleźć usterkę.
     
    Schematy na których znajdziesz podzespoły zasilane przez SB16 :
    Mała podpowiedź - "Trzymaj się" przewodu czerwono-białego "rt/ws" 
     
    Przekaźnik świec żarowych J179

    J179    -      Jednostka sterująca automatycznego timera żarzenia
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    Pytanie 10    -      Świeca żarowa 1
    Pytanie 11    -      Świeca żarowa 2
    Pytanie 12    -      Świeca żarowa 3
    Pytanie 13    -      Świeca żarowa 4
    ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
    SB4    -      Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika 
    SB6    -      Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika 
    S39    -      Usuń bezpiecznik świec żarowych silnika
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      12    -      Punkt masy w komorze silnika po lewej stronie
      85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D103    -      Złącze 3 w wiązce przewodów w komorze silnika
     
    Dalsze podzespoły zasilane przez SB16:

    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    J696    -      Przekaźnik obwodu chłodzenia skrzyni biegów
    N75    -      Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania
    N79    -      Rezystor grzewczy do wentylacji skrzyni korbowej
    N144    -      Zawór elektromagnetyczny po lewej stronie do elektrohydraulicznego mocowania silnika
    N275    -      Zawór klapowy obejściowy filtra powietrza
    N345    -      Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin
    N488    -      Zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów
    T60    -      Złącze wtykowe, 60-krotne
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
    *    -      tylko do pojazdów z rezystorem grzejnym do wentylacji skrzyni korbowej
    *2    -      tylko dla pojazdów z ręczną skrzynią biegów
    *3    -      Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
     
    Bezpiecznik SB16, Przekaźniki J359 i J360 zasilające elektryczną nagrzewnicę (dogrzewanie wnętrza kabiny pasażerskiej) :


    J359    -      Przekaźnik niskiej mocy grzewczej
    J360    -      Przekaźnik dużej mocy grzewczej
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
    SB16    -      Bezpiecznik 16 na uchwycie bezpiecznika 
    S126    -      Bezpiecznik dodatkowego ogrzewania
    S328    -      Bezpiecznik 2 dodatkowego ogrzewania
    T17b    -      Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
    T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
    Z35    -      Element grzewczy do dodatkowego ogrzewania powietrza
      688    -      Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
      A138    -      Złącze 2 w wiązce przewodów centrali
      D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
      L81    -      Podłączenie w wiązce przewodów nagrzewnicy dodatkowej
    *    -      tylko dla pojazdów z dodatkowym ogrzewaniem powietrznym
     
    Przekaźnik J317 zasilający wszystkie podzespoły, strzeżone bezpiecznikiem SB16 :

     
    J317    -      Przekaźnik do zasilania klasy 30
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
      B146    -      Połączenie dodatnie 1 (87) w wiązce przewodów wnętrza
      D101    -      Złącze 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D102    -      Złącze 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
     
    Kolory przewodów
    ws    =    biały
    południowy zachód    =    czarny
    ro    =    czerwony
    rt    =    czerwony
    br    =    brązowy
    gn    =    zielony
    bł    =    niebieski
    gr    =    Szary
    li    =    fioletowy (lila)
    VI    =    fioletowy
    ge    =    żółty
    Lub    =    Pomarańczowy
    rs    =    różowy
     
    Moja droga poszukiwania usterki  :
    1. Usunięcie z gniazda bezpiecznika SB16
    2. Przy wpiętym multimetrze nastawionym na odczyt rezystancji Ohm  lub na funkcję poszukiwania zwarcia (brzęczyk) w przewód czerwono-biały, a masę (-) sprawdzenie wartości w Ohm. Przy zwarciu, które "sygnalizuje" bezpiecznik("pali się") powinno to być 0 (okolice zera)Ohm, sygnał z buzera (brzęczyk) przyrządu .
    3. Multimetr wpięty, wypinanie (wtyczka/gniazdo) po kolei każdego z podzespołów będącego zasilanym bezpiecznikiem SB16. Po wypięciu i sprawdzeniu przez multimetr, nie wpinałbym podzespołu z powrotem. Przeszedłbym do następnego podzespołu, wypiął, sprawdził multimetr, itd.
    4 W sytuacji gdyby po wypięciu wszystkich podzespołów nadal występowałoby zwarcie, będzie to sugerowało zwarcie samego przewodu czerwono-białego do masy (-). 
  8. Tomnik odpowiedź w Śruba zderzaka został oznaczony jako odpowiedź   
    Primo - to jest wkręt N91057001, nie śruba.
    Secundo - problem dotyczy zapewne części, w którą się on wkręca, a nie samego wkręta (który można wymienić ) i prawdopodobnie jest to część pod nazwą "klip" 8K0821213A
  9. Tomnik odpowiedź w błąd 5940 i 5924 klapy spalin po pomiarze sprawności akumulatora został oznaczony jako odpowiedź   
    Nie, nie ma.
     
     
    Tu materiał video z angielskim ze specyficznym akcentem audio , obrazujący z czym masz do czynienia :
     
     
    Wykonaj,  jeśli to możliwe(nie mam wiedzy), test tzw. wykonawczy(np.VCDS) działania tego podzespołu. 
    W czasie wykonywania testu proponowałbym przyjrzeć się działaniu zaworu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...