Przekaźnik zasilania zacisku 15, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy, stabilizator napięcia, podstawka bezpiecznikowa 2, podstawka bezpiecznikowa 4
J329 - Przekaźnik do zasilania klasy
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
J532 - Stabilizator napięcia
ST2 - Uchwyt bezpiecznika 2
SF2 - Bezpiecznik 2 na uchwycie bezpiecznika
SF3 - Bezpiecznik 3 na uchwycie bezpiecznika
ST4 - Podstawa bezpiecznika 4
SF4 - Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika
SF12 - Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika
T12aa - Złącze wtykowe, 12-krotne
T12d - Złącze wtykowe, 12-krotne
51 - Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
B273 - Połączenie dodatnie (15) w wiązce przewodów głównych
B492 - Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza
* - przyporządkowanie bezpieczników można znaleźć w obowiązującym schemacie połączeń
*2 - od maja 2009 r
*3 - do kwietnia 2009 r
*4 - Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
*5 - tylko dla pojazdów z systemem start-stop
---------------------------------------------------------------------
Włącznik świateł hamowania, jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
F - Włącznik świateł hamowania
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
T4k - Złącze wtykowe, 4-krotne
T12d - Złącze wtykowe, 12-krotne
T17e - Złącze wtykowe, 17-krotne
T17f - Złącze wtykowe, 17-krotne
T46 - Złącze wtykowe, 46-krotne
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
B335 - Złącze 1 (54) w wiązce przewodów głównych
B398 - Złącze 2 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
B401 - Złącze 5 (magistrala CAN komfort wysoki) w głównej wiązce kablowej
B407 - Złącze 2 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce kablowej
B410 - Złącze 5 (magistrala CAN komfort niski) w głównej wiązce przewodów
------------------------------------------------------------------------------------
Sterownik wykrywania przyczepy, gniazdo do obsługi przyczepy
J345 - Jednostka sterująca wykrywaniem przyczepy
T16d - Złącze wtykowe, 16-krotne
U10 - Gniazdo do obsługi przyczepy
249 - Złącze uziemiające 2 w wewnętrznej wiązce przewodów
* - od listopada 2009 r
Na początek sprostowanie (sypię głowę popiołem) bezpiecznik, o którym mowa zasila cewki niektórych przekaźników.
1. Przy tej usterce koniecznym jest przegląd pamięci usterek sterownika silnika, jak i cały auto-skan. To może pomóc/nakierować na ewentualnie wadliwy podzespół i przyspieszyć procedurę diagnozy.
2. Jeśli błędy wykazane w auto-skanie nie naprowadzą na rozwiązanie problemu, to poszukiwanie tegoż nie będzie łatwe/szybkie. A to z uwagi na ilość podzespołów, które bezpiecznik ten zasila.
3. Przesyłam Ci schematy elektryczne, na których znajdziesz podzespoły zasilane przez bezpiecznik SB16, jak i przekaźnik J317. Styk tego przekaźnika(sterowanego ze sterownika silnika) podaje zasilanie ("+") na bezpiecznik 16 i dalej na podzespoły.
Mam nadzieję, że dasz radę je przeczytać i znaleźć usterkę.
Schematy na których znajdziesz podzespoły zasilane przez SB16 :
Mała podpowiedź - "Trzymaj się" przewodu czerwono-białego "rt/ws"
Przekaźnik świec żarowych J179
J179 - Jednostka sterująca automatycznego timera żarzenia
J623 - Jednostka sterująca silnika
Pytanie 10 - Świeca żarowa 1
Pytanie 11 - Świeca żarowa 2
Pytanie 12 - Świeca żarowa 3
Pytanie 13 - Świeca żarowa 4
ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1
SB4 - Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika
SB6 - Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika
S39 - Usuń bezpiecznik świec żarowych silnika
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
12 - Punkt masy w komorze silnika po lewej stronie
85 - Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
131 - Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
D103 - Złącze 3 w wiązce przewodów w komorze silnika
Dalsze podzespoły zasilane przez SB16:
J623 - Jednostka sterująca silnika
J696 - Przekaźnik obwodu chłodzenia skrzyni biegów
N75 - Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania
N79 - Rezystor grzewczy do wentylacji skrzyni korbowej
N144 - Zawór elektromagnetyczny po lewej stronie do elektrohydraulicznego mocowania silnika
N275 - Zawór klapowy obejściowy filtra powietrza
N345 - Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin
N488 - Zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów
T60 - Złącze wtykowe, 60-krotne
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
85 - Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
D110 - Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
* - tylko do pojazdów z rezystorem grzejnym do wentylacji skrzyni korbowej
*2 - tylko dla pojazdów z ręczną skrzynią biegów
*3 - Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
Bezpiecznik SB16, Przekaźniki J359 i J360 zasilające elektryczną nagrzewnicę (dogrzewanie wnętrza kabiny pasażerskiej) :
J359 - Przekaźnik niskiej mocy grzewczej
J360 - Przekaźnik dużej mocy grzewczej
J623 - Jednostka sterująca silnika
ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1
SB16 - Bezpiecznik 16 na uchwycie bezpiecznika
S126 - Bezpiecznik dodatkowego ogrzewania
S328 - Bezpiecznik 2 dodatkowego ogrzewania
T17b - Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
Z35 - Element grzewczy do dodatkowego ogrzewania powietrza
688 - Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
A138 - Złącze 2 w wiązce przewodów centrali
D110 - Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
L81 - Podłączenie w wiązce przewodów nagrzewnicy dodatkowej
* - tylko dla pojazdów z dodatkowym ogrzewaniem powietrznym
Przekaźnik J317 zasilający wszystkie podzespoły, strzeżone bezpiecznikiem SB16 :
J317 - Przekaźnik do zasilania klasy 30
J623 - Jednostka sterująca silnika
T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne
131 - Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
B146 - Połączenie dodatnie 1 (87) w wiązce przewodów wnętrza
D101 - Złącze 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
D102 - Złącze 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
Kolory przewodów
ws = biały
południowy zachód = czarny
ro = czerwony
rt = czerwony
br = brązowy
gn = zielony
bł = niebieski
gr = Szary
li = fioletowy (lila)
VI = fioletowy
ge = żółty
Lub = Pomarańczowy
rs = różowy
Moja droga poszukiwania usterki :
1. Usunięcie z gniazda bezpiecznika SB16
2. Przy wpiętym multimetrze nastawionym na odczyt rezystancji Ohm lub na funkcję poszukiwania zwarcia (brzęczyk) w przewód czerwono-biały, a masę (-) sprawdzenie wartości w Ohm. Przy zwarciu, które "sygnalizuje" bezpiecznik("pali się") powinno to być 0 (okolice zera)Ohm, sygnał z buzera (brzęczyk) przyrządu .
3. Multimetr wpięty, wypinanie (wtyczka/gniazdo) po kolei każdego z podzespołów będącego zasilanym bezpiecznikiem SB16. Po wypięciu i sprawdzeniu przez multimetr, nie wpinałbym podzespołu z powrotem. Przeszedłbym do następnego podzespołu, wypiął, sprawdził multimetr, itd.
4 W sytuacji gdyby po wypięciu wszystkich podzespołów nadal występowałoby zwarcie, będzie to sugerowało zwarcie samego przewodu czerwono-białego do masy (-).
Primo - to jest wkręt N91057001, nie śruba.
Secundo - problem dotyczy zapewne części, w którą się on wkręca, a nie samego wkręta (który można wymienić ) i prawdopodobnie jest to część pod nazwą "klip" 8K0821213A
Tu materiał video z angielskim ze specyficznym akcentem audio , obrazujący z czym masz do czynienia :
Wykonaj, jeśli to możliwe(nie mam wiedzy), test tzw. wykonawczy(np.VCDS) działania tego podzespołu.
W czasie wykonywania testu proponowałbym przyjrzeć się działaniu zaworu.