Skocz do zawartości

taunusmtv

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O taunusmtv

Osiągnięcia taunusmtv

0

Reputacja

  1. taunusmtv

    zapach oleju z nawiewu

    Jaka odma, jaka pokrywa, jak czuć olej ze sprężarki klimatyzatora. Ten olej ma jedyny charakterystyczny zapach.
  2. taunusmtv

    zapach oleju z nawiewu

    W mojej A4 B5 też raz na jakiś czas czuć olej z kratek. Ale nie jest to zapach oleju silnikowego, tylko tego oleju co smaruje pompę klimatyzatora. Na wiosnę wymieniałem dziurawą chłodnicę klimy (skraplacz) to wiem jaki jest charakterystyczny zapach tego oleju. Klima została sprawdzona pod kątem szczelności i nabita. Chłodzi bardzo dobrze, z kratek przy 30stC na zewnątrz po kilkunastu minutach jak ustawię na min. leci powietrze 7-8stC. Ale ten zapach mnie niepokoi. Jak wsiadam do auta to lekko czuć ale po kilkunastu minutach wentylatora nadmuchu zapach z auta znika. Czasem jest intensywny czasem lekko tylko odczuwalny lub w ogóle nic nie czuć. Każdy następny przestój samochodu to loteria, będzie czuć albo nie będzie. Czasem nie czuć przez tydzień. Obawiam się że to może być nieszczelne połączenie parownika z rurkami bo gdyby to była dziura to by śmierdziało cały czas. Połączenia są skręcane i uszczelniane takimi malutkimi oringami. Prawdopodobnie zależnie jak się coś tam ułoży to jest szczelne albo nie. Tylko pytanie czy da się bez dużej demolki dostać do niego i sprawdzić to połączenie. Skoro czuć olejem to powinno być tłuste w miejscu wycieku. Na wiosnę jak był wpuszczany gaz z kontrastem to pokazało się tylko na chłodnicy która sam wymieniłem. Starałem się jak najkrócej trzymać obieg otwarty aby osuszacz nie padł oraz utrzymać maksymalną czystość. Mojej roboty co do wymiany chłodnicy jestem pewien na 100% z resztą ten charakterystyczny zapach nie miałby jak dostawać się z przodu silnika do kratek nawiewu.
  3. Niestety, ale konfiguracja ELM327 + HTC one X + silnik 1Z w moim autku nie funguje. Pozostaje albo czekać aż ktoś napisze apke na HTC, czyli na androida, obsługującą K-Line w protokole KW1281 albo ELM327 obsługiwać z czegoś innego, mam zamiar sprawdzić z laptopa z programem Grau goes Color ť Blog Archive ť Alexander’s car diagnostic software (OBD KW1281) tyle że musze wpierw laptopa wyposażyć w Bluetoth-USB bo takowego nie ma.
  4. Muszę wymienić chłodnicę klimatyzacji. Jest malutki wyciek i szkoda aby czynnik za kilka tygodni uleciał w atmosferę. Mam do wyboru sporo tańszy MAXIS albo oryginał. Macie jakieś opinie o MAXISie? I tak drugie pytanie, kontrolnie, czy jeżeli jest jeden wyciek to warto się bawić w spawanie chłodnicy czy lepiej olać bo zaraz wyjdzie dziurko w innym miejscu?
  5. A czy da się tym skasować inspekcję w A4 B5 1Z ? ---------- Post dopisany 19-04-2013 at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2013 at 21:42 ---------- Właśnie sprawdziłem schemat instalacji oraz samo gniazdo diagnostyczne w moim A4 B5 1Z. Do wtyczki doprowadzono: GND na pin 4, 12V na pin 16, oraz K-Line na pin 7. W ciemno kupiłem ELM327 bo to wydatek mały i czekam już tylko aż mi HTC One X wróci z serwisu to sprawdzę z różnymi aplikacjami jakie są dostępne na androida. W ostateczności są jeszcze programy na PC.
  6. Proszę Państwa. Te charakterystyki olejów przyklejone w tym wątku nie zgadzają mi się z danymi jakie ściągnąłem ze stron np. Motul czy Statoil Porównajcie sobie Np. http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1357663396 z tym co jest przyklejone w wątku albo stronę 4 z tej broszury Statoil http://www.statoil.pl/files/Oleje_i_smary/PC_Workshop_PL.pdf O co kaman??? ---------- Post dopisany 26-03-2013 at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 14:54 ---------- Dostałem w końcu informację z obu żródeł. W obu przypadkach informują mnie że karty charakterystyki tych produktów które podwieszone są tu w wątku są nie aktualne. Niech ktoś zrobi porządek i albo skasuje je gdyż wprowadzają w błąd albo pobierze poprawne aktualne karty ze stron producentów.
  7. Nie o to było pytanie ze zdjęciem lecz o róznice w informacji na opakowaniach rzekomo tych samych olejów, które nie są takie same.
  8. Panowie. jak wy tak kupujecie i lejecie co popadnie do silników to się nie dziwię że macie czarną sraczkę pod pokrywą zaworów. To są przecież dwa różne oleje na tych zdjęciach. Pierwszy do silników diesla, spełniający normy ACEA C3, API CF więc tylko "dieslowskie" Natomiast drugi olej jest do silników diesla oraz benzynowych, spełniający normy ACEA A3, B4, C3, API SN Znów się oberwało Castrolowi
  9. Szczerze??? Nie wiem. Dopiero sam błądzę i szukam ale z tego co widzę to X-cess 5W40 jest chyba rzeczywiście dobrym kandydatem spośród olejów 5W. Na pewno trzeba absolutnie wybierać w pierwszej kolejności te, które spełniają 505.00, w drugiej kolejności patrzyć aby nie był to olej Leichtlauf, ewentualnie co najwyżej kombinacja 505.00/502.00 (502.00 to benzynowe ). Raczej unikałbym tych które prócz 505.00 spełniają jeszcze 505.01 bo to oznacza że są do nowszych silników z bezpośrednim wtryskiem, więc raczej ciaśniej pasowanych bo taka jest ewolucja silników. Moim zdaniem taki np. olej jak Motul X-Clean który jest przyklejony na pierwszej stronie jako rekomendowany olej do 1Z, jest gorszym wyborem niż X-Cess. X-Clean jest stworzony z myślą o bardziej nowoczesnych silnikach a więc na pewno ciaśniej pasowanych. Podejrzanie ciekawie wygląda mi Fuhs TITAN GT1 5W40 XTL z jego lepkością. Tyle że Fuhs spełnia sporo norm a jak wiadomo, często jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Total Quarz 9000 5W40 wygląda mi też dobrze i myślę że może śmiało stać tuż za X-Cessem 5W40 który ma wyższy TBN i niższą temp płynięcia. Wydaje mi się że do silników z naprawdę dużym przebiegiem, gdzie luzy są już spore, Total Quarz jest nawet lepszy niż X-Cess i co najważniejsze jest bardzo tanim olejem, bo poniżej 100zł za 5l bańkę u autoryzowanego dystrybutora. Statoil LazerWay TDI 5W-40 też wydaje się być niezłym wyborem do 1Z z dużym przebiegiem. Ten olej jest pomyślany tylko o silnikach Diesla spełnia ACEA B3/B4, API CF, 505.00/500.00. Ma tylko nieco niższy TBN od X-Cessa co spowoduje że silnik będzie czyściutki. Z tych ogólnie dostępnych 10W40 natomiast, wlałbym Shell Helix Diesel HX7 10W40, prędzej niż Castrol magnatec 10W40 ze względu na fakt choćby, że na stacji Shell chyba podróby nie kupisz a i ten Shell ma niezłe parametry. Shell helix 5W40 w silniku 1Z unikać - woda. Mobilów generalnie bym unikał bo nawet sprzedawca nie wie co zostało kupione na hurtowni.
  10. Coś tak kojarzę, że w książce Dietera Korpa (B5 i Avant) też było, że oleju w skrzyni się nie wymienia, chyba że jest to konieczne z powodu napraw.
  11. Z de.wikipedia.org "Leichtlauf-Motorenöle sind auf geringere mechanische Reibungsverluste hin entwickelt, um Energie, also Kraftstoff zu sparen. Dazu werden extrem dünnflüssige Motoröle mit hochwertigen Additiven so kombiniert, dass trotz der niedrigen Motoröl-Viskosität eine ausreichende Schmierstoffversorgung des Motors sichergestellt werden kann." Tłumaczenie Oleje Leichtlauf opracowano z myślą aby zmniejszyć opory tarcia w celu oszczędzania energii a więc paliwa. W tym celu stosuje się wyjątkowo rzadkie bazy olejowe (z niską wartością lepkości kinematycznej) ale za to z wysokiej jakości dodatkami dzięki którym olej utrzymuje wystarczające właściwości smarne. "Praktisch alle Mehrbereichsöle mit der Tieftemperatur-Viskosität 0W oder 5W sind als synthetisches oder teilsynthetisches Leichtlauföl konstruiert." W skrócie tłumaczone. Praktycznie wszystkie oleje Mehrbereich (wielosezonowe?) 0W czy też 5W są olejami Leichtlauf. "Leichtlauf-Motorenöle können in Verbindung mit der darauf abgestimmten Motortechnologie tatsächlich Treibstoff sparen. Um Motorschäden zu vermeiden, sollte der Einsatz solcher Leichtlauföle jedoch auf Motoren beschränkt bleiben, deren Hersteller eine entsprechende Freigabe erteilt haben." To wydaje się być ważne: Oleje Leichtlauf w połączeniu z odpowiednią konstrukcją silnika rzeczywiście mogą oszczędzać paliwo. W celu wyeliminowania szkód w silniku zastosowanie tych olejów powinno być ograniczone, jeżeli producent wydał odpowiednią informację o tym. "Wenn der Motoren- oder Fahrzeughersteller Motoröle mit der Tieftemperatur-Viskosität 0W oder 5W in der Betriebsanleitung vorschreibt oder vorschlägt, kann man beruhigt davon ausgehen, dass er die Schmierfähigkeit solcher Leichtlauföle getestet und für gut befunden hat" Generalnie można przyjąć zasadę, jeżeli producent przetestował w swoim silniku oleje 0W albo 5W i w instrukcji obsługi pojazdu zaproponował taki olej lub dopuscił, można przyjąć zasadę że dopuszcza się do stosowania w tym silniku oleju Leichtlauf. Moje podsumowanie. Wydaje mi się że chodzi o to że stare silniki typu np. 1Z są skonstruowane jeszcze nie tak pasownie. O ile owszem oleje 0W czy też 5W mają bardzo dobre właściwości smarne mimo niskiej lepkości i są po prostu jak woda, to stosowanei ich w silniku luźno pasowanym spowoduje że podzespoły jak panewki owszem, nie wytrą się ale się wyklepią. Dlatego do tych silników nalezy szukać olejów z grup 0W 5W raczej tych odmian "gęstych" czyli z wysoką lepkością kinematyczną. Stąd też krótka droga do wyboru do takich starszych silników nie koniecznie olejów hitec z super-duper szmier-dodatkami ale rzadkimi jak woda, lecz olejów bardziej tradycyjnych z dobrymi bazami olejowymi. Ale to jest moje zdanie na ten temat. Nie musicie się z nim zgadzać.
  12. W poszukiwaniu tego naj... oleju do mojego silnika, zauważyłem w specyfikacjach że Leichtlauf oleje są po prostu jak woda.
  13. Jak to diesel bez turbulencji to dowolny API CD chyba wystarczy Zagłębiłem się w weekend w znalezioną w bagażniku mojego auta niemieckojęzyczną lekturę "Jetzt helfe ich mir selbst. Audi A4" Dietera Korpa. Fajny prezent, kupować nie muszę Wyczytałem ciekawą informację, mianowicie piszą że do mojego silnika, czyli 1Z nie wolno lać olejów API CD oraz Leichtlauf. Dozwolone są natomiast wszelkie inne które tylko spełniają normę 505.00. O ile olejów API CD to nie problem uniknąć to z lekkobieżnymi jest problem bo dzisiaj co olej to niemal pewne że Leichlauf.
  14. Motul X-Cess 5w40 w Intercars kosztuje 265zł. Okazało się że mam znajomego w branży olejowej w bardzo dużej firmie z branży motoryzacyjnej w dużym mieście:) Zadzwoniłem i zaproponował mi ten olej za 152zł. Owszem cena "dla mnie" bo u nich na półce ten olej też za ponad 260zł stoi. Do tego filtr oleju Mann za 25zł. Marże olejów to jakaś masakra!!!
  15. Stała się rzecz niebywała. Napisał do mnie maila poprzedni właściciel auta i przeprosił za zamieszanie jakie spowodowała butelka z olejem magnatec 15W40 znaleziona pod maską. Nie dawało mu to spokoju i zadzwonił do serwisu Audi w którym regularnie auto było serwisowane. Po numerach auta sprawdzili że samochód zalewany był jednak olejem 10W40 ale także castrola co jest zresztą na tabliczce następnej zmiany oleju. Skąd więc butelka 15W40 pod maską? Okazało się, że gdzieś w dłuższej trasie przypomniał sobie że nie wymienił cieknącego czujnika ciśnienia oleju, gdy zobaczył że auto na każdym postoju zostawia plamy, czyli traciło olej Awaryjnie zakupił więc butelkę oleju na uzupełnianie tych ubytków. Kupił to, co mu zaproponowano w przydrożnej stacji i woził pod szybą Tak więc teraz zupełnie bez obaw przejeżdżę jeszcze jakieś 2-3 tys km, po czym zrobię płukankę i zaleję czymś zdecydowanie lepszym polecanym w tym wątku. Czujnik oleju oczywiście już dawno wymieniony i po zrobieniu ponad 1000km nie zauważyłem aby na bagnecie coś ubyło. ---------- Post dopisany at 10:23 ---------- Poprzedni post napisany at 09:42 ---------- 153 to bardzo dobry?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...