-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O mineralwater

Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Poszukuję na terenie Dolnego Śląska warsztatu zajmującego się automatami (tiptronic w a4 b5 2.4). Problem - nie działa ręczna zmiana biegów w tiptronicu, ogólnie skrzynka super -nic nie przeciąga, nie szarpie, płynna zmiana biegów na automacie tylko problem z ręczną zmianą biegów. Jak ktoś zna i może polecić jakiś warsztat to proszę o info w tym temacie lub na priv.
-
Potrzebuję kupić przegub napędowy zewnętrzny do A4 z silnikiem 2.4 z 1999 roku. Szukam na alledrogo ale mogę znaleźć do modelu z silnikiem 2.4. Jaki polecacie i gdzie najlepiej szukać? Może polecicie jakiś sklep internetowy z dobrym zaopatrzeniem do AUDI??
-
Jakie preparaty do czyszczenia tapicerki ?
mineralwater odpowiedział(a) na freezblock temat w Pielęgnacja wnętrza
Pranie za 80 zł to jakieś nieporozumienie... chyba że tylko odkurza pojazd i pierze same fotele i kanapę. Porządne pranie to koszt od 200 za małe auto ale obejmuje praktycznie wszystko. W tej cenie cały samochód jest odszczurzany, łącznie z progami, wnękami, plastikami, prana podsufitka, fotele, kanapa, podłoga - fotele są najczęściej wyciągane, tylna kanapa też. A to co piszesz że pierze tylko raz - wszyscy piorą tylko raz i nie ma prawa nic wyjść na tapicerce! To jakiś paproch a nie profesjonalista. ---------- Post dopisany at 10:27 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ---------- Równie dobre efekty daje płyn do silników lub aktywna piana (ZASADOWE A NIE KWASOWE) - oba te środki rozpuszczają tłuste plamy i brud ale radzę jednak stosować przed praniem prespray - jest do tego przeznaczony i na pewno nie narobi szkód na tapicerce a plak, płyn do silników i aktywna piana mogą naruszyć strukturę materiału co może się skończyć mechaceniem tapicerki, szybszym przecieraniem, odbarwieniem części, wyblaknięciem kolorów lub większą podatnością na brudzenie. -
aktywna piana - problem z lakierem
mineralwater odpowiedział(a) na mineralwater temat w Pielęgnacja nadwozia
Wiem... ale tak spapraliśmy robotę, że tylko zdjęcia mokrego auta by na tym forum przeszły... Mamy praktycznie codziennie sporo ciekawych "kwiatków" (zwłaszcza, że pierzemy codziennie 2 - 3 "zadbane" auta z Niemiec) ale nigdy nie mam przy sobie aparatu - zawsze komórka, więc i tak niewiele widać. To auto na zdjęciach trafiło jeszcze później do woskowania po polerce, niestety zdjęć nie mam ani suchego ani po woskowaniu. Chodziło przede wszystkim o to żeby pokazać co może zrobić aktywna piana z lakierem akrylowym. Zbieram się żeby zrobić galerię przed i po ale jakoś tak nigdy nie mam czasu albo klient zdąży przed moim przyjazdem odebrać auto. -
aktywna piana - problem z lakierem
mineralwater odpowiedział(a) na mineralwater temat w Pielęgnacja nadwozia
Tego to nie wiem jaka ale stężenie z tego co mówił dał praktycznie 50/50. Klient pod domem chciał auto umyć po prostu. Świeciło słoneczko, spryskał auto, poszedł po wodę a jak wrócił to już tak było Całkiem prawdopodobne, że lekko ścierna pasta lub pasta wykończeniowa by sobie poradziła z plamami po aktywnej ale Klient zdecydował się na gruntowne odświeżenie lakieru. Akurat ten przypadek jest drastyczny - ale aktywna piana i chemia w nie działają na lakier i np poliwęglanowe klosze reflektorów na dłuższą metę dobrze. Warto pamiętać aby nie myć auta w słońcu, używać stężenia max takiego jakie podaje producent, przed spryskaniem auta z rozgrzaną karoserią spłukać je zimną wodą (w ekstremalnych przypadkach uważać na szyby ) -
Dobrze zakładasz ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:22 ---------- Czasami zostaje na zarysowanym elemencie kolor z innego auta, który delikatnie można ściągnąć drobnym papierem i później wypolerować. Jeżeli rysa jest do bazy (czy jak się wyraziłem niezbyt ściśle a raczej kompletnie błędnie jak zauważył Kolega Griffie - do podkładu) to matowienie i polerowanie nie da zadowalających efektów ale uszkodzenia będą na pewno znacznie mniej widoczne. Wtedy zostają dwa wyjścia - zaprawka, która na pewno będzie się odznaczać od reszty zderzaka albo malowanie całego elementu lub jego części. Można też wykonać samodzielnie zaprawkę z dobranego lakieru w mieszalni (dobiorą nawet 50 ml)i dopiero po położeniu jej na uszkodzone elementy i wyschnięciu całość zmatowić i wypolerować. Efekt nie będzie idealny ale dopiero z bliska widoczne będą zarysowania pokryte lakierem.
-
aktywna piana - problem z lakierem
mineralwater odpowiedział(a) na mineralwater temat w Pielęgnacja nadwozia
Próbowałem na masce - na zdjęciu tego nie widać za bardzo.... niestety nie pomógł. Było widać ślady po aktywnej. -
Jeżeli zarysowania nie są do podkładu to można delikatnie zmatowić papierem 2500 - 3000 i wypolerować pastą polerską. Głębsze zarysowania - niestety zostaje zaprawka albo lakierowanie. Past maskujących rysy nie polecam - moim zdaniem się nie sprawdzają.
-
Pisałem już na ten temat na forum a4-klub.pl Poniżej przykład niewłaściwego użycia aktywnej piany na czerwonym lakierze akrylowym (rozgrzany lakier, za duże stężenie aktywnej piany, zbyt długo nie spłukana z lakieru, auto spryskane w pełnym słońcu). W tym przypadku pomogło w 100% polerowanie lakieru, na szczęście skończyło się bez śladów. Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale jak zwykle dysponowałem tylko telefonem.
-
Czym doczyścić złotawy nalot na felgach
mineralwater odpowiedział(a) na xBladex temat w Pielęgnacja nadwozia
Jak już ktoś napisał wcześniej - większość środków tu opisanych poradzi sobie z problemem. Przy aplikowaniu preparatu do czyszczenia felg radzę uważać na klocki hamulcowe i tarcze. Klocki hamulcowe nie lubią tych preparatów (nic dziwnego przecież te płyny mają likwidować pył z klocków osadzający się na felgach) i po potraktowaniu felg zamontowanych na aucie tymi preparatami można zauważyć szybsze zużycie klocków i znacznie bardziej obfite pylenie na felgach. Tak więc radzę gruntowne czyszczenie zrobić po demontażu koła. -
Potwierdzam... kolega sobie chciał zaoszczędzić... jego auto już nie jest takie samo
-
Dzięki za odpowiedź. Szukałem info na forum ale w wyszukiwarce znalazłem wiele innych tematów a o tym problemie ani słowa niestety. Wczoraj udało mi się kilka razy przełączyć z D na ręczną zmianę, pokazały się na wyświetlaczu 54321 ale dalej nie działa ani + ani -. Automat w tej pozycji także dalej normalnie funkcjonuje - tzn. sam zmienia bieg na wyższy lub niższy. Jutro podjadę do fachowca od automatów ale wolę wcześniej znać możliwe przyczyny coby skóry nie zdarli za bardzo
-
Witam! Mam A4 2.4 benzyna z tiptronikiem. Problem pojawił się dzisiaj. Automat normalnie przełącza biegi, nic nie szarpie, kick down działa super, wszystkie funkcje chodzą jak trzeba. Wyjątkiem jest "ręczna"zmiana biegów. Po przełączeniu z D na ręczną zmianę nic się nie dzieje. Na wyświetlaczu dalej są pokazane biegi automatu, nie działa ani + ani -. Zero reakcji na ręczne redukowanie biegów czy wbicie wyższego natomiast tej pozycji chodzi też normalnie automat, nic nie szarpie ani żadnych innych niepokojących objawów. CO to może być?
-
Chlorek sodu to sól kuchenna - NaCl - tak więc nie używałbym tego do mycia silnika Chlorki generalnie są silnymi utleniaczami - czyli użycie ich spowoduje przebarwienia na aluminium (biały nalot) oraz rdzewienie elementów metalowych. Teraz spojrzałem na link allegro który zamieściłeś - ze składu wynika, że preparat ma w składzie wodorotlenek sodu, który działa na metale korodująco a szczególnie destrukcyjnie na aluminium.
-
Generalnie nie widzę potrzeby wyciągania akumulatora. A co do tej wody to rzeczywiście sprawdź odpływy. Ostatnio miałem pozatykane w aucie klienta i mój błąd że nie spytałem pracownika czy posprawdzał czy drożne są kanały. Niewiele brakowało a miałbym powódź po myciu silnika